Prodej chytrých hodinek v Česku loni stoupl o pět procent

Ekonomika
21. 4. 2025 21:15

Prodej chytrých hodinek na českém trhu v loňském roce vzrostl zhruba o pět procent. Růst pokračuje i letos, kdy v prvním čtvrtletí se prodej proti stejnému období loni zvýšil o šest procent. Z hlediska objemu prodejů na trhu dominuje značka Apple. Vyplývá to z vyjádření obchodníků a analytických firem. Ve čtvrtek 24. dubna uplyne deset let od zahájení prodeje hodinek Apple Watch.

Výrazným trendem je podle mluvčího Allegra Marcina Gruszky přechod uživatelů z jednodušších náramků na chytré hodinky s pokročilejšími funkcemi. "Zákazníci v Česku stále častěji vyhledávají chytré hodinky s pokročilým zdravotním monitoringem, jako je EKG, měření okysličení krve nebo sledování spánku. Roste také zájem o zařízení umožňující komunikaci nezávislou na mobilním telefonu, tedy volání a posílání zpráv bez nutnosti propojení s mobilem," dodal Gruszka.

Vedle růstu prodejů dochází podle maloobchodního panelu agentury NIQ k meziročnímu zvýšení obratu o osm procent, což indikuje mírné zvýšení průměrných prodejních cen. "Tento pozitivní trend byl tažen modely s podporou SIM/eSIM, které meziročně dynamicky rostly o zhruba 20 procent a vyšplhaly se tak na bezmála 40 procentní podíl na tržbách v rámci segmentu chytrých hodinek," řekl ČTK konzultant GfK ze skupiny NIQ Ondřej Lev.

Dominantními značkami zůstávají podle údajů největšího obchodníka Alza.cz Apple a Garmin, nicméně v posledním roce zaznamenaly výrazný růst i čínské značky jako Huawei a Xiaomi, které rychle získávají na popularitě. Podle srovnávače Heureka je největší zájem o model Silentwatch 7 Pro značky Armodd nebo Samsung Galaxy Watch Ultra 47mm.

Trh chytrých hodinek je podle generálního ředitele Festina Group Technology Mattiase Wideheima dlouhodobě velmi silný a konkurovat v něm znamená obstát v mimořádně dynamickém a technologicky náročném prostředí. "Přesto ale existuje nemalá skupina uživatelů, kteří vnímají hodinky především jako osobní stylový doplněk a přikládají váhu tradičním hodnotám, jako je řemeslné zpracování, design a pocit, že nosí skutečné hodinky - ne malý počítač na zápěstí," řekl ČTK.

Festina se proto podle něj věnuje hybridnímu směru kombinujícímu oba světy. Výsledkem je model Festina Connected D, který kombinuje tradiční hodinářské řemeslo s chytrými funkcemi a decentním displejem.

Autor: ČTKFoto: Pexels

Další čtení

ilustrační foto

Lidé draží kartičky, Lego, pušky, hodinky. I Čtyřlístek a Jágra. To se prodává

Ekonomika
18. 8. 2025

Aerolinky Air Canada upustily od obnovení letů, zaměstnanci dál stávkují

Ekonomika
17. 8. 2025

Na Slovensku kvůli nové dani klesl podle analýzy prodej slazených nápojů

Ekonomika
14. 8. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ