Jak si nechat opravit počítač na dálku? Odpovídal Jan Ovečka

Chat je uzavřený29.04.2020 16:00

Jan Ovečka.

S jakými IT problémy lze pomáhat na dálku? Jak taková pomoc na dálku vypadá? Co vše je k tomu potřeba? Jaké odborníky ve start-upu IT Asistent najdeme? Zvládnou vše i starší lidé? Jak dlouho proces opravy zpravidla probíhá? Dá se odborník pozvat i domů? Potřebujete rychlou IT radu hned? Ptejte se Jana Ovečky ve středu 29. dubna od 16.00.

Jan Ovečka se již více než deset let věnuje programování a dalším činnostem vyžadujícím nadstandardní technické znalosti. Stojí za projektem Prestonet, jenž řeší smart building či smart home převážně pomocí vlastní optické sítě v centru Prahy. Nově založil také start-up IT Asistent, jehož hlavním cílem je online spojovat ty, kdo mají technický problém, s IT odborníky, kteří jsou ochotni pomáhat a pracovat ze všech konců světa.

Chat

  • Miluše

    Dobrý den, dokážete na dálku pomoci i lidem, kteří nejsou zrovna technicky zdatní? Potřebovala bych odborníka pro rodiče.

  • Host chatu

    Samozřejmě, právě na popud těchto lidí tato služba vznikla. Sice jsme technici :) ale dokážeme vše vcelku jednoduše vysvětlit a dotyčného správně navést krok po kroku.

  • SK

    V čem je nevýhodné pomáhání s IT problémy na dálku?

  • Host chatu

    Největší nevýhoda je klientova obava, že něco pokazí, nebo že něco pomocí hovoru nezvládneme. Takové obavy jsou ale liché. Hovory jsou online, tedy je to jakoby byl asistent vedle Vás. Už jsme řešili i nefunkční PC po výměně procesoru, chybu jsme našli a vyřešili. Samozřejmně to chce proaktivního, šikovného a komunikativního asistenta. Bez takových lidí, by služba nebyla nikdy funkční. Nazývám je “hledači” je to vcelku ojedinělý druh 😀 a tady vidím velkou nevýhodu. Ne každý IT je toho schopen.

  • DENMARK

    V čem je výhodné pomáhání s IT problémy na dálku?

  • Host chatu

    V okamžité pomoci. Již do minuty jste spojeni s technikem, který ihned hledá příčinu problému a vyvodí z ní řešení. Takto okamžitá pomoc je jeden z důvodů proč jsme IT asistenta založili.

  • DENMARK

    Na jaké jsou úrovni současné české služby v oblasti pomáhání s IT problémy na dálku?

  • Host chatu

    Dle mého názoru (nevycházím z žádných statistik) je úroveň IT poradenství pro domácnosti velmi nízká, ba ne nulová. A to nemluvím o IT poradenství na dálku. Toto odvětví v ČR zatím vůbec není a přitom je tu mnoho lidí, kteří by potřebovali okamžitě poradit. Nemluvíme o podpoře samotných Telekomunikačních společností, tam se člověk nedovolá prakticky nikdy a když už, technik přijde v lepším případě po dvou dnech. E-commerce (Eshop) jsou zase segmentově zaměření. Asistence zajišťující všechny oblasti, je myslím si jedinečná.

  • Marta z Ostravy

    Co znamená zkratka IT?

  • Host chatu

    Dle definice IT znamená informační technologie. Což vystihuje i náš název. Pomáháme, nebo přesněji, asistujeme s informačními technologiemi v domácnosti

  • Milan

    Proč musím na vašem webu vyplnit formulář a potvrdit obchodní podmínky ?

  • Host chatu

    Vyplnit formulář je důležité, protože se tím právně chráníte jak vy (klient) tak i my. Služba je zpoplatněna a přece k tomu musíme dodržovat zákony jako každý jiný.

  • Iveta

    Dobrý den, jak si pomoc mohu objednat a jak probíhá?

  • Host chatu

    Službu si objednáte pomocí formuláře na našich webových stránkách. Na výběr máte ze 2 možností. Program nebo zařízení. Dle typu problému zvolíte možnost a vyplníte základní informace do formuláře. Po vyplnění se Vám ozve IT asistent a pozve Vás do videohovoru. Zde už pak jen upřesníte problém a IT asistent vás navede k řešení.

  • Lenka Horná

    dobry den, pomahate i s nastavovanim telefonu? Mam novy iphone a moc si nevim rady. dekuju

  • Host chatu

    Ano, pomáháme i s chytrými telefony. V tom případě doporučím navštívít naše stránky itasistent.com a vyplnit formulář. IT asistent se vám bude okamžitě věnovat. Bude Vám sdílet svou obrazovku telefonu, aby jste viděla co přesně máte dělat a na co klikat.

  • Pavel Mrkus

    Můžu se ozvat s problémem i třeba v sobotu? Nebo ve všední den večer?

  • Host chatu

    Zatím je služba možná v pracovních dnech od 8:00 do 18:00. Nicméně máme v plánu přejít do režimu 24/7. Termín jsme ale zatím neurčily

  • Petr Mikeš

    Dobrý den, na stránkách jsem viděl, že lidé nad 60 let nic neplatí. Je to tak? A do kdy akce platí?

  • Host chatu

    Ano máte správnou informaci. Zatím konečný termín stále posouváme. Jde ruku v ruce s nouzovým stavem, tak aby se nemusela právě tato nejrizikovější starší populace obávat a nutit někam chodit, nebo někoho zvát k sobě domů.

  • Zita N.

    Jaké jsou vaše "ordinační" hodiny?

  • Host chatu

    Zatím 8-18 a to v pracovní dny. Celou odpověď najdete už u dotazu Pavla.

  • Daniel Pokorný

    Hezké odpoledne, chci se zeptat, jak to u vás funguje? Máte univerzální odborníky nebo se každý specializuje na něco nového?

  • Host chatu

    Dane, dobrá otázka. V první chvíli jste spojen s Asistenty, "Hledači" ti mají opravdu silný obecný přehled o všech technologiích. V případě složitějších případů, během prvních pár min identifikuje že an to nestačí a přehazuje případ na kompetentního asistenta. Většina případů se řeší během těch 15-25 min Hledačem.

  • Leontýna

    Již delší dobu mě trápí přehřívání počítače. Můžete mi na dálku poradit, čím to je?

  • Host chatu

    Pěkné jméno Leontýno. Samozřejmě, Asistent Vám i v tomto problému dokáže poradit. Běžte na naše stránky, vyplňte formulář a hned se Vám bude někdo věnovat.

  • Ivan Hosnedl

    Zdravím Honzo, projektu moc fandím, snad se vám bude dařit. Neplánujete expandovat i do zahraničí?

  • Host chatu

    Pěkné odpoledne, Ivane, Děkujeme. Plánujeme toho samozřejmě spoustu. Zatím si to ale necháváme pro sebe. Je ještě hodně co ladit. Během dvou měsíců uveřejníme některé novinky.

Foto: archiv

Autor: - red -




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov