Jak si pojistit zdraví na prázdniny? Ptejte se Maria Böhmeho

Chat je uzavřený12.06.2014 13:00

Mario Böhme.

Jak a kdy je možné změnit zdravotní pojišťovnu? Co nabízejí zdravotní pojišťovny o prázdninách? Jak si pojistit zdraví o prázdninách? Jak najít tu správnou cestu pro předcházení nemocem? Na tyto a další otázky se ptejte na chatu ve čtvrtek 12. června od 13. hodin Maria Böhmeho, vedoucího odboru zdravotních programů a marketingu Oborové zdravotní pojišťovny.

Mgr. Mario Böhme pracuje jako vedoucí odboru zdravotních programů marketingu Oborové zdravotní pojišťovny od srpna 2008. Pracoval jako mluvčí pojišťovny Generali (2004-2008) a Ministerstva zdravotnictví (2002-2003). Působí také jako konzultant v oblasti PR a manažerského vzdělávání. 

Chat

  • Fanouš

    Dobrý den, jak rychle po případném úrazu či nemoci se musí řešit cestovní pojištění? Počká to po návratu?

  • Host chatu

    Předpokládám, že se Vám jedná o nahlášení, nikoliv o sjednání pojištění – to samozřejmě musí předcházet cestě. Při řešení „když se něco stane“ se vychází z konkrétní situace. Pokud potřebujete např. v případě úrazu rychlou pomoc, je ideální kontaktovat asistenční centrálu, jejíž kontaktní údaje máte v pojistné smlouvě nebo na kartičce k pojištění. Ta za vás domluví vše potřebné, operátoři ovládají cizí jazyky apod. Pokud se jedná o „drobnosti“, jistě stačí nahlásit po návratu. Ale já bych stejně doporučoval v jakékoliv situaci dát vědět příslušné pojišťovně právě přes její asistenci, že se něco stalo, protože po návratu po Vás mohou chtít třeba nějaké doklady, které se zpětně těžko obstarávají.

  • Fanůšu nedělej ostudu !

    Cestovní pojisteni musíš mít uzavřené pred odjezdem na dovolenou :)) na tohle ti stati logicke myšlení a vis odpověď sam. Nepotřebuješ s blbosti obtěžovat odborníka.
    To máš jako by někomu shořela vila za 10 milionu a on se na druhy den vydá do pojišťovny, ze chce si pojistit vilu a hned at sepíši i protokol o pojistné události, ze mu vila zhorela na popel. Která pojišťovna ti tedy vilu- popel pojistí a opravdu věřiš, ze kdyz zaplatíš pojištěni můžeš okamžitě žádat o proplacení škody ?
    Opravdu věřis ze se můžeš pojistit až po návratu z dovolené??? :)
    Pojistí se pred odjezdem a mas v duši klid po celou dovolenou! Nač se nervovat u moře nebo na Everestu zda se nezranis nebo neonemocniš a náklady na léčbu tě finančně zničí. To nestojí za ten strach.
    A pokud jedes daleko pojistí se raději jesté samostatně! Základní pojištěni ti nabídne cestovka, ale mnoho rodin se jesté pojistí bud u své zdrav. pojišťovny nebo u bežné pojišťovny a pojisteni rozšíří třeba na úmrtí a převoz do vlasti, který je velmi dráhy. Nebo kardiak se připojisti na operaci srdce.... Škudlit par stovek nema cenu! To raději nikam nejezdi.
    Diky za vesele ráno :)

  • Host chatu

    ...

  • ep

    Chápu, že se pojistím, když odjedu do zahraničí. Ale co domácí dovolená třeba pod stanem? Na týden odjedu na Lipno, jinak nemám žádnou pojistku na úraz a podobně, mám si něco na ten týden sjednat? Díky.

  • Host chatu

    V tuzemsku není problém se zajištěním péče, na tu máte jako pojištěnec nárok za zákona. Co je užitečné, je dostat se k tomu správnému lékaři v tom správném čase. Zde může být užitečná asistenční služba zdravotní pojišťovny (pozor! Nemají ji všechny, OZP ano), která poradí, nasměruje, popřípadě objedná. Co se následků úrazu týče, to je pak záležitost komerčního pojištění a tyto produkty standardně pojišťovny nabízejí.

  • Fanůšu nedělej ostudu ! - spíš si ji děláš ty

    Fanouš se neptá na uzavření pojistky pod úrazu, ale kdy to musí ,,řešit´´, aby něco dostal! - samozřejmě existují lhůty na ohlášení nějakého plnění. Pojistím se, na dovolené si vyvrtnu kotník, tak asi když to nahlásím za rok mi bude prd platné - o to mu šlo. Já zas miluju chytráky, co si myslí jak někoho nachytali a sami se profláknou...

  • Host chatu

    ...

  • Market

    dobrý den, na co vaše pojištovna přispívá, co ostatní ne a nebo menší měrou??

  • Host chatu

    Obecně řečeno: na mnoho věcí, které souvisejí se zdravotní prevencí a zdravým životním stylem. Máme nejširší nabídku preventivních vyšetření civilizačních chorob (zejména nádorových), snažíme se podporovat těhotné ženy a maminky s malými dětmi. Rád bych zdůraznil, že to hlavní je samozřejmě zajištění péče ve všech koutech republiky a její úhrada. Kdo zná situaci v zahraničí, ví, že to není vždycky tak samozřejmé jako u nás. Proto se v posledních letech soustřeďujeme na zlepšování servisu Asistenční služby OZP, která umí najít lékaře, objednat k němu, konzultovat zdravotní obtíže apod. – a ta je zdarma. Podobně i vyřizování běžné administrativy, kdy není třeba nikam chodit a mnoho věcí lze vyřídit online přes internet – přehled péče, ztrátu průkazu, změnu údajů apod.

  • BrLee

    Co cestovní pojištění do míst, kde se bojuje, terorismus - tam lze lehce utrpět újmu na zdraví

  • Host chatu

    Území s válečnými konflikty, úrazy a poškození zdraví následkem teroristické akce – ty obvykle bývají na počátku výčtů tzv. výluk z plnění v rámci cestovního pojištění. Před cestou do takové země je dobré informovat se o aktuální situaci například na webu ministerstva zahraničí nebo ještě lépe o konkrétní podobě pojištění v té které pojišťovně.

  • DGer

    Je velký problém pro pojištění zdraví do nestandardních zemí - Írán, Severní Korea apod.?

  • Host chatu

    Zde platí to, co jsem napsal v odpovědi na minulý dotaz.

  • MN

    Pojištění pro případ úmrtí v daleké cizině - jaké je?

  • Host chatu

    Pokud myslíte pojištění tzv. repatriace (převoz ostatků), tak to bývá standardně součástí cestovního pojištění, nicméně na podmínky a zejména finanční limity je dobré se dotázat při sjednávání pojištění, popřípadě si je vyhledat třeba na webu.

  • Dotaz

    Dobrý den, kolik máte v ČR klientů?

  • Host chatu

    Aktuálně 730 tisíc.

  • Lukáš

    Dobrý den, pane Böhme. Dovolte mi, abych Vám položil dotaz, který se přímo netýká zdravotní pojišťovny. Jste vedoucí odboru zdravotních programů marketingu Oborové zdravotní pojišťovny.

    Když jste byl na studiích, například na střední škole, cítil jste se někdy jako chlapec znevýhodněný oproti studentkám - dívkám ? Stávalo se, že dívkám učitelé (učitelky) nadržovaly ? Neměl jste pocit, že jako chlapec to máte přeci jenom o něco těžší ?

    Děkuji za Vaši odpověď a přeji hezký den.

  • Host chatu

    Musím říci, že tohle jsem nikdy nepociťoval a ani při studiích ani v práci jsem se necítil z tohoto důvodu jakkoliv diskriminován.

  • Luboš

    Dobrý den, víte o nějaké pojišťovně, u které mohu uzavřít cestovní pojištění na cestu po Evropě? Mám léčenou hypertenzi a léčenou Crohnovu chorobu. Například Allianz má chron. onemocnění zcela ve výlukách, u Kooperativy musí být onemocnění stabilní (tj. zřejmě s neměnnou léčbou) alespoň 12měsíců, produkty ostatních subjektů jsem nestudoval, ale obávám se, že budou podobné. Mám vůbec šanci vycestovat pojištěný?

  • Host chatu

    Mnoho pojišťoven má „model Koperativa“, u naší dceřiné pojišťovny Vitalitas je to podobné: 12 měsíců stabilní stav, v takovém případě je hrazena neodkladná péče.

  • Bára

    Dobrý den,
    před několika dny jsem dala výpověď svojí současné zdravotní pojišťovně, chci přejít k jiné. V říjnu čekám narození mého prvního dítěte. Jak to bude s jeho pojištěním? Bude už u mé nové pojišťovny? Děkuji za odpověď.

  • Host chatu

    Dobré odpoledne, v takovém případě bude Vaše dítě pojištěno u Vaší stávající pojišťovny. Vy se pak od ledna stanete klientkou nové, ale dítě zůstane u stávající. Pokud byste chtěla, aby i ono bylo klientem Vaší nové pojišťovny, musíte jej přehlásit do 31. 12., aby se od 1. ledna stalo klientem jiné ZP. Jinak přeji mnoho zdraví Vám i potomkovi.

  • Ruda

    Přeji dobrý den.
    Přečetl jsem si, že OZP nabízí speciální program pro ty, kdo chtějí přestat s kouřením. Můžete mi napsat více podrobností? Díky!

  • Host chatu

    Je to docela jednoduché: Při vyplnění Žádosti o čerpání kreditu STOP kouření doplněné potvrzením o léčbě či ukončení léčby závislosti na tabáku ve specializovaných Centrech léčby závislosti na tabáku proplatíme našim klientům náklady na Champix a prostředky určené k odvykání kouření, a to až do výše 4000 Kč. Podrobný seznam center najdete na webu Společnosti pro léčbu závislosti na tabáku www.slzt.cz.

  • Marie

    Dobrý den pane Böhme.
    V médiích jsem před časem zachytila informaci o tom, že ti, kdo jsou pojištění u OZP mohou si kontrolovat na internetu, jakou péči a zákroky si vyčerpali. Dá se takto zjistit, jaké léky jsou například předepisovány? Co mi ale přijde jako překážka, toto jsou informace spíše pro starší lidi, kteří více navštěvují lékaře i berou více léků. Zase se ale určitě všichni nedostanou k internetu. S pozdravem Marie D.

  • Host chatu

    Dobré odpoledne, náš portál VITAKARTA ONLINE umožňuje klientům mimo jiné nahlížet do svého osobního účtu, kde najdou údaje o uhrazené péči – i o lécích, které za mě úplně či částečně hradí pojišťovna. Pokud si lék koupíte sama, můžete si jej tam zapsat. Klienti, kteří nemají přístup k internetu, si mohou vyžádat výpis z účtu pojištěnce, který jim 1x za rok pojišťovna musí poskytnout zdarma.

  • Helena V.

    Dobré odpoledne.
    Chystáme se autem na dovolenou k moři, manžel, tři děti a pes. Má smysl vybavovat nějaké nadstandardní zdravotní pojištění?
    Děkujeme.

  • Host chatu

    Rozhodně. V rámci EU máte sice zajištěnou úhradu neodkladné péče, ale další doplatky, poplatky, často i za léky apod. byste si museli hradit sami. Navíc je zde výhoda asistenční služby, která je s takovým pojištěním spojena, a která zajistí veškerou komunikaci za Vás. Takže jednoznačně doporučuji. Nestojí to zase tolik a budete mít klid. Pejska Vám zdravotně nepojistíme, ale jemu i Vám přeji hezkou dovolenou.

  • Stanislav

    Dobrý den,
    dnes se hodně mluví o tom, proč chodit na preventivní prohlídky. Není to jen výhodný tah pro lékaře, řada nemocí přece propukne v krátké době.

  • Host chatu

    Vždycky to tak nebývá. Při preventivní prohlídce může lékař poznat symptomy, které odhalí chorobu v raném stádiu nebo i jen dispozici k ní. Léčení tak může být jak méně nepříjemné, tak i levnější.

  • Prevence

    Jistě máte statistiky, která onemocnění patří u nás k nejčastějším a která lze zachytit včas. Poradíte, která prevence má smysl?

  • Host chatu

    Obecně má rozhodně smysl chodit na preventivní prohlídky k praktickému lékaři, stomatologovi a v případě žen ke gynekologovi. Pokud má člověk v rodině nějaké závažné onemocnění, je dobré zaměřit prevenci i tímto směrem. Smysl má očkování, které zabrání propuknutí i třeba zdánlivě banální nemoci (chřipka), která však může mít dalekosáhlé následky.

  • Myhal

    Dobrý den,
    mám na vás osobní dotaz... pocházíte z jižní Moravy, z Valtic?
    Děkuji

  • Host chatu

    Ano, narodil jsem se tam.

  • Roman Brdíček

    Dobré dopoledne, když se nyní rozhodnu změnit pojiš´tovnu, jak mám postupovat? musím to nahlásit své současné pojiš´tovně, nebo nové, kterou jsem si vybral, a pojišťovny se už mezi sebou domluví? Co všechno musím tedy vyřídit? děkuji

  • Host chatu

    Nejjednodušší je vyplnit online přihlášku na webu, popř. navštívit pobočku. Nová pojišťovna vyřídí veškerou administrativu včetně odhlášení od stávající pojišťovny a Vy musíte změnu jen nahlásit zaměstnavateli a lékařům, které navštěvujete.

  • Hovorkovi

    Pane Bohme, co byste jako odborník doporučil, na co klást obecně důraz, když bychom chtěli změnit pojišťovnu? Čeho si všímat, na co se ptát? Děkujeme.

  • Host chatu

    Základním parametrem je dobrá síť smluvních lékařů. Správné je také všímat si praktičnosti nadstandardních služeb – online služby, asistence apod. Hustota sítě poboček, stokorunové benefity - ano, je to jistě příjemné, ale nikoliv rozhodující.

  • Dana

    Dobrý den,

    myslíte si, že elektronizace zdravotního účtu, stejně jako účtu v bance, je cesta, kudy se budou informace o nás ubírat?

    Děkuji za odpověď,
    Dana

  • Host chatu

    Je to skutečně trend, kterým se ubírá a bude ubírat většina služeb. Důležitá je jednak bezpečnost produktu samotného, ale neméně důležitý je i postoj uživatele. Aby si rozmyslel, jaké služby potřebuje, komu poskytuje data a jaký praktický efekt bude ta která služba mít. Každopádně online služby šetří čas, jsou rychlé a levnější.

  • Dominika

    Hezký den,

    uvažuji o sjednání nějakého kvalitního úrazového pojištění. Ráda bych se Vás tedy zeptala, jaká kritéria jsou důležitá, na co mám brát při výběru zřetel, a jak v nepřeberné nabídce na trhu dobře vybrat?

    Děkuji, Dominika

  • Host chatu

    To není úplně otázka na zdravotní pojišťovnu, ale na poradce dobré komerční pojišťovny. Ze své zkušenosti mohu doporučit brát zřetel na široké pokrytí rizik, seznámit se s výlukami, promyslet účel pojištění: zajištění rodiny pro případ trvalých následků úrazu, řešení výpadku příjmu při úvěrovém zatížení (splácení hypotéky apod.), odškodnění při úrazu či pobytu v nemocnici. Kritérií je opravdu mnoho, nicméně v tomto ohledu nejsem odborníkem.

  • Petr

    Jste sám klientem OZP?

  • Host chatu

    Ano, bude to již 14 let a jsem spokojen.

  • Petr K.

    Dobrý den,
    viděl jsem inzerát na OZP a dost mne nadchla nabídka Asistenční služby. Jako klient pojišťovny ji mohu bez dalších jiných podmínek využívat a k čemu je vhodná? Co všechno mohu přes asistenční službu zařídit, zjistit?

  • Host chatu

    Dobré odpoledne, naše asistence vám zajistí tři druhy služeb: takové ty „obyčejné“ typu kde je nejbližší otevřená lékárna, pohotovost apod. Pak možnost vyhledání odborného lékaře z prověřené sítě vybraných specialistů mnoha odborností a objednání do jeho ordinace. A konečně konzultaci zdravotních problémů s lékařem na telefonu nebo e-mailem. To vše je zdarma, nonstop, realizace je možná telefonicky nebo prostřednictvím portálu VITAKARTA ONLINE. Alespoň takto stručně, na webu www.ozp.cz jsou k dispozici podrobné informace, lze volat i naše call centrum nebo se zeptat v některé z poboček.

Autor: - red -




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov