Bývalý prezident vývojářské divize PlayStation Shuhei Yoshida v nedávném rozhovoru otevřeně popsal, jak Sony vnímá svou konkurenci na herním trhu.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že tři velcí hráči - Sony, Microsoft a Nintendo - bojují o stejného zákazníka, realita je podle Yoshidy jiná. Nintendo prý do přímého konkurenčního souboje se Sony vůbec nespadá.
V rozhovoru pro podcast Kit & Krysta Yoshida uvedl, že když Sony připravuje obchodní analýzy nebo strategie, Nintendo v těchto modelech vůbec nefiguruje. Hlavním důvodem je rozdílné zaměření obou společností. Zatímco PlayStation a Xbox cílí na podobné publikum, tedy hráče, kteří hledají technicky výkonné konzole a rozsáhlé herní zážitky s důrazem na příběh a audiovizuální kvalitu, Nintendo se dlouhodobě orientuje na jiný typ zákazníka. Zaměřuje se na přístupnější hratelnost, rodinné tituly a jednoduchý design, který se záměrně vyhýbá výkonnostním závodům.
Yoshida v této souvislosti řekl: „Když ve firmě děláme obchodní analýzy, Nintendo se v nich vůbec neobjevuje… jedinou výjimkou je Japonsko.“ Právě domácí japonský trh je jediným místem, kde Nintendo a Sony soupeří o stejného hráče. Zatímco na Západě je konkurentem Sony především Xbox, v Japonsku má Microsoft jen minimální podíl na trhu a Nintendo zde dominuje.
Sony zároveň vnímá Nintendo s respektem. Yoshida dodal, že společnost vítá jeho úspěchy, protože přivádí ke hrám novou generaci uživatelů. „Všichni u nás v Sony jsme rádi, že se Nintendu daří. Je skvělé, že přitahují nové mladé hráče… kteří později třeba přejdou na dospělejší systémy jako PlayStation nebo Xbox,“ uvedl.
Z vyjádření jasně vyplývá, že PlayStation považuje herní trh za segmentovaný. Nintendo si jede vlastní ligu, Microsoft zůstává jediným přímým rivalem. A v Sony to tak plně vyhovuje.
Celý podcast si můžete poslechnout v anglické verzi na videu níže.