Jak bezpečně nakupovat na e-shopech? Odpovídala Veronika Molčanová, vedoucí oddělení péče o zákazníky nákupního rádce Heureka.cz v úterý 10. 8. od 11.00

Chat je uzavřený10.08.2021 11:00

Veronika Molčanová působí v roli šéfa celého oddělení zákaznické podpory (Customer Succes oddělení) na české a slovenské Heurece od začátku roku 2020.

Ačkoliv žijeme v době, kdy je nakupování přes internet stejně běžné, jako v kamenných prodejnách, i tak se občas najdou nespolehlivé či nedůvěryhodné e-shopy. Stačí přitom znát základní triky s kterými je nakupování na internetu pohodlné, rychlé a hlavně bezpečné. Věděli jste, že od července jsou telefon, adresa a e-mail povinné údaje, které musí e-shop na stránkách uvádět? Jaké další změny budou pro e-shopy nově platit? A jak poznat důvěryhodný e-shop a nespálit se? Na dotazy ohledně internetových nákupů odpovídala Veronika Molčanová, Vedoucí oddělení péče o zákazníky nákupního rádce Heureka.cz v úterý 10.08. od 11:00 hodin.

Veronika Molčanová působí v roli šéfa celého oddělení zákaznické podpory (Customer Succes oddělení) na české a slovenské Heurece od začátku roku 2020. Před nástupem do Heureky sbírala mnoho zkušeností s různorodými dotazy a požadavky zákazníků i obchodních partnerů jako vedoucí mezinárodní zákaznické podpory v jednom z největších českých e-shopů s dětským zbožím Feedo.cz.

Chat

  • Marta z Ostravy

    Mám dávat na eshopech detaily mojech platebních karet? Sousedka řikala, že se to pak dá zkopírovat a zneužít, tak z toho mám trochu vítr.

  • Host chatu

    Dobrý den, platba kartou v e-shopech je rychlá a bezpečná metoda - pokud nakupujete u ověřených e-shopů, nemusíte se bát.
    Proto doporučuji dobře vybírat e-shopy - před nákupem si přečtěte recenze e-shopu, ideálně vybírejte e-shop s certifikátem kvality (např. Ověřeno zákazníky). Případně pro nákup využijte na Heurece oranžové tlačítko Koupit na Heurece. To budete mít jistotu, že je nákup garantován, a že nakupujete u ověřených a spolehlivých e-shopů.
    Jinak obecně, číslo karty nikdy neposílejte v sms zprávách, e-mailech nebo v jakékoliv další korespondenci. V případě, že si nejste jisti, je ani neukládejte ve svém prohlížeči. Přeji hezký den, Veronika

  • DENMARK

    V čem české e-shopy fungují bezvadně a v čem fungují hůře?

  • Host chatu

    Dobrý den, Česká republika patří mezi země s největším počtem e-shopů. Právě díky tomu, že je mezi e-shopy velká konkurence, nabízejí českým zákazníkům opravdu kvalitní služby a špičkový servis, dost často na vyšší úrovni než v okolních zemích (například v rychlosti doručení).
    Takovým českým specifikem jsou osobní odběry, které v zahraničí určitě nejsou tak rozšířené jako u nás.
    I když je vždycky prostor pro zlepšení, třeba v rámci nějaké automatizace a podobně, jsou české e-shopy na vysoké úrovni. Na druhou stranu se v tom množství e-shopů mohou občas objevit nějací falešní hráči - je tedy lepší před nákupem číst recenze a na jejich základě volit důvěryhodné e-shopy. Hezký den, Veronika

  • SK

    Jak kvalitní jsou podle Vás české e-shopy v současnosti obecně?

  • Host chatu

    Dobrý den, díky za dotaz. Už jsem naznačila v předchozí odpovědi - trh s e-shopy v Česku patří obecně k velmi vyspělým a kvalitním. Díky vysokému počtu e-shopů na českém trhu jsou jejich služby opravdu na vysoké úrovni. A je určitě potřeba říci, že v době lockdownu, kdy byl online prodej téměř nutností, se opět spousta služeb a procesů posunula kupředu a automatizovala. Mnoho zákazníků v e-shopech nakoupilo poprvé. A i díky kvalitnímu servisu ze strany e-shopů už u toho hodně z nich, alespoň částečně, určitě zůstane. Takže čeští e-shopoví zákazníci se mají opravdu dobře - české e-shopy patří ke špičce. Hezký den, Veronika

  • GF

    Jak je právnicky ošetřeno vše ohledně českých e-shopů?

  • Host chatu

    Dobrý den, pokud se ptáte obecně na legislativu v oblasti e-commerce, tak to vychází do značné míry z běžných právních úprav, takže například - Občanský zákoník, Obchodní zákoník, Zákon o evidenci tržeb, Zákon o ochraně osobních údajů nebo Živnostenský zákon. A v neposlední řadě Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob (GDPR). Ještě bych asi zmínila, že prodejci jsou ze zákona povinni uvádět v Obchodních podmínkách také informace o Mimosoudním řešení sporu se zákazníky (tzv. ADR). Kompletní informace najdete na příklad na webu čoi.cz nebo uoou.cz a dalších institucí. Hezký den, Veronika

  • Pavlik

    Jsou všechny e-shopy, které najdu na Heurece, bezpečné? Kolik lidí se musí spálit, abyste dali e-shop na black list?

  • Host chatu

    Dobrý den, pro ověření spolehlivosti e-shopu skvěle slouží služba Ověřeno zákazníky. V rámci této služby reální zákazníci e-shopu vyplňují po nákupu dotazník spokojenosti (hodnotí e-shop, píší recenze). A na základě těchto dotazníků získávají e-shopy certifikát Ověřeno zákazníky. Hodnocení je založeno na hodnoceních udělených za posledních 90 dní, aby bylo co nejaktuálnější. A pokud hodnocení významně klesne nebo pokud se u obchodu nahromadí negativní recenze, může být obchod odstraněn ze zobrazování produktů na Heurece.
    Obecně proto doporučuji vždy číst před nákupem recenze (nezapomenout se podívat na jejich stáří a také na to, jak na recenze, i třeba některé negativní, e-shop reaguje), případně využít možnost nákupu přímo na Heurece, kdy je nákup garantován (tlačítko Koupit na Heurece). Hezký den, Veronika

  • Doležal J.

    Pisete, ze od cervence jsou telefon, adresa a e-mail povinne udaje, ktere musi e-shop na strankach uvadet. Co z toho drive povinne nebylo?

  • Host chatu

    Dobrý den, původně bylo nutné mít uveden alespoň jeden kontakt - ať už se jednalo o email, telefon nebo kontaktní formulář na webu. Tato nová povinnost reaguje na zvyšující se podíl online tržišť (třeba Amazon), kdy nemusí být úplně zřejmé, kdo je prodejce a kdo zprostředkovatel. Proto by od července v obchodních podmínkách měla být kromě totožnosti prodejce uvedena adresa sídla, telefonní číslo, e-mailová adresa a – nad rámec evropské směrnice – i adresa pro doručování elektronické pošty (pokud ji obchodník má). Tato povinnost je krokem směrem blíže k zákazníkovi (spotřebiteli) - měla by mu zjednodušit možnost kontaktovat provozovatele e-shopu a domoci se práva. Hezký den, Veronika

  • Mirka S.

    Hezký den, uvažujeme s manželem o robotickém vysavači. Moc tomu nerozumíme, nevíme, jak vybrat. Cenově vychází lépe internet, je nám ale trapné vysosat rady z prodejců v obchodě a pak odejít..poradíte?

  • Host chatu

    Dobrý den, určitě zvládnete vybrat online - na Heurece. Pro zákazníky, kteří si nejsou s výběrem produktu uplně jisti, připravujeme konkrétní návody jak na výběr - nákupní rádce, kteří jim s výběrem konkrétního produktu poradí od A do Z. Pro robotické vysavače je to tento https://roboticke-vysavace.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-roboticky-vysavac/.
    A doporučuji i potom při výběru e-shopu koukat na recenze, případně nakupovat prostřednictvím tlačítka Koupit na Heurece. Přeji správný výběr, Veronika

  • Aneta

    Mám vlastní e-shop na kterém prodávám ručně tvořené doplňky. Mám šanci dostat se do vyhledávače přes Heureku?

  • Host chatu

    Dobrý den, určitě ano:) Jednoduše váš e-shop na Heureku zaregistrujte a počkejte na jeho schválení. Potom doporučím obchod přepnout do PPC režimu, aby vaše produkty byly co nejvíce dohledatelné (zařadíme je do kategorií a vytvoříme jim produktové karty). Klidně nám napište (podpora@heureka.cz), rádi vám s nastavením obchodu pomůžeme a poskytneme více informací. Těšíme se, hezký den, Veronika

  • Zdeněk Smutný-735129777

    Koupil jsem dron od neznámého dodavatele, ten tnzeroval zboží tím způ-sobem, abych uvedl svoje tel. č.,že mi zavolá. Učinil jsem to ale přišel jme-novaný dron bez českého návodu a bez označení prodávajícího. U dronu je vadný motor a nyní nevím kam se mám obrátit s reklamací. Zboží jsem
    zaplatil dodavateli -PPL-.Dosud však nepřišla faktura-obchod se mi zdá podezřelý.

  • Host chatu

    Dobrý den, pane Smutný,
    mrzí mě vaše zkušenost, ale v tomto případě asi nezbývá, než se obrátit na Policii ČR, protože se s největší pravděpodobností jedná o trestný čin podvodu. Zároveň můžete informovat také ČOI - a víc v tuto chvíli udělat nemůžete.
    Určitě neuzavírejte žádné objednávky pouze po telefonu, ale nejdříve chtějte vše zaslat třeba emailem, abyste měl v ruce ‘důkaz’ o tom, s kým jste komunikoval. Doporučuju příště e-shop/prodejce prověřit - přečíst si recenze a hodnocení a koukat se na certifikáty kvality. Nebo, pokud to jde, nakoupit přímo na Heurece.
    I když se mezi obchodníky občas objeví nějací podvodníci, patří české e-shopy mezi ty nejkvalitnější a když si dobře vyberete, nemusíte se příště nákupu v e-shopu obávat. Držím palce a přeji hodně štěstí, Veronika

  • Dája

    Jak mám postupovat v případě, že e-shop mou reklamaci zamítnul??? (Neuznali mi přehřívání - vadu na žehličce na vlasy).

  • Host chatu

    Dobrý den, pokud byl nákup uskutečněn přes tlačítko Koupit na Heurece není nic jednoduššího než se obrátit na nás, abychom se na to podívali a poradili mu další kroky, případně rovnou přistoupili k náhradě v rámci Garance nákupu.
    Pokud ne, nejprve bych zjistila důvod zamítnutí a potom např. na stránkách ČOI (průvodce spotřebitele) zjistila, zda vše proběhlo v souladu a správně, protože každý případ je individuální a vztahují se na něj různá pravidla.
    Je možné, že pokud se s e-shopem nelze domluvit, bude potřeba posouzení soudního znalce, případně bude nutná soudní cesta.
    Prodejci jsou však ze zákona povinni uvádět v Obchodních podmínkách informace o Mimosoudním řešení sporu se zákazníky tzv. ADR, zkuste využít. Více informací najdete třeba zde https://www.odbory.info/obsah/760/mimosoudni-reseni-sporu/15807. Hodně štěstí, Veronika

  • Petr

    Minulý týden na mě na Facebooku vyskočila Heureka soutěž o mobil, nový bych potřeboval. Nestihl sem reagovat, můžu se ještě zapojit?

  • Host chatu

    Dobrý den, v poslední době se na Facebooku nebo prostřednictvím SMS zpráv šíří podvodné soutěže ve jménu Heureky (ale občas i jiných společností). Proto předtím, než se do jakékoliv soutěže zapojíte, si nejprve na stránkách firmy ověřte, že daná firma soutěž opravdu pořádá. A určitě nikdy nezadávejte osobní údaje nebo údaje o kartě prostřednictvím sms nebo facebookových zpráv - dokud opravdu nemáte potvrzeno, že je soutěž ověřená.
    Abyste se nenapálili, zpracovali jsme pro vás krátké rady na to, jak takový typ podvodné soutěže poznáte: https://www.heurekashopping.cz/pro-zakazniky/pruvodce-heurekou/jak-poznat-podvodne-souteze. Případně nám vždy zavolejte na infolinku, poradíme vám. Hezký den, Veronika




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 9/2021 najdete >




Týden

Sedmička

Exkluziv

Interview

Instinkt

Nebezpečné vztahy

Týden rozhovory

Týden speciál

Sedmička křížovky

Sedmička pro ženy

Sedmička pro maminky

Sedmička Krimi

Sedmička Extra

VIP svět

TV Komplet

Sedmička Retro

TV Barrandov

Kino Barrandov

Barrandov Krimi


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Více informací najdete ZDE.