Finále sezóny F1 v Abú Dhabí 2025 dostalo nečekaně osobní rozměr. Tým McLaren totiž nastoupil s monopostem v unikátním designu, který vznikl ve spolupráci s devíti superfandy z různých zemí – a nechyběl mezi nimi ani zástupce z České republiky. Speciální vizuál je výsledkem kampaně značky VELO „Live Your Fandom“ a vychází z osobních vzpomínek, symbolů a momentů, které fanoušci s McLaren Formula 1® spojují. A týmu McLaren přineslo toto spojení štěstí, Lando Norris se totiž stal poprvé v kariéře mistrem světa.
Nešlo však jen o lakování vozu. „Race takeover“ sjednotil celý závodní víkend do jednoho fanouškovského motivu – od jezdeckých kombinéz a obrazovek v paddocku až po garážovou grafiku. Abú Dhabí se tak neslo ve znamení pocty komunitě, kterou McLaren označuje jako „Papaya Family“.
Projekt odstartoval v srpnu, kdy vybraní superfandové z Velké Británie, Rumunska, České republiky, Mexika a dalších zemí zamířili do McLaren Technology Centre. Nahlédli do zákulisí týmu, sdíleli své zážitky se CEO McLaren Racing Zakem Brownem a setkali se i s Landem Norrisem. Během workshopu přetavili svou vášeň do symbolů a skic – tehdy ještě netušili, že právě pomáhají utvářet podobu monopostu pro závěrečný závod sezóny.
Výsledný design pracoval se sérií ikon, z nichž každá reprezentovala konkrétní fanouškovský příběh. Objevil se například motiv „Papaya Family“ nebo „Forever Forward Friendship Bracelet“, inspirovaný náramkem od fanouška a zdůrazňující, jak fanouškovství spojuje lidi napříč světem. Nechyběly ani odkazy na sportovní milníky – „Home Wins“ (Silverstone a Bahrajn jako „druhý domov“ týmu), připomínka 200. vítězství z GP Maďarska 2025 či motiv „Fastest Pitstop“ odkazující na nejrychlejší zastávku sezóny 2025 v čase 1,91 sekundy.
Zástupce společnosti BAT Luca Angiolillo k projektu uvedl: „VELO věří v podporu autentického sebevyjádření – a co může být lepší než doslova přenést vášeň globální fanouškovské základny týmu McLaren Formula 1® na vůz MCL39. Tento spoluvytvořený design je dokonalým ztělesnění naší kampaně ‚Live Your Fandom‘. VELO je hrdé, že může oslavovat zážitky, které fanouškům umožňují vyjádřit jejich jedinečné fanouškovství v rámci komunity.“












