Co dokáže cloud: Třeba spolehlivé propojení poboček

Domácí
24. 11. 2025 13:11

S tím, jak firmy rostou a otevírají více poboček, zvedá se i jejich potřeba spolehlivého propojení a přesun klíčových aplikací do cloudu. Důrazem je totiž neustále dostupnost bez nečekaných výpadků. Ty totiž způsobují nejen finanční ztráty, ale mohou pošramotit pověst firmy u zákazníků. Přečtěte si, jak bezpečně a efektivně pobočky propojit a jakou roli v tom hraje cloud.

Proč je propojení poboček pro firmy klíčové

Představte si, že má firma několik poboček třeba po celém městě nebo republice. Každá pobočka potřebuje počítače, software a data. A zároveň se musí zajistit snadná, bezpečná a rychlá komunikace mezi nimi.

Přechod do cloudu pak řeší například to, že firma nemusí investovat vysoké částky do pořízení hardwaru. Místo toho, aby kupovala a spravovala vlastní servery, využije cloud, který nabízí vysoký výpočetní výkon a možnost škálování.

Jaké výhody propojení poboček v cloudu přináší:

  • Škálovatelnost a flexibilita:

Cloud umožňuje snadno škálovat IT zdroje podle aktuálních potřeb.  Firma tak může rychle přidávat nebo ubírat výpočetní výkon bez nutnosti investovat do nového hardwaru.

  • Snížení nákladů:

Cloudové propojení poboček snižuje náklady na hardware, software a údržbu. Firma platí pouze za to, co skutečně využívá.

  • Zvýšení bezpečnosti:

Spolehliví poskytovatelé cloudových služeb investují do zabezpečení svých datových center a sítí. To zajišťuje vysokou úroveň ochrany dat a aplikací.

  • Rychlé nasazení:

Cloudové propojení poboček lze nasadit rychleji než tradiční řešení, což umožňuje firmě rychle reagovat na nové příležitosti.

Jak si vybrat vhodného poskytovatele cloudových služeb

Všechno začíná výběrem poskytovatele, protože ten ovlivní celkovou efektivitu, bezpečnost dat i případné náklady. Než se pro konkrétního poskytovatele rozhodnete, určitě si projděte jeho referenční projekty. Ukážou vám, jak ke spolupráci přistupuje, jaká řešení nabízí, jak zajišťuje bezpečnost dat a jak řeší podporu.

S rozšiřováním své sítě prodejen stál před podobnou výzvou před časem také Delmart. Hlavním cílem bylo zajistit bezpečný a spolehlivý provoz firemních aplikací – od skladového hospodářství, přes virtuální pokladny až po reporty.

Delmart hledal řešení s vysokým výpočetním výkonem a možností škálování. Další výzvou bylo zajistit bezpečnou komunikaci mezi centrálou a prodejnami a to bez výpadků a ztráty dat.

Ve spolupráci s T-Business našli řešení založené na veřejném cloudu v podobě služby Virtuálního datového centra. Díky tom jsou všechny firemní aplikace a databáze v cloudu a firma může flexibilně navyšovat výpočetní výkon podle aktuálních potřeb. Větší bezpečnost dat zajišťuje také zálohování rovnou do dvou lokalit a propojení poboček skrze IP VPN s proaktivním dohledem a záložním připojením.

Díky cloudu získal Delmart funkční řešení pro provoz svých aplikací a to bez nutnosti výrazných investic do hardwaru a softwaru. Opadly také náklady na údržbu, energie a personál, které by vznikly při nutnosti budovat vlastní datové centrum. Díky nejvyššímu stupni zabezpečení v datovém centru T-Mobile nedojde k úniku dat, výpadkům sítě, finančním ztrátám ani nedostupnosti kritických aplikací.

„Komplexní IT řešení, jehož součástí je i cloud, nám umožnilo plně se soustředit na rozvoj prodejní sítě i e-shopu a možnost přinášet našim zákazníkům zajímavé inovace. Díky cloudu od T-Business máme zajištěnou serverovou infrastrukturu, na které provozujeme většinu našich interních systémů, jako je skladové hospodářství, interní databáze, ale i systém pro řízení personální agendy,“ shrnuje spolupráci Dušan Mrozek, majitel společnosti Delmart.

Autor: PR ČLÁNEKFoto: ARCHIV

Další čtení

ilustrační foto

Za symbol Z se v Česku platí, vzkázal soud. Muž má podmínku

Domácí
24. 11. 2025
ilustrační foto

Spor o rozpočet nekončí. Ale už má aspoň jízdní řád

Domácí
24. 11. 2025
ilustrační foto

Muž roky zotročoval a týral tři dívky. U soudu dostal deset let

Domácí
24. 11. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOV