Pro nick "Jan Sucky-od Zlina ". Nevím, proč mně ty blbe nadáváš,když jsem jen napsal, jak to bylo. Asi budeš pěkný sráč a estébácký donašeč,kterého kamarádi jako Havel nevzali do party...
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 61 hlasů
RSS | DOPRAVNÍ SPOJENÍ | MAPA
PCTUNING | INSTINKT | PROFIT | SVĚT APLIKACÍ | ZPRÁVY Z NAŠÍ ULICE | HROMADNÉ SLEVY | SHOP | PŘEDPLATNÉ
Pátek 25. 5. 2012, svátek má Viola
26.07.2009 07:00 Seriál
Začátek července v roce 1969 prožil prezident Ludvík Svoboda ve Vysokých Tatrách. Druhá polovina prázdnin však vyvrcholila národní tragédií.
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Pro nick "Jan Sucky-od Zlina ". Nevím, proč mně ty blbe nadáváš,když jsem jen napsal, jak to bylo. Asi budeš pěkný sráč a estébácký donašeč,kterého kamarádi jako Havel nevzali do party...
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 61 hlasů
Je mi třicet dva a značnou část dětství v 80. letech jsem prostál ve frontách před "vykradenými" obchody. Tak tenhle příspěvek mě dojal tak, že jsemse z něj doopravdy rozplakal. Obrázek a představa zhruba devítiletého dítěte jež stojí ve frontách a ještě k tomu u vykradených krámů a prožívá v nich své dětství je vskutku skličující. Jak může normální člověk, nebo aspoň ten který se něho považuje napsat takovou blbost?
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 37 hlasů
Přesně tak jak nám co jsme dnes staří, vymývali mozky rudí bolševici, tak dnes vám mladým vymývají mozky bolševici modří.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 59 hlasů
To vypadá jako zahájení předvolební kampaně
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 41 hlasů
Mezi frontou na záchodový papír a na práci, kterou ve velké většině případů člověk už nesežene, je diametrální rozdíl.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 87 hlasů
Je také dobré přidat , že většina front se odstála v krámcích ,, u baráku nebo na vesnicích '' . Nyní mám nejbližší prodejnu 8,5 km a i autem mi to trvá déle než vzpomínaná fronta . To ani nepíši , že poslat pro něco děti tímto padá .
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 72 hlasů
Pane redaktore,takto se delaji drby.Vite,kolik se vratilo na zminenou Vami amnestii Cechoslovaku nazpet??Co se generala Ludvika Svobody tyce,nikdy bych jej nehanil,ale jako prezident? Mel take sve mouchy a odmitl mi osobne,kdyz jsem zadal od nej aby zastavil pronasledovani pana plk.Emila Zatopka v r.1969.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 45 hlasů
Debatovat který systém je lepší, ten co byl, nebo ten co je, je nesmysl. Za bývalého režimu se taky měli nejlépe státní funkcionáři, úředníci, ředitelé atd. Jediná věc byla určitě lepší, a to je právo na práci a domov. Bezdomovci neexistovali!!!! Průměrný plat je absolutní hovadina, protože sčítat třeba plat kolem 10 000 a kolem 50 000 a pak to vydělit 2, výjde vám že oba mají po 30 000, vidíte , že je to lež.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 68 hlasů
Máš pravdu, že papaláši se měli i tehdy nejlépe,ale to platí myslím všude a vždycky. Bezdomovci nebyli,to je také pravda. Ale byla umělá zaměstnanost, kdy kupa lidí chodila do práce a nic tam nedělala nebo dělala,že něco dělá. I když na to úřadech platí i dneska. S těmi platy souhlasím, sčítat platy lumpů z ČEZu s platy pokladních v Kauflandu a počítat z nich průměr je blbost. A navíc,přišel jsem o kupu radostí,například když se mi povedlo za Husáka sehnat toaletní papír.....
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 60 hlasů
Vazeny pane Cibulko,nekdy sice mate dobre prispevky,ale jste typicky cesky "BURAN",ktery okamzite klasifikuje diskutujiciho na papalase a komouse atd.Nejste sice sam je Vas vice co urazite,aniz by jste vedeli vice o osobe Vam nezname.Tykate lidem,aniz by jste znali jejich stari a jejich intelektualni uroven. Prosim,pokud nejste,zaradte se ke slusnym lidem a ne k typicky ceskym hulvatum-Dekuji.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 50 hlasů
Aristofanés, jehož jméno zde zneužíváš, byl starořecký dramatik. Jako přední zástupce antické komedie si určitě tykal se všemi svými souputníky.Tehdy to bylo zvykem. Pokud to tobě vadí, změň si nick na své skutečné jméno, jako já, nebo se nazvi třeba "soudruh Husák", pak ti budu vykat...
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 71 hlasů
"Audi,vide,tace,si vis vivere cum peace... ...nezneuzivam jmena,ale ziji v nem.Dulezite je vsak,ze mu nejsem vulgarni a cynicky.Jsem nalezite vychovan i vzdelan.V dobe anticke,lepe receno v dobach antickych meli lide k sobe blize,co se jejich stavu tyce.O Vas a dnesni populaci to Bohuzel rici nelze.Myslim,ze jsme diametralne odlisni.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 40 hlasů
....no a co se toaletniho papiru tyce?Co by si lide treba tam,kde bylo dalkove topeni pocali s "RUDYM PRAVEM", Husakuv rezim setril papirem.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 61 hlasů
Občas některé zboží nebylo, protože je hlupáci zkoupili, já to zažila na vlastní oči, někteří lidí měli pak těch věcí plnou skříň. Toaletní papír, dámské hyg.vložky, pepř atd. Dnes se to dost hlídá, v supermarketech lidé smí nakoupit něčeho jen omezené množství. Určitě je dobře že je k nám dováženo více zboží.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 66 hlasů
Určitě je lepší chodit do práce, třeba jen tak, hlavně když člověk má výdělek. Dnes člověk bez práce je na kraji propasti, kam spadne pokud nemá dobrou rodinu či přátele. A to víte, že to ne vždy v rodinách funguje dobře. Já zažila mnohé, ale proto vím, že i bez převratu by se nám dnes žilo lépe a svobodněji, to je taky díky výměně generací. Už v 80.letech to bylo všude cítit. Převrat byl zbytečný, jen zlodějové se cítí dnes báječně.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 50 hlasů
Alexo, bezdomovci existovali, jen je nebylo vidět, protože by se s nimi nikdo nepáral. Bezdomovci asi nebudou ani tak vizitka panujícího režimu, ale životní styl a filozofie těchto lidí. Jinak ve všem co píšeš s tebou absolutně souhlasím
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 48 hlasů
Bezdomovci neexistovali. Vždy bylo nějaké řešení, protože lidi měli práci. A to je podstatné. Vím o čem mluvím, já byla sirota bez domova, a vše jsem vyřešila díky tomu že jsem mohla pracovat i když ne vždy tam kde jsme si přála.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 52 hlasů
V tomto ti musím znovu oponovat. Ti bezdomovci existovali. Osobně ti mohu i popsat i jedno z míst kde přenocovali. Bylo to na Praze 5, tam kde se dnes nachází hotel Movenpick. Ta ulice se jmenovala Mrázovka a dnes už neexistuje. Já tam v té době prodával propanbutanové láhve. Pár těch lidí jsem osobně znal a měl jsem čest s nimi mluvit o nich a jejich stylu života. Ti lidé prostě dělat nechtěli a nedělali. Byla to jejich životní filozofie a ne to, že by neměli možnost se uplatnit. Dnes to bude trochu jiné, určitě tam bude část těch co přišli o práci a o bydlení, ale ti tak určitě neskončí do konce života a po určité době se z toho dostanou. Ale devadesát procent z nich v podstatě jinak žít nechtějí.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 41 hlasů
Tak takhle se dělá propaganda. Smícháme pár vyhrabaných fakt z archivu s demagogií a vyjde z toho článek Ivana Motýla. Apropó: S tím emběčkem na obrázku jsem procestoval sice jen NDR, Rumunsko, Bulharsko a Maďarsko a nepřipadalo mi to nijak nebezpečnější cestování než dnes. A hlavně jse nemusel platit žádné poplatky za kdejaký kus silnice. Jen to stání na hranicích bylo nepříjemné. A co se týče toho benzinu, tak v té době stál litr speciálu 2,40 Kčs. No a na tu dovolenou jsem si mohl dovolit jezdit každý rok, což je dneska pro mě utopie, protože by mi to zruinovalo rodinný rozpočet.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 57 hlasů
No, srovnávat ceny asi nejde, když jsou úplně jiné platy. A dovolená? Jezdím dvakrát za rok do Chorvatska. Tam jsem za Husáka nemohl, máme příbuzné v UK. A je to levnější než jet na Pálavu.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 46 hlasů
Litr Speciálu sice stál možná 2,40, ale podle oficiální statistické ročenky byla průměrná mzda v Československu 1 750 korun. Dnešní průměrná mzda je 25 000. Když přepočítáte poměr mezi příjmem a cenou benzínu, je dnes levnější, stejně jako řada potravin apod. Nemluvě vůbec o dostatku a hlavně výběru. Nebo se Vám stýská po frontách na maso a další základní věci?
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 53 hlasů
Kolik je ti let? Píši to proto, protože má cenu se bavit s pamětníkem .
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 56 hlasů
Ja si to pamatuju docela dobre. Dostal jsem se tak k Balatonu, auta z naseho bloku moc spolehliva nebyla, takze i ve Svete motoru byly clanky, jak clovek dojel se skodovkou k Balatonu, tam ji skoro celou dobu opravoval, aby rodina mohla jet zpatky. My jsme taky co chvili opravovali na cestach po vychodnim bloku - na Rujane nam pomahali Nemci s opravou vyfuku a pod. Bezpecnost aut by mela byt relativne vyssi, protoze se jezdilo pomaleji, nez dneska, ale crash testy skodovek uz pri 30-50km/h nic moc. Navic se auta opravovala casto pod okny panelaku, takze fusersky a nekvalifikovane. Cesi byli narod meloucharu, ale ze by se tim autum zvedla spolehlivost? Urcite ne. O tom, co bylo v obchodech se radsi nezminovat. Fronta mohla stat na to, co alespon v dohledne dobe dorazi. Napriklad knizni novinky ve ctvrtek, kdy Hrabala jste ve ctvrtek vecer uz fakt nesehnali (leda si vystat tu 50-200m frontu). Nemelo cenu stat na mandarinky v cervenci, protoze obvykle dorazily na vanoce. Jo kubansky pomerance - mam pocit, ze po nekolika letech zacali za kubansky pomerance vydavat produkty jinych zemi, protoze ty prvni byly fakt katastrofa a kysely, duzinaty a peckovaty. Ale treba se to pak Fidel kouzlem naucil. Podle mne to pak chodilo z ruznych zemi. Pak jsem taky sedel na reditelstvi Tesly Eltos a mel posuzovat vyrobky, jestli pujdou na trh. Klasika. Kvalita i v teto oblasti byla dost katastrofa. Aby si trochu zvedli plat, tak u nekterych tovaren to bylo zavedene i tak, ze se nejprve zanesou po dohode do projektu chyby, pak kolegove udelaji zlepsovak a rozdeli si odmeny. Jinak ty platy nebyly na zadny vyskakovani, tedy pokud clovek vsechno poctive kupoval a nebral treba veci na stavbu pod rukou (jak bylo bezny), tedy za mensi cenu, ale tutove kradeny. Takovahle doba se vam libila? Pohoda byla jenom v tom, ze nikdo nic moc nemusel, produktivita neskutecne nizka, zasivarna, nebyl zadny tlak na pracovni vysledky, takze jste v klidu mohli proflakat cely zivot mezi hospodou a a zamestnanim.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 51 hlasů
To Bodik: myslím, ze nemáte zcela pravdu. Problémy s těsností extrémně dlouhého chladícího okruhu jsou myslím dostatečně známé - problém nastával právě v kolonách, kdy auto stálo. Cituji jiného majitele: "Je ovšem nutno dávat pozor na stav chladicího okruhu, který je neskutečně zmršený po konstrukční stránce. Motor vzadu a chladič vpředu propojuje celkem přes deset metrů hadic, což je problém zejména v kolonách. Motor se začíná vařit, zatímco do chladiče horká voda ještě nedoputovala. Nedílnou součástí řešení tohoto problému je ruční spínač ventilátoru chladiče a odhad situace. Mně se osvědčilo při poskakování v kolonách mít tento ventilátor zapnutý a občas držet motor ve vyšších otáčkách, aby mohla voda cirkulovat okruhem a chladit se." Zdroj: http://autorecenze.centrum.cz/auto-recenze-skoda-rapid-6294.htm
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 32 hlasů
pro Slavek: Pokud jsi měl v pořádku větrák chladiče, tepelné čidlo větráku za 40 korun a termostat, tak žádné problémy nemohly být. Takže platí to co jsem napsal předešle. Pokud na auto někdo kálel, tak se tomu nemohl divit. Mimochodem, ten problém s přehřátými auty vidím stále. Stačí denně jezdit a dívat se synku.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 65 hlasů
To Bodik: mozna jste meli auto v poradku, ale na kvalitu S105/120 byl obecne bezvadny pohled v nedeli odpoledne, kdy se chalupari vraceli do Prahy. V dlouhych kopcich jich varily desitky. Jednou v lete jsme jich napocitali v dvoukilometrovem kopci 33. Mozna Vase byla vyjimka, ale tesnost chlazeni byla povestna.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 64 hlasů
To, že jste měli auto v nepořádku, ale nebyla chyba režimu. Já osobně za tu dobu měl dvě Škodovky, 1100 MB a 120 LS a s ani jednou díky tomu, že jsem se o ně staral neměl problémy.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 51 hlasů
Je mi třicet dva a značnou část dětství v 80. letech jsem prostál ve frontách před "vykradenými" obchody. Některých věcí byl chronický nedostatek stále, některé chyběly pouze přechodně. Od toho tu byli "dietáři", tzn. lékaři a odborníci na výživu, kteří na objednávku režimu prohlašovali nedostatkové potraviny za nezdravé - co jsem se těch jejich plků ve škole naposlouchal, aby to za půl roku bylo úplně jinak... Případně byl v některých komoditách přechodně uplatňován limit na nákup - vzpomínám si, když mi prodavačky nechtěly prodat více než jeden litr mléka v tetrapaku (tehdy absolutní novinka, která k nám dorazila s patřičný zpožděním oproti Západu). Dostat slušné maso, oblečení, ale třeba i cigarety nebo některé časopisy (např, 100+1apod.) byl také dost problém. Pochopitelně mám na mysli lidi, kteří neměli "známé". Velký problém byl také okrádání zákazníků - právě tato doba splodila finanční elitu řezníků a zelinářů.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 51 hlasů
Netvrdil jsem, že mám z období komunismu bohaté životní zkušenosti. Před dětmi se u nás na režim nenadávalo, abych to já nebo sourozenci někde nevyžvanil a nebyly potíže... Napsal jsem jenom o tom, co jsem sám jako kluk zažíval, když mě máma posílala na nákup a co jsem viděl v rodinách kamarádů, kteří měli známé v obchodech nebo třeba tetu na Západě. Rozhodně své zážitky nenazývám strádáním, ale opakovat je už rozhodně nechci. Tím netvrdím, že současný systém je dokonalý, ale komunismus rozhodně není cesta, jak z toho ven!
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 39 hlasů
Tak tohle může napsat jen blbé mladé hovado zmasírované namodro. Tohle můžeš mít jen z modrých příruček, vole! Dneska se zákazníci neokrádají? A taky vás v to modrém komsomolu učí co zplodila tato doba? Chlapče, chlapče. Doufám,že tě život poučí.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 54 hlasů
Hmm, takže ročník 1977, v 1989 ti bylo 12. Tak to máš opravdu bohaté životní zkušenosti z komunistického režimu. Mimochodem mé tři děti 1970, 1973 a 1984 si z té doby nepamatují, že by nějak strádaly. Pokud vím, tak když jsem nadával na režim tak je to šlo absolutně okolo nich. Nemyslím, že by to u tebe bylo jinak.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 59 hlasů
NIkdy jsem v žádné frontě na nic nestála. Píšete samé demagogie. Lidé tu jsou stále stejní, jakmile mohou někoho okrást tak to s radostí udělají. Jenže tenkrát to bylo ilegálně snes je to legálně.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 51 hlasů
Kdyz jsem kdysi prijel na jizni Moravu, tak zrovna sla fama, ze nebude cukr. Vzpominate na ty famy? Vysledkem bylo, ze ho lide meli doma kvanta, v obchodem ho pak skutecne chvili bylo malo. Mohlo by se rici, ze si to zposobili lide sami, ale produkce zbozi do trznich fondu komunistum nesla. Co se tyce masa, tak se rikal ten klasicky vtip: "Za prvni republiky byl nad kramem napis Reznik a uvnitr bylo maso, dneska je nad kramem napsano Maso a uvnitr je reznik". Skutecnost byla tragicka, obcas jsem prijel na chatu a stavil se v masne, marne. koukali na mne jak na blazna, ze chci slusne maso v patek odpoledne, kdyz kazdy vi, ze maso se kupuje ve ctvrtek.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 53 hlasů
Tak šup na 3 měsíce do Severní Koreje. Tam se fronty taky netojí, všichni mají práci, všichni si pořád zpívají a mají se fajn. Nejsou tam bezdomovci, ODS a nikdo si na nic nestěžuje. Prostě idylka.--- Podobně jako další diskutující, ač mladší ročník (Husákovy děti), pamatuju si toho z osmdesátých let víc než dost. Jak se říká, i to, co jsem zapomněl je víc, než co bych v té době chtěl kdy prožít.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 46 hlasů
Proč do toho motáš Severní Koreu? Diskuze je tady snad o tom jak bylo za komoušů tady a ne v Severní Korei. Tohle co tu předvádíš je typický příklad demagogie. A když už jsi tam zamotal tu ODS, tak modré demagogie.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 44 hlasů
A kolikrát jste byla nakupovat? Já musel matce pomáhat a navíc jsme neměli známé. Rodiče pracovali ve školství - to nedávalo možnost nabídnout výměnou za zboží aspoň nějakou protekci na úřadě nebo něco podobného, Lidé jako my holt frontu stát museli a nezbylo jim, než se naučit vyžít s tím málem, co systém nabízel. Samozřejmě byla také sorta lidí, kteří měli všeho dostatek, mohli si zajet na Západ nebo nakoupit v Tuzexu. Těm se teď po starých pořádcích možná stýská. Já však dávám přednost systému, kde si může nakoupit každý, aniž by musel mít známé nebo patřil do privilegované skupiny mocných.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 70 hlasů
Jsem ročník 55 a stál jsem frontu . Na maso, banány, mandarinky,pomeranče kokosovou moučku, dietní párky, barevný televizor, mrazák, cement, obkladačky,videokazety...a to jsem si na lecos nevzpoměl....
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 40 hlasů
Tak tedy nevim,ale dle vyctu tech hodnot si myslim,ze jste cikan,ktery se chlacholi,co vse mohl mit.Kdyz v te fronte nevydrzel,ci bylo predcasne vyprodano. Cibulko Vy jste idiot a mamlas.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 36 hlasů
Jsem ročník 26 a stál mi taky, teď díky tomu, že už tu nejsou komouši mi nestojí
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 46 hlasů
kokosovou moučku potřebuješ 1x za rok na Vánoce, práci potřebuješ každej den
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 55 hlasů
Ona politika nulové nezaměstnanosti také není ideální řešení, protože se v jejím zájmu uměle vytvářela místa, kde se nemuselo nic dělat. Spousta lidí tak v poklidu brala peníze za nekonečné flákání placené všemi poplatníky. Lékem na dnešní nezaměstnanost by možná bylo zastavení přívalu levných nádeníků z Číny, Mongolska a odjinud. Pokud jediné, co firmám Česká republika přináší, je levná pracovní síla, mohou se přesunout do Asie!
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 55 hlasů
Teď stojí tisíce lidí frontu na práci, kterou jen někteří z nich seženou. Kokosová moučka je proti tomu legrace.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 81 hlasů
nebyl každý v ÚV
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 40 hlasů
V té době jsem jezdil jako řidič Roburu a můj plat činil 1950.- Kčs bez premií, s premiemi tak zhruba 2250 až 2300.- Kčs. A za ty prachy se dalo slušně žít. Takže žádné ÚV, troubo, ale obyčejný dělník, který v té době nadával na komunisty a nenáviděl rusáky za to svinstvo co s námi provedli. To jen tak pro pořádek. Mimochodem na tom Václaváku jsem byl v srpnu také a tam bylo přesně vidět co dovede prodejný ksindl. Ne rusáci, al naši lidé. Bojím se, že kdyby nedejbože dnes nastalo něco podobného, tak se situace bude opakovat, ale v opačném gardu.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 68 hlasů
Systém tehdy preferoval dělníky před zbytkem společnosti - zejména "pracující inteligencí". O tom co dovede prodejný ksindl, bez ohledu na to komu slouží, není sporu.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 61 hlasů
Systém dělníky zas až tak nepreferoval, spíš o tom kecal. Ale já jsem reagoval na to wski, co mi přišil ÚV.
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 41 hlasů
Motýle, kdes to sebral ?????
Hlasuj - toto je kvalitní názor - 46 hlasů
24.05 18:01Chtěli byste, aby se v Česku přestalo kouřit v restauracích a v hospodách?
25.05.2012 11:00
V současné době kapela vystupuje v sedmičlenném obsazení v čele s mladou zpěvačkou Kateřinou Tomsovou. Laura a její tygři připravují nové album Továrna na sny, jednotlivé písničky postupně prověří na koncertech a ve větším bloku je poprvé představí divákům 13. července na festivalu Colours of Ostrava. A na jaké hity se můžete těšit? Odpovědi kapelníka a baskytaristy kapely Karla Šuchy čtěte v on-line rozhovoru. více
23. květen 1912: Před maďarským parlamentem byl zastřelen dvanáctiletý chlapec. Chvíli předtím padl k zemi do prsou střelený policista.
Dnes 15:45V čísle 21/2012 najdete >
Nejdiskutovanější názory
Alexa (87 hlasů) 26.07.2009 11:27
Mezi frontou na záchodový papír a na práci, kterou ve velké většině...
Alexa (81 hlasů) 26.07.2009 11:15
Teď stojí tisíce lidí frontu na práci, kterou jen někteří z nich...
karelu (72 hlasů) 26.07.2009 11:58
Je také dobré přidat , že většina front se odstála v krámcích ,, u...
Jirka Cibulka (71 hlasů) 26.07.2009 14:24
Aristofanés, jehož jméno zde zneužíváš, byl starořecký dramatik....
Tomáš Fuk (70 hlasů) 26.07.2009 10:29
A kolikrát jste byla nakupovat? Já musel matce pomáhat a navíc jsme...