V katastru Bedihoště na Prostějovsku zemřel dvaapadesátiletý pilot bezmotorového letadla, podle policie nezvládl manévr při přistání. Se strojem se zřítil na zem z výšky 30 metrů, zemřel na místě. Nehoda se stala v pátek odpoledne, policie o ní informovala až v pondělí.
Okolnosti nehody se stále vyšetřují, řekla k případu mluvčí policie Miluše Zajícová. Případ policie vyšetřuje pro podezření z trestného činu usmrcení z nedbalosti. Stroj byl podle leteckých inspektorů v pořádku.
"Krátce před 15 hodinou se pokoušel dvaapadesátiletý pilot přistát s větroněm na letišti Aeroklubu Žešov. Manévr se mu nepodařilo bezpečně dokončit a z výšky zhruba 30 metrů kluzák spadl do pole. Pilot bohužel utrpěl na místě zranění neslučitelná se životem. Hmotná škoda byla předběžně vyčíslena na 250 000 korun," popsala nehodu policejní mluvčí.
Okolnosti nehody vyšetřují také inspektoři z Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. K objasnění by mohly přispět podle zástupce ředitele ústavu Josefa Bejdáka dva přístroje zajištěné na místě. "Pilot byl vybaven GPS trackrem, který zaznamenává základní data letu, používají to plachtaři, tedy piloti těchto kluzáků. Druhým zařízením je takzvaný flarm, což je přístroj, který se používá u kluzáků jako prevence proti srážkám. Budeme se snažit z toho získat nějaká data, abychom si tu kritickou fázi letu přiblížili, je to pro nás klíčové. Máme také nějaké svědky, ten pohled na letadlo byl ale jednostranný," řekl dnes Bejdák, který nehodu na místě vyšetřoval.
Roli při vyšetřování nehody bude mít také pitva pilota. "Co se týče ohledání, bylo letadlo v pořádku, stejně tak i dokumentace. Také pilot měl v pořádku dokumenty i všechny věci související s létáním," doplnil Josef Bejdák. Vyšetřování okolností nehody podle něj potrvá několik měsíců.
Policie sice stroj popsala jen jako „bezmotorové letadlo“, ale tak se obvykle označuje kluzák, případně rogalo (ovšem nikoli jako letadlo) nebo jiné létající stroje bez motoru. Sami policisté pak mluvili o větroni.