Hledáte novou práci… třeba ve ŠKODA AUTO?

4. 10. 2019 08:05
Ilustrační foto.
Ilustrační foto.

ŠKODA AUTO patří dlouhodobě mezi TOP zaměstnavatele, a to nejen v rámci automobilového a strojírenského průmyslu. Ročně nabízí desítky volných pozic nejen ve strojírenství, ale zejména v technickém vývoji, IT a dalších segmentech, ze kterých si vybere opravdu každý. Chcete se k nejspokojenějším zaměstnancům v České republice přidat i vy?

Článků o tom, jak napsat ideální životopis nebo se připravit na pracovní pohovor je opravdu mnoho. Jak to ale chodí přímo u ŠKODA AUTO? Pojďte s námi nahlédnout pod pokličku TOP zaměstnavatele roku 2019.

ŠKODA AUTO na motivační dopisy tolik nehraje. Měli byste spíš mít dobře zpracovaný LinkedIn profil

Dnešní doba je digitální. Vždyť i teď, když čtete tento článek, jste online a nelistujete v klasickém tisku. Moderní technologie se nám snaží vše zjednodušovat, zrychlovat a servírovat přímo pod nos. Efektivita prostě hraje prim, a jinak tomu není ani v případě ucházení se o práci, zvláště pak v případě technologicky vyspělé společnosti jako je ŠKODA AUTO.

Zapomeňte tedy na motivační dopis! Jednoduše se podívejte na stránky ŠKODA Kariéra, vyberte si oblast, která vás zajímá a projděte si volné pozice. Až najdete tu, která odpovídá vašim představám, stačí kliknout na tlačítko MÁM ZÁJEM. Otevře se vám jednoduchý formulář, kde vyplníte jméno, základní kontaktní údaje a do přílohy nahrajete svůj životopis. U některých pozic, například z oboru IT, Technický vývoj nebo třeba Prodej a marketing, najdete také kolonku pro LinkedIn profil.

Počkat, počkat, vy nemáte LinkedIn profil? Není to povinnost, ale...

Jak jsme už psali, dnešní doba je pokroková a pro některé pozice může být LinkedIn velkým plus. Pokud se hlásíte na výrobní pozice, nemusíte si s LinkedIn lámat hlavu. U těch dalších to je výhoda. Pokud tedy ještě profil nemáte, doporučujeme si ho založit, je to poměrně jednoduché a zdarma. A uvidíte, že se vám udržovaný profil bude hodit i do budoucnosti.

Hlavní roli hraje váš životopis

S LinkedIn nebo bez, nejdůležitější je váš životopis. Ten se pokuste dovést do úplné dokonalosti, protože je klíčem k pracovnímu pohovoru. A jak na to? Při jeho psaní stačí myslet na pár jednoduchých doporučení.

Délka by měla být 1 až 2 normostrany.
Personalista na váš životopis nemá celý den, proto dodržte optimální délku maximálně dvou normostran.

Přehledná struktura.
Struktura je u životopisu velmi důležitá. Personalista na první pohled zjistí vše důležité o vás. Proto se nesnažte být nějak výrazně originální a dodržte požadovanou strukturu, kterou jsme popsali níže.

Dostatek podstatných informací.
Uveďte všechny důležité informace. Uchazeči často chybují v tom, že zmíní jen název pozice. Zkuste stručně popsat i náplň vaší práce.

Nezapomeňte na fotku.
Ale pozor, žádné selfie, foto s kamarády a podobně. Vyberte seriózní portrétovou fotografii od ramen a výš s neutrálním pozadím. Nezapomínejte ani na přiměřený úsměv. Velikost by měla odpovídat pasové fotce.

Pište pravdivě.
Jak se říká, lež má krátké nohy. Proto si svůj životopis nijak nepřikrášlujte a uveďte o sobě pouze pravdivé informace.

Pozor na hrubky a překlepy.
Jestli si nechcete okamžitě zavřít dveře na pohovor, vše si po sobě pečlivě zkontrolujte, případně poproste někoho z vašeho okolí o rychlou korekturu textu.

Klasický Word formát nebo PDF.
Hotový dokument si uložte v klasickém Word formátu, ideálně PDF.

Jaká je správná struktura životopisu?

Ve výše uvedených doporučeních jsme zmiňovali správnou a přehlednou strukturu. Pokud si s ní nevíte rady, tady máte malý tahák. Není to však ten jediný správný recept, berte to pouze jako naše doporučení, protože každého personalistu může zaujmout něco jiného. Takže pokud se ta vaše struktura trochu liší, neznamená to, že je to špatně.

1. Osobní a kontaktní údaje
2. Celkové stručné shrnutí o vás a vašich klíčových znalostech
3. Pracovní zkušenosti
4. Vzdělání
5. Další dovednosti a znalosti

Dostali jste pozvánku a řešíte, jak se připravit na pracovní pohovor?

Výborně! Našli jste ideální pozici, připravili si životopis a zkontaktovali příslušného personalistu ŠKODA AUTO přes formulář. Za pár dnů se vám personalista ozval a společně jste se dohodli na termínu pracovního pohovoru. Jenže vy teď trnete hrůzou, co vás čeká...
Nemějte strach. Pracovní pohovory jsou ve ŠKODA AUTO pohodové a příjemné. Slouží k tomu, aby personalista uchazeče lépe poznal, a zároveň aby uchazeč lépe poznal společnost a místo o které se uchází. Pokud chcete zazářit, nezanedbejte přípravu!

Projděte si znovu inzerát pozice, na kterou se hlásíte. Zaměřte se na požadavky společnosti a zkuste si ke každému z bodů krátce říct, nakolik ho splňujete, jakým způsobem a jaké máte zkušenosti. Tímto krokem můžete personalistu přirozeně přesvědčit, že se na pozici hodíte. Společnost ŠKODA AUTO asi není potřeba blíže představovat, přesto si však projděte firemní stránky a nasajte všechny informace. Zároveň si sám sobě zdůvodněte, proč chcete pracovat právě zde. Co vás na ní zaujalo? Co vás láká? Je to pro vás výzvou a proč?

Dobře, nastudovali jste si informace o společnosti a zrekapitulovali si, proč se na danou pozici hodíte právě vy. Teď si zkuste dát dohromady otázky ohledně všeho, co vás zajímá. Pohovor slouží také pro vás, abyste dostali prostor zjistit co nejvíce.Proto se nebojte na cokoliv zeptat. Jen co se týče finančního ohodnocení, počkejte, až vás k tomuto tématu vyzve personalista.

Bez odpovědí na tyto otázky u pohovoru vyhoříte

Praktických tipů není nikdy dost.Pojďme se podívat, na co byste měli umět odpovědět, i kdyby vás personalista vzbudil ve 2 ráno. :) Jen upozorňujeme, že v případě otázky na bývalého zaměstnavatele se zdržte jakýchkoliv negativních hodnocení a pomluv.

1. V případě, že o vás budeme mít zájem, kdy nejdříve můžete nastoupit?
2. Jakou měsíční odměnu si představujete?
3. Proč byste zrovna vy měl být tím ideálním kandidátem na tuto pozici?
4. Proč jste odešel z předchozího zaměstnání?

V den pracovního pohovoru: přijďte včas, uvolněni a ve odpovídajícím oblečení

Nelze nikomu přikazovat, co si má obléknout. V případě pracovního pohovoru však doporučujeme přijít v čistém a slušném oděvu. Není potřeba, aby si ženy oblékly večerní šaty a muži oblek, ale zas není vhodné, abyste dorazili v tričku a žabkách. Úroveň formálnosti oděvu by měla odpovídat dané pozici. Věříme, že to odhadnete správně, hlavně ať se v tom cítíte dobře a pohodlně.

Dalším pravidlem je včasný příchod. Proto raději vyražte s předstihem, tak abyste byli na recepci přibližně 10 minut předem. Stát se však může cokoliv. Pokud tedy víte, že se zpozdíte, ihned kontaktujte personalistu, se kterým máte schůzku. Vysvětlete mu situaci a omluvte se, že dorazíte později - ideálně zkuste odhadnout kdy, ať na vás personalista nemusí čekat celý den.

Po dobu celé návštěvy myslete na slušné vychování - usmívejte se, zdravte, děkujte, nebojte se pomoct, když bude potřeba. Pánové se nebudou zdráhat s podržením dveří... nikdy totiž nevíte, kdo je ta osoba na druhé straně. Třeba to je váš budoucí nadřízený nebo kolega, tak proč nezískat plusové body hned na začátku.

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ