Glosa
Hnusný projev rudého Grebeníčka

04.02.2012 11:21 Glosa

Poslancům se do nápravy křivd, jež byly spáchány na církvích, nechce. Pro církevní restituce je topka a částečně ódéeska. Véčkaři by nejradši ucukli. V debatě o návrhu zákona se vyznamenal komunista Miroslav Grebeníček. To by nestálo za zmínku, kdyby Grebeníček tentokrát zřejmě nebyl mluvčím většiny české společnosti. Podle průzkumů by čtyři pětiny občanů, po desetiletí cepovaných bolševiky, církvím nejradši nevracely nic.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Jan Nepomucký (282 hlasů) 04.02.2012 11:43

    Fendrych, tímto jste si řekl o nějakou funkci, tolik upřimné...

  • Radek Soukup (195 hlasů) 04.02.2012 11:34

    Grebeníčka taky nemusím, ovšem je fakt, že se křesťanská církev v...

  • Jaroslav Staněk (192 hlasů) 04.02.2012 12:59

    Masaryk měl pravdu, když před desítkami a desítkami let tvrdil, že...

  • Přemysl Kadlec (170 hlasů) 04.02.2012 12:58

    Grebeníček v podstatě řekl to,co si myslí o církevních restitucích...

  • Alice Černá (159 hlasů) 04.02.2012 14:00

    Pane Fendrychu, normálně jste mne naštval. Prý "...nestálo by to za...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskusní příspěvky

Hnusný článek žida Fendrycha

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 22 hlasů

Tento příspěvek vypadá na rasistu Říhu,který se rozpomněl na čárky a háčky,aby to vypadalo,že se píše z Česka.A nebo se zde začal profilovat,další nácek.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 21 hlasů

Ach, běda, oni mají všichni pravdu. A jak jsou čestní, ryzí, i ten pan Tovaryš jako by prozřel! To se mi, ale, ale. Podepsaný ve vší vážnosti a úctě Paveljanek

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 7 hlasů

Pan Fendrych má vzkutku vytříbený slovník:hnusný,hnusy,větev pod zadkem,práskl,svinstvo,banda blech aj.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 16 hlasů

Opřel se do nich pěkně po bolševicku.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 24 hlasů

Komunisté v období 1949-53 zavraždili asi 1000 lidí, nacisté během let 1939-45 povraždili na území Československa řádově stovky tisíc. Možná by bylo zajímavé, i vyčíslení obětí katolické církve, a dalších mocenských struktur v našich dějinách, pak by vám pane Fendrych vyšlo, jací byli komunisté troškaři, a to by se vám do článku jaksi nehodilo, že?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 27 hlasů

Proč pleteš dohromady církev, komunisty a nacisty? Zkus si udělat sčot komunistických obětí globálně a budeš zírat, kolik toho za krátkou dobu stihli. Na komunistech je taky hezké, že zabíjeli a mučili, na rozdíl od nacistů, většinou vlastní lidi. Ale to by se to do hlavičky jaksi nehodilo, že?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 19 hlasů

Proč bych tu něco sčítal globálně? Jednak tu Fendrych mluví o našich komunistech, pak bych stejný manipulátor, jako ty, a pak tu připomínám řádění nacistů a katolíků jenom na území České republiky, resp. Československa. Pokud nemáš co říci k věci, tak se tu neser do diskuze. Proč bych tu neporovnal řádění komunistů, nacistů a katolíků? Píše tu, že komunistický režim byl vlastně ten nejstrašnější, přitom tu nacisté dokázali za jediný den zlikvidovat tolik lidí, co komunisté za celé období vlády. Takže tu srovnává nesrovnatelné. Proč bych tu nepřipomněl katolickou tyranii, po potlačení stavovského povstání. Moji předkové tehdy ztratili statky i stav, tak proč bych nepřipomněl, že s krádežemi tu začali katolíci, a docela bych se vsadil, že tu katolíci povraždili řádově více lidí než komunisti.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 22 hlasů

Děkuji za vkusnou a inteligentní reakci.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 15 hlasů

Je smutné,že jen jeden komunista to řekla nahlas.Ostatní se bojí o poslanecká koryta.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 21 hlasů

Oni se bojí o poslanecká koryta a proto neříkají,. co chce většina post-bolševické veřejnosti v tomto případě slyšet? Zajímavé.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 13 hlasů

Církev zde je 2000 let a celá staletí byla vlivná, více méně u moci. logicky je viněna ze všeho špatného, ze všeho zla a násilí, které se za její éry událo.
Neméně logické ale je položit si otázku: Kdyby v oněch staletích a v tomto prostoru církev nevládla, bylo by zde méně zla a méně násilí? Jsou a byly mírumilovnější, humánnější, spravedlivější.. jiné civilizace mimo dosah křesťanských církví? Děje se zlo ve světě díky křesťanství, nebo navzdory němu?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 15 hlasů

Tady však není problémem církev,ale zlodějský návrh zákona,který je postaven na lži a konstruován tak,aby nikdy, nikdo nemohl nic zkontrolovat.Problém vztahu Čechů k církvi z toho dělají provokatéři,kteří jsou placeni zloději za to,že ze snadno prokazatelného kriminálního činu,udělají neřešitelnou iracionální emoci.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

Martin Fendrych dokázal říct svůj názor a dokázal se pod něj podepsat. Přesto že věděl, že 90% populace s ním nebude souhlasit. Dá se to považovat za projev osobní statečnosti.
Naproti tomu Grebeniček řekl jen to, co chce 90% lidí slyšet. Myslím, že se tomu říká populismus. :-(

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 24 hlasů

Já věřím v Boha, vážený, narozdíl od autora tohoto štvavého pamfletu - a jako věřící říkám - dříve projde velbloud uchem jehly nežli tito žadatelé "spravedlivého vyrovnání státu s církvemi" do království nebeského - čtěte Husa, člověče - tam se dovíte pravdu o téhle nenažrané, chamtivé svoloči, co se ohání Bohem a vírou !!!!!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

"štvavého pamfletu" - ty seš taky pěknej dáreček.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 14 hlasů

Martin Fendrych dělá pouze svoji práci,za kterou je dobře placenej.Tomu se neříká statečnost,tomu se říká služební loajalita.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 32 hlasů

Jeho prací je psát články. Jejich obsah už je čistě na něm. Já mu za za tenhle článek děkuju. A za diskusi pod ním taky. Je dobrý vědět, na čem člověk je. Tahle země je zcela ztracená.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 21 hlasů

Je dobré vědět,kdo je kdo!Škoda,že se zbabělý Hospodský Palivec skrývá v anonymitě.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 13 hlasů

Tupý článek modrého Fendrycha :-D (Sám si naběhl).

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 27 hlasů

Fendrychu Fendrychu... úplně mimo...
Již dlouho jsem od vás nečetl takovýto blábol...

A k věci... jak může stát vracel církvi něco, co nemělo být nikdy její? Myslím, že církev majetek získala necitlivým postupem... Dovolím si parafrázovat část článku...

Jak vypadal ten necitlivý postup? Vraždy, krádeže, mučení, dlouholetá vězení jak pro nevěřící, zničené rodiny, zničené a uloupené majetky... a přídám... upálené nehodící se... atd atd atd...

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 29 hlasů

... zdravím frustrovanou místní rudooranžovou bojůvku ... :-) ...

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 15 hlasů

toto je ukázka "inteligence" pravicových voličů a těch kteří podporují vládnoucí mafiánskou smečku - DĚKUJEME !

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 15 hlasů

Pan fendfich má ve svých projevech takové výkyvy, že mám obavy o jeho psychiku. Nebo píše na objednávku?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 20 hlasů

Zato o tvoje duševní zdraví už si nikdo obavy dělat nemusí.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 22 hlasů

Někdo kdo se zastává církve nemá právo pomlouvat komanče !!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 25 hlasů

Redakce týdne maže příspěvky,ve kterých není ani jedno vulgární slovo.Proč??

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 22 hlasů

kdyby mazala ty s vulgárními slovy, mnozí by se snažili umístit příspěvky marně.Ani rasistické úprojevy redakce nevadí.Nemaža náhodou příspěvky, které jsou na straně levice?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 19 hlasů

Slušný redaktor by to zdůvodnil tam,kde příspěvek nechal zmizet.Takhle nezbývá,než aby člověk sledoval, které příspěvky redakce maže a sám si udělal jasno v tom,čeho se vlastník tohoto DF bojí a komu slouží.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

Asi jim v redakci vulgární slova nevadí.Např.takový horák o kousek níže píše o p....i jako o chlebě.Pošle do ní kde koho.A není zdaleka sám.Osobně si myslím,že na nějaké mazání i jiných nevhodných příspěvků redakce kašle.Kdybych byl vulgární,tak bych to vyjádřil výstižněji.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

... posluž si - levičáci všech zemí - vyližte si prdel ... :-)

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 17 hlasů

Áááá dohajzlu ....je tady.Na tebe jsem úplně zapomněl,eMařko.Ale když už ses připomenul pozdravem,tak ti i na vulgaritu dokážu slušně odpovědět.Takový horák je proti tobě anděl.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 23 hlasů

Pokud se jen diskutuje o cizím majetku, je to doklad kvality státu, jistě hokejistům se lijí miliardy, jsou tam připraveni šikovní, oblbnou lid reklamou a tak se to všem líbí..to potom není republika ani náhodou, ta by měla ústavu, nález ústavního soudu o majetku je jsaný, jen šlendrián a pár darebákůl se jen saží zničit, co tu ještě zbylo, třeba církevní památky bez údržby, možná tak hrají pro ruského cara, ten také nevolníkům dopřeje jen vši (jsou prý sladké) a srab

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 14 hlasů

když se povede skočit na církevnní, může se pokračovat, proč jen daně, když se dá zhodnotit vlastník, jeho minulost ve středověku a podle toho se mu zabere více nebo méně?konečně pražský Hrad je také konfiskát, koruně nepatřil ani náhodou, bylo to osobní vlastnictví, ale to český tupec neví, krást je mu milé, zatím jen v samošce, ale coi kdyby se podařilo i něco většího?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 13 hlasů

Po letmém nahlédnutí do diskuze lze dospět k následujícímu:
1) cirkve kradli
2) šlechta kradla
3) kapitalisté kradli
4) bolševici kradli
5) po sametu kradli tuneláři, bankéři, podnikatelé
Z toho rezultuje jediný závěr - češi jsou národem zlodějů. Beru si kuklu, baterku a jdu se zařadit.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 25 hlasů

Církve kradly,pane Škrpále

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 20 hlasů

No jo, velmi se stydím. Ale když tu jsem, musím doplnit bod 5) kradl prezident, kradli ministři, poslanci, generálové, policisté, soudci, st. zástupci, lékaři, kradl lumpenproletariát. Až si vzpomenu, doplním další spoluobčany.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 19 hlasů

Jako první by měl být zabaven majetek KSČM a z jeho prodeje uhrazena první splátka vyrovnání s církví.. Zbytek soudruhů nahnat do lágru , aby taky přiložili ruku k dílu a měli na vyrovnání vlastní zásluhu... Howgh ..

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 35 hlasů

To jste na špatné adrese, rozkradený komunistický majetek skončil u překabátěných zlodějů z ODS.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 11 hlasů

.. otázka je jestli majetek bolševika za něco stojí ... nedávnou soudruzi ukázali, jak umí zmanagovat prodej svýho nemovitýho majetku ... takovej malej záblesk hospodaření na cizím z padesátých let ...

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 16 hlasů

Obávám se že zbytek soudruhů už je tak starej že by jim nezbylo nic jiného než fotit po vzoru Rudé Venduly erotické akty a ty pak prodávat gerontofilům z celého světa.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 21 hlasů

... h n u s n ý článek nácka Fendrycha. Co s takovými lidmi?!
... a to nám jako vládní činitel zařizoval a formoval naší novou svobodu a demokracii!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 41 hlasů

Fendrychu za koho mluvíš ?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 30 hlasů

Nad výplody pana Fendrycha je zbytečné se pozastovovat, ten pán vyje podle toho, kdo je zorvna u kormidla. Až bude plátek zvaný Týden financovat někdo jiný, než gauner Bakala, pan Fendrych bude výt zas ena jinou notu. Jinak, co se týče církevních restitucí, nevím, co se řeší. Jestli církev někdy nějaké majetky opravdu měla, musí o tom být záznamy a doklady. jestliže může majetky doložit, tak prosím, kde je doložit nemůže má smůlu. Stejně jako s občanskými restitucemi po roce 1989. Když jste chtěli zrestituovat továrnu po dědovi, musel existovat nějaký doklad, že ta továrna vaší rodině opravdu patří, jinak jste si mohli maximálně pískat. Jinak na atheismu nic špatného nevidím. Nikde není psáno, že atheista musí být zločinec a pánbíčkář světec. Bohužel je rozdíl mezi věřícím a pánbíčkářem. Pánbíčkář líta do kostela jak na stranickou schůzi, pánubohu by ukousal paty a bližního utopil na lžíci vody. ve zpovědnici se ze svých hříchů s prominutím vybleje a běží zas řešit dál, protože ví, že to za týden spraví svatá zpověď a pět zdrávasů, takže atheista může mír morální kodex často vyvinutější než pánbíčkář a církev naštěstí není Bůh, církev je jen společenství lidí podobných názorů a jako každé společenství je prolezlé kdečím, upřímně nevěřím tomu, že by si Bůh vybral za své zástupce na zemi tokový dav břichatých nenažraných prelátů, takže víra je spíš o svědomí, než o instituci, ale jak říkám, pokud církev a speciálně římskokatolická má doklad na svůj majetek, tak ať ho předloží a vezme si, co jí SKUTEČNĚ patří

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 54 hlasů

Nevím, pane Hlaváči, na co reagujete, ale jistě ne na článek "Hnusný projev rudého Grebeníčka". Pan Fendrych se ani nezastává "pánbičkářů" ani netvrdí, že na ateismu je něco špatného... Vy pane máte o náboženské praxi jednoznačně zkreslené představy - konkretně o zpovědí. Pokud se ve zpovědi někdo vyzná např. z krádeže, musí škodu nahradit. Rozhodně to nespraví nějaký zdrávasek, jak se s oblibou traduje, a může si hřešit dál... Vaše výrazivo vás usvědčuje z nenávisti, ze zaujatosti a právě o tom pan Fendrych mluvil.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 27 hlasů

vaše příjmení valach je naprosto vypovídající, za svůj názor se nestydím, jen jsem napsal co si myslím o církevních restitucích a církvi samotné, našěstí k tomu aby člověk otevřel svoje srdce Bohu nepotřebuje žádné prostředníky, kteří by mu s pánbíčkem domluvili rande, jak říkám církev není Bůh, naštěstí!!!!!!!!!!!!!!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 20 hlasů

Radši už nic nepiš.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 12 hlasů

Nejlepší je jak se ta rudá chátra snaží zakrýt svoje vlastní zločiny poukazováním na minulost. Ještě jednou bravo pane Fendrych a jen do nich ať se vztekají a nadávají jsou to už stejně jenom poslední záchvěvy kopající mrtvoly.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 31 hlasů

hnusny projev plesateho hnusneho Martina Fendrycha-)

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 34 hlasů

Vetsina ceskeho naroda moc dobre vi, ze kdyz je dobra povest v tahu, ze se pak smi delat beztrestne jeste vetsi praseciny. Pak uz je vsechno jedno. Prave v teto situaci se nachazime. Narod je rozvraceny. Ale rozvraceny za aktivni necinosti mlcici vetsiny.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 22 hlasů

Teď již jen čekám,kdy zde nějaký fanatický příznivec levice napíše,že Jan Hus nebyl kněz,který šířil slovo Boží,ale že byl vlastně jeden z prvních středověkých marxistů-leninistů. Samozřejmě,že o soudruhovi Žižkovi to platí také.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 21 hlasů

Na takové bláboly tu máme tebe.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 16 hlasů

To se nedočkáš, druhý takový blb, jako je Klíma se jen těžko najde.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 14 hlasů

Jan Hus byl hluboce verici katolik, trochu tvrdohlavy a zasadovy. Nema s tim co prislo po nem, HUSISMUS, nic spolecneho. Jeho jmeno bylo zneuzito zlocinci jako byl Zizka a nebo Zelivsky. HUSISMUS byla vlada luzy a nejnizsich lidskych pudu, tak jak se ve 20. stoleti opakovala a narod rozvratila znova. Konsolidace po husitskych valkach trvala v Ceskych zemich 150 let. Jak dlouho bude trvat tato konsolidace, to se ukaze. Zatim probiha velmi spatne.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 32 hlasů

Já bych Husa, Žižku ani Želivského nemohl nazvat zločincem. Jsem na tyto čechy hrdý a rozhodně bych neodděloval jednoho od druhého. Husitské hnutí považuji za logické vyústění upálení M.J.H. církví a zkorumpovaným panstvem té doby (obdoba dnešní církve a dnešní pravice).

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 19 hlasů

Husismus? To jsem ještě neslyšela. Asi měli ti husité nechat křižáky, ať si zařádí. Jinak husitský král Jiři z Poděbrad vládl dost rozumně a spravedlivě.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 22 hlasů

Chtělo by to,si trochu projít historii a ne čerpat od romanopisce pana Jiráska.Dneska by se řeklo,že husité byli naštvaní občané,kterým se nelíbilo,že katolická církev jim upálila oblíbeného kazatele,ale jak to bývá do vedení se dostali lidé,kteří toho využili a začali si přihřívat vlastní polívčičku.Se "sametovou revolucí" je to podobnost asi "čistě náhodná".A nebo ne?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

Ten článek určitě šlápl nám Čechům na kuří oko. Je to náš pověstný dvojí metr při navracení majetku (jiný Čechům a jiný těm ostatním). Máte pravdu, ještě mnoho rudého mezi námi. Jen bych zmínil i projev páně Sobotky. Úplně jsem viděl ty staré časy plamenných projevů. Bůh ochraňuj naši zemi, soudruzi.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 32 hlasů

Odsuzujících komentářů k názorům Martina Fendrycha je zde dost a nutno s nimi souhlasit. Takže jenom dodávám, že zřejmě chyběl v hodinách dějepisu, takže nic neví o zločinech církví - zejména římskokatolické - ve středověku a počátkem novověku. Anebo je horlivým a dobře placeným mluvčím ve službách této církve....

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 48 hlasů

ano ..je to ztroskotanec,samozvanec..agent Vatikánu ,který za mrzký peníz( řečeno slovy soudružky Švorcové)hají zájmy prelátů a jim podobných .

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 38 hlasů

Takových Grebeníčků tady na diskuzích žvaní... Naštěstí už jen žvaní a je fajn,že je člověk může v klidu poslat do prdele a soudruzi s tím nic nenadělají.:o)

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 45 hlasů

Naprosto pane Fendrychu s Vámi souhlasím,jen nevím jestli je vhodné podobné články poblikovat zde. Místní levičátská svoloč zas bude mít pěnu u huby. Ale možná je to dobře .. Přeji hezkou neděli a těším se na Vaše další glosy.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 48 hlasů

Pane Slavkku. Je vidět, že tu pěnu u huby máte vy s vašimi pravicovými přáteli. Stejně jako Miroslav Fendrych jste pravděpodobně zameškal hodiny historie ve škole, takže vůbec, ale vůbec nic nevíte o zločinech zvláště římskokatolické církve v minulých staletích. Je smutné, že jejich zvěrstva naprosto pomíjíte, všímáte si jen toho, co vám vyhovuje, a tím se snažíte odpoutat pozornost od zlořádů této církve v minulosti....

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 47 hlasů

Nepochybně má církev mnoho temných míst jak v současnosti ,tak hlavně v minulosti.A jak se s nimi vypořádá záleží jen na ní.Ale zvěrstva komunismu jsou neskutečně mnohem horší . Tolik obětí neměl ve 20 století na svědomí ani nacismus.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 34 hlasů

nemuzeme brat komunismus z 60let a 80 let dohromady ( ceskoslovensku )
co se tice rusu to byl hnus,jasny souhlas.
ted co lidi je bezdomova,bez prace je nestastnych mrtvich se moc jak si taky moc nemluvi.
je to taky divadilko-)

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 26 hlasů

Mirek a Lojza Grebeníčkové=====nejlepší reklama pro KSČM,volte ČSSD a KSČM a Lojzovo jméno bude konečně očištěno !!!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

No asi pan Martin Fendrych zavzpomínal na dobu, kdy jako náměstek pasáka krav Rumla stínal hlavy komunistům.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 81 hlasů

Ještě musím dodat,že hnus je článek p.Fenrycha, jelikož on motá všechno dohromady. Církev patří na smetiště dějin a p.Fendrych ať se jde pomodlit.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 77 hlasů

Pane Fendrychu, bravo, naprostý souhlas.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 35 hlasů

Skvělý článek pane Fendrych a máte 100% pravdu. Malý český pivní človíček který bydlí v paneláku co mu postavily komunisti a co úplně kašle na to že se mu tady rozpadá historie pod oknem vás ovšem nedocení.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 46 hlasů

Takže tahle zlodějská banda nedokázala ani to, co komunisti a teď rozkradou zbytek.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 88 hlasů

Skvělá ukázka příznivce pravice!
Nezvládl pravopis ani na úrovni obecné školy, ale musí svou hloupost vystavit na internetu...

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 69 hlasů

Zato příznivce levice se nezmohl na nic jiného než na výtku pravopisu. Ale nemám Vám to za zlé jsem rád že ten zákon projde.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 25 hlasů

Projde. Ale volby budou už za dva roky. A pak se zákon minimálně o ty miliardy na hotovosti oseká. A kněze si pak mohou platit hned. Mohou na to prodávat ty lesy...

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 37 hlasů

A vítězství pravice bude velkolepé a Vám pak nezbude nic jiného než zase další čtyři roky ťukat písmenka do diskuzních fór. Vaše éra skončila smiřte se s tím.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 19 hlasů

Trochu mimo ne?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 28 hlasů

Dnes jsem se mlátil smíchy, když jsem slyšel v rádiu, že někde v Polsku radnice nechala posvětit dekly kanalizačních vpustí s důvěrou, že posvěcené cikáni neukradnou .... ! A věřím, že ten kněz, který nad nimi mával kropenkou je také placený z peněz daňových poplatníků, tedy i z těch, kteří církev ke svému životu nepotřebují! Já taky ne a přitom i z mých peněz byla skoro čtyřicet let placena církev taky. A teď mi třeba Kalousek zvedne DPH za jídlo a zdůvodní to, že se mu nedostává na výplatu církevních zaměstnanců? Proč si to nefinancují jen ti, kteří tomu všemu věří? Taky neplatíme třeba rybářům do jejich spolků, protože věří, že v řekách ještě žijou ryby!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 107 hlasů

Pro Poláky,to určitě tak směšné není,jako pro Vás,protože je tam na církve jiný náhled než v tomto atheistickém státě.Asi Vám neušlo,že vyrovnání s církvemi se dělá pro to,aby si začaly dělat vlastní ekonomiku a platily si své za své.Když již si tady naříkáte,že z Vašich peněz byla placena církev skoro čtyřicet let,tak z peněz věřících a i Vašich,byly třeba placeny nic neříkající hesla jako, "Se Sovětským svazem na věčné časy", a to nikomu a nikdo zde nevyčítá.Že KSČM pro sebe převedlo neskutečné peníze po KSČ, také nikdo nekritizuje,ale církev to je prostě otloukánek,do které si rád každý kopne,co?Zajímavé.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 38 hlasů

Je mi celkem jedno, jestli se církvím majetek vydá, či nikoli.
Vadí mi ale, že 22 let zde není nikdo schopen tuto otázku jednoznačně rozhodnout, zdůvodnit, doložit.
Místo aby se mluvilo k věci "argumentuje se" padesátými léty na straně jedné a inkvizičními procesy na straně druhé.
Když už se neví kudy kam, vytáhnou se pedofilní skandály - jako teď MUDr. Rath. Kdy, prosím vás, byl naposled v ČR nějaký takový případ ze strany katolického kněze?! V novinách můžeme číst o sex. zneužívání ze strany sport. trenérů, lékařů, dirigentů… A nikdo negeneralizuje, nikdo neříká, že sport, zdravotnictví, nebo sborový zpěv je spolkem pedofilů!!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 45 hlasů

Hnusný článek hloupého Fendrycha.
"Novinář" Fendrych nepřináší jediný argument PROČ by se měl tak obrovský majetek darovat katolické církvi. O historii neví Fendrych nic, je nevzdělaný a neinformovaný, ale bohužel v dnešní době takovíhle lidé mohou (bohužel) psát do novin. Něco takového vycházelo v nacistických plátcích za Hitlera, kdy také stačilo jako argument použít: "je to hnusný názor, protože ho řekl žid."
Nejen že by nemělo dojít k vydání miliardového dárku katolické církvi, oni by si měli IHNED a bez čekací doby začít platit své zaměstnance (kněze, biskupy atd.) jako každý jiný spolek.
Věřící jistě velmi rádi začnou platit církevní daň (vlastně členské příspěvky), jako je tomu v sousedním Rakousku!!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 153 hlasů

Vaše překrucování pravd a opravdu velmi hloupá otázka proč by se vlastně mělo vracet něco, co bylo ukradeno ukazuje, proč byl předlistopadový režim tak zoufalý. Totálně u některých lidí zlikvidoval chápání slova morálka. A jak je na vás vidět, nejen u Grebeníčků a jim podobných, kteří i těm nejhorším současným politikům nesahají ani po kotníky...

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 23 hlasů

Jasně a platit by si měli i straníci vlastní strany jako,ODS,ČSSD,TOP 09 a jiné nepotřebné instituce.Takže Vám,Vaše"svaté" rozhořčení budu věřit,až budete toto také takto formulovat ve svém příspěvku,jinak je to jen závistivé blábolení nevěřícího člověka.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 35 hlasů

Nebudu tady filozofovat o tom, co bylo či nebylo, ale rád bych zdůraznil jednu, mylím si že dost podstatnpou věc. Majetek, co se bude vracet církvím je, snad kromě Svatovítské katedrály v tak zuboženém stavu-díky bolševikům a nynějším dvaceti letům čekého kapitalismu,- že reknostrukce všech těch nemovitostí, zanedbaných klášterů, chudobinců ( pardon, domů sociální péče) že dát to do kupy, bude terno pro české řemeslníky a firmy! V tom já vidím plus církevních restitucí, oni to všechno budou muset spravit, jinak jim to všechno spadne na hlavu!
A že k tomu dostanou i pole a lesy??? No a co, myslíte, že to bude horší, než hospodaření zkorumpovaných Lesů ČR? A pokud se nemýlím, v českém právním řádu je zakázáno omezovat vstup doo lesa, takže ani toho bych se nebál!
Naopak si myslím, že bude zase o kousek méně prostoru pro korupci českých politiků- v tomto případě vesměs těch regionálních.
Na závěr- rozum do hrsti a měně emocí, oni si to ti flanďáci nenaloží na vozíky a neodvezou do Vatikánu, to jaksi nejde!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 43 hlasů

Lžete, nevím zda vědomě, ale udržovaných kostelů a klášterů je víc než dost. Byl jste v cizině? A viděl jste tam památky? My proti nim máme udržované, množství kostelů, katedrál i kostelíků je neúměrné, není středověk a neplatí se desátky. Jinak bych připomně např. katedrálu v Plzni. koli si myslíte, že má plzeň kostelů? Žádný není ve špatném stavu- v atheistické zemi.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 93 hlasů

Nepřidal jste jediný argument, proč by se církvím měl darovat tak obrovský majetek. Myslím, že navíc nemáte informace o současném stavu. Údržbu památek platí stát a bude ji platit i nadále. A není to jen Svatovítská katedrála, co je v dobrém stavu. Nemusíte to vědět, každého památky nezajímají, ale pak o tom nepište.
Stejně tak by se z vámi uvedených důvodů majetek mohl dát komukoliv - třeba vám. Ani vy by jste ho neodvezl, i vy by jste mohl dát vydělat firmám atd.
Chybí PROČ zrovna církvím a proč jim cpát miliardy v době krize, kdy se stát zadlužuje jako nikdy předtím. Kromě polí a lesů (kostely a kláštery už dostali dávno, jen to nevíte) dostanou PENÍZE a navíc jim ještě dlouho budeme platit zaměstnance (kněze atd.) V dnešních cenách jim od roku 1948 stát nacpal odhadem cca 60-70 miliard na platy!
Pak také kdysi padlo něco o nepřekročitelné hranici roku 1948 a to se v tomto případě rozhodně nedodrží...

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 71 hlasů

Ano, nějak pominul Mikuláše, křížovníky, Betlémskou kapli,Salvátora.......

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 29 hlasů

Proč? Protože to stát prostě neumí, jasné! A víte co, nejlepší je se podívat do obcí a zeptat se, co jim stát v 90 tých létech vydal a co z toho stojí a v jakém stavu,dnes! Vždyť vy jste všichni tak zabednění, že to snad ani nechcete vidět!
A to cpát miliardy v době krize.....směšné! Nejhorší hospodáři jsou politici,tak proč jim nechávat miliardy, neexistuje jediný důvod, rozumíte, jediný,a je jedno, jestli je to pravice, levice či zadnice! Čím méně budou politici ovládat hospodaření tohoto státu., tím lépe pro Česko!
Politik, ať je odkukoliv= zloděj !!! Za posledních 22 let bych řekl, oberzloděj!!
A nás na vesnicích sere, že to tady všechno padá to vy ve městech nevidíte, bo na to nemáte čas! Tak se do restitucí neserte, stejně se vás to skoro netýká!!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 42 hlasů

Vím o obcích, kde je kostel opraven z obecních peněz.Jinak stát je rozrádán, coí by asi tak stát mohl, když peníze mizí v prodražených zakázkách a prohraných arbitrážích?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 30 hlasů

Napsal jste to hezky.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 30 hlasů

Kdo lže, ten krade!!!!! Na tom ekonomickém a právním zmetku,který se snaží současná,prokorupční koalice antipráva protlačit Parlamentem,jako církevní restituce,se zloději úplně pitomě odkopali.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 50 hlasů

Trefné přirovnání,které se hodí na dnešní politické strany a jejich volební sliby.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 25 hlasů

Já o voze, vy o koze!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

Pokud jste kozou,tak ano.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 36 hlasů

A vy jste vůl, který přes svůj vztek vidí tak rudě, že nechce vidět a slyšet jiný názor, než svůj! Takový maliý bolševik!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

Nervy máte evidentně v kýblu vy.Zřejmě tušíte,že i když se vám dnes podaří, proválcovat tuhle nemravnou zlodějinu Parlamentem,tak se vám nepodaří zlikvidovat všechny důkazy své podvodné činnosti.Že přijde jiná vláda,pro kterou vaše dnešní jednání nebude již pokusem o loupež,ale loupeží dokonanou.Zřejmě tušíte,že občané časem pochopí,že skutečným viníkem neuzavřených restitucí a blokací pozemků je chamtivá církev a zloději v politice i ve státní správě.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 28 hlasů

Může mi někdo prosím odpovědět na jedinou úplně jednoduchou otázku? Propána, v dnešní době, kdy je tak vyspělá technika, vesmírné lety atd.. k čemu, prosím vás k čemu je dobrá církev? Jen se tak slušně ptám...

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 57 hlasů

Paní Blanko Ghost dole pode mnou Vám odpověděl a já k tomu přidám,že jsem v životě zažil na vojně politruka,který nadával na flaňďáky,ale když mu při cvičení přejelo OTéčko nohy,tak se začal v sanitce hlasitě modlit a vyzývat Boha,ať mu ty nohy ráčí zachovat.To jenom na okraj této nechutné diskuze.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 16 hlasů

neptala jsem se, k čemu je dobrý bůh, ale na co je dobrá církev!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

Až budete ležet v hospicu a modlit se , aby už byl konec , tak Vám to dojde..

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 24 hlasů

Určitě se budu modlit k Bohu ale né k nějakému flandákovi.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 20 hlasů

Zlodějům se pravda nelíbí,snaží se jí překřičet hnusnou demagogií.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 46 hlasů

u grebeníčků v rodině normální, nestihli nacismus, to by mohli i větší karieru udělat. stejný projev lze slyšet často ve věznicích, kriminálníci zejm. vrazi si vybudují vlastní svět, kde jsou vinni ti druzí, kde oni to mysleli jako stanislav gross upřímně, kde všichni lžou, ...vrána k vráně, kdyby byl v opozici jeden muž-gentleman, musel by na to reagovat, ale vrána vráně oči nevyklove, snad jen že ušetřil Židy, kteří v tom vyrovnání jistě také mají podíl

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 25 hlasů

nestihli? Oni se všichni narodili po válce? Jste magor, člověče.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 15 hlasů

Havlova rodina nacismus stihla, takže tu kariéru udělala i za něj.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 54 hlasů

má reakce platí na příspěvek paní Alice Černé

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

s tímto názorem stoprocentně souhlasím

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 26 hlasů

Projev jednoho komouše je zcela nevýznamný a Fendrych ho použil jen , aby mlžil. A to, že katolická církev nepatří mezi církve oblíbené, má kořeny v hluboké historii a zdůvodňovat to 40 lety zhovadilé komoušovské totality , je stejně zhovadilé jako ta totalita, Ono to katolictví tu bylo v minulosti vynucováno stejně jako komoušovská ideologie, a proto ortodxních katolíků i ortodoxních komoušů tu bylo mizivé procento. Fendrych by se měl trochu dovzdělati a nepoužívati komoušovské praktiky, tzn. kádrovat autora , místo zhodnotit obsah sděleného, ale to je zřejmě nad jeho možnosti.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 83 hlasů

kde jste zažil vynucování? jistě řada rodin je prostých a místo dynamické výchovy jsou jen poněkud přímočaré, pro facku nejsou daleko, ale tam náboženství bylo spíše slabší..proč v náboženském umění se nezobrazuje toto nucení? proč je spíše hravé? šťastné?.jistě v minoritních skupinách je to jinak, ale to je přežití minority, to majorita neměla zapotřebí

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 14 hlasů

Zlodějům sebrali komunističtí zloději ´, zlodějský majetek. A teď se církevní zloději domáhají svého, už dávno ukradeného majetku. A novodobí zloději vrací starým zlodějům nakradený majetek. Pro boha ,kdy ty zlodějny už skončí ? Proč to nenechat ve správě státu? A nebo poctivě sprivatizovat prodejem.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 48 hlasů

ve vaší rodině je dědictví zlodějna, to chápu, ale když si vezmete kteroukoliv pozemkovou knihu, snadno si dohledáte kdy a od koho a k čemu, po karlu IV toho moc není, pokud něco vracela bílá hora, potom právě to karlovo, v jeho době to byl ideální správce půdy..proč vám nevadí dnešní půda prakticky ladem, poseče se pšenice řepka kukluřice a shrábnou dotace, kdo by dříve jen síkl a nehnojil, dostal bití, možná to ten útisk

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 27 hlasů

Já bych ten majetek církvi nevracel, stejně to už nemá cenu a bude to zbytečná práce! Tenhle bordel moc dloho nevydrží, brzy to krachne a ř.k. církev o ten vrácený "ukradený" majetek stejně přijde, vždyť těch "křesťanů" je jen hrstka a celé církevní "restituce" je jenom další z tunelů na státní majetek!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 79 hlasů

Podle posledního sčítání lidu je jen katolíků 1,08 mil. a to ještě polovina populace na tuto otázku neodpověděla!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 18 hlasů

církev spravuje tisíciletí, unikátní kombinace hierarchické struktury, kde autority se nepovyšují pro zločin reklam náhodu..obvykle až ve stáří, kdy už nemohou sežrat co paroubek a proč by jinak hamounili? rodinu nemají atd...práce v církvi tedy byla stabilní a místo vyhledávané, na rozdíl od war lorda, co potřebuje nakupovat limuzíny a děvky na Costa Concordia..spravovat umí i advokát, tedy pokud jej akcionáři neštvou k rychlému zisku a vytřískat co se dá...svět je tedy pestrý s nadační neziskové k němu patří, právě jako to ostatní, třeba i nestřídmost, když se oblíbený pupkáč potřebuje rychle vykrmit jako prase, to se lidu líbí, nebo gross hned bazen zrovna v bytě...kro to hlke volil, hnusí se sám sobě, stydí jako nacista před vnuky a prská i na církev

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 22 hlasů

Ten článek se panu Fendrychovi nepovedl. Buď se docela zbláznil, nebo článek napsal na objednávku nějakého vládního zloděje.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 99 hlasů

Pan Fendrych má vůbec značné výkyvy. Co to způsobuje je mi záhadou.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 62 hlasů

Pane Fendrychu, normálně jste mne naštval. Prý "...nestálo by to za zmínku, kdyby Grebeníček nebyl mluvčím většiny české společnosti". Ta většina společnosti má názor svůj a dávno předtím, než to Grebeníček řekl nahlas. Nejsem jeho sympatizant, jen proto, že v tomhle docházím k podobným závěrům.
Já v zásadě proti vrácení nejsem. Jen mi vadí způsob, jakým se to má provést, a kdo to má provádět. Ani dnešní krize není nepodstatná.

Vadí mi, že církev měla 20 let na to, aby připravila soupis toho, co jí patřilo. O tom pak měla jednat.
Věřím, že by měla šanci i většinového souhlasu, kdyby restituci neprotlačovala právě tato zlodějská, korupční, prolhaná a bezzásadová vláda, které nikdo nevěří a kterou lidé pohrdají.

Církev by měla úplně jinou pozici, kdyby se veřejně postavila na stranu odíraných lidí, kdyby veřejně vyzývala k pomoci zuboženým a nepodkuřovala prezidentovi a těm asociálním darebákům.

Nejspíš to v parlamentu projde, trojkolka je schopna protlačit i zákon, že V.K. je Bůh.
Ale církev na to dojede. Většina národa ji bude považovat za zloděje a plným právem. Dostane majetky z rukou zloděje - tedy není lepší.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 159 hlasů

církev vyšla z bolševismu ne s chatou, církev nepracovala na ředioteství putik a pajzjzlů jako oblíébený politik, ale spíše jako z koncentráku..od počátku škrcena, protože úředník si netroufne na koženého, ale mučit církevní správce ho neohrožuje..církev nedělá obvykle politiku, je pro lidi třeba právě pracovními místy a podobnou rozumnou podporou, nepotřebvuje klafat v parlamentu jako socialistický idioti, kdo chce, zná ji ze své obce, města, nemusí čumět do bedny, kdy grossova madam zaplaví národ zbytečnou kosmetikou..chápu že ve srabu a lejnech někteří už nevidí nic jjníého,m čumí do bedny, tam jim vymejou mozek, než by se šli podívat kolem sebe..církev tu enní pro úsopěch, chápe seba samu jako úkol, službu, ale to nezamená nechchat 90% amátek spdnou, že gross investuje do zámku v kalifornii a pupkáč hned v jizeskách v sudetskéím

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 24 hlasů

Ani jsem si nevšiml, že tento odporný režim padl. Jinak už i každé malé dítě ví, že církvi nic nepatřilo už dávno před komunisty.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 99 hlasů

Řekneš-li zloděj, automaticky mi v hlavě naskočí ODS a Vondrozmrd. Řekneš-li křesťanství, spontánně a samovolně si vybavím hořící hranici s zaživa upalovaným člověkem.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 101 hlasů

to vás chápu, když beneš rozbil funkční stát schopný obrany, vytvořil zcela nehajitelnou nudli z nosu, poslal tím také statisíce Židů skutečně do plamenů, země je nedokázala chránit, kdybych beneeovi byl nakolněn, budil bych se v noci hrůzou právě z plamenů...to vám věřím

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 20 hlasů

Dnes se už křesťanští církevníci nemohou věnovat své dřívější oblíbené zálibě, tedy hromadnému upalování lidí na hranicích, takže alespoň bijí a przní jim svěřené děti. Ohledně obětí a způsobeného zla je křesťanství srovnatelné s nacismem a bolševismem.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 80 hlasů

S těmi przněnými a bitými dětmi to kapánek přeháníš. Z několika případů nelze paušalizovat. Co se týče historických zločinů lze s tebou souhlasit. Jen bych nezaměňoval křesťanství s římskokatolickou církví.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 28 hlasů

"Doposud největší snaha přimět papeže a vatikánské činitele k odpovědnosti za sexuální zneužívání dětí kněžími katolické církve nastala 13. září 2011, kdy organizace Síť obětí katolických kněží předložila mezinárodnímu trestnímu soudnímu dvoru v Haagu 84stránkovou zprávu a 20 tisíc stran dokumentace[1] obvinění, že papež a činitelé z Vatikánu tolerovali a umožňovali systematické utajování znásilňování a pedofilie, páchané katolickými kněžími po celém světě.[2]" (In: wikipedie.cz)

Podle mne za tyto hrůzy patří největší vina papežům a vatikánským úřadům za to, že hned po každém takovém průšvihu dotyčného kněze neinternovali v klášterech bez možnosti vycházení, ať krájejí cibuli v kuchyni nebo pracují na nějakých studiích, to je šumák.

Potřebujeme, aby církev lidi sjednocovala a zatím je svou nenažraností a svými zločiny jen naštvává a rozděluje !

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 91 hlasů

Proboha, snad z toho co jsem napsal nevyplývá, že se zastávám flanďáků? Jen jsem chtěl napsat, že tyhle případy zneužívání dětí jsou v porovnání se zločiny historickými neporovnatelné a nedějí se s oficiálním souhlasem a vědomím špiček římskokatolické církve.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 27 hlasů

Masaryk měl pravdu, když před desítkami a desítkami let tvrdil, že katolický kněz je - ohledně úskočnosti a hrabivě chamtivé potměšilosti - něco jako kanální krysa.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 192 hlasů

Grebeníček v podstatě řekl to,co si myslí o církevních restitucích drtivá většina lidí.Vadí hlavně,že to řekl rudý Grebeníček a že z jeho úst vyzněl projev hnusně.Ostatně pochybuji,že by někdy novináři Grebeníčka přehlédli nebo nepokárali.Nezastávám se ho,ale on byl a stále zůstává snadným terčem,ať promluvi o čemkoliv.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 170 hlasů

vraždy hájí vraz, s tím nic nenaděláte, pokud nevraždí dosud, budou brzo, nikdy své peníze nad rámec daní druhým bez krve nedá, leda ve vaší rodině, tam je možníé asi všechno

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 17 hlasů

Pavle,omlouvám se.Neumím na vaši odpověď věcně reagovat.Patrně to bude tím,že jeden z nás dvou trpí mozkovou poruchou.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 40 hlasů

Žvásty pana Michala se nedají číst, natož pochopit; je to jen náhodný shluk slov, kterému rozumí jen on.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 43 hlasů

K římskokatolické církvi se hlásí pravicově papalášské kreatury typu Vondroprasete, Kradouska či šišlajícího a posírajícího se Švanctrumberka. Proto jí nevěřím a z principu ji odmítám.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 122 hlasů

Fendrych, tímto jste si řekl o nějakou funkci, tolik upřimné nenávisti, vůči bolševikovi, to musí ocenit i předseda SSM.
Takový článek musí Klíma, Horák i Šimurda ocenit. A hlavně jste se lehce vykašlal na to jak to ve skutečnosti bylo.

Ale je tomu úplně jinak.
Už císař Josef II. kolem roku 1780 kromě zrušení nevolnictví provedl faktické zestátnění církve (samozřejmě katolické, protože jiná v té době ani nesměla být...)
Císař Josef II. (syn Marie Terezie) už měl totiž dost rozpínavosti a arogance církevních představitelů, zavedl toleranci všech náboženských vyznání – a církev v podstatě zbavil veškerého majetku. Nadále byli církevníci jen „správci a provozovateli“ všech církevních statků, které od té doby patřily státu. Tedy alespoň v tom byl Josef II. císař „blahé paměti“. Udělal kus záslužné práce. Dokázal to, co nedokázali ani husité!

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 282 hlasů

Jo, takové to "myslíme si že jsme dokonalé a neomylné, a proto vše co děláme je ospravedlněné" nebo podobně může případně aplikovat na různé skupiny a je to též aktuální, byť by to byla hodně omezená interpretace role církevních (a často taktéž i tzv. sekulárních) představitelů v Svaté Říši Římské, kde od roku 1648 Vestfálským mírem bylo kromě jíž "uznaných" katolictví a protestantství, uznáno i kalvinismus.
Neříkám že ř.k. církev, respektive každý představitel téhož, byla vždy svaťoušská a nikdy nepodlehla lidským omylům, ale pokud bych si troufnul to nějak částečně letmo shrnout tak by se asi dalo říct že ř.k. církev jistě byla postavená na jiných základech než býti podřadnou nesvobodnou otrokyní (démonických) nálad panovníků anebo lidu, nebo podobně. A jistě pravda, že se jednalo o víceméně zkamnělou respektive konzervativní "instituci" včetně udržení či zachování hodnot, a s poněkud hlubším chápáním souvislostí než nějaký tendenční populistický výklad téhož.

Sám jsem to vyloženě nestudoval, ale to co jsi psal ohledně Josefa II. máš z učebnice vydané roku 1781 v Rakousku? :) Tedy, co jsi psal se zdá poněkud nepřesné, respektive poněkud vytržené ze širšího kontextu. A byť, kromě jiných "změn" za existence Svaté Říše Římské, 2.polovina 18.století a pak začátek 19.století jistě byly (také) bouřlivé, a kromě jiného docházelo prý i různým čachrům (čachry neboť prý ne úplně v souladu s říšskými zákony) s, v češtině asi, vévodstvími nebo podobně, má tady poněkud význam, že Svatá Říše Římská (v které bylo svým způsobem mnoho "mini-států" - viz např. odkazy níže) jako taková roku 1806 skončila. V Rakouském Císařství pak bylo náboženství římskokatolické, a zřejmě byly také nějaké změny tzv. majetnických poměrů (které jsou, mimochodem, ve větším obrazu spíše absurdní) v té době a potom. Tak či tak, zvláště v hloubce spíše téma skutečných historiků a osob které se tím pořádně zabývají, že? Jedno z dalších témat pak je jistě to jestli bylo jakékoliv sestátnění (např. i v době nacismu anebo komunismu) jakkoliv z podstaty věci (např. úlohy/role nejen moderního státu, byť by se zřejmě interpretace toho poněkud lišila u monarchií a nemonarchií) ospravedlněná, čímž myslím hlavně to, že společensko-systematické uspořádání je širší kontext než jak se zrovna (někomu) "hodí". Co konkrétně dělal Císař Josef II. a na základě jakého mandátu, to bychom se na to museli poněkud blíže podívat.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Holy_Roman_Emp - ire_1648.svg
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Reichstag_participants_%281792%29

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 14 hlasů

Kromě toho všeho, respektive kromě mé současně omezené interpretace tady, ve víceméně jedné rovině by se některé věci daly i interpretovat jako že komunismus byl poněkud kopií nebo odvar Katolické Církve (raného středověku). A dále například, osobně nevím jestli je správnější mluvit o německém národu nebo o německých národech (což zřejmě souvisí s definicí slova "národ"). Nejen samo o sobě jsou tyhle záležitosti zajímavé a místy i srandovní, kdyby se lidé nevraždili pro zisk nebo pro pravdu "své" ideologie, nebo podobně.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 13 hlasů

*tedy ne přesnou a úplnou kopií, ale alespoň v některých ohledech jo, konkrétně ohledně hrubého politického uspořádání

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 16 hlasů

byť pochopitelně také existoval svět a politika a podobně a jiné před vznikem katolické církve

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 13 hlasů

Grebeníčka taky nemusím, ovšem je fakt, že se křesťanská církev v minulosti dopustila zločinů srovnatelných se zločiny nácků a bolševiků, resp. nácek, bolševik a katolický mnich v podstatě jedno jsou. Vzpomeňte na středověk, kdy křesťanská církev řádila jako pominutá a zaživa upalovala tisíce lidí jenom proto, aby jim mohla uloupit majetek. Nakonec a koneckonců i cílené a velice metodické vyvražďování Indiánů po objevení Ameriky se dělo pod prapory této krvavé obludky, zkrátka křesťansko katolické církve.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 195 hlasů

A jakýkoliv odkaz na cokoliv (seriózního) ohledně těch tvrzení/obvinění by byl, nebo se tu spoléhá na nějakou (hypotetickou) "genetickou paměť" někoho?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 16 hlasů

Jak někdo může vracet nakradený majetek, původním zlodějům a vrahům? Temný středověk a na mučidlech získaný majetek se opět vrací vrahům.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 66 hlasů

To je pravicová politika.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 14 hlasů

Dopouštíte se nepřesnosti. Jmenujete křesťanskou církev. Křesťanská církev neexistuje. Existují křesťanské církve. Vy máte jistě na mysli církev římskokatolickou.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 41 hlasů

Ale ani tzv. reformované církve nemají čisté svědomí, např. kalvinisté upálili v Ženevě přírodovědce Miguela Serveta...atd.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 72 hlasů

nám blízcí komunisti v číně mučí stejně jako vmkoreji, to se potom musí vidět nehorší na někom jiném, stejně jako když někho zneužil fotr, tak se nadává na autority všechny, místom aby se zneužitý léčil

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 21 hlasů

Já žádnou církev neobhajuji, pouze jsem se snažil upřesnit pojmy. Na druhé straně je nepopiratelné, že nejzločinnější církev v historii je bez debaty církev římskokatolická.

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 59 hlasů

hlavně že není zločinné lidstvo, hlavně jen že ta cíérkev, jinak by byl svět vopravdu hrozný, jako váš dědeček, který vám nejspíše bolestně ublížil, je mi to líto, ale poškození se napravuje jinde a jinak, než jen výt na měsíc

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 23 hlasů

Jistě Míšo, jistě. A co prášek už jsi měl?

Hlasuj - toto je kvalitní názor - 38 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 21/2012 najdete >