Máme pro Vás čtyři tipy, jak lépe organizovat svůj čas.
-
PRIORITY
Slýcháme často, že si máme stanovit priority. Ač to mnohdy neslyšíme rádi, něco pravdy na tom bude. Udělat si revizi toho, čím vlastně trávíme čas, vyhodnotit, co je zbytečné a co má jakou hodnotu důležitosti může pomoci čas ušetřit. Ne vždy platí, že co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítra. Dny zkrátka nenafouknete, ale prasknout by vám mohly časem nervy.
-
NE
Velmi těžké slovo, pokud jste ve fázi, že chcete stíhat víc, ale už při slibu tušíte, že je to nad vaše síly. Máte potřebu vycházet lidem vstříc a upevňovat si tím vazby v kolektivu? Zastavte se a dejte si na misku vah pro a proti. Je váš pocit z každého přijatého úkolu skutečně tak dobrý, nebo zůstává v pozadí vyčerpanosti a frustrace, že vlastně nic nestíháte? Je to skutečně váš dobrý pocit, nebo z toho profitují ostatní strany?
V pracovním životě vstupuje před slovíčko NE ještě většinou autorita. Příkaz přišel shora. Nebojte se ozvat, že je to nad vaši kapacitu, a pokud je to možné, domluvte se na změně termínu. Lepší mít práci hotovou později a kvalitně než mít vyhořelého zaměstnance s pocitem nedocenění.
-
PLÁN
Vytvořte si plán, byť jen na daný den. A teď to nejhorší - držte se ho i přes nepříznivé vlivy okolí.
Pracujete, do toho zvoní telefon, na druhé straně chtějí něco, co zrovna nemáte na programu, a to ještě tak, že včera bylo pozdě? Zapište si a zařaďte úkol v programu tam, kde máte v plánu činnost s ním související. Nebudete pak muset skákat od jednoho k druhému, kde na konci dne zůstává vše hotové pouze napůl.
-
RELAX
Byť hodina. S knihou v ruce, věnovaná pohybu, brouzdání po Youtube nebo jen prostého nic nedělání v jakémkoli podání je krok k lepšímu zvládání všeho. Na to nemám čas? Dejte si to do programu. Pevně. Tak jako máte v programu chodit do práce, jít nakoupit nebo se najíst. Automaticky.
Vyčistíte-li si hlavu, bude se vám lépe plánovat než když vše řešíte za pochodu ve spěchu, stresu a chaosu.
Zní to jednoduše, že? Nebudeme Vám nic nalhávat, není. Boj s vlastními stereotypy vyžaduje nejen odhodlání. Tento boj s nedostatkem času má dokonce odbornou klasifikaci a řadí se mezi takzvané měkké dovednosti, jejichž úroveň odděluje dobré manažery od těch nejlepších. Pokud jste se s vynikajícími prezentačními, komunikačními schopnosti nenarodili, nemusíte si zoufat. Nejen time management, ale například empatii a týmového ducha se můžete naučit při studiu MBA Management soft skills.
Studium MBA? Ano. Není pozdě. Pokud se vám podaří alespoň z poloviny zvládnout čtyři body výše, pak vám zbude čas i na sebevzdělání a vytoužený posun v kariéře. MBA lze studovat už i online, takže jej napasujete i do nabitého plánu. Zvítězíte na všech frontách.