OBRAZEM: Trabantu je šedesát. Z posmívaného auta legendou

Autor: Jakub Stadler, Karel Šanda, ČTK , ČTK/AP , Matthias Hiekel, Dieter Endlicher, PICTURE ALLIANCE, Dieter Möbus, Chris Niedenthal, imago stock&people

07.11.2017 05:00

Měsíc poté, co SSSR vypustil v říjnu 1957 první družici, se vydala na své cesty i jiná technická legenda. Na rozdíl od vesmírného tělesa jí však byla souzena "jen" kariéra na silnicích, ale se Sputnikem pojil nový automobil aspoň název. Německý výraz Trabant stejně jako ruské slovo sputnik totiž označuje družici. První "družice z pryskyřice" vyjela z továrny ve východoněmeckém Zwickau (Cvikov) v den 40. výročí ruské říjnové revoluce, 7. listopadu 1957.

Po šesti dekádách, je z trabantu legenda na čtyřech kolech, která se může co do proslulosti směle rovnat minivozům Citroën 2CV, Volkswagen Brouk nebo Fiat 500. Během běžné kariéry si přitom trabanty s označením 500, 600 i 601 vysloužily od ostatních motoristů spíše posměch, což dokládají i přezdívky "splašené trsátko" nebo "bakeliťák".

Po šesti dekádách, je z trabantu legenda na čtyřech kolech, která se může co do proslulosti směle rovnat minivozům Citroën 2CV, Volkswagen Brouk nebo Fiat 500. Během běžné kariéry si přitom trabanty s označením 500, 600 i 601 vysloužily od ostatních motoristů spíše posměch, což dokládají i přezdívky "splašené trsátko" nebo "bakeliťák".

Pro zvětšení klikněte do obrázku

Nejdiskutovanější názory

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov