Bankovní identitu využívá pět milionů Čechů, službu si tak zřídily tři čtvrtiny lidí v produktivním věku. Lidé bankovní identitu nejčastěji používají pro komunikaci se státem, zejména k přihlašování do datových schránek. Řekl to dnes ředitel společnosti Bankovní identita (Bank iD) Marek Růžička.
Rychlý růst od roku 2021
Bankovní identita funguje pod značkou Bank iD od ledna 2021. Hranici milionu uživatelů dosáhla v dubnu 2022, na počátku letošního roku mělo službu aktivovanou 4,65 milionu Čechů. "Překonání hranice pěti milionů uživatelů bankovní identity je pro nás silným potvrzením, že digitální identita má v České republice pevné místo. Těší nás, že pomáháme milionům lidí jednoduše, bezpečně a spolehlivě vyřizovat každodenní agendu on-line," uvedl Růžička.
Nejčastěji pro komunikaci se státem
Lidé bankovní identitu užívají nejčastěji ke komunikaci se státem. V letošním prvním pololetí bylo nejvyužívanější službou hlášení do datových schránek, následovalo přihlašování do portálu Jenda ministerstva práce a sociálních věcí, komunikace s Českou správou sociálního zabezpečení a přihlašování do systému pro přihlašování na střední školy DiPSy.
"Služby, které lidem usnadňují život, si velmi rychle získávají uživatele. On-line přihlášky na střední školy už dnes rodiče berou jako samozřejmost," podotkl Růžička.
Roste i využití v soukromé sféře
V nestátní sféře lidé nejčastěji používali bankovní identitu u zdravotních a komerčních pojišťoven. Další v pořadí se umístily banky, provozovatelé sázek a loterií a e-shopy.
Digitální identita jako standard
Bankovní identita slouží k ověřování totožnosti a přihlašování nebo pro zaručené podepisování v on-line prostředí. Využívat ji mohou klienti internetového bankovnictví. Od letošního roku ji poskytuje všech 11 retailových bank.