Očima Martina Fendrycha
Rom dostal exemplární trest

25.11.2010 17:00 Původní zpráva

Šestnáctiletý Rom dostal deset let natvrdo. Krajský soud v Ústí nad Labem jeho čin posoudil jako rasistický. Kluk letos v dubnu ještě s jedním nezletilým chlapcem přepadl jiného hocha, dvanáctiletého. Chtěli ho okrást. Když zjistili, že nic nemá, surově ho zbili, znásilnili a nechali ležet na okraji Krupky-Bohosudova bez pomoci. Při bití měl útočník křičet, že napadený pozná to, "co cikáni v koncentrácích".

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Pepa Tůma (149 hlasů) 25.11.2010 17:11

    nemužu nic napsat , byl bych na p. Fendrycha sprostej , nojo jsou to...

  • joan j. (140 hlasů) 25.11.2010 17:57

    CO je potrom ORGANIZOVANÝ ÚTOK než když si VÍCE NEŽ JEDEN útočník...

  • Nic Nereknu (109 hlasů) 26.11.2010 00:37

    Fendrychu, jen taková drobnost: podle Vás: "exemplární, tedy...

  • Pr(u)dič Pružina (104 hlasů) 25.11.2010 17:47

    Pane Fendrychu, jak jsem už napsal jinde, až takový trest nebude...

  • Petr Minar (99 hlasů) 26.11.2010 00:46

    Tady je videt, co dela vlada. Davat cikanum takove penize za nic, kdy...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskusní příspěvky

ze dostali exemplarni trest? napiste prosim clanek o tech 4 dementech z vitkova, sem zvedavy jake pridavne jmeno pouzijete u hodnoceni jejich trestu. tipnu si, mirny, nizky ci adekvatni? tato politicka korektnost mi leze uz krkem a prave diky ni kdy se nesmi rikat cikanovi cikan, zlodej nebo pijavice prestoze se tak chova se..re vetsinovou spolecnost. neustale nadrzovani a tzv. pozitivni diskriminace kdy cikan ma vsechny vyhody systemu a majorita musi akorat drzet hubu a krok a platit dane.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 49 hlasů

Očima Martina Fendrycha - Hele slova mne nestaci - ale pokud mas IQ 41 tak nemusis byt potrestan za "RASISMUS"
To by potom znamenalo ,ze odpovednost maji jen IQ nad X? a jen za rasismus?
Jen se podivej na statistiku kolik dezu je v kriminalu za rasismus ?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 23 hlasů

"jeho IQ má hodnotu 41 a neumí psát."

Dělá to na mě dojem, že ten mladší z těch dvou je ten který popudil staršího do toho.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 21 hlasů

A proč nám to na sebe prozrazuješ Dežo????

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 22 hlasů

Především jde o to, aby takováto primitivní, násilnická a nebezpečná individua byla izolována od ostatní společnosti. Rasové aspekty jsou na kauzy roubovány uměle a zbytečně rozpoutávají vášně.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 50 hlasů

Pane Fendrychu, Vaše nestálé obhajování cikánů je už nechutné. Žijete vůbec v tomto státě? Díky Vám přestávám časopis Týden kupovat, Vaše obhajování tohoto etnika a neustálé zešměšňování prezidenta Klause mne již nebaví.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 43 hlasů

Vážený pane Fendrychu,jímá mě velký smutek nad rozhodnutím soudu udělit maximální možný trest tomuto výtečníkovi,který použil metody gaunera a vraha velice zkušeného dospělého,bohužel v tomto státě nelze posuzoval tento čin jako čin dospělého na rozdíl od jiného civilizovaného státu.A je zřejmé,že trest byl a je oprávněný,omlouvat tento čin tím,že má IQ 41 a vyrůstal ve špatném rodinném prostředí je opravdu ubohé.Každý má zákonnou povinnost se starat o své potomky,posílat je do školy a pečovat o jejich správnou výchovu.To,že většina tohoto etnika se o takovéto nepodstatné pro ně povinnosti nestará a zneužívá trestního systému tohoto státu ,který neumožňuje tyto výtečníky potrestat i v mladším věku a zneužívá je k páchání těchto trestných činů tak tito toho zneužívají a případ potlučeného chlapce to dosvědčuje.Tu se čeká v podchodu na občana,který si v bankomatu právě vybral hotovost,tu před poštou na občana,který si vyzvedl hotovost a ubránit se skupince těchto Vámi hájených s nízkým IQ je téměř nemožné.Při použití nepřiměřeného násilí hrozí ještě trestní postih poškozenému.Už je konečně třeba postupovat proti každému stejně podle platných zákonů a nevytvářet umělé diskriminační prostředí.Jestliže si může postavit a koupit byt běžný občan tak přece není možné přidělovat byty a domy některému etniku zcela zdarma a platit jim nadstandartní sociální výhody na jejichž tvorbě se tato minoritní skupina nepodílela a poslouchat ještě plky některých ochránců tzv,"lidských práv",že jsou diskriminování ,je pravda,že tito to neříkají zpravidla bezplatně,Nepoužívejme výrazy jako exemplární ,když tak použijme výraz bohužel maximálně možný.Jestliže přijde o zaměstnání běžný občan skončí na úřadě práce a když nepřijme nabízenou práci je mu krácena podpora v nezaměstnanosti.Zmiňované etnikum si s prací starosti nedělá mimo dětí těch je početně,berou sociální dávky aniž by byli nuceni odpracovat hodinu pro obec na veřejně prospěšných pracech.Postupujme v tomto státě proti každému stejně a odmítněme tvrzení o nějaké tzv,rasové diskriminaci,žádná tady není .Rozhodnutí soudu je rozhodnutí ,proti kterému by neměla probíhat diskuse o správnosti rozhodnutí,to je věcí odvolacího soudu,který bohužel nemůže stanovit trest vyšší,o tom by měla být diskuse ve vašem příspěvku.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 74 hlasů

to jsou slinty, ze by jeden zvracel, soudruhu redachtore....

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 38 hlasů

Proč se bojíte nazývat věci pravými jmény? Pane Fendrychu, již před dvěma dny jsem v diskuzi kritizoval používání výrazu "exemplární" potrestání. Slovo exemplární má význam především jako výstražný. Tento trest není v žádném případě výstražný, ale odpovídá přesně nebezpečnosti trestného činu a je úplně spravedlivý.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 49 hlasů

Jeste neco.
Pani Mgr Horvatova, reditelka Romskeho muzea v Brne ma motto, ze chteji ukazat, cim cikanslke etnikum obohacuje zivot a kuturu nasi spolecnosti. Mela by byt a to povine, je placena z nasich penez, u kazdeho stani, kde cigosi jsou souzeni. Aby videla c aby mela vice zdroju k shromazdovani faktu o tomto strasnem etniku.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 58 hlasů

Tady je videt, co dela vlada. Davat cikanum takove penize za nic, kdy bezny duchodce, co pracoval cely zivot si o tom muze nechat jenom zdat. kdyz cikani podporu prozerou, jdou lovit.
Pane Fendrych, ti dva sli loupit planovane. Mozna to udelali mnohokrat, objeti jim proste radeji dali co meli. A tady byli ti dva mimo, protoze byli v abstaku. Tak se pomstili za cikany v koncentraku ? Vzdyt ti blbeckove ani netusi, co byl koncentrak a proc byl ykoncentraky.
Za vse mohou ty vlady, ktere jim davaji a za to chteji jejich hlasy.
Jinak. Cikan, pokud je soudny, by mel vudci majorite byt velice vlidny. Vzdyt ho ta majorita dobre zivi. (Krome jejich prostitute) A druha vec. Ti, ze maji dobre zivotni podminky, se mnozi jako mysi. Ze se pari mezi sebou v rodine, je patrno na vetsine z nich. Co s tema zviratama ? Proc, kdyz cikan nikdy nepracoval a ma 7 ci 12 parchantu, proc neni soudne stihan ? Za co dostava pridavky a podporu ?.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 99 hlasů

Fendrychu, jen taková drobnost:

podle Vás: "exemplární, tedy úmyslně přehnaný, nadsazený, tudíž i do jisté míry nespravedlivý a neoprávněný"

ve skutečnosti: "exemplární - příkladný, výstražný" (viz např. Slovník cizích slov)

Přesně kvůli takovéhle demagogii a sprostým podpásovkám, kterými pravidelně manipulujete míněním čtenářů Týdne, jsem si tento magazín před nějakou dobou po nějakém čase "s Vámi" přestal kupovat. Gratuluji redakci k takovému profíkovi a přeju spoustu dalších podobně "exemplárních" komentářů.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 109 hlasů

Jaký exemplární trest?V Anglii by dostal doživotí a bylo by to jedině správně,takové monstrum,jedno jaké barvy nemá co dělat mezi spolubčany,ty se totiž pak můžou zcela oprávněně bát,víte,pane Fendrychu?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 72 hlasů

Vy si určitě děláte legraci,pane Fendrychu,na to,že jste novinář,tak jste dost pomalý v komentářích,dnes v tisku proběhlo,že byli odsouzneni za vydírání na 2 roky Romové,Oláhové z Kladna,jejich kriminalitu zná snad i malé dítě,zkuste to přidat též ke svému článku.Nevím,snad Vás tento postoj a rozdmýchávání národnostních neshod dobře živí,ale není to od Vás správné.Je to velice krátkozraké.Jste tak trochu,velký škodič.ŽE se nestydíte!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 54 hlasů

Pane Fendrych, souhlasím s Vámi, jenže Český národ /99 procent/ ještě nedošel k názoru, že větší zlo pro každý národ je fašismus, nezdravý nacionalismus, nebo jiná idelogie. Ten Rom zaslouží trest a je jedno z jaké soc. rodiny pochází v Trestním zakoně se nehovoří o nějaké soc. rodině nebo postavení, ale jasně hovoří o Zavinění/ §15/ nemluví se o tom jestli je to Róm nebo Čech. Hovořit o soudkyni , to nemá ani smysl, byla pod velkým tlakem a že se soud nedá ovlivnit a že je nezávislý?! Výše trestu je takový , jak rozhodl "nezávislý" soud, nechci použít slova pana presidenta, že si myslím že trest byl příliš vysoký. NE trest je takový o jakém rozhodl soud a ne o výšši trestu diskutovat !!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 48 hlasů

Tak podle Vás je "zlo pro národ" větší než "zlo pro jednotlivce"? A na základě čeho, prosím pěkně? Toho, že se to týká "pouze" jedné oběti? Pokud takto smýšlíte, řadíte se tím přímo na roveň těm fašistům, kterým taky na jednom mrtvém sem tam nesejde...

Zlo není větší a menší. Zlo je vždycky prostě zlo!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 47 hlasů

Pane Fendrychu, měl bych na Vás několik otázek. Budu velmi rád, když na ně odpovíte – a upřímně. Alespoň sám sobě, když už ne veřejně, sem do diskuse. Nuže: 1) Jak často přicházíte to styku s příslušníky romského etnika? a) Často, denně nebo několikrát denně b) Alespoň jednou za týden c) Velmi zřídka nebo téměř nikdy d) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní! 2) Jaké jsou Vaše zkušenosti s příslušníky romského etnika? a) Pozitivní, lepší než s příslušníky většinového etnika b) Neutrální, podobné jako s příslušníky většinového etnika c) Negativní, horší než s příslušníky většinového etnika. d) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní! 3) Myslíte si, že příslušníci romského etnika páchají delikty častěji, nebo méně často než příslušníci většinového etnika? a) Ano b) Asi ve stejné míře c) Ne d) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní! a) Ano b) Asi ve stejné míře c) Ne d) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní! 4) Myslíte si, že příslušníci romského etnika zneužívají sociální dávky častěji, než příslušníci většinového etnika? a) Ano b) Asi ve stejné míře c) Ne d) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní! a) Ano b) Asi ve stejné míře c) Ne d) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní! 5) Myslíte si, že vztah romského etnika k většinovému etniku je méně rasistický, než vztah většinového etnika k romskému etniku? a) Ano b) Asi ve stejné míře c) Ne d) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní! 6) Ve světle výše uvedeného – myslíte si, že je efektivnější problematiku romského etnika řešit spíše „cukrem“, nebo „bičem“? a) Cukrem, Romové jsou diskriminovaní a zasluhovali by si štědřejší sociální stát, aby o ně bylo lépe postaráno a oni se mohli lépe začlenit b) Bičem, cukr se bohužel případě příslušníků romského etnika absolutně neosvědčil, je třeba omezit sociální stát, aby motivoval i příslušníky romského etnika pracovat a oni se tak mohli lépe začlenit c) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní! 7) Ve světle výše uvedeného - ještě se divíte převládajícímu, mírně řečeno rezervovanému, postoji většinového etnika k romskému etniku? a) Ano, Češi jsou rasisté a stydím se za ně, nebozí diskriminovaní Romové b) Ne, Romové jsou problematické etnikum a postoj většinové společnosti je bohužel pochopitelný c) Ty rasisto, ptát se na něco takového je politicky nekorektní!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 69 hlasů

Pane Fendrychu,už ten "Pražský Výběr" nechlastejte.Očividně Vám to škodí!!!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 53 hlasů

Pane Fendrychu,nevím proč se zastáváte cikánů ale já si myslím že deset let je ještě málo!!!!a že je vygumovaný.....to je polehčující okolnost nebo jak tomu mám rozumět???....95% cikánů jsou dutý jako bambus tak že je to jedno že jeden cikán má o deset IQ bodů méně.....já bych mu možná těch deset let nechal,ale né v našem kriminále!!!!!ale nejlépe na Sibiři.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 97 hlasů

CO je potrom ORGANIZOVANÝ ÚTOK než když si VÍCE NEŽ JEDEN útočník vytipuje a napadne svoji oběť pane Fendrychu?Špatně hrajete své dojemné rozhořčení nad zbitím a dlouhodobým mučením malého BÍLÉHO chlapce rasistickými cikány .Zřjěm spatřujete jako polehčující okolnost i že toho kluka neumlátili k smrti ač by jim to ani náhodou nebylo proti mysli.a hlavně - rasistických a často mimořádně brutálních útoků cikánů jsou den co den svědky minimálně stovky našich spoluobčanů.Nikoliv "zapalování" Natálek.Jen se o tom NESMÍ MLUVIT.
SKUTEČNOST JE TAKOVÁ,ŽE TOHO NEŠŤASTNÁHO KLUKA BY JEŠTĚ MOHL KOCÁB OBVINIT Z JAKÉHOSI "RASITICKÉHO" CHOVÁNÍ,KTERÝM ÚTOK VYPROVOKOVAL

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 140 hlasů

Co takhle se nejdříve naučit psát česky?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 23 hlasů

Co takhle Dežo,jít někam pracovat????

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 26 hlasů

Dyť už pracuji dvě šichty. Ještě nějaký požadavek?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 19 hlasů

nevim nebyl sem u toho zřejmě ho prošacovali nic nenašli a asi jim řek že i dyby měl stejně by jim dal hovno a to je asi dovedlo k amoku

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 47 hlasů

Ne vždy s vámi souhlasím, ale v tomto máte stoprocentní pravdu !

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 36 hlasů

Cikány známe všichni asi ze stejné stránky,zcela bez ohledu na to co si myslíme o USA nebo Rusku.Jim je to totiž také jedno koho přepadnou či okradou

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 58 hlasů

Ale stěžujete si, že nejsou 'integrovaní' a že jsou 'nepřízpůsoboví'. Se v první řadě nedivím, že občanské soužití nefunguje když je v každé hospodě někdo jak joan.j .

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 21 hlasů

Nechápou Dežo kdo vám v detenčním ústavu umožňuje přístup na intetrnet a klofe sem ty vaše cikánský rasistický hovadizmy.Ale odpověď nebude zas tak složitá - Džamila,Kocáb a spol.co???

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 39 hlasů

Takže Muslim Romské národnosti s tmavou pletí je tvůj idol nenávisti?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 37 hlasů

Pane Fendrychu, jak jsem už napsal jinde, až takový trest nebude exemplární, ale běžný, snad to té pakáži dojde !

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 104 hlasů

nemužu nic napsat , byl bych na p. Fendrycha sprostej , nojo jsou to 2 chudačci - vsaďte boty , že kdyby bylo tomu staršimu hnědočechovi 20 let , stejně by nedostal tak vysoky trest jako ti blbci z Vitkova

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 149 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 21/2012 najdete >