Superbrands: české značky mají talent i v roce 2014
22.09.2014 15:14
Noví hrdí nositelé byli vyhlášeni na slavnostním Tribute Eventu. Mezinárodní program Superbrands ale nemusel nové nositele ocenění Superbrands pro rok 2014 hledat - ocenění prošli náročným třífázovým hodnocením odborné poroty i široké veřejnosti.
Poprvé se vyhlašovaly dvě kategorie: Consumer Superbrands a Business Superbrands. "Rozdělení reflektuje velký zájem českých firem o toto prestižní ocenění, které pro své výrobky chtějí získat," říká Roman Sovják, ředitel programu Superbrands pro Českou republiku. "Značky o sebe umí pečovat, a jejich manažeři se už naučili, že vnímaná kvalita je základ dobré pověsti - která je marketingovým nástrojem k nezaplacení."
A rozhodně bylo z čeho vybírat - na českém trhu totiž působí více než milion obchodních značek! Tento projekt nemá svým rozsahem v České republice obdoby," říká Andras Wiszkidenszky, regionální ředitel Superbrands pro Střední a Východní Evropu. Do elitního klubu Superbrands není možno nikoho nominovat - výběru se v několika úrovních účastní Úřad průmyslového vlastnictví, společnost Bisnode (nominace na základě hospodářských výsledků), GfK (spotřebitelský průzkum) a odborná komise Brand Council, složená z prefesionálů z oblasti byznysu, komunikace, marketingu, médií a marketingového výzkumu. Značky se hodnotí podle předem daných kritérií, jakými jsou známost, budování brandu, akceptace inovace či prestiž.
V průběhu večera se křtila také ročenka Superbrands 2014, ke které napsal předmluvu ministr financí Andrej Babiš: "Jsem přesvědčen, že se nacházíme v době zlomu, kdy český stát začne opravdu přát těm firmám a lidem, kteří vytvářejí konkrétní hodnoty, vyrábějí české výrobky z českých produktů a zaměstnávají české lidi. Soutěži Superbrands každopádně přeji vše nejlepší i do dalšího ročníku."
Další informace o programu Superbrands viz www.czechsuperbrands.com.
1