Soud
Schvaloval smrt vojáků v Afghánistánu. "Jízlivost, ale neodvolám"

15.06.2015 14:30 Aktualizováno 15.06. 16:50

Sedmatřicetiletý člen KSČM z Ostravy-Vítkovic Michal Kesudis obžalovaný ze schvalování sebevražedného útoku na české vojáky loni v Afghánistánu soudu řekl, že v textu na internetu byl jízlivý, za obsahem si ale stojí. Hrozí mu až tříleté vězení.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Deadman´s Hand (16 hlasů) 15.06.2015 15:03

    Michal Kesudis možná mohl volit slova jinak, je opravdu malinko...

  • Honza Hloupý (13 hlasů) 15.06.2015 14:55

    "Podle soudního znalce bylo jeho vyjádření společensky nepřijatelné"...

  • Jan Daniel (10 hlasů) 15.06.2015 15:30

    Schvalovat smrt je odporné, nicméně soudit někoho za názor je...

  • Hogo Fogo (9 hlasů) 15.06.2015 15:28

    To jsme tady už měli. Za haydrichiády. Kdo schvaloval atentát, byl...

  • Jan Skalský (8 hlasů) 15.06.2015 15:24

    Viděl jsem v ČT reportáž o našich vojácích Afghánistánu: Jeden z nich...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Sympatie k Talibanu jsou jen formalistická záminka. Ve skutečnosti ho soudí za kritiku politiky, která za naše peníze slouží cizím zájmům, po kterých nám nic není.

Za "sympatie k hnutí směřujícímu k potlačení práv člověka" by měli být spíše souzeni sluníčkáři propagující přijímání muslimských imigrantů. Je totiž jasné, že stát ani nikdo jiný jim trvalou práci nezajistí. Většina by jich proto skončila na dávkách. Takoví muslimové pak často hledají smysl života v náboženství. Z části z nich a jejich potomků by se tak nepochybně časem stali nebezpeční radikálové.

Facebookový příspěvek nevytvořil ani jediného muslimského radikála. Přesto je jeho autor souzen za názor.

0 hlasů

Bacha, bolševickej demagog Johanides zase perlí...

1 hlas

Rozséval jsem válku a nenávist, píše Američan, který zmasakroval nevinné Afghánce
10. ČERVNA 2015

Pod rouškou tmy vyklouzl ze základny a se zbraní v ruce zamířil k nedaleké vesnici, aby zabíjel. Oné březnové noci seržant Robert Bales zmasakroval šestnáct nevinných Afghánců včetně devíti dětí. „Moji mysl pohltila válka. Rozséval jsem nenávist a sklízel násilí,“ píše na doživotí odsouzený Bales v dopise, jímž marně žádal o zmírnění trestu. Plné znění listu publikoval server The News Tribune; přinášíme jeho překlad.

12. března 2012 - datum, na které armáda Spojených států nikdy nezapomene. V tu noc se její seržant, tehdy devětatřicetiletý Robert Bales, vyplížil ze základny v jihoafghánské provincii Kandahár a se zbraněmi v ruce, armádní oblečení skryté pod tradičním afghánským oděvem, zamířil pěšky do nedaleké vesnice Alkozaj.

Americký voják chodil od domu k domu a vraždil. Děti, ženy, starce.

Tam postřílel čtyři její obyvatele a šest jiných vážně zranil. Poté se opět vydalna cestu a přes stanoviště své jednotky zamířil do 2,5 kilometrů vzdáleného Nádžibanu, kde zavraždil dalších dvanáct lidí. Těla některých z nich se pak pokusil spálit. „Udělal jsem správnou věc,“ svěřil se svým spolubojovníkům, když se potřísněný krví svých obětí vrátil zpět na základnu, kde složil zbraně a vzdal se nadřízeným důstojníkům. O rok a půl později, na konci srpna 2013, nad ním vojenský soud ve Washingtonu vynesl ortel doživotí.
Takzvaný kandahárský masakr, v němž přišlo o život celkem šestnáct afghánských civilistů včetně devíti dětí, je jedním ze zásadních momentů vojenského angažmá USA v Afghánistánu. Jedná se o nejhorší (známý) zločin, který americký voják v zemi spáchal, a jako takový představuje nepříjemnou skvrnu na štítu nejen amerických ozbrojených sil, ale také zahraniční politiky Spojených států.

Afghánská vláda označila Američanův čin za úkladnou vraždu a dožadovala se Balesova vydání do rukou státní justice a následného veřejného soudu. Washington se za smrt nevinných Afghánců sice omluvil, ale požadavek afghánských úřadů odmítl a trval na uplatnění amerického vojenského práva. Stál si také za tím, že vraždil pouze Bales, přestože afghánský tým vyšetřovatelů s odvoláním na svědectví místních naznačil, že pachatelem mohla být celá skupina amerických vojáků. Tato verze událostí však zatím nebyla oficiálně potvrzena.

Zbabělý zločin
Robert Bales se během soudního procesu doznal a prohlásil, že svého zločinu, který označil za „zbabělý“, lituje. U soudu však také zaznělo, že Balesova lítost je účelová, a vojenští prokurátoři rovněž zmínili záznam telefonátu obviněného s manželkou, během něhož se oba při rozhovoru o šestnáctinásobné vraždě smějí.
Vojáci zabili zraněného zajatce. Střel toho idiota, povzbuzovali se.

Dosud také není jasné, co přesně Balese k masakru přimělo. Spekulovalo se o kombinaci mnoha faktorů, od zneužívání omamných látek a steroidů přes osobní a finanční problémy ke zdravotním komplikacím v podobě následků zranění hlavy a posttraumatické stresové poruchy vyvolané nasazením v Iráku a Afghánistánu. Psychické problémy však nebyly u Balese stoprocentně prokázány, připomněla v souvislosti s procesem americká média.
Justice poslala Balese za mříže na doživotí, bez možnosti propuštění. Odsouzenec se její rozhodnutí přesto pokusil zvrátit. V dopise, který na konci roku 2014 adresoval plukovníku-generálovi Stephenovi Lanzovi, vrchnímu veliteli I. sboru amerických pozemních sil, prosí otec dvou dětí o zmínění trestu, aby se mohl postarat o svou rodinu. S odvoláním na svůj údajný posttraumatický stresový syndrom se rovněž nabízí jako dobrovolník, který by mohl pomáhat podobně postiženým vojákům.
Roste ve vás nenávist
Bales svůj list začíná i uzavírá pátráním po příčinách svého zločinu, těch se však s jistotou nedobírá. „Během dvou let ve vězení jsem pochopil, že „proč“ neexistuje, existuje jen bolest,“ píše na samém závěru. Přiznává ovšem, že ctižádost, jíž se na počátku své vojenské kariéry vyznačoval, se pod vlivem traumatických zkušeností z iráckého a později afghánského bojiště měnila ve stále hlubší paranoiu.
Američtí vojáci močili na mrtvé talibance.

Stihomam Balese prý vedl k tomu, že Afghánce přestal vnímat jako lidi a všichni se pro něj stali nepřítelem. To, zda spolupracovali s táliby, nebo se jednalo o nevinné a s radikály nijak nespojené civilisty, pro něj ztratilo význam. „Zatvrdil jsem se vůči nim a přestal je považovat za lidi, všichni to byli nepřátelé. (...) Roste ve vás nenávist – nejen k povstalcům, ale ke každému, kdo není Američan. Moji mysl pohltila válka. Převážnou část těch deseti let jsem rozséval nenávist a válku a sklízel násilí. Po dvou letech ve vězení si uvědomuji, že to, co jsem považoval za normální, vůbec normální není. Byl jsem součástí války a konal jsem zlo.“
(…) Pane, vím, že jsem spáchal mnoho špatných věcí, a ať už ve vězení nebo na pohovce, ty obličeje mě budou strašit navěky. Modlím se za duše (Afghánců, které jsem zabil). .......

2 hlasy

Jak tak na něj koukám, tak je to potomek východních čmoudů, takže jeho rétorice se nedivím.

1 hlas

jj cenzura non plus ultra ... blizi se doba, kdy soudci budou zbytecni a budou se jako potkani strilet, protoze stejne rozhoduji podle vlastnich meritek, ktere hbyte meni podle poptavky ... korupcni jednani nejvyssi politickych predstavitelu, vykradani a tunelovani statni kasy a uplaceni rozvedek je spolecensky prijatelne? Jo spolecenska prijatelnost je abstraktum a meni podle toho kolik jste toho ukradl, komu a kolik jste ochoten zaplatit, nejnovejsi cenik viz Novak a Gryphons.

2 hlasy

Tenhle debil nemá na mysli vůbec nic...

0 hlasů

Já jenom nechápu, jak můžou bejt ti komouši v kapitalizmu tak vyžraný?

0 hlasů

Zasloužil by víc. Rudá svině by byla přitěžující okolnost.

0 hlasů

kapitalismus je založen na třídním boji ,kde otrokáři vykořistují občany ,kapitalisti založili fašismus, nacismus, klerofašismus ,zatímco diktatura proletariátu byla totalita ve prospěch drtivé většiny občanů ,kapitalistický fašismus lživě nazývaný demokracie je fašistickou diktaturou otrokářů proti občanům,a tyto bestie neustále vyvolávají války a masakrují muže ženy i děti ,není odpornějších bestií

0 hlasů

netvrdím že tento systém je terno (což bych nazval korporatnim socialismem, v čistém kapitalismu je situace odlišná. Pokud se seberou státu prachy, tak vymizí z většiny korupce, protože nebude duvod korumpovat), ale vaše idealizace režimu minulého je děsivá. Minulý šel strategií většina bude chudá, kromě vladnoucí třídy. Ta bude trochu bohatá. Dnes máme většina je chudá méně než byli v minulem režimu. Vladnoucí třída je bohatší než dřiv a pak tu je pár bohatých bokem co ani nejsou ve vladnouci třídě.

0 hlasů

Blb? ...korupce zmozí...nebude důvod.... totální blb.

0 hlasů

co to meleš dobytku fašistická , ukradli jste milionům
m lidí práci a slušný život, okradli jste miliony lidí pomocí exekutorských a lichvářských mafií ,okradli jste miliony lidí pomocí podvodníků a justiční mafie zlodčinců , další miliony lidí okradli podnikatelští zloději ,vy jste stokrát horší kjak komouši vy zrůdy fašistické

3 hlasy

hyenismus kapitalismus = diktatura bohatých vrahů : stávající ekonomický systém, jenž generuje 18 milionů mrtvol ročně jak na běžícím pásu
http://www.novarepublika.cz/2015/05/jak-muzeme-zit-ve-svete-kde.-kazdy-rok.html
to říká studie Thomase Pogge z Yale university World Poverty and Human R.ights, čili 18 milionů obětí kapitalismu ročně dělá z kapitalistů zdaleka nejhorší masové vrahy dějin + vyvolali drtivou většinu válek ,z toho dvě světové +založili nacismus,fašismus, klerofašismus, moderní islámský terorismus, neustále vyvolávají války a chaos

1 hlas

To co kritizujete není vina kapitalismu, ale jorporatniho socialismu živeného dotacemi, statnimi zakazkami a regulacéi

0 hlasů

že si bohatá prasata z peněz občanů dávají ještě dotace , je pouze zvůle korporátní moci oligarchů ,bestiální diktatury ve které žijeme hyenismus kapitalismus = diktatura bohatých vrahů : stávající ekonomický systém, jenž generuje 18 milionů mrtvol ročně jak na běžícím pásu

2 hlasy

Spousta komoušů měla viset za to co udělali, ne za to co řekli.
Tohle je jen další nenávistnej, vypatlanej ubožák jakých je např. i zde na diskusích spousta.
Pokud by měl soud něco řešit tak existenci celé strany stojící na ideologii třídní nenávisti a teorii světové bolševické revoluce.

1 hlas

spousta kapitalistů a jejich kuřbuřtů by měla být souzena a po řádném soudu popravena za zvěrstva která spáchali první světová válka, druhá světová válka, hladomory, hospodářské krize , stovky válek občanských válek, stamiliony obětí , právě masakrují civilisty na donbase, v iráku, sýrii, jemenu ,libyi, všude umírají oběti kapitalismu bestií

0 hlasů

Plete si pojmy s dojmy.
Kapitalismus není ideologie, ale ekonomické zřízení. Např. čínský kapitalista bude mít jiný světanázor než kapitalista americký. Které "kapitalisty" máte tedy na mysli?
Ale ono je to celkem fuk. Vraždění ve jménu komoušské ideologie je na počet obětí s přehledem trumfne ať už to spočítáte jakkoliv.

1 hlas

Vraždění ve jménu kapiatlistické = hitlerfašistické=demokratické ideologie je na počet obětí s 18 milionů ročně ty masový vrahu

1 hlas

A co nácek Bartuška, který schvaloval upalování v Oděse a zahrabávání politických oponentů a bude prý klid? Tomu udělal Zadolárek jen ty,ty a dál neochvějně sedí tenhle nácek ve své vysoké funkci. Njn v USSA kolonii Česku se můžou házet vajíčka, rajčata a další předměty na prezidenta, sprostě mu nadávat, ale když měl přijet americkéj konvoj svobody, tak bylo lidem vyhrožováno kriminálem, pokud by spadlo jediné rajče na naše spojence, dobráky z USSA.

2 hlasy

Je pěkně vyžranej. Komunisté se v té demokracii mají dobře.....

2 hlasy

je to jako za hitlerovského protektorátu , souzen za schvalování atentátu na heydricha, jen dnes tu máme americký fašistický protektorát ,evropa je okupována usa proti vůli obyvatel ,loutkové vlády vykonávají rozkazy usa fašismu proti vůli obyvatel, a usa fašismus není demokracie , nepřetržitě vyvolává války , zakládá teroristické organizace

2 hlasy

hitlerovský fašistický dobytek v čr schvaluje okupace jiných států bez mandátu OSN , jedná se o teroristy, extremisty , spící buňka alkajdy usa v čr , česká armáda má bránit hranice čr , ne okupovat jiné státy na rozkaz fašismu USA

3 hlasy

okupace Srbska, Libye, Sýrie ,Iráku proběhla bez mandátu OSN ,což je přímým válečným zločinem fašismu USA a NATO, přímým porušením mezinárodního práva, porušením ,ženevských konvenci a lidských práv............čili každý kdo schvaluje okupace bez mandátu OSN je teroristy včetně soudců

2 hlasy

Nes..te se tím komunistickým hovadem a dejte mu kulku.

2 hlasy

Pěkný výběr komentářů a diskutujících.... Ať se nám to líbí nebo ne, tak názor, jak jej dotyčný podal je "prasárnou". Vojáci jsou v afganistánu na základě nějakého mandátu. Takže pokud se to mnoha z nás nelíbí, musíme postavit k zodpovědnosti politiky. Ti totiž jedině mohou nařídit vysazení našich vojáků... Ti umírají a nikdo nemá právo je špinit...

1 hlas

Politici?
Ti vojáci tam šli dobrovolně. Jen kvůli penězům. To je snad horší než němečtí okupanti u nás. Ti byli zmobilizovaní a kdyby odmítli, byli by zastřeleni.
Proč bych nemohl "špinit" někoho, kdo jde válčit za peníze do země, která nás neohrožuje? Navíc podle zákonitostí války vždycky okupační vojska skončí u zabíjení civilistů. Nejdříve omylem a pak už to neřeší. Stačí pár zabitých kolegů a střílejí pak strachy po všem, co se hýbe. Může to být protivník! Ve většině případů pak nevinný civilista, žena nebo i dítě.
Můžeme jen spekulovat, koho všechno zabili ti naši a jestli to třeba nebyla pomsta za zabité příbuzné... V Afghánistánu se na rodinu drží. I zabitý bratranec je důvodem k pomstě.

6 hlasů

Meleš furt dokola stejný kraviny. Běž už do prdele s těmi svými "názory"...!

1 hlas

Henexi, příteli,tomu Ty říkáš demokratická diskuze?Začínáš býti silně demokratický, ale v komunistickém duchu.:-)))

3 hlasy

Jací vojáci ???...pucfleci - okupační hlídači amerických vrahounů ....

3 hlasy

Jací vojáci ???...pucfleci - okupační hlídači amerických vrahounů ....

0 hlasů

"Teroristický útok na vojáky" je oxymoron, který může vymyslet jen propagandistické jelito.

2 hlasy

co prat cloveku, který se hlasi ke strane, která poslala vašeho tatu, strejdu, dedu, sousedy a další desetitisice lidi na 10 a vic let do komunistickych koncentraku??
co prat cloveku, který se hlasi ke strane, která unesla vašeho bratrance a zavrela do blazince proto, aby strejdu donutili vstoupit do jzd a kluk se tam opravdu zblaznil a uz nikdy se nedal dohromady??
co prat cloveku, který se hlasi ke strane, která akademicky vzdělanému cloveku neumožnila delat jinou praci nez posunovace na draze??
co prat cloveku který lidem, kteří bojuji proti terorismu preji smrt???
snad jen to, aby casem dospel k tomu, ze komunismus a fasismus se zas tak moc nelisi a aby jednou v klidu a miru zemrel...

1 hlas

hm, komouši v padesátých letech popravovali, později pak většinou už "jen" zavírali do krmininálu, kapitalistický režim to dělá sofistikovaněji, ten mnohé lidi donutí, že se oběsí sami, popřípadě vystřílí celou hospodu.

2 hlasy

Pekne se tady v diskuzi ruda prasata vybarvila, kdyz schaluji teroristicke utoky. Doufam, ze si na nich BIS smlsne.

3 hlasy

Ted jde jeste o to, co vlastne rekl. Protoze novinar dokaze vyrobit ledacos. Mam pocit, ze to bylo receno trochu vedle. Smrt nekoho schvaluje tak akorat Porosenko ci Turcinov a McCaine.

3 hlasy

To bude asi tzv. trestný čin partyzánské války ;-)

3 hlasy

Tyhle bolsevicky lhari se nestiti niceho.

2 hlasy

Zalez ty bolseviku leninskeho typu, delegovany z Germanie.
Jsi uz s tema tvojema kecama dost jako votravny. Votravnej.

3 hlasy

To myslíš soudce, žalobce nebo novináře?

2 hlasy

... hlavne ze jsi obzalovaneho vynechal......

2 hlasy

Schvalovat smrt je odporné, nicméně soudit někoho za názor je totalitní praktika.
Žaloba je sama dost chatrná. Smrt ve válce není vražda a útočit na vojenské cíle není terorismus. Zvlášť když se jedná o vojáka okupační armády. Zařazování různých spolků na seznam teroristických organizací je politické rozhodnutí. Taliban mezi teroristické organizace řadí snad jen Rusko, což je prý momentálně náš nepřítel. USA se už připravují, že s Talibanem v budoucnu navážou diplomatické styky, protože v Afghánistánu nebudou mít jiného partnera.

10 hlasů

Představitele Talibanu svého času Regan přivítal jako spojence v Bílém domě. Tehdy to byli přátelé USSA, protože byli proti Rusku. Ussákům se hodí každý terorista, viz UCK v Kosovu, nyní IS.

1 hlas

To jsme tady už měli.
Za haydrichiády.
Kdo schvaloval atentát, byl v ohrožení života.
Já jsem vyjádření toho soudruha nečetl, ale stavět někoho před soud, proto, že jeho vyjádření bylo společensky neúnosné?
Proč nepostaví před soud poslance, kteří žvaní idiotiny jako na běžícím páse a potom, bohužel, chtějí tak i měnit zákony a předepisovat občanům, co mohou a co ne.
To je společensky únosné?

9 hlasů

Viděl jsem v ČT reportáž o našich vojácích Afghánistánu: Jeden z nich řekl:
"Někteří kluci, když se na nás útočí, si pak vybíjejí zlost na zvířatech a civilistech. Střílejí po všem."
Čili OKUPANTI.
Jsou to okupanti!
Takže jsem spáchal další trestný čin. Soudy budou za chvíli paralyzované. protože lidí, kteří si myslí, že naši žoldnéři v Afghánistánu jsou okupanti, je několik milionů.
Za socialismu za řeči o sovětských okupantech se jen vylučovalo ze strany. Pro nás nestraníky trest nebyl. To by muselo být v kriminále polovina národa... To jsme to dopracovali!

8 hlasů

Vas komousu zu davno neni nekolik milionu. To se hluboce mylis soudruhu.

2 hlasy

Zalez nekam smejde.

2 hlasy

Neoslovuj mne. Podle úrovně příspěvků jsi retardovaný. Lituji tě, ale odpovídat ti nebudu..

5 hlasů

Michal Kesudis možná mohl volit slova jinak, je opravdu malinko nevkusné radovat se z něčí smrti, ale na druhé straně ti čeští mrtví byli vojáci, kde se smrtí musí tak nějak počítat, mají ji v popisu práce. Rozhodně nešlo o vraždu, jak jejich smrt kvalifikuje žalobce, ti muži byli ve válce. A byli tam dobrovolně – za peníze. Jako profesionálové. Nikdo je neodvedl od rodin a neposlal do Afghánistánu proti jejich vůli. Navíc je pravdou, že Afghánistán náš stát nijak neohrožoval, bojovali tam za zájmy Spojených států a zemřeli. Zemřeli jako žoldnéři za zájmy cizí velmoci při výkonu své práce. Afghánistánu jsme válku nevyhlásili, ani oni nám ne, takže je lze označit za okupanty. Sorry, ale nikdo z Afghánců nás tam nezval. Nazývejme věci pravým jménem.
http://www.zvedavec.org/komentare/2015/05/6469-z-hlediska-vyssiho-principu-mravniho-zabiti-okupanta-neni-zlocin.htm

16 hlasů

Napsal jste to velmi dobře, plně s Vámi souhlasím.

4 hlasy

Naprosto souhlasím.
Zavřou nás spolu.
Už čekám jen oficiální spuštění cenzůry.
Už se takové hlasy od proamerických mamlasů objevují.
Budem moci psát jen "s USA na věčné časy a nikdy jinak".
Škoda, že ty transparenty o věčném přátelství se Sovětským svazem, které hlásali komouši, už asi vzal čert.

Úprava by byla levnější, jako výroba nových.
I když by asi trenková červeň nevyhovovala.

Teď jsem si vzpomněl na vtip, který jsem slyšel v Rusku ještě za Brežněva: proš nemůže soudruh Brežněv nosit námořnické triko?
No proto, že kdyby si na ně připnul všechny ty metály s hvězdami, které mu udělilo politbyro, měl by na sobě "amerikanskij flag", tedy US fangli.

7 hlasů

Umíš to hezky napsat a dovedně zabalit do frází, ale v podstatě jsi stejné prase, jako je ten Kesudis. Ti vojáci nezahynuli v boji, ale rukou teroristů, takže to byla vražda. NATO v Afghanistánu bojuje proti Talibanu, který je teroristickou organizací a ohrožuje i legální vládu, včetně afghánského obyvatelstva. Terorizují všechny a všechno, většina z nich nejsou ani Afghánci. To není žádná osvobozenecká armáda, ale mezinárodní zločinci. Takž se jdi se svými frázemi bodnout...

6 hlasů

Kecy, jde o Afgánce, to není Ukrajina, kde se motají UD žoldáci pod vlajkou Ukrajiny.
V Afganistanu dostal v novodobých dějinách fakoš každý intervent.
A tak to dopadne i teď, i když se to někdy maluje jinak.
Do roka po odchodu zahraničních jednotek bude vládnout Taliban.
Nenávist afgánských fellahů, kterým zabili Američané děti, je neklonečná a ti poslední interventi budou muset do letadel couvat a držet v rukou zbraně.
_____________________________________________
Anglo-afghánské války:
První anglo-afghánská válka (1839–1842)
Druhá anglo-afghánská válka (1878–1881)
Třetí anglo-afghánská válka (1919)
Afghánská krize (1885), rusko-britský střet o Panždéh
Reformy Amanulláha Chána a občanská válka v roce 1929, když Habibulláh Ghází nakrátko svrhl vládu a stal se emírem
Občanská válka v Afghánistánu (od roku 1978):
Saurová revoluce (1978) – komunistické povstání
Sovětská válka v Afghánistánu (1979–1989) – účast SSSR
Občanská válka v Afghánistánu (1989-1992) – pád vlády
Občanská válka v Afghánistánu (1992-1996) – bezvládí a vzestup Tálibánu
Občanská válka v Afghánistánu (1996-2001) – vláda Tálibánu
Válka v Afghánistánu (2001–současnost) – účast USA a NATO proti Tálibánu

7 hlasů

Pro někoho terorista, pro druhého bojovník za svobodu. Mudžahedíni byli v i západních médiích bojovníci za svobodu, ovšem to je už dávno, to ještě bojovali proti Sovětskému svazu. Tenkrát nikomu nevadilo, že terorizují všechny a všechno. Dnes jsou ti samí lidé s těmi samými metodami teroristé. Aby to zítra zase nebylo jinak, stejně jako s ISIL...
Henexi, prosťáčku důvěřivý... :-)

6 hlasů

Ale prdlajs prosťáček.Kdyby se to tady otočilo, tak to samé bude psát o Američanech a NATO.Největší křiklouni v míru, jsou jsou ve válce největší zbabělci.

2 hlasy

Muze to byt i jinak. Ale tady je trochu rozdil. Nez se pustili knemovi nacelnici do prezidenta Nadziba, tak Afganistan na chvilku si oddechl a staval se zemi temer industrialni.
Po svrzeni Nadzibulaha byli Amerikou podporovani kmenovi nacelnici porazeni Talibanem, ktery take podporovali ci vyrobili amici. A z te zeme se pres noc stal stredovek. Profesorky mazali ke kamnum a do habitu.

0 hlasů

Hlavne ze Jim tam tihle "okupanti" buduji vodovody, silnice atd. Ty jsi neuveritelne tluste rude prase!

1 hlas

Osle, když jim to nejprve zničili, tak at budují! Ty jsi asi neviděl "Zredigováno", kde je podle pravdivých skutečností uvedena jedna episoda amerických hrdlořezů. Je to sice z Iráku, ale hrdlořezi stejní.

2 hlasy

Z pohledu prostého Afghánce jsou naši vojáci tam prostě okupanti.
Naším závazkem je pomoci podle našeho uvážení jiné zemi NATO, která bude napadena. Afghánistán ale nikoho nenapadl. Sloužíme tam pod velením NATO k ochraně místní vlády v Kábulu. Až odejdou Američané, odejdeme taky a v Afghánistánu nastane podobný zmatek jako dřív. Nemá žádný smysl, aby naši vojáci umírali v těchto misích.
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/mach-cvicime-jen-zoldnere-do-pousti-vlast-armada-neubrani_312463.html#.VX7QJUY1xTc

4 hlasy

Nemluv za prosté Afghánce, Ti jsou rádi, že tam NATO je. Dobře vědí co nastane, až NATO jednou jejich zemi opustí, teror a cesta zpátky do středověku...

2 hlasy

Když můžeš mluvit za prosté Čechy, tož já zase za prosté Afghánce.

3 hlasy

Až jednou Taliban zkříží ruské plány, tak změníš názor... :-)))

1 hlas

Takže když nám Hitler začal stavět dálnici, nebyl okupant????
Všimni si, že jsem - na rozdíl od tebe - nepřipojil žádnou nadávku. ..
Vykám ale jen slušným lidem...

2 hlasy

Ty jsi stejne rude prase a dobytek.

1 hlas

Ty jsi zase nekonecny hlupak a nebo mate dost nakradeno. Jina moznost tu neni.

1 hlas

Rudé prase nejsi, jsi jen obyčejné...
Všude jinde se ale příspěvky pologramotných sprosťáků mažou....Tvé tři mozkové buňky zřejmě nedokážou zplodit žádný argument kromě nadávek....

1 hlas

To vis, kdyz schvalujes teroristicke utoky na ceske vojaky, tak se prispevek ve kterem o tobe hovorim jako o rudem praseti, mazat nebude.

1 hlas

Schvalovat něčí smrt je hrozné, ať už souhlasí s působením našich vojáků v Afgánistánu nebo ne. Nejsem si ale jistý jestli zavřít ho je tím správným řešením.

1 hlas

Zatim jde o informaci tiskovou. Ze. Zname to. Okurova sezona. Buh vi, co vlastne rekl. A narod uz soudi.

1 hlas

Já si myslím, že pětadvacet na holou rákoskou by úplně stačilo, ale to je prý nehumánní...

2 hlasy

Ano, já si také nejsem jistý, jaký trest a zda vůbec nějaký, je pro něj správným řešením. Naštěstí tu od toho máme nezávislý soud.

1 hlas

Nezávislý súd, xixixixixixixi, kde taký existuje?????

3 hlasy

Smrt Heydricha schvalovali všichni česi, nebyl snad okupant, jako čeští vojáci?????

6 hlasů

"Podle soudního znalce bylo jeho vyjádření společensky nepřijatelné" - no a co? Svoboda projevu především znamená svobodné vyjadřování nepohodlných a "společensky nepřijatelných" názorů. Společensky přijatelné názory žádnou ochranu nepotřebují.

Bylo by asi jednodušší, kdyby nám věrchuška oznámila, že tzv. "svoboda slova" se stejně jako presumpce neviny s okamžitou platností ruší, že každé pondělí budou v oficiálních sdělovadlech zveřejněny názory povolené pro tento týden a ostatní názory jsou zakázané a trestné. Alespoň budeme vědět, na čem jsme a ti naivní z nás, kteří ještě dnes spoléhali na "ústavou zaručená práva", se nedostanou zbytečně do maléru.

13 hlasů

...text byl "silně společensky závadový"... to zní jako kdyby to napsalo Rudé Právo

1 hlas

Každý příslušník našich ozbrojených složek či záchranných sborů, který zahyne při výkonu svého povolání a nepáchá při tom trestný čin, je pro mě hrdinou.
Tito padlí vojáci pro mě hrdinové jsou a autor výroků mě jimi uráží.
Se soudem tedy souhlasím.

1 hlas

Jenom že tí padlí páchali trestný čin.

5 hlasů

A jaký...?

2 hlasy

Okupace a vraždení civilistu...

4 hlasy

Koho tito padlí čeští vojáci zavraždili? Máte pro toto své tvrzení nějaké důkazy?
A okupaci myslíte přitomnost jednotek jejichž mandát je vymezen rezolucí Rady bezpečnosti OSN č. 1386 z roku 2001, která síly ISAF zmocnila pomáhat afghánským orgánům při zajišťování bezpečnosti, a rezolucí č. 1510 z roku 2003 rozšiřující působení sil ISAF na celé území Afghánistánu???
Máte nějaký protiargument?

2 hlasy

Jitzak Israel 15.06.2015 15:01
Aha... A čí "predajná devka" jsi ty...?

2 hlasy

Na základe akého mandátu OSN vyvraždujú armáda uSSa, GB, FR , vrátane čechov a slovákov civilistov v Iraku?????
Máte nejaký argument??????

1 hlas

Vraví Ti niečo trestný čin spolupáchateľstva a schvalovanie vraždy aktívnou účasťou v okupačnej armáde????????
OSN je len predajná devka Fašingtonu.

2 hlasy

Cizí armáda je holt z pohledu mnoha Afghánců armádou okupační, dříve se těm, co útočili na okupanty říkalo partyzáni a oslavovali se, pokud to nebyli lidé, co útočili na okupanty po 68, ti se zavírali, to bylo v době totality. Dnes v době "demokracie" a "svobody slova" se vyhazuje z práce za napsání názoru na FB, ať už jde o ocenění bojovníků proti okupantům nebo použití výrazu "cikorka".

5 hlasů

Je to o pohledu sympatak. Neoholeny tlusty komunisticky prase.

5 hlasů

Všetci vojaci ISAF v Afganistane sú len sprostí okupanti a je Božou povinnosťou Afgáncov proti nim bojovať všetkými dostupnými prostriedkami.
Neschvaľujem smrť kohokoľvek, ale keď tam žoldák lezie výhradne kvoli peniazom, musí počítať s tým, že mu domáci odboj ako okupantovi môže vykrútiť krk.

7 hlasů

Doufam, ze redakce Tydne poskytne tvoji IP adresu a vsechny tvoje prispevky organum cinnym ve vysetrovani.

4 hlasy

Do toho, držím palce....

2 hlasy

K nám do ČR lezou Slováci taky výhradně "kvoli peniazom". Máme je snad kvůli tomu střílet...?

5 hlasů

Henexi, hovado, slováci v čechách zavraždili 1.5 milónu civilistov??????

3 hlasy

A naši vojáci tam snad někoho vraždí...?
A vůbec... V Afghanistánu nějací "okupační" vojáci zavraždili 1.5 milónu civilistů? Nepomátl si se...?

4 hlasy

Sú súčasťou armády, ktorá v Afgánistane a Iraku vraždí civilistov, to je všetko.

3 hlasy

Ty kokot jebem ti Mariu!

1 hlas

fašisitické hovado, ty už hodne dávno nejebeš....

2 hlasy

Tak zde na diskuzi by se orgány činné v trestním řízení vyřádily. Takových kesudisů je tu spousta...

4 hlasy

Tak honem ..Udávej, udávej!

1 hlas

Trest za schvalování atentátu? To už tu bylo.

5 hlasů

Ty prase komunisticky, ty taky brzo pomazes k soudu za schvalovani teroristickych utoku.

2 hlasy

pn pn, ty skurvené fašistické hovado, pomažeš k soudu za schvalováni vražd 700 tisíc irackých a afgánských detí, prase retardované.

4 hlasy

A kdo je zavraždil? Před týdnem jich bylo "jenom" 500 tisíc...

1 hlas

Fašistické hovada z uSSa a europskí žoldáci, nad ktorými tu teraz smoklíte...

5 hlasů

Je to tak, fašouni z USSA-NATO humanitárně bombardují, kde se jim zamane, v Kosovu zabili podle toho retarda henexe prý jen 500 tis. dětí, to je dement. A jak si krvavá ussácka Madla libovala, že to přece těch 500tis. za tu svobodu stálo.Hlavně, že byl splněn účel a fašisti z USSA si v Kosovu postavili největší vojenskou základnu v Evropě. a Madla tam rozjela byznys v telekomunikacích. Náš humanitární bombarďák spolu s Kchárlem si libovali, jak teď bude v násilně odtrženém Kosovu ráj a svoboda, opak je pravdou, ze země nyní prchají lidé, protože se tam po nastolení USSA pravdy a lásky nedá žít, vládnou tam drogové mafie a teroristi. Tak vypadá vývoz západních hodnot a to vše pod pláštíkem demokracie a svobody. Stejně tak dopadl Irák, Lybie atd.atd. USSA největší zlo a nebezpečí pro celý svět.

2 hlasy

Máš to popletené, v terminologii i ve faktech. Napiš něco vtipného na fejsbůk, tady jsi vedle...

2 hlasy

Jistě že bylo. Takové jednání je trestné za každého režimu. Především je ale ubohé a přízemní...

1 hlas

tak KSČM !?? Hmmmm... Vstanou noví Minaříci!

2 hlasy




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 06/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov