Bojují hotely s Airbnb a jaké jsou v hotelovém sektoru trendy? Odpovídal Gorjan Lazarov

Chat je uzavřený13.08.2018 14:00

Gorjan Lazarov.

Jaké jsou nové trendy v hotelovém sektoru? Co hoteloví hosté nejvíce oceňují? Po jakém zážitku je největší poptávka? Turisté z jakých zemí si vybírají Českou republiku? Čím je ČR atraktivní? Jak se dívá na sdílenou ekonomiku, konkrétně Airbnb, ředitel hotelového řetězce? Jaký je rozdíl mezi zahraničním a českým hostem? Ptejte se ředitele OREA Hotels & Resorts Gorjana Lazarova. Host odpovídá v pondělí 13. srpna od 14.00.

Gorjan Lazarov je ředitelem OREA Hotels & Resorts od září 2016. OREA Hotels & Resorts provozuje 13 hotelů po celé ČR a je součástí skupiny CIMEX, která patří mezi největší privátní investory v ČR. Hlavním zaměřením skupiny jsou investice do nemovitostí. Strategické investice jsou orientovány především na hotelové projekty a administrativní budovy.Gorjan Lazarov, původem z Makedonie, žije v ČR od roku 1998. Kariéru začínal v hotelu Marriott, dále sbíral zkušenosti na pozici ředitele v hotelu Boscolo Carlo IV. v Praze. OREA Hotels & Resorts je jedna z největších tuzemských hotelových sítí, její hotely můžete najít jak v Praze, Brně, ale i Krkonoších, na Šumavě, Mariánských Lázních a na Vysočině.   

Chat

  • SK

    Jaké jsou obecně nové trendy v hotelovém sektoru?

  • Host chatu

    Dobré odpoledne, hotelový sektor se neustále mění, je ovlivňován technologickými změnami. Hosté stále častěji využívají online kanály k rezervaci svého pobytu. Doba rezervace se neustále zkracuje. Obecně se transparentnost v průmyslu výrazně zvýšila a o službě, která je dobrá nebo špatná se ihned dozvíte z internetu. Fenomén „sdílené ekonomiky“, který přinesla společnost AirBnB otevřel zcela nový segment cestování. Kromě toho bude mít umělá inteligence a robotizace v příštích deseti letech obrovský dopad v našem průmyslu.

  • ANTI

    Jak je na tom podle Vás ČR s kvalitou hotelového sektoru?

  • Host chatu

    Dobrý den, došlo k obrovskému zlepšení. Pamatuji si dobu, cca před 20 lety, kdy jsem poprvé začal pracovat v hotelnictví, kdy kvalita služeb byla problém. Nebylo zde tolik hotelů. Od té doby se počet hotelů rapidně zvýšil, což také zvýšilo konkurenci a pokud konkurence roste, servis se přirozeně zlepšuje.

  • DENMARK

    Je v ČR dostatek hotelů podle Vás?

  • Host chatu

    Praha je atraktivní destinací. V České republice je mnoho krásných míst, které je třeba neustále rozvíjet a posunout služby tak, aby odpovídali očekávání hostů. Myslím, že cestovní ruch obecně bude i nadále růst. Vidíme, co s poptávkou může udělat pár dobrých kroků pražského letiště, jako jsou například přímé lety do Číny. S dobrým řízením destinace, proaktivním prodejem a pokračujícím růstem letecké dopravy vidim prostor pro další nárůst v počtu hotelů.

  • ANTI

    Když srovnáte české a makedonské hotely, co Vás napadne?

  • Host chatu

    Dobrý den, dlouho žiju v Praze a opravdu si nepamatuji, kdy jsem byl naposledy v hotelu v Makedonii, tak je těžké srovnávat. Jedna věc, která mi přijde na mysli, jsou svatby. To je stále obrovský příjmový proud pro hotely v Makedonii, zatímco v České republice tento segment není tolik přítomen.

  • Filip

    Jaké české regiony jsou oblíbené pro turisty z ciziny a kam rádi jezdí Češi?

  • Host chatu

    Praha je rozhodně jedna z nejhezčích evropských destinací. Kromě toho jsou české lázeňské města velmi oblíbené u zahraničních hostů. V posledních letech se zlepšila nabídka lyžařských areálu a horská střediska lákají turisty z okolních zemí.

  • Alexandra

    Dobrý den, z jakých zemí bývají turisté nejnáročnější? Vzpomenete si na jeden z nejnáročnějších požadavků? Děkuji

  • Host chatu

    Dobrý den, nezobecňoval bych toto na základě země, ze kterých turisté pocházejí. Myslím, že v různých zemích jsou různí lidé a my přistupujeme k požadavku každého hosta individuálně. Požadavky se liší, některé jsou opravdu zajímavé a my děláme vše pro to, abychom zajistili, že naši hosté odjedou šťastní a doporučí nás svým přátelům.

  • Martina

    Jak je Orea šetrná k životním prostředí?

  • Host chatu

    Dobré odpoledne, naše hotely se nacházejí v těch nejkrásnějších místech České republiky. Chceme zajistit, aby tato místa zůstala krásná. Jsme šetrní k životnímu prostředí a do budoucna toto plánujeme ještě více podpořit. V nedávné době jsme třeba do našeho vozového parku pořídili elektrická auta.

  • Dan

    O jaké služby je kromě samotného ubytování je v hotelech největší zájem? Vyvíjí se nějak požadavky hostů na tyto služby?

  • Host chatu

    Dobrý den, život obecně se zrychluje. Zdravý životní styl je něco, co se stále více a více stává součástí života. Hosté nemají tolik volného času, takže když už čas mají, chtějí ho využít kvalitně. Mají zájem o wellness služby, stejně jako o kulinářské inovace.

  • Lenka

    Dobrý den, četla jsem o Orea v HN o velkých investicích. Budete kupovat i hotely v zahraničí, pokud ano, můžete sdělit kde?

  • Host chatu

    Dobré odpoledne, naším cílem je v současné době zejména rekonstrukce našich hotelů. Pracujeme na vylepšení produktu a současně zlepšení servisu. Zároveň hledáme příležitosti pro růst, ale prozatím nejsem schopen zmínit nic konkrétního.

  • Majka

    Dobrý den,

    zajímalo by mne, zda máte problém najít kvalitní personál v dnešní době, kdy je míra nezaměstnanosti téměř nulová? Můžete zároveň zhodnotit přístup Čechů a ostatních národností k práci ve službách - jsou jako zaměstnanci proaktivní a ctižádostiví?

    Děkuji

  • Host chatu

    Hezké odpoledne, nemyslím si, že v České republice existuje nějaký průmysl, který v současné době nemá problémy se získáním zaměstnanců. Je to určitě jeden z největších problémů. Současně základ našeho odvětví zůstává stejný – šťastní zaměstnanci pro nás znamenají šťastné hosty a to znamená šťastné majitele. :) Myslím, že hotelový průmysl je nejpokročilejší, pokud jde o zákaznickou zkušenost. Mnoho průmyslových odvětví učiní skvělé zákaznické sliby, které zůstávají jen v power pointových prezentacích. Skvělý zákaznický servis není možný pokud nemáte dobré lidi. Proto jsem rád, že pracuji v Orea s tak skvělými lidmi. Negeneralizuji a nesouhlasím s některými názory, že Češi nejsou tak orientovaní na hosty. Domnívám se, že Češi mohou přinést hostům super servis, nicméně je ale nutné na tom každý den pracovat. Management musí jít příkladem, mít vizi a zajistit školení. Chceme, aby se Orea stala jednou z předních společností v České republice co se spokojenosti hostů týče a byla symbolem kvality.

  • Erik

    Dobrý den, mám otřesný zážitek se službou Airbnb letos v létě, konkrétně ve Španělsku. Máte ohlasy od Vašich klientů na tuto službu? Službu jsem využil několikrát s pozitivním zážitkem, ale poslední zkušenost byla tak špatná, že se těším příští rok zase do hotelu.

  • Host chatu

    Dobrý den, to mě mrzí. Ke špatným zkušenostem došlo a bude docházet i v těch nejlepších hotelech. V našich hotelech usilovně pracujeme na snížení množství špatných zkušeností a velice si ceníme zpětné vazby od našich klientů, kterou s nimi individuálně řešíme. Chceme s našimi hosty budovat dlouhodobé vztahy, kdy hosté odjíždějí šťastní a chtějí se do našich hotelů vrátit. To je naše konkurenční výhoda ve srovnání s AirBnB. Dobrý zážitek hosta je pro nás prioritou, na které důsledně pracujeme.

  • Hana

    Služba AIRBNB je to nejhoší ,co mohlo potkat domy ,kde majitelé bytů pronajímají pro tuto firmu byty na krátkodobé pobyty .Z domů se stávají penziony z obrovskou fluktuací a velkým nepořádkem.Ti,co přijíždělí jen na pár dní ,chovají se jako v hotelu a nebo na nádraží a všechno je jedno ,oni zaplatili a všechno je jim jedno .katastrofa .V hotelu ukildí personál a naše domy jsou zasviněné i hmyzem .

  • Host chatu

    Dobrý den, je mi opravdu líto, že toto slyším a bohužel to není poprvé. Jako majitel bytu budu mít stejný problém. Toto téma si zaslouží širší veřejnou debatu ohledně případné regulace.

  • Zdeněk

    Mohu počítat s tím, že najdu v jakémkoliv Vašem hotelu stejnou úroveň služeb a třeba i stejně dobrou kávu a stejné menu?

  • Host chatu

    Dobré odpoledne, určitě nechceme vytvořit McDonalds, ale ve stejný čas chceme přinést konzistentní hotelový zážitek. Například ve všech hotelech Orea na snídaních máme live baristu, který vám uvaří skvělou kávu dle vašeho gusta. Tam, kde ostatní šetří, my vidíme příležitost se odlišit od konkurence.

  • Pavla

    Jaký je Váš osobní nejlepší zážitek v hotelu a máte hotel, kam se rád vracíte, mimo OREA Hotely?

  • Host chatu

    Dobrý den, mám spoustu skvělých hotelových zážitků. Myslím, že dobrou práci odvedli třeba v hotelech Iberostar, do kterých se rád vracím.

  • Martin

    Kam chodíte pro inspiraci?

  • Host chatu

    Dobrý den, cestování je mou vášní a vždy se na cestách inspiruji.

  • Alena K.

    Dobrý den, prezentujete se jako řetězec vhodný i pro rodiny s dětmi. Máte opravdu kvalitní zázemí pro děti – postýlky, jídelní židličky, apod.? Jak je to v případě špatného počasí, je dětem k dispozici více než jen zapůjčení „Člověče, nezlob se“? Mohou děti využít služeb wellness a bazénu? Děkuji

  • Host chatu

    Dobré odpoledne, budu neskromný, v našich hotelech najdete nejlepší animační program pro děti v České republice. Animační program funguje po celý rok ve všech našich resortech. Pro děti máme k dispozici dětské koutky se spoustou zábavy, o kterou se postará profesionální animační tým.

Foto: archiv

Autor: - red -




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 05/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov