Hlavní strana > Domácí
Sbírka na Kaplického knihovnu dostala zelenou
05.02.2009 07:00 Původní zpráva
Pražský magistrát povolil nadačnímu fondu Pro Knihovnu vybírat peníze na stavbu Kaplického chobotnice. Organizátoři zveřejní číslo účtu, kam budou moci lidé přispívat už v pondělí.
Zpět na článek
Vložte nový příspěvek
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Přihlášení | Registrace
Diskuzní příspěvky
jeden z vas
06.02.2009 12:31
neregistrovaný
Ubozi cechacci, kdokoliv je v tomto statecku jakkoliv schopny ci genialni, tak ho proste zaslapete. Ale kdyz umre, tak se Vas vyroji mraky a zenete se uctivat jeho pamatku. Hnus. Nic jineho. Jak dlouho pan Kaplicky jednal o stavbe teto knihovny, kde jste vsichni, vy uvedomely, byli? Asi ste meli moc prace s nejakou sbirkou pro nekoho cerstve zesnuleho, ze?
36 hlasů
matěj
05.02.2009 17:49
neregistrovaný
Sbírka na vypracování přesného rozpočtu a reálné ceny projektu unikátní stavby je nesmysluplná.Výslednou cifru je nutno násobit číslem které je a zůstane neznámé.
45 hlasů
jan
05.02.2009 13:31
neregistrovaný
neodpověděl jste na otázku proč vám stejně tak nevadí mrakodrapy devastace centra ruskýma stánkařema úbytek zeleně a tak podobně
36 hlasů
mar
06.02.2009 13:36
neregistrovaný
nikdy jsem neřekl, že mi vadí stavba jako taková. Ale vadí mi její umístění. Proč odstranit stánky s občerstvením z Václaváku? to tam chcete pouze sterilní obchody a kanceláře? jen tak mimochodem se koukněte na Václavák teď - pomalu skomírá, nic tam nikoho netáhne (kromě šlapek a smažek), z bývalé nákupní a společenské zóny je pouze průchozí ulice, už to není cíl cesty. A to hlavně proto, že se opět zapomnělo na základní lidské potřeby - není si kam sednout, toalety nikde a koukat na auta a davy zoufalých turistů nikoho nebaví. Pražská zeleň mi vadí, např. město postavilo promenádu na soukr. pozdemku kolem Vltavy u Holeš. tržnice a teď je z toho jedna velká skládka a město ani majitel (Povodí Vltavy) se nechce o pozemek starat - takových míst jsou desítky,ale reakce na podněty z úřadů jsou nulové, dávají od toho ruce pryč.
34 hlasů
Henex
05.02.2009 12:57
neregistrovaný
Jak to tady tak čtu... Běda gotice, renezanci, baroku, secesi, kubismu atd. Jak se jim jen podařilo kdysi něco nového postavit, když museli bojovat s maloměšťáky a blbci? Asi nemuseli, osvícený vladař či šlechtic to prostě nařídil a plebs musel držet krok. Nemusí se mi líbit Kaplického knihovna, ale proč ji nazývat chrchlem? A diskutovat o tom, jestli je potřeba archivovat knihy? Ztráta času.... Diskutovat o kultuře a vkusu současnosti? Stačí sednout do auta a trochu si zacestovat po vlastech českých, hlavně po venkově. Jednou se mne jeden cizinec zeptal: \"Vy zde nemáte urbanisty a architekty?\". Co na to odpovědět? Snad jen tolik, že máme, ale blbů je víc....
54 hlasů
PepeTrn
05.02.2009 12:50
neregistrovaný
Bravo, dobrá věc se podařila, ať žije velkolepá stavba.
34 hlasů
mar
05.02.2009 12:46
neregistrovaný
Dobrý den zastanci stavby,
se zájmem sleduji diskuzi o postavení či nepostavení "Kaplického knihovny". Protože ale bydlím na Letné, velmi by mne zajímalo, kde chcete projekt postavit - o této podstatné věci jsem se nikde nedočetl.
A nyní můj názor na věc: po designerské stránce zajímavá stavba, ale důležité je i její umístění s ohledem na okolní zástavbu/prostředí. Vzhledem k tristnímu stavu pražské zeleně a klidových zón, které pomalu mizí anebo se oplocují (v centru města), odmítám jakoukoliv stavbu na zelené louce, tak jako odmítám stavbu vyústění tunelu Blanka a stavbu na národního fotbalového stadionu (to je doufám už pasé), příměstské satelity nebo nová obchodní centra. Nebráním se stavbám na brownfieldu, kdekoliv v centru i mimo centrum města na trase dobře dostupné lidem, kteří služeb budovy budou chtít využívat.
Vemte, prosím, proto v potaz při Vaší snaze prosadit stavbu budovy i její umístění a vliv na okolní prostředí - je to důležitá součást městské architekury.
36 hlasů
jan
05.02.2009 13:30
neregistrovaný
na místě tramvajové točny trochu stromů tam je ale jinak beton a koleje je to víceméně u chotkových sadů ovšem blíž k ulici milady horákové -naproti ted nedávno tam buhvíproč zbourali dva domy z počátku 20 století
44 hlasů
jan
05.02.2009 12:20
neregistrovaný
nejlepší na diskuzi je že když už se snažim argumentovat nedokčkám se odpovědi - bezpečnější je označkovat nejurážlivější příspěvky tvrzenim že jde o kvalitní názor - názor vážení diskutující by měl být podepřen argumenty - a těch jsem se tady zatím příliš nedočkal
33 hlasů
Kocour Mikeš
05.02.2009 12:01
neregistrovaný
Navrhuji postavit dva objekty:
1) Kaplického blob takové velikosti, aby mohl být kompletně zaplacen z výtěžku sbírky (výšku pak odhaduji na 4-6m)
2) Novou národní knihovnu ve střízlivém duchu na vhodném místě s důrazem na funkčnost.
A pak se může donekonečna diskutovat co by bylo kdyby...
49 hlasů
Sandstorm
05.02.2009 11:52
neregistrovaný
Pokud se to rozhodli financovat sami prostřednictvím dobrovolné sbírky, zaslouží si můj obdiv a možná i příspěvek, až tomu začnu víc věřit. Přesně takhle by to totiž mělo fungovat. Jenom doufám, že ta sbírka není jen mediálním divadlem.
40 hlasů
Kantu
05.02.2009 12:13
neregistrovaný
Nebuďte naivní, ze sbírky se zaplatí tak maximálně model knihovny. A v dnešní době dávat 4 miliardy na kontorverzní knihovnu je stejně hloupé jako uspořádat olympiádu.
41 hlasů
Henk
05.02.2009 11:45
neregistrovaný
Taková přehlídka nekulturních blbů jako tady se jen tak nevidí. Tvrdit, že knihovna je nepotřebná, může jen barbar, kterému všechno prochází jen pajšlem. Takhle 30 Kč, to je jiný kafe, co ? To byste se přerazili !
48 hlasů
Pierre
05.02.2009 12:25
neregistrovaný
A co takhle stavět knihovnu na způsob Národní technické knihovny? Velmi funkční, velmi dobře umístěná, za mnohem méně peněz, bez pokusu o obcházení zákona o veřejných zakázkách, při dodržení zadání architektonické soutěže? A teď mne, označte za nekulturního blba, prosím.
41 hlasů
Henk
05.02.2009 12:30
neregistrovaný
Já netvrdím, že Kaplického řešení je pro knihovnu ideální. A vůbec nezamítám váš návrh. Mě točí ti "prvoci", kteří by nebudovali vůbec žádné knihovny, protože kultury se zkrátka nenažereme.
32 hlasů
ajembest
05.02.2009 11:35
neregistrovaný
Tohle je ideální příležitost pro hlupáky, jak ze sebe udělat ještě větší hlupáky.
Málokdo asi popírá potřebu budovy pro instituci, jako je Národní knihovna. Nicméně tahle budova má spoustu háčků. Jednak je neskutečně drahá a jednak její umístění do centra Prahy je architektoniky kontroverzní (slabě řečeno).
Budou dva typy lidí, kteří věnují peníze do téhle trapné sbírky. Jeden typ se chce nějakým způsobem zviditelnit a je to pro něj hlavně byznys. Druhý typ je běžný občan, zblblý masmediální hysterií rozpoutanou okolo mrtvého architekta, o kterém před tím neslyšel ani vzdáleně, přesto však má pocit, že svými pár stovkami buduje nové Národní divadlo a napravuje křivdy.
Většina, a to i na této diskuzi patří k té druhé skupině.
51 hlasů
puk
05.02.2009 15:12
neregistrovaný
souhlasím s Vámi. Navíc mi rozčílilo, že v Kaplického návrhu jsou (i přes zákaz v propozicích podmínek) umístěny knihy v podzemí. Vznikne-li, nedejbože, požár, jak tam hasiči dostanou rychle hadice s vodou? A jak vodu zas dostanou ven? Den se hasí a 14 dní odčerpává? To budou ty zachráněný knihy pěkně vypadat
47 hlasů
jan
05.02.2009 12:18
neregistrovaný
prosimtě jak můžeš znát cenu budoucí knihovny když je teď sbírka na studii proveditelnosti - jsi tak geniální architekt že vypočítáš cenu z 20 cm velkého papundeklového modelu? v tom případě prosím navrhni lepší knihovnu moc se těšim jak bude vypadat - speciálně mě zajímá vnitřek protože ten kaplického byl fakt dobrej - škoda, že půlka diskutujících ho nikdy neviděla
35 hlasů
ajembest
05.02.2009 14:50
neregistrovaný
"Tři a čtvrt miliardy. To je cena, za kterou by bylo možné pořídit novou budovu Národní knihovny v Praze podle návrhu architekta Jana Kaplického, pokud se s její výstavbou začne do roku 2010."
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/kaplickeho-chobotnice/kaplickeho-knihovna-by-stala-pres-tri-miliardy_27311.html
Stačí číst.
35 hlasů
Honza
05.02.2009 11:20
neregistrovaný
Určitě nějakou formou přispěji. Ocenil bych, kdyby se dalo na takový účet přeposlat něco z daní, jako je to umožněno lidem kteří jsou organizovaní v církvích. PS: je to hnus číst reakce lidí, kteří musí vyzvracet kýbl hnusu jen proto, že jsou nějak frustrovaní, nešťastní, nebo jen maloměšťáci. Nechtěj tak ať nedávaj. Přečtěte si dobový tisk, když se stavěla Eiffelova věž. Nebo za rohem Tančící dům......
39 hlasů
krok
05.02.2009 11:07
neregistrovaný
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009020105
33 hlasů
Obyvatel Letné
05.02.2009 10:06
neregistrovaný
A teď jsem zvědavý, kolik všichni chrchlomilové dají prachů ze svého na stavbu toho odporného chrchlu.
68 hlasů
k.r.o.k
05.02.2009 18:08
neregistrovaný
Ať si to postaví třeba v akci "Z"
42 hlasů
OOOOO
05.02.2009 12:36
neregistrovaný
Honza
05.02.2009 13:55
neregistrovaný
OoOoOoO ?????????
32 hlasů
OTO
05.02.2009 09:09
neregistrovaný
Jak hluboko jsme klesli. Pisálci příspěvků neznají potřebu Národní knihovny, která je nepoměrně důležitější než vysílání žoldáků do amerických okupačních válek. V NK se bude shromažďovat pro další generace písemné duchovní bohatství národa přesahující tisíc let. Jsou to desítky milionů svazků. Každý, kdo umí číst, nebo cítí potřebu se vzdělávat v ní najde všechno. Zatím jsou knihy naskládány v budově, kterou vybudovali Jezuité. Právě oni, kteří potlačovali svobodu náboženství ctili svobodu poznávání. Stydím se za některé primitivní názory zde představené koketující s ubohostí a hloupostí. Bolševismus v nich zanechal hluboké stopy. Protože to byl právě on, který si nevážil duchovního odkazu předků, stejně jako současných. A právě na toto a třídní závist a nenávist "dojel".
37 hlasů
JiH
05.02.2009 12:07
neregistrovaný
Nevím,co je bolševického na tom,uložit knihy do knihovny - ne do drahého chrchlu!
41 hlasů
emele
05.02.2009 10:23
neregistrovaný
ale chapete, ze nezbytnost knih , tisteneho textu atd. ( potazmo ted knihovny ) nikdo nezpochybnuje.
zakladi dotaz je : proc mame tolik obrozencu a bojovniku ted, ale kdyz se knihovna opravdu resila, tak nikdo nedemonstrovcal, nedelal sbirky..
ted je knihovna potrebnejsi nez napr. pred 3 mesici ?
40 hlasů
Karel
05.02.2009 09:37
neregistrovaný
Mluvíte vzletně, ale zcestně. Ty stále se zvětšující haldy srágor, které se u nás tisknou na papír, už nelze donekonečna skladovat. Filozofie tohoto "skladování" se musí nezbytně změnit. To když si každý jednou za rok napíše knihu, vytiskne a slepí (sváže), což už dnes není velký problém, tak budmeme každý rok navíc ukládat dest milionů "knih" do Kaplického knihovny, abychom uchovali "pro další generace písemné duchovní bohatství národa" (jak píšete)? Musíte přece cítit, že je to hloupost. Většina věcí, které dnes vycházejí jako knihy, jsou srašky nemající ani hodnotu potíštěného papíru. Skladovat je není žádný bohulibý úkol, ale hloupost. Stačí výběrově.
71 hlasů
OOOOO
05.02.2009 12:31
neregistrovaný
Jepičule
05.02.2009 09:26
neregistrovaný
A depozitář v Hostivaři se zval kdy a kde?
34 hlasů
Ada
05.02.2009 10:14
neregistrovaný
pomerne v tichosti se v Praze Dejvicich dokoncuje i stavba Narodni technicke knihovny (9/2009), pekna, moderni, energeticky usporna budova
40 hlasů
Jepičule
05.02.2009 09:27
neregistrovaný
Pardon, vzal, ne zval.
37 hlasů
jan
05.02.2009 09:18
neregistrovaný
přiznávám nejsem odborník ale přijde mi že váš názor o jezuitech je právě typický příklad šířené bolševické třídní nenávisti
29 hlasů
Vanek
05.02.2009 08:39
neregistrovaný
Tento názor byl kvůli nevhodnému obsahu odstraněn.
emele
05.02.2009 08:24
neregistrovaný
můžete mi vysvětlit, proč teď najednou se dělají sbírky, demonstrace, manifestace...
nemělo toto všechno proběhnout v souvislosti s kauzou knihovna-klaus-bém, výhra/nevýhra atd.?
trochu s křížkem po funuse, ne ?
35 hlasů
OOOOO
05.02.2009 12:28
neregistrovaný
Ne...... nikdy neni pozde!!!!
38 hlasů
Arnošt
05.02.2009 08:18
neregistrovaný
Nemohu sice ze svého důchodu dávat mnoho, ale i tak jsem schopen posílat měsíčně 900 Kč na tohohle velkého čecha a jeho báječnou stavbu. Myslí, že je to povinost nás všech.
33 hlasů
janina
05.02.2009 11:41
neregistrovaný
a hlavně budete křičet, že 30 Kč u doktora je moc
36 hlasů
Arnošt
05.02.2009 11:59
neregistrovaný
Jistě, díky ušetření na poplatcích u lékaře mohu přispět na takový bohulibý projekt.
38 hlasů
Aleš
05.02.2009 08:39
neregistrovaný
Pan Arnošt je zřejmě v dobrém rozmaru, kde jste včera v noci popíjeli?
53 hlasů
karkulka
05.02.2009 08:37
neregistrovaný
To určitě , možná , že byste si měl něco poslechnout od jiných architektů, kteří říkají, že k městu je třeba přistupovat s úctou a pokorou.. Obojím Kaplický nijak neoplýval. Takhle si nechat zprznit Prahu , na co máme sbírat my co se nám to nelíbí, ba hnusí? Na demolici?
70 hlasů
jan
05.02.2009 08:45
neregistrovaný
se divim že vám potom nevadí pankrácký mrakodrapy, mizející zelené plochy, zprzněné paládium a nekonečná řada hnusných komerečních staveb bez špetky invence
34 hlasů
sven
05.02.2009 12:02
neregistrovaný
Vaše postižení blobem je vaše věc, ale dehonestování lidí, kterým se nelíbí, svědčí o blbosti, která je vlastní všem fanatikům.
52 hlasů
xf
05.02.2009 09:48
neregistrovaný
1) Jak to víš? To jsi si vymyslel. 2) Stavbu v panorámatu Hradčan, umístěnou stovky metrů od Staroměstského náměstí, na místě kde jsou jen stromy... srovnáváš s stavbou na "panelákovém" obzoru, umístěnou kilometry od Staroměstského náměstí, na místě kde už výškové budouvy stojí, v nedodělaném panorámatu přezdívaném "vykotlané zuby". Nejsi maličko nesoudný?
41 hlasů
jan
05.02.2009 10:08
neregistrovaný
1) co jsem si vymyslel? 2) já nevim jestli víte přesně o jakém místě se v případě knihovny bavíme - jde o nepoužívanou tramvajovou točnu na konci letenského parku, sice směrem k hradu ale velmi velmi daleko - co by kamenem dohodil se tyčí odporný letenský stadion (rekonstruovaný bez kolaudace) v době blobu se zcela vážně uvažovalo o jeho zvětšení, na místě kyvadla pak mělo být ocenárium, co se týká paládia, vzniklo u náměstí republiky kde je také obrovské množství památek (byť je naproti OD kotva) budova bývalé celnice uvnitř plná historických prostor štuků a možností archeologického výzkumu, byla vykotlána a z jedné strany byla ponechána fasáda - o potřebě dalšího hypermarketu v Praze je možno diskutovat, opakuji že naproti je obchodní dům - konečně se dostáváme k pankráci - kvuli mrakodrapům nám Unesco vyhrožuje vyškrtnutím ze seznamu, tedy mou soudnost utvrzuje - proti blobu unesco naopak nic nemá - byl-li jste například ve varšavě či mnichově, možná uznáte, že nemusíme mít všechno a že mrakodrapy se do prahy moc nehodí - konečně ještě krátká zmínka o mizení zeleně, chtělo by to srovnání satelitních fotografií, tlak investorů je ovšem obrovský a pražský radní nepatří zrovna mezi pevné protikorupční skály
34 hlasů
Jepičule
05.02.2009 08:32
neregistrovaný
Dobrej vtip :o)))
37 hlasů
jan
05.02.2009 08:40
neregistrovaný
pičule ne každý je takový kulturní ignorant jako ty - se svýma penězma si dělej co chceš prochlastej je, kup si cigarety jed na dovolenou all inclusive do zdma obehnanýho hotelu ale prosim nedehonesuj ostatní, kteří s nimi naloží evidentně lépe
38 hlasů
Jepičule
05.02.2009 08:51
neregistrovaný
Mě pouze vtip pana Arnošta skutečně pobavil, čímž ho nijak nedehonesTuji :o) Přiznávám, že chobotnice se mi nelíbí a na Letné ji nechci, proto se však necítím být kulturním ignorantem. Kdy jste byl sám naposled na příklad v divadle, že si myslíte, že o kulturnosti člověka rozhoduje pouze postoj k blobu? Toto mě skutečně dostává, lidé, kteří o kulturu normálně ani nezavadí, si najednou díky svému zalíbení v blobu hrají na kulturní elitu ):o(
46 hlasů
OOOOO
05.02.2009 12:40
neregistrovaný
Lepsi nez hrat si na prasatka..... jednou se smeje a jednou se mraci.......
That's the czech elite.........
27 hlasů
jan
05.02.2009 09:14
neregistrovaný
sem tam ještě do divadla zajdu nebojte - mě zas štve když lidi souděj jak bude blob vypadat z fotky mrňavé makety, hned ví kolik to bude stát, jak to bude vidět z hradu etc. připouštím právo na vkus každému, když se někomu například líbí porcelánový prdelatý barokní andělíčci jeho věc, ale ve veřejné diskuzi o blobu zaznělo příliš mnoho laických názorů, blob byl dokonalý zejména zevnitř, debata se vedla pouze o vnějšku - připomíná mi to povrchní nahlížení na svět od kterého jsem byl vždy rodiči odrazován, například mnohd\ stejní lidé nadávají na ministra schwarzenberga a říkají že je patný ministr protože neumí mluvit a vypadá divně - skvěle mluvící kavan je přitom stokrát horší, dále znovu opakuji že v praze rostou jako hjouby po dešti mnohem odpornější stavby které se nelíbí nikomu ovšem jsou zřejmě doprovázeny pořádným mazivem , že se debata stočila pouze na knihovnu je velkým výtězstvím korupčníků a investorů kterym jde jen a pouze o peníze vůbec ne o prahu, takže vy ochránci prahy, kteří jste zařízli blob, vyhráli jste jednu pochybnou pseudobitvu (a možná ptrohráli čas ukáže) a mezitím prohráli celou válku
23 hlasů
xf
05.02.2009 08:14
neregistrovaný
Výborně. A hyn sa hukáže. I když, pokud to skutečně bude sbírka od soukromých osob, že to je pro ně dost sebevražedná taktika. Na halu pro Sáblíkovou přispěli 2 lidé. Její otec a starosta, co to chtěl postavit sobě za humny.
51 hlasů
michal
05.02.2009 08:00
neregistrovaný
vzpomněl jsme si tayd na francouzský film SVATÝ ROK :)))) - " já už jsme dal dost" :))))))
24 hlasů
Karel
05.02.2009 07:25
neregistrovaný
K čemu další knihovna? Co tam chcete skladovat? Podívejte se někdy pořádně, co vychází u nás za shity. Česká literatura už v podstatě neexistuje, trh je, co týše českých "autorů", zaplaven hromadami rychlokvaškových a uboze sesmolených sraček od různých celebrit, umělců, ba i novinářů, kterým stačí týdenní pobyt někde, aby o tom třeba sepsali cestopis. Hrůza, ubohost. Dobrých českých autorů je jen hrstečka. Kvalitními knihami jsou většinou jen překlady. Tak co do té Kaplického knihovny chcete skládat? Kdyby se ukládaly jen knihy, jež za to stojí, bohatě postačí knihovny současné. Dělejme sbírky na užitečné věci!!!!!!!!!!!!
40 hlasů
oooooo
05.02.2009 12:25
neregistrovaný
Ja myslim, ze kazda doba ma svoje a je nutno se to snazit zachovat p. Karle a ostatni
19 hlasů
Henk
05.02.2009 08:55
neregistrovaný
Když slyším slovo kultura, sahám po pistoli, říkával Goring blahé paměti. A teď Karel.
34 hlasů
Lucka
05.02.2009 08:20
neregistrovaný
Naprosto s Vámi souhlasím.
33 hlasů
Lucka
05.02.2009 09:15
neregistrovaný
Naprosto s Vámiu souhlasím, pane KARLE...aby nedošlo k mýlce :) že souhlasím s Henkem
33 hlasů
Jepičule
05.02.2009 08:35
neregistrovaný
No jo no, jenže třeba ona má Národní knihovna za povinnost archivovat i noviny a časopisy, tak si vemte, jakej objem z toho jenom za 10 let vznikne. Tímto se ovšem nijak nepřimlouvám za chrchel.
26 hlasů
Lucka
05.02.2009 08:48
neregistrovaný
Jepíí :), no jo, ale třeba by na to stačily plastový kontejnery někde složený v podzemí :))), když už se musí!!! novinovej papír skladovat...
42 hlasů
Jepičule
05.02.2009 08:55
neregistrovaný
To je fakt, navrhuji pronajmout jedno patro podzemních gáráží v některém nákupním centru, jen by tam nesmělo začít hořet.
23 hlasů
Jirka Cibulka
05.02.2009 07:06
neregistrovaný
Já tedy na tu ohavnost určitě nepřispěji. Jsou důležitější věci...
53 hlasů
jan
05.02.2009 07:44
neregistrovaný
to bylo furt keců a´t si to postavěj za svý když se jim to tak líbí, tak ok dělá se sbírka, kulturní část národa se složí, nekulturní za stejný peníze chodí zadarmo simulovat k doktorovi a stejně tady dál pokračujou nadávky a protesty - pane cibulko, karle, nedávejte na to ani korunu, ale fakt nám o tom nemusíte říkat
34 hlasů
Jirka Cibulka
05.02.2009 12:39
neregistrovaný
Od toho máme net,abychom svůj názor mohli sdělit ostatním. Pokud tě to nezajímá,nečti to. A beztak "četuješ" v pracovní době,běž něco dělat...ono to není jak za Husáka,kdy všichni souhlasili se vším....
26 hlasů
Jana
05.02.2009 08:24
neregistrovaný
Karel má pravdu. K čemu skladovat příšernosti, které dnes chrlí naše nakladatelství. Často nemají ani hodnotu papíru, na němž jsou natištěné, Většina nejlepších věcí už je dnes hlavně na webu. Nemám nic proti návrhu pana Kaplického,ale když už by se knihovna postavila,ať má jinou funkci než skladiště krávovin, které u nás vycházejí. Povinnost knihoven uchovávat povinně výtisky knih, které vyšly, je zcela archaická.
39 hlasů
OOOOO
05.02.2009 12:22
neregistrovaný
Protoze se to tak dela........ kdyby se to delalo porad tak o sve historii vime mnohem vic.
31 hlasů
Jepičule
05.02.2009 08:41
neregistrovaný
A co když někdo bude studovat úpadek literatury u nás v posledních letech? Tak kde ty knihy, tedy studijní materiál, i když to bude krávovina, bude brát? Od toho taky ta knihovna je, možná víc než na půjčování beletrie na čtení před spaním.
22 hlasů
Jana
05.02.2009 08:58
neregistrovaný
Je načase, nějak nově definovat výraz kniha, časopis atd. Není přece možné skladovat skoro každý potištěný papír, který někdo nazve jako výše zmíněné. Kdyby se například skladovala jen každá desátá kuchařka prezentovaná nějakou tzv. celebritou, bohatě by to pro přístí generace stačilo. Stejně jde v podstatě o stejné recepty prodávané pod různými ksichty. Tojen je jako příklad. ,
27 hlasů
;-)
05.02.2009 07:58
neregistrovaný
kdo prispeje je kulturni, kdo neprispeje je nekulturni a jeste chodi k doktorovi zadarmo ;-))) Tak to je logika hodna volice ODS ;-) Takovou pitomost jsem dlouho neslysel. Doufam ze jsi kulturni, pac jinak by jsi se uplne, ale uplne historicky znemoznil. ;-) Navrhni udelat kulturni sbirku jeste na vojenske mise, lekarniky a lekare a hlavne sveho posrance.
40 hlasů
jan
05.02.2009 08:12
neregistrovaný
no možná jsem to trošilinku přehnal :-) ods nevolim btw jsou na mě trošku moc nacionalistický a koneckonců pražská odska zařízla blob aby se zavděčila klausovi- leč názory páně karla a cibulky mě rozčílily - štve mě také a asi jsem to neměl spojovat, že se dělaj scény kvuli mizerným poplatkům u doktora, výdajů na obranu a na kulturu, zatímco se mnohonásobně více rozkrade, roztuneluje a utratí za kraviny - na vojenský mise bych klidně přispěl taky, jsem radši když se válčí daleko od našich hranic, než abychom si užívali dalších ter útoků přímo v Evropě - na svého poslance jen se skřípěním zubů, i když se mi zalíbila příspěvková kampaň hradící poslancům MHD, aby chudáci nemuseli sáhnout do svých diet, případně jezdit zadarmo
32 hlasů
Prispej na sveho vojacka
05.02.2009 08:26
neregistrovaný
V polském hlavním městě včera začal proces se sedmi vojáky, kteří jsou obžalováni z toho, že v srpnu 2007 stříleli v Afghánistánu do civilistů.Na místě tehdy zemřelo šest osob a další dvě v nemocnici.
Případ otřásl polskou veřejností i samotnou armádou. Vojáci se k vině nepřiznali a dosud se hájili tím, že nevěděli, že střílejí do civilistů. Šesti obžalovaným hrozí doživotí, sedmý může být odsouzen až na 15 let vězení. Mezi zabitými byly i tři děti. O případu se veřejnost dozvěděla se zpožděním. Polské ministerstvo obrany nejprve připustilo, že polští vojáci působící v Afghánistánu v rámci sil NATO zabili několik afghánských civilistů. Podle první verze úřadů se polská hlídka stala terčem střelby neznámých útočníků a její odvetná palba zasáhla několik civilistů v místní vesnici.
Podle vojenské prokuratury ale Poláci zaútočili na afghánskou vesnici až několik hodin po nepřátelské střelbě přesto, že nebyli v místě zjištěni žádní nepřátelští bojovníci. S tragédií se těžce vypořádávají rodiny vojáků i samotná armáda. Střílení do civilistů v Afghánistánu bylo impulsem k přijetí předpisů, podle nichž může stát platit právní pomoc vojákům, kteří v souvislosti se služebními povinnostmi čelí trestní odpovědnosti. Byly také přijaty nové zásady užívání zbraní na misích. Polsko má nyní v Afghánistánu 1600 vojáků.
22 hlasů
Nahoru
Nejdiskutovanější názory
Karel (71 hlasů) 05.02.2009 09:37
Mluvíte vzletně, ale zcestně. Ty stále se zvětšující haldy srágor,...
karkulka (70 hlasů) 05.02.2009 08:37
To určitě , možná , že byste si měl něco poslechnout od jiných...
Obyvatel Letné (68 hlasů) 05.02.2009 10:06
A teď jsem zvědavý, kolik všichni chrchlomilové dají prachů ze svého...
Henex (54 hlasů) 05.02.2009 12:57
Jak to tady tak čtu... Běda gotice, renezanci, baroku, secesi,...
Jirka Cibulka (53 hlasů) 05.02.2009 07:06
Já tedy na tu ohavnost určitě nepřispěji. Jsou důležitější věci...