Argumenty České televize ve věci vymáhání televizních poplatků mezi živnostníky – reakce na článek Hon na neplatiče: Televize o všem věděla publikovaný 15.8.2008 on-line deníkem TÝDEN.CZ
Česká televize nepodepsala ani neodsouhlasila žádný zápis na toto téma, na který se tento článek odvolává.

Dne 30. 7. 2008 na pravidelném měsíčním jednání, které se týkalo projektu vyhledávání, zástupce BSP LP Daniel Palko oznámil, že bylo rozesláno cca 20 tis. výzev podnikatelským subjektům vybraným podle veřejně přístupných rejstříků a dalších 1 500 výzev subjektům provozujícím ubytovací služby. Na dotaz zástupců ČT bylo sděleno, že do textu výzev, který ČT neznala, již nelze zasáhnout, protože jsou již rozeslány. Tuto skutečnost následně potvrdila i Česká pošta s. p., které byly první zásilky k odeslání postoupeny BSP LP už 29. 7. 2008, tj. den před jednáním.  ČT vyslovila s celou akcí svůj nesouhlas a na místě požádala, aby jí byl text výzvy sdělen alespoň následně a aby byla seznámena i s množinou obeslaných subjektů. 

Do množiny vyzvaných případů byly zahrnuty subjekty, o kterých vyhledávací agentura BSP LP neměla jakýkoliv důkaz, že prodávají, opravují nebo vyrábějí TV přijímače. Tím byla ze strany vyhledávací agentury závažným způsobem porušena smlouva. 

Dne 14. 8. 2008 vypověděla ČT smlouvu o poskytování služeb a spolupráce společnosti BSP LP. 

Ladislav Šticha

Tiskový mluvčí ČT
