Česká pošta bude roznášet volební materiály politických uskupení, stran a hnutí i do těch schránek, které mají viditelné označení Nevhazovat reklamu. Podle zákona o regulaci reklamy v případě materiálů politických subjektů totiž nejde o materiály reklamní, ale informační, uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík.
"Na jejich šíření je dán veřejný zájem podobně jako u informací od státních institucí, jakou jsou například radniční či obecní zpravodaje. Jedná se o neadresní zásilky, které nejsou určené konkrétnímu adresátovi," uvedl Vitík.
Z pohledu České pošty podle něj jde o variantu služby Roznáška informačních materiálů a podle obchodních podmínek služby je pošta povinna tyto materiály doručit do všech domovních schránek, dodávacích schrán nebo P. O. Boxů. Tedy i do schránek odpíračů reklamy.
Jsme jen pošťáci, za obsah neodpovídáme, říká pošta
"Česká pošta není zodpovědná za obsah volebních materiálů. Ke všem zakázkám přistupuje stejně bez jakýchkoli preferencí. V současné době probíhají zvýšené interní kontroly na správnost doručení objednaných volebních materiálů. Česká pošta je v předvolebním čase pouze oním pověstným pošťákem, nikoli aktivním hybatelem dění," dodal Vitík.
Obálky s hlasovacími lístky jsou podle Vitíka nestandardními zásilkami v mezích obchodních podmínek České pošty. Jsou doručovány na adresu adresáta označeného odesílatelem obdobně jako obyčejné zásilky. Pokud se obec rozhodne distribuovat hlasovací lístky vlastními silami, nemá Česká pošta s jejich roznosem nic společného.