Nakupujete vánoční dárky on-line na poslední chvíli? A chcete doručit zásilku včas? Jak jsou na tom e-shopy a logistická centra? Odpovídal David Polášek v pátek 19. 11. 2021 od 13 hodin

Chat je uzavřený19.11.2021 13:00

David Polášek, Pošta bez hranic.

Nakupujete vánoční dárky on-line na poslední chvíli? A chcete doručit zásilku včas? Jak jsou na tom e-shopy a logistická centra? A jsou připravené na předvánoční nápor? Jak správně zabalit citlivé zásilky a vyhnout se se poškození a dalším nepříjemnostem? Na tyto a další otázky  odpovídal David Polášek z Pošty bez hranic.

David Polášek se věnuje balíkové logistice, zejména doručování zásilek do zahraničí, provozním procesů v logistice, expanzi e-shopů do zahraničí, novým trendům v logistice a doručování zásilek v předvánoční a vánoční sezoně. V současné době působí ve společnosti Pošta bez hranic, která spolupracuje jak s tuzemskými, tak i zahraničními e-shopy. Díky propracovanému systému a logistickému centru je schopna doručit zásilky v rámci ČR i Evropy rychle a levně.

Chat

  • DENMARK

    Jak správně zabalit zásilky a vyhnout se poškození a dalším nepříjemnostem?

  • Host chatu

    Odvíjí se to od toho, co balíte. Ale pár zásad platí vždy - používejte kvalitní krabice, ideálně 3 nebo 5 vrstvé. Omezte pohyb zboží v krabici minimum pomocí výplňových materiálů (nejčastěji se používá bublinková folie, recyklovaný papír, Flo pak nebo vzduchové polštářky). Vytvářejte deformační zóny - nevadí, když krabice přijede troch otlučená, důležité je, aby se poškození nedostalo až ke zboží. Vše už je dnes běžně k dostání na specializovaných e-shopech, my odebíráme z Frogpacku.

  • SOD

    Které vánoční dárky rozhodně doporučujete nakupovat on-line?

  • Host chatu

    V tom nevidím žádné meze. Letos ale doporučuji nakupovat dříve, je možné, že e-shopy budou mít s přicházejícími Vánocemi problém s expedicí. Spousta lidí sleduje, do kdy dopravce doručí zásilku do Vánoc, avšak nikdy to není garance. To nejlepší co můžete udělat, je koupit dárky co nejdříve. I proto bývá nejvyšší počet zásilek právě během Black Friday.

  • Marta z Ostravy

    Poštačka mi jednou rozbila dárek, když ho v krabici hodila přes plot, Můžu to po ní vymáhat?

  • Host chatu

    Určitě, postupujte běžným reklamačním procesem dopravce. Pokud Vás pošťačka nezastihla, měla možnost zásilku vzít zpět na poštu nebo se Vám ji pokusit doručit další den.

  • Anna Tomansová

    Je něco co spíše nebo vůbec nedoporučujete nakupovat on-line?

  • Host chatu

    Obecně věci, které si potřebujete ohmatat nebo je vidět na vlastní oči. Dlouho byl tento problém u oblečení a obuvi, ale dnes spousta e-shopů v tomto odvětví nabízí dopravu i vrácení zdarma právě proto, aby odbourali ten strach z toho, že jim oblečení nepadne.
    Já bych si třeba nikdy nekoupil on-line koberec, aniž bych ho před tím neviděl. :)

  • ANTI

    Pošta bez hranic - kolika zemí se to týká?

  • Host chatu

    Momentálně všechny státy Evropské unie.

  • SK

    Ze kterých zemí Pošta bez hranic nedoručí zásilku do ČR?

  • Host chatu

    Pošta bez hranic je primárně určená pro posílání zásilek z ČR/SR směrem ven (do všech státu EU). Tyto zásilky při nezastižení adresáta doručíme zpět do ČR. Na individuální domluvě jsme ale schopně stahovat i zásilky i palety ze zahraničí.

  • Pavel Zezula

    Dobrý den, do kdy je dobré objednat dárky, abych měl jistotu, že mi dorazí včas "pod stromeček"?

  • Host chatu

    Jistotu nemáte nikdy, stejně tak garanci. Všechno je to na úrovni doporučení. Z mých zkušeností můžu říct, že z lokálních e-shopů byste měl dostat ještě zásilky, které objednáte 20. prosince. 21. - 22. prosinec už je to hodně hraniční a 23. jen na osobní odběr. V případě zahraničních e-shopů doporučuji objednat nejpozději v pátek 17. prosince. Dopravci budou postupně tyto termíny zpřesňovat.

  • Lukáš W.

    Dobrý den, doručujete pouze firmám nebo i jednotlivcům? Díky

  • Host chatu

    Dobrý den, naší klienti jsou podnikatelé, firmy, nejčastěji e-shopy, jejichž zákazníkům doručujeme ve spolupráci s dopravními partnery v Evropě zásilky. Registrovat se může kdokoliv, kdo má IČO, takže i malý podnikatel nebo živnostník.

  • Petr Zelený

    Dobrý den, očekáváte menší vytíženost před Vánoci oproti minulým rokům, když vlivem pandemie lidé přes celý rok celkově více nakupují online?

  • Host chatu

    Dobrý den, vůči minulému roku se to špatně srovnává, jak víme, loni se dalo nakoupit téměř jen on-line, taková situace snad letos nenastane. Nicméně e-shopy i díky pandemii hodně vyrostly, takže u nás očekáváme přibližně stejnou nebo vyšší vytíženost jako loni. Nižší pravděpodobně ne.

  • Robin

    v čem vás pandemie nejvíce posunula/naučila? (v ybyznyse)

  • Host chatu

    Skvělá otázka. Asi jako celý svět, i nás přistihla pandemie nepřipravené. Obecně logistika a doprava má ráda předvídatelnost. Díky tomu dokážete plánovat objemy zásilek, kapacitu dep, kamionů a podobně. Pandemie všechny predikce a tabulky roztrhala. Díky tomu jsme se ale připravili mnohem lépe na loňskou vánoční sezónu, kterou jsme i díky této zkušenosti zvládli.

    Určitě nás naučila rozvíjet naše schopnosti v krizových situacích a improvizaci.

    Hodně firem posunula směrem k digitalizaci, což u nás úplně nebyl problém, protože jsme na digitalizaci založení. Ale upřímně, myslím, že věc, která mi nebude chybět, jsou hodiny strávené na video konferenčních hovorech. :)

  • Linda J.

    Jakou máte maximální hmotnost zásilky, kterou jste schopni doručit?

  • Host chatu

    V zemích, kam zásilky vozíme, máme nasmlouvané dopravce na tzv. "poslední míli" a řídíme se tím, co jsou oni schopni přepravit. Takže se to liší dopravce od dopravce. Někdo má limit 30 kg, jiný 70 kg. Individuálně se dokážeme domluvit i na jiných podmínkách. Pro rychlý přehled se mrkněte na ceník, kde vždy uvidíte i maximální hmotnost zásilky. postabezhranic.cz/cenik

  • Pavel K.

    Dobrý den, doručujete i do Baltských států? Za jakých podmínek a cenách? Má to nějaká specifika např. rozměry - výdejní boxy, prý jsou čím dál oblíbenější? Děkuji.

  • Host chatu

    Dobrý den, ano, doručujeme i do Pobaltí. Ceny jsou veřejně na webu a začínají na 135 Kč bez DPH při doručení do výdejních boxů, ty jsou skutečně extrémně oblíbené právě v baltských státech. Maximální rozměry pro doručení domů i do výdejních boxů najdete také v ceníku konkrétní země. postabezhranic.cz/cenik

  • Robin

    jaké zboží jde v současné době nejvíce na odbyt?
    S kolika e-shopy spolupracujete a kolik balíčků denně v průměru odbavíte?

  • Host chatu

    Liší se to země od země. Dlohodobě jsou silné segmenty elektroniky a fashion. Spolupracujeme s vyššími stovkami e-shopů, které posílají zboží do zahraničí. Denní průměr je zrádný, hodně se to liší v závislosti na ročním období. V "okurkové sezoně" přes 10 tisíc denně, před Vánoci je to 2x až 3x tolik.

  • Lukáš Jirků

    Zpomalil covid celkový čas dopravy zásilky od odesílatele k příjemci?

  • Host chatu

    V té úplně první vlně ano, protože e-shopy, dopravci, vlastně nikdo na to nebyl úplně připravený. Ale po té první vlně se to vrátilo do normálu a další vlny už na rychlost dopravy neměly takřka žádný vliv.

  • Martin

    pokud bych chtěl k vánocům poslat mazlíčka, třeba štěně, jde to? Jak to probíhá?

  • Host chatu

    Na přepravu zvířat musí být speciální podmínky, aby zvířata netrpěla. Běžným balíkovým dopravcem zvíře opravdu neposílejte.




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov