Služba Balíkovna České pošty připravuje novou platformu, přes kterou by obchodníci mohli své zboží prodávat. Spustit ji chce v příštím roce, uvedl na dnešní konferenci České pošty v Praze ředitel služby Balíkovna Adam Hőrzenberger. Česká pošta od dubna letošního roku vyčlenila komerční balíkové a logistické služby do nového odštěpného závodu. Má být mezistupněm před úplným oddělením do samostatné akciové společnosti Balíkovna. Management České pošty plánuje pro tuto komerční část firmy najít strategického partnera. Hőrzenberger by byl rád, kdyby se to povedlo ještě letos.
"Připravujeme novou platformu pro maloobchodníky, aby s námi mohli prodávat víc, takový malý marketplace (on-line tržiště, pozn. red.)," řekl na konferenci Hőrzenberger. Platforma bude podle něj cílit hlavně na menší internetové a kamenné prodejny. "Pro nás není cíl, že bychom chtěli vydělávat na tom prodeji, my máme marži na zásilce. Hledáme mechaniku, jak k nám těch zásilek dostat víc. Současně to není o tom, že bychom chtěli zavést konkurenční boj. My jim jdeme pomoct, my jim přivádíme zákazníky," doplnil.
Hőrzenberger by byl rád, kdyby se podařilo najít v letošním roce strategického partnera pro Balíkovnu. "Kdyby nebyla Balíkovna, tak by Česká pošta měla kladné hospodaření. Je to velký problém. Čím dříve přijde strategický partner, tím lépe," uvedl.
Hőrzenberger dnes na konferenci hovořil také o tom, že je pro úspěšnou transformaci Balíkovny potřeba snížit náklady a zároveň nastavit ceny tak, aby odpovídaly situaci na trhu. "Dneska naše náklady jsou jednou takové než u konkurence, jednoznačně musíme šetřit," uvedl. Doručování balíků přes Balíkovnu od tohoto března kvůli vysokým nákladům zdražilo o šest korun.
Česká pošta loni podle auditovaných výsledků zvýšila ztrátu o 502 milionů korun na 1,246 miliardy. Konsolidované provozní výnosy klesly o 872 milionů korun na 18,321 miliardy, vyplývá z výroční zprávy společnosti.
Ztráta České pošty letos klesne podle vedení státní firmy pod jednu miliardu korun. Ztráta podle ředitele Miroslava Štěpána půjde za odštěpným závodem České pošty - balíkové služby, kdežto poštovní služby skončí na černé nule, což znamená vyrovnaný hospodářský výsledek. Štěpán nepočítá s tím, že by se v letošním roce prodala budova hlavní pošty v Jindřišské ulici v Praze, uvedl už dříve v pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi.