Nakupujete vánoční dárky on-line na poslední chvíli? A chcete doručit zásilku včas? Jak jsou na tom e-shopy a logistická centra? Odpovídal David Polášek v pátek 19. 11. 2021 od 13 hodin

Chat je uzavřený19.11.2021 13:00

David Polášek, Pošta bez hranic.

Nakupujete vánoční dárky on-line na poslední chvíli? A chcete doručit zásilku včas? Jak jsou na tom e-shopy a logistická centra? A jsou připravené na předvánoční nápor? Jak správně zabalit citlivé zásilky a vyhnout se se poškození a dalším nepříjemnostem? Na tyto a další otázky  odpovídal David Polášek z Pošty bez hranic.

David Polášek se věnuje balíkové logistice, zejména doručování zásilek do zahraničí, provozním procesů v logistice, expanzi e-shopů do zahraničí, novým trendům v logistice a doručování zásilek v předvánoční a vánoční sezoně. V současné době působí ve společnosti Pošta bez hranic, která spolupracuje jak s tuzemskými, tak i zahraničními e-shopy. Díky propracovanému systému a logistickému centru je schopna doručit zásilky v rámci ČR i Evropy rychle a levně.

Chat

  • DENMARK

    Jak správně zabalit zásilky a vyhnout se poškození a dalším nepříjemnostem?

  • Host chatu

    Odvíjí se to od toho, co balíte. Ale pár zásad platí vždy - používejte kvalitní krabice, ideálně 3 nebo 5 vrstvé. Omezte pohyb zboží v krabici minimum pomocí výplňových materiálů (nejčastěji se používá bublinková folie, recyklovaný papír, Flo pak nebo vzduchové polštářky). Vytvářejte deformační zóny - nevadí, když krabice přijede troch otlučená, důležité je, aby se poškození nedostalo až ke zboží. Vše už je dnes běžně k dostání na specializovaných e-shopech, my odebíráme z Frogpacku.

  • SOD

    Které vánoční dárky rozhodně doporučujete nakupovat on-line?

  • Host chatu

    V tom nevidím žádné meze. Letos ale doporučuji nakupovat dříve, je možné, že e-shopy budou mít s přicházejícími Vánocemi problém s expedicí. Spousta lidí sleduje, do kdy dopravce doručí zásilku do Vánoc, avšak nikdy to není garance. To nejlepší co můžete udělat, je koupit dárky co nejdříve. I proto bývá nejvyšší počet zásilek právě během Black Friday.

  • Marta z Ostravy

    Poštačka mi jednou rozbila dárek, když ho v krabici hodila přes plot, Můžu to po ní vymáhat?

  • Host chatu

    Určitě, postupujte běžným reklamačním procesem dopravce. Pokud Vás pošťačka nezastihla, měla možnost zásilku vzít zpět na poštu nebo se Vám ji pokusit doručit další den.

  • Anna Tomansová

    Je něco co spíše nebo vůbec nedoporučujete nakupovat on-line?

  • Host chatu

    Obecně věci, které si potřebujete ohmatat nebo je vidět na vlastní oči. Dlouho byl tento problém u oblečení a obuvi, ale dnes spousta e-shopů v tomto odvětví nabízí dopravu i vrácení zdarma právě proto, aby odbourali ten strach z toho, že jim oblečení nepadne.
    Já bych si třeba nikdy nekoupil on-line koberec, aniž bych ho před tím neviděl. :)

  • ANTI

    Pošta bez hranic - kolika zemí se to týká?

  • Host chatu

    Momentálně všechny státy Evropské unie.

  • SK

    Ze kterých zemí Pošta bez hranic nedoručí zásilku do ČR?

  • Host chatu

    Pošta bez hranic je primárně určená pro posílání zásilek z ČR/SR směrem ven (do všech státu EU). Tyto zásilky při nezastižení adresáta doručíme zpět do ČR. Na individuální domluvě jsme ale schopně stahovat i zásilky i palety ze zahraničí.

  • Pavel Zezula

    Dobrý den, do kdy je dobré objednat dárky, abych měl jistotu, že mi dorazí včas "pod stromeček"?

  • Host chatu

    Jistotu nemáte nikdy, stejně tak garanci. Všechno je to na úrovni doporučení. Z mých zkušeností můžu říct, že z lokálních e-shopů byste měl dostat ještě zásilky, které objednáte 20. prosince. 21. - 22. prosinec už je to hodně hraniční a 23. jen na osobní odběr. V případě zahraničních e-shopů doporučuji objednat nejpozději v pátek 17. prosince. Dopravci budou postupně tyto termíny zpřesňovat.

  • Lukáš W.

    Dobrý den, doručujete pouze firmám nebo i jednotlivcům? Díky

  • Host chatu

    Dobrý den, naší klienti jsou podnikatelé, firmy, nejčastěji e-shopy, jejichž zákazníkům doručujeme ve spolupráci s dopravními partnery v Evropě zásilky. Registrovat se může kdokoliv, kdo má IČO, takže i malý podnikatel nebo živnostník.

  • Petr Zelený

    Dobrý den, očekáváte menší vytíženost před Vánoci oproti minulým rokům, když vlivem pandemie lidé přes celý rok celkově více nakupují online?

  • Host chatu

    Dobrý den, vůči minulému roku se to špatně srovnává, jak víme, loni se dalo nakoupit téměř jen on-line, taková situace snad letos nenastane. Nicméně e-shopy i díky pandemii hodně vyrostly, takže u nás očekáváme přibližně stejnou nebo vyšší vytíženost jako loni. Nižší pravděpodobně ne.

  • Robin

    v čem vás pandemie nejvíce posunula/naučila? (v ybyznyse)

  • Host chatu

    Skvělá otázka. Asi jako celý svět, i nás přistihla pandemie nepřipravené. Obecně logistika a doprava má ráda předvídatelnost. Díky tomu dokážete plánovat objemy zásilek, kapacitu dep, kamionů a podobně. Pandemie všechny predikce a tabulky roztrhala. Díky tomu jsme se ale připravili mnohem lépe na loňskou vánoční sezónu, kterou jsme i díky této zkušenosti zvládli.

    Určitě nás naučila rozvíjet naše schopnosti v krizových situacích a improvizaci.

    Hodně firem posunula směrem k digitalizaci, což u nás úplně nebyl problém, protože jsme na digitalizaci založení. Ale upřímně, myslím, že věc, která mi nebude chybět, jsou hodiny strávené na video konferenčních hovorech. :)

  • Linda J.

    Jakou máte maximální hmotnost zásilky, kterou jste schopni doručit?

  • Host chatu

    V zemích, kam zásilky vozíme, máme nasmlouvané dopravce na tzv. "poslední míli" a řídíme se tím, co jsou oni schopni přepravit. Takže se to liší dopravce od dopravce. Někdo má limit 30 kg, jiný 70 kg. Individuálně se dokážeme domluvit i na jiných podmínkách. Pro rychlý přehled se mrkněte na ceník, kde vždy uvidíte i maximální hmotnost zásilky. postabezhranic.cz/cenik

  • Pavel K.

    Dobrý den, doručujete i do Baltských států? Za jakých podmínek a cenách? Má to nějaká specifika např. rozměry - výdejní boxy, prý jsou čím dál oblíbenější? Děkuji.

  • Host chatu

    Dobrý den, ano, doručujeme i do Pobaltí. Ceny jsou veřejně na webu a začínají na 135 Kč bez DPH při doručení do výdejních boxů, ty jsou skutečně extrémně oblíbené právě v baltských státech. Maximální rozměry pro doručení domů i do výdejních boxů najdete také v ceníku konkrétní země. postabezhranic.cz/cenik

  • Robin

    jaké zboží jde v současné době nejvíce na odbyt?
    S kolika e-shopy spolupracujete a kolik balíčků denně v průměru odbavíte?

  • Host chatu

    Liší se to země od země. Dlohodobě jsou silné segmenty elektroniky a fashion. Spolupracujeme s vyššími stovkami e-shopů, které posílají zboží do zahraničí. Denní průměr je zrádný, hodně se to liší v závislosti na ročním období. V "okurkové sezoně" přes 10 tisíc denně, před Vánoci je to 2x až 3x tolik.

  • Lukáš Jirků

    Zpomalil covid celkový čas dopravy zásilky od odesílatele k příjemci?

  • Host chatu

    V té úplně první vlně ano, protože e-shopy, dopravci, vlastně nikdo na to nebyl úplně připravený. Ale po té první vlně se to vrátilo do normálu a další vlny už na rychlost dopravy neměly takřka žádný vliv.

  • Martin

    pokud bych chtěl k vánocům poslat mazlíčka, třeba štěně, jde to? Jak to probíhá?

  • Host chatu

    Na přepravu zvířat musí být speciální podmínky, aby zvířata netrpěla. Běžným balíkovým dopravcem zvíře opravdu neposílejte.




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 11/2021 najdete >




Týden

Sedmička

Exkluziv

Interview

Instinkt

Nebezpečné vztahy

Týden rozhovory

Týden speciál

Sedmička křížovky

Sedmička pro ženy

Sedmička pro maminky

Sedmička Krimi

Sedmička Extra

VIP svět

TV Komplet

Sedmička Retro

TV Barrandov

Kino Barrandov

Barrandov Krimi


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Více informací najdete ZDE.