Na co si dát pozor při nakupování potravin přes internet? Nezkazí se chlazené potraviny během přepravy kurýrem? Odpovídal Oliver Fecko v pátek 28. 1. 2022 od 10.00

Chat je uzavřený28.01.2022 10:00

Oliver Fecko, marketingový manažer online tržiště s potravinami EVERLI

Nákup do pár hodin doma a možnost výběru přesného času doručení. Nakupováni online šetří drahocenný čas, aniž byste se museli vzdát produktů ze svého oblíbeného supermarketu. Na co si dát pozor při nakupování potravin přes internet? Nezkazí se chlazené potraviny během přepravy kurýrem? Právě na tyto otázky a řadu dalších odpovídal Oliver Fecko ze společnosti Everli.

Oliver Fecko je marketingovým manažerem online tržiště s potravinami EVERLI, které na český trh vstoupilo minulý rok s hlavním cílem: pomoci prodejcům potravin přejít se svými produkty do online prostředí a zákazníkům přiblížit produkty z oblíbených obchodů. V Everli má Oliver na starost další a rychlejší růst v ČR a služby osobních nákupčích, tedy shopperů Everli, více přiblížit českému zákazníkovi. Služba pokrývá také menší města a oblasti s nízkou hustotou obyvatelstva, tedy místa, kde jsou služby online nakupování a doručení potravin stále vzácné.

Chat

  • DENMARK

    Které potraviny jsou podle Vás zcela nevhodné pro nákup na internetu?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz. Všechny potraviny je možné bez větších problémů doručit. Potraviny vyžadující speciální péči, je maso a jiné chlazené či mražené potraviny. Na takové produkty jsou naši Shoppeři vybaveni termotaškami, aby zaručili správné skladovací podmínky.

  • Anna

    Je v ČR hodně rozšířené v současnosti nakupování potravin přes internet?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Momentálně sledujeme rostoucí trend online nakupování, který hodně vzrostl od začátku pandemie. Tato krizová situace změnila způsob nakupování zákazníků a dá se předpokládat, že tato změna bude trvalá i po jejím skončení. Většina lidí byla motivovaná vyzkoušet tento způsob nakupování, díky čemuž objevili všechny benefity nakupování z domova.

  • DIS

    Existuje přímo v ČR nyní i nějaký zákaz nákupu některých potravin přes internet?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Všechno, co je možné koupit v kamenném obchodě, je možné koupit i online. Pokud by obchod nenabízel daný produkt, nebudeme jej nabízet ani my.
    Everli je online platformou pro kamenné obchody. Výhodou je, že zákazník může nakoupit ve svém oblíbeném obchodě online i přesto, že sami doručení nenabízí. To je limitováno nabídkou daného obchodu.

  • GF

    Jak se bezpečně chovat při nakupování potravin přes internet?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Záleží, co přesně myslíte bezpečným chováním při nákupu. Například placení kartou online, kdy zadáváte celé její číslo, by nemělo být prováděno na veřejných místech, kdy vám někdo může koukat přes rameno a číslo si opsat či vyfotit. Také se doporučuje nepoužívat veřejně dostupné Wi-Fi připojení.
    Pokud se budeme bavit o bezpečnosti online nakupování během pandemie, máme pro vás pár dalších tipů.
    Pokud je to možné, pokuste se vyhnout placení v hotovosti, abyste předešli přímému kontaktu s Shopperem. Everli umožňuje placení online.
    Také doporučujeme omýt všechny potraviny, na které mohli jiní zákazníci sahat. Tedy zejména ovoce a zeleninu a to i takové druhy, které se loupou (mandarinky, banány). Myjte je pod čistou tekoucí vodou po dobu 20 vteřin.
    Pokud chcete úplně eliminovat kontakt, doporučujeme využít bezkontaktní doručení nákupu. V takovém případě vám Shopper nechá nákup u venkovních dveří, zazvoní, a vy si jej můžete vyzvednout.

  • Jan z Kralup

    Dobrý den,

    je možné nakupovat i z menších měst jako jsou například Kralupy?
    A přes jakou aplikaci?
    Jak funguje rozvoz jídla?
    Děkuji

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za váš dotaz.
    Po úspěšném zavedení služby v hlavním městě jsme zahájili expanzi do dalších měst. Po Praze následovalo Brno a Ostrava. Nyní mohou služby Shopperů Everli využívat také obyvatelé Plzně, Olomouce, Havířova, Liberce, Českých Budějovic, Hradce Králové, Ústí nad Labem, Pardubic, Kladna, Mostu, Opavy, Frýdku-Místku a Zlína. Kralupy zatím aktivní nejsou, nicméně v expanzi budeme i nadále pokračovat.
    Fungujeme přes aplikaci Everli, kterou si můžete stáhnout jak v App Store, tak v Google Play.
    Rozvoz jídla nenabízíme, momentálně se soustředíme na online nákup a rozvoz potravin.

  • Marta z Ostravy

    Co když si třeba objednám zemský jabka a přijdou mi ve špatné kvalitě nebo dokocne zkažená? Když du do kšefta, tak si můžu z regálu vybrat ty kvalitní. Jak se tomuto dá zabránit?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za váš dotaz.
    Shoppeři jsou vyškoleni 'nakupovat s láskou' tak, aby dbali na kvalitu potravin a v případě, že produkt není k dispozici, mohou se zákazníkem probrat náhradu nebo nějakou alternativu vybrat. Shoppery pečlivě vybíráme a poskytujeme jim pomůcky pro bezpečné doručení objednávky (například termotašky na chlazené či mražené produkty).
    Výjimečně se může stát, že něco přehlédne a k zákazníkovi se dostane nekvalitní produkt. V takovém případě lze kontaktovat zákaznickou podporu, která zákazníkovi vystaví slevový kód v hodnotě daného produktu, který může využít při dalším nákupu.
    Co nás odlišuje od konkurence je možnost napsat Shopperovi poznámku ke každému produktu. Například poznámka k avokádu: Budu dělat guacamole, avokádo musí být hodně měkké. Díky tomu dostanete přesně to, co si přejete, jako byste si nakoupili sami.

  • Klára

    Co je Everli?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Everli je platforma, se kterou můžete ve svých oblíbených supermarketech nakupovat online - nákup vám doručíme domů, kdy budete chtít, i téhož dne. Některý z našich Shopperů nakoupí místo vás, vybere to nejlepší zboží a postará se i o nahrazení chybějících produktů, přičemž vám nabídne srovnatelné alternativy.

  • Jiří z Hradce

    Fungujete i mimo hlavní město?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Ano. Náš obchodní model je založen na tom, že nepotřebujeme žádné centralizované sklady ani nákladní automobily, logistika je založená na našich shopperech. Jejich flexibilita a škálovatelnost je obrovská a to nám umožňuje nabídnout službu doručení potravin ve stejný den i v oblastech s malou nebo střední hustotou obyvatelstva, které nejsou dostatečně obslouženy stávajícími on-line hráči na trhu.

  • Eva

    Dobrý den, ve kterých městech jste?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Po úspěšném zavedení služby v hlavním městě jsme zahájili expanzi do dalších měst v České republice. Po Praze následovalo Brno a Ostrava. Nyní mohou služby nákupčího Everli využívat také obyvatelé Plzně, Olomouce, Havířova, Liberce, Českých Budějovic, Hradce Králové, Ústí nad Labem, Pardubic, Kladna, Mostu, Opavy, Frýdku-Místku a Zlína.

  • HS

    Krásné dopoledne, jaké máte plány do budoucna, budete dál expandovat do dalších měst?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Naší filozofií je růst na základě kvality. V počáteční fázi se tedy soustředíme na jedno město, pak na malou skupinu měst a teprve potom expandujeme do dalších. Vždy se chceme ujistit, že jsme vše správně pochopili, dostatečně využili zpětnou vazbu od našich zákazníků i od našich shopperů. Teprve potom můžeme jít dál. V Čechách jsme si dali za cíl mít 16 měst v ostrém provozu do roku od vstupu na trh. V dalších letech budeme postupovat tempem, kterým jsme službu nabídli v Itálii a v Polsku.

  • Jan

    Z jakých obchodů mohu přes Everli nakupovat?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    V současné době službu nabízíme s katalogy relevantních prodejců (např. Tesco, Kaufland, Billa) a jednáme s několika dalšími prodejci. Naším hlavním cílem je nabídnout zákazníkům co nejúplnější výběr kamenných obchodů.

  • Ludvík z Prahy

    V čem jste jiní oproti ostatním firmám, které takové služby poskytují?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Výjimeční jsme určitě našimi „Shoppery" (nákupčími), kteří se starají o objednávku zákazníka. Zákazník má možnost upravovat košík (přidávat nebo odebírat některé produkty) až do jedné hodiny před termínem doručení. Shopper dbá během nákupu na kvalitu potravin, a například pokud je zboží nedostupné, vybere alternativní výrobek nebo přímo komunikuje se zákazníkem o možné náhradě. Všichni shoppeři jsou pečlivě vybíráni a vybaveni patřičnými pomůckami pro bezpečné doručení objednávky (např. termotašky pro chlazené a mražené potraviny).

  • Kláraa

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaká je cena za dopravu?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Doručení stojí 59 Kč.
    Za některé extra služby je vyžadován příplatek:
    1. za rychlé doručení (+39 Kč)
    2. za obsah nákupního košíku v hodnotě menší než 800 Kč (+39 Kč)
    3. za platbu v hotovosti (+19 Kč)
    Celková cena a případné příplatky jsou vždy jasně uvedeny ještě před potvrzením objednávky.

  • Doris

    Jde na Everli nakoupit na fakturuu?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Samozřejmě. Při potvrzování objednávky zaškrtněte příslušné políčko v sekci Způsob platby "Potřebujete fakturu?".

  • Pavel K.

    Dobrý den, nabízíte také nějaký druh věrnostního klubu?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Nabízíme předplatné Everli Plus, je to předplatné, které nabízí doručení nákupu zdarma nad 800 korun po zaplacení ročního poplatku 1 099 Kč nebo měsíčního poplatku 99 Kč. Ve všech ostatních případech, tedy při platbě v hotovosti nebo u nákupů nižších než 800 Kč, najde zákazník konkrétní poplatky v košíku před dokončením nákupu.

  • Praha

    Můžu zjistit v jakém stavu je momentálně moje objednávka?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Stav své objednávky můžete sledovat jak v aplikaci, tak na webu Everli, v sekci Profil - Moje objednávky. Jakmile Shopper začne Vaši objednávku vyřizovat, budete informováni o jejím stavu buď prostřednictvím oznámení v případě, že používáte Everli aplikaci. Pokud máte oznámení v aplikaci vypnutá nebo služby Everli využíváte skrze webové stránky, dostanete aktualizace o objednávce prostřednictví SMS.

  • Kristýna S.

    Dobrý den,

    můžu objednávku i stornovat?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Samozřejmě! Můžete kontaktovat zákaznický servis přes chat nebo na e-mailové adrese info-cz@everli.com. Naši operátoři vaši objednávku zruší.

  • VL

    Zdravím, mám dotaz. Co bych měl dělat, když mi v nákupu chybí nějaké objednané zboží?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Nejdříve v rekapitulaci objednávky, kterou jste dostali e-mailem, zkontrolujte, jestli chybějící zboží bylo koupeno, nahrazeno nebo zda nebylo nedostupné.

    V případě nesrovnalostí můžete kontaktovat zákaznický servis přes chat nebo na e-mailové adrese info-cz@everli.com.
    Jsme vám k dispozici ve všední dny od 7:00 do 21:30 a o víkendech od 8:00 do 21:30 a tam se budeme snažit vyřešit všechny problémy.

  • Lenka

    Dobrý den, můžu objednat zboží a nechat ho doručit jiné osobě?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Samozřejmě, osoba, která vytvoří objednávku, nemusí být totožná s příjemcem. Při zadávání údajů pro doručení stačí zadat adresu doručení, jméno a příjmení adresáta. Při náhradě za alternativní produkt, nebo při jakýchkoliv problémech bude shopper volat na telefonní číslo, které jste zadali do adresy pro doručení. Pokud chcete, aby si adresát nedělal starosti s platbou, můžete to vyřešit sami a zaplatit online.

  • Pettr

    Ceny, které vidím na stránkách, jsou ty, které ve skutečnosti zaplatím že?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Přesně tak. Jediné ceny, které se mohou změnit, jsou ceny zboží na váhu. Z toho důvodu se konečná cena tohoto zboží počítá podle jeho skutečné hmotnosti. Cena za kilogram, která je na Everli uvedena v okamžiku objednávky, se však nemění. Příklad: pokud si objednáte 200 g sušené šunky u pultu a dostanete 195 g, zaplatíte jen 195 g.

  • Ladislava p

    Bydlím ve 3.patře bez výtahu a jsem už starší člověk,doručíte mi nákup až do patra?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Samozřejmě, Shopper nákup doručí až ke dveřím bytu.

  • Václav

    Nemůže se třeba mražené zboží během přepravy zkazit?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Shoppeři jsou vybaveni taškami na čerstvé zboží, které dokáží udržet teplotu mléka, sýrů, jogurtů, uzenin atd. a taškami na mražené výrobky tak, aby byly až do okamžiku doručení správně skladovány.

  • Pavlínka

    Dobrý den, máte nějakou minimální cenu za kterou musím nakoupit?

  • Host chatu

    Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz.
    Ano, minimální cena nákupu je 250 Kč. Při nákupu od 250 do 799 Kč se účtuje poplatek za malý nákup 39 Kč. Dále můžete využít i rychlé doručení (do dvou hodin od objednání) za který se účtuje poplatek 39 Kč.

    Aby to naši Shoppeři unesli, můžete v jedné objednávce objednat maximálně 100 produktů. Zároveň uvádíme limity pro určité druhy zboží: voda max. 24 lahví, nápoje max. 6 lahví, pivo max. 12 lahví, aperitivy max. 6 lahví, víno max. 6 lahví, tvrdý alkohol max. 24 lahví, ovocné džusy max. 8 kusů, všechny další produkty max. 30 balení.




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 06/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov