Mistrovský McLaren zazářil v Abú Dhabí: VELO proměnilo finále sezóny ve fanouškovskou senzaci

Sport
8. 12. 2025 14:00

Finále sezóny F1 v Abú Dhabí 2025 dostalo nečekaně osobní rozměr. Tým McLaren totiž nastoupil s monopostem v unikátním designu, který vznikl ve spolupráci s devíti superfandy z různých zemí – a nechyběl mezi nimi ani zástupce z České republiky. Speciální vizuál je výsledkem kampaně značky VELO „Live Your Fandom“ a vychází z osobních vzpomínek, symbolů a momentů, které fanoušci s McLaren Formula 1® spojují. A týmu McLaren přineslo toto spojení štěstí, Lando Norris se totiž stal poprvé v kariéře mistrem světa.

Nešlo však jen o lakování vozu. „Race takeover“ sjednotil celý závodní víkend do jednoho fanouškovského motivu – od jezdeckých kombinéz a obrazovek v paddocku až po garážovou grafiku. Abú Dhabí se tak neslo ve znamení pocty komunitě, kterou McLaren označuje jako „Papaya Family“.

Projekt odstartoval v srpnu, kdy vybraní superfandové z Velké Británie, Rumunska, České republiky, Mexika a dalších zemí zamířili do McLaren Technology Centre. Nahlédli do zákulisí týmu, sdíleli své zážitky se CEO McLaren Racing Zakem Brownem a setkali se i s Landem Norrisem. Během workshopu přetavili svou vášeň do symbolů a skic – tehdy ještě netušili, že právě pomáhají utvářet podobu monopostu pro závěrečný závod sezóny.

Výsledný design pracoval se sérií ikon, z nichž každá reprezentovala konkrétní fanouškovský příběh. Objevil se například motiv „Papaya Family“ nebo „Forever Forward Friendship Bracelet“, inspirovaný náramkem od fanouška a zdůrazňující, jak fanouškovství spojuje lidi napříč světem. Nechyběly ani odkazy na sportovní milníky – „Home Wins“ (Silverstone a Bahrajn jako „druhý domov“ týmu), připomínka 200. vítězství z GP Maďarska 2025 či motiv „Fastest Pitstop“ odkazující na nejrychlejší zastávku sezóny 2025 v čase 1,91 sekundy.

Zástupce společnosti BAT Luca Angiolillo k projektu uvedl: „VELO věří v podporu autentického sebevyjádření – a co může být lepší než doslova přenést vášeň globální fanouškovské základny týmu McLaren Formula 1® na vůz MCL39. Tento spoluvytvořený design je dokonalým ztělesnění naší kampaně ‚Live Your Fandom‘. VELO je hrdé, že může oslavovat zážitky, které fanouškům umožňují vyjádřit jejich jedinečné fanouškovství v rámci komunity.“

Autor: Redakcearchiv BAT

Další čtení

Norris je poprvé mistrem světa formule 1, v Abú Zabí mu stačilo třetí místo

Sport
7. 12. 2025
ilustrační foto

Popularita parkouru roste už 20 let, stačí základní zdatnost, říká český reprezentant

Sport
6. 12. 2025

Sportovní skandál na Ukrajině. Elitní skokanka do vody bude reprezentovat Rusko

Sport
Aktualizováno: 6. 12. 2025 10:54

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOV