Odborníci se shodli na dietě roku 2012: žádné hladovění a denně mléko

Zdraví
28. 12. 2011 17:25
Mléčné výrobky ke snídani dokážou snížit skrytý tuk v těle, tvrdí japonská studie.
Mléčné výrobky ke snídani dokážou snížit skrytý tuk v těle, tvrdí japonská studie.

Není třeba dodržovat drsné a organismus vyčerpávající diety ve snaze zhubnout, vzkazují američtí lékaři. Spolu s kolegy z organizace Global Dairy Platform doporučují všem, kteří plánují v novém roce shodit kilogramy navíc, aby do svého jídelníčku raději zařadili mléčné výrobky.

"Spotřebitelé jsou neustále soustředěni na to, co nemají jíst, a už se nezajímají o to, co by jíst naopak měli," tvrdí ředitel sdružení odborníků Global Dairy Platform Donald Moore. Podle něho problémy s nadváhou dokáže řešit pravidelná dávka mléka, které obsahuje přírodní látky určené k podpoře zdravého života a potenciálnímu snižování váhy.

S tím souhlasí i nutriční terapeutka Monika Divišová z poradenského centra Wellnessia. "Základem každého jídla by měly být potraviny s vyšším obsahem bílkovin. Zasytí, udržují metabolismus při vyšším výkonu a nedochází k úbytku svalové hmoty. Bílkoviny také stimulují produkci růstového hormonu, který napomáhá štěpení tuků v organismu," uvedla pro on-line deník TÝDEN.CZ Divišová. 

Nejvhodnějšími bílkovinami jsou podle jejích zkušeností tvaroh, sýr cottage, bílý jogurt, neslazené jogurtové mléko, vaječný bílek, ryby, krůtí nebo sójové maso, luštěniny a tofu. Každý den vypít jeden až dva hrníčky mléka nebo sníst kus kvalitního sýra doporučuje také Světová zdravotnická organizace. "Není se co divit. Vždyť konzumace mléka byla po generace páteří všech komunit na celém světě," dodává Moore.

Studie roku 2011 zabývající se mlékem:

Únorové vydání odborného časopisu Current Nutrition and Food Science zveřejnilo americký výzkum, který tvrdil, že každodenní pití mléka poskytuje potřebné živiny bez toho, aby u dětí docházelo k nárůstu tělesné hmotnosti.

Podle studie australské Monash University snižuje denní pití tekutých mléčných výrobků riziko vzniku vysokého krevního tlaku, čímž předchází závažným srdečně-cévním onemocněním.

Francouzský výzkum uveřejněný v odborném časopise DiabetesCare upozorňoval na zdravotní přínos mléčných produktů a vápníku na metabolismus. Podle francouzských vědců totiž mléko dokáže snižovat hladinu cukrů v těle a předcházet vzniku cukrovky 2. typu.

Rozsáhlá švédská studie, která zkoumala případy 15 tisíc žen, upozornila na pozitivní vliv denního užívání mléka a jogurtu u žen s rakovinou prsu.

Japonští vědci z Fukuoka University zkoumali, jaká snídaně má nejvíce pozitivní vliv na organismus. Z jejich bádání vyplynulo, že menu, které obsahuje mléčné výrobky, dokáže snížit skrytý tuk v těle až o 15 procent.

Další čtení

Žijí s nádorem mozku desetiletí. Nízkostupňový gliom bere mladým lidem život jinak

Zdraví
9. 6. 2026
ilustrační obrázek

České děti jsou čím dál nešťastnější – za zhoršením stojí škola i digitální svět

Zdraví
8. 6. 2026
ilustrační obrázek

Klíšťata řádí na jihu Čech, borelióza letos atakuje dvojnásobná čísla

Zdraví
8. 6. 2026

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ