GTA 6 na PS5 možná jen ve 30 FPS. Vývojáři prý upřednostní detaily před plynulostí

Věda a technika
28. 7. 2025 12:00

Nové informace naznačují, že Grand Theft Auto 6 na běžné konzoli PlayStation 5 poběží pouze ve 30 snímcích za sekundu. Hlavním důvodem má být výrazně vyšší úroveň grafických detailů, které engine při nižším frameratu dokáže zobrazit.

Bývalý vývojář studia Rockstar Games Obbe Vermeij uvedl, že 30 FPS umožní hře využít více výpočetního výkonu pro vizuální stránku. Engine prý může v tomto režimu zobrazit až dvojnásobek polygonů, což znamená hustší vegetaci, detailnější objekty a realističtější svět. Podle něj by hráči nakonec mohli dát přednost vyšší grafické kvalitě před rychlejší snímkovou frekvencí.

Některé zdroje zároveň tvrdí, že 60 FPS bude možné pouze na vylepšené verzi konzole PlayStation 5 Pro. Právě pro ni má Rockstar údajně připravovat speciální optimalizace, aby hra zvládla běžet plynuleji bez kompromisů v grafice. Běžná verze PS5 tak pravděpodobně zůstane u standardního režimu s 30 FPS.

PC verze se očekává až s výrazným odstupem od konzolového vydání. Rockstar zatím přesné datum neoznámil, ale vzhledem k historii série je téměř jisté, že se počítačové verze dočkáme až měsíce či dokonce roky po vydání na konzolích.

Pokud se tyto informace potvrdí, GTA 6 nabídne na konzolích vizuálně špičkové zpracování za cenu nižší plynulosti. Pro část fanoušků to může být zklamání, ale Rockstar evidentně sází na maximální detail a rozsah otevřeného světa.

Autor: Lukáš Tauc - GrunexRockstar Games

Další čtení

Red Dead Redemption 2 se má objevit mezi vánočními dárky Epic Games Store. Unikl seznam her zdarma

Věda a technika
15. 12. 2025

Chytré bydlení? Somfy a automatizované stínění nově s technologií Zigbee 3.0

Věda a technika
Aktualizováno: 15. 12. 2025 14:09
ilustrační foto

Pozor na umělou inteligenci v práci. Snižuje dovednosti lidí, ukázala studie

Věda a technika
13. 12. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOV