Rematch má za týden přes tři miliony hráčů. Hra táhne přes Game Pass i prodej

Věda a technika
25. 6. 2025 13:00

Rematch, nová sportovní hra od studia Sloclap, má za sebou raketový start. Během jediného týdne od vydání si ji vyzkoušelo už více než tři miliony hráčů. Většina z nich pochází z Xbox Game Passu, kde se titul okamžitě po uvedení zařadil mezi nejhranější. Přes dvě a půl milionu hráčů se do zápasů zapojilo právě přes Game Pass, zbylý milion tvoří přímé nákupy hry, a to jak na PC, tak na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

Rematch vyšel 19. června 2025 a během prvního dne se dostal přes milion aktivních hráčů. Na Steamu dosáhl vrcholu 93 000 současně hrajících, což je na nový nezávislý projekt mimořádné číslo. Autoři ze Sloclapu se netají tím, že je zájem překvapil. Přesněji řečeno, podle kreativního ředitele Pierra Tarna se nesnažili kopírovat žádný předem stanovený recept na úspěch – chtěli jednoduše vytvořit dobrou hru a věřili, že si ji hráči najdou sami.

Zatím se zdá, že to vyšlo. Podle zveřejněných statistik už hráči odehráli téměř 12 milionů zápasů, vstřelili přes 55 milionů gólů, zaznamenali přes 33 milionů asistencí a brankáři si připsali více než 69 milionů zásahů. I přes absenci cross-play funkce se komunitě podařilo udržet velmi vysokou aktivitu. Vývojáři už potvrdili, že na funkci napříč platformami pracují a chtějí ji přidat co nejdřív.

Rematch boduje i u hráčů na sociálních sítích a v diskusních fórech. Lidé chválí kombinaci arkádové svižnosti a kompetitivní hloubky, která připomíná Rocket League, ale v jiném žánrovém kabátu. Zápasy ve formátu 5v5 jsou rychlé, kontaktní a bez zbytečných pravidel, jako jsou fauly nebo ofsajdy, což přispívá k plynulé a zábavné hratelnosti. Styl ovládání navazuje na předešlé tituly studia, jako byly Sifu nebo Absolver, což znamená důraz na přesnost, reakce a těžiště pohybu.

Úspěch Rematche je dalším příkladem toho, že Game Pass dokáže vystřelit hru do výšin prakticky přes noc. Kombinace dostupnosti, chytrého designu a solidního technického základu vytvořila ideální podmínky pro virální šíření. Sloclap teď připravuje roadmapu s novými sezónami, kosmetickými doplňky a kompetitivními režimy. Zároveň sbírá zpětnou vazbu a pracuje na optimalizaci serverů i stability připojení.

I bez masivního marketingu se Rematch dokázal zařadit po bok nejúspěšnějších sportovních online her posledních let. Zda se mu podaří udržet dlouhodobý zájem, ukáže až čas. Ale začátek má bez debat silný – a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by tempo mělo polevit.

Autor: Lukáš Tauc - Grunex Sloclap

Další čtení

Příjezd domů jako symfonie. 6 důvodů k výběru chytrého pohonu garážových vrat

Věda a technika
24. 6. 2025

Death Stranding 2 vychází o půlnoci. Deluxe edice nabídne dvoudenní náskok

Věda a technika
24. 6. 2025

Mafia: Domovina je hotová. Do vydání zbývá šest týdnů

Věda a technika
23. 6. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ