Richard Fuxa podal nabídku na odkup 60 % akcií společnosti BigBoard

Ekonomika
24. 6. 2025 16:44
ilustrační foto
ilustrační foto

V rámci uplatnění svého předkupního práva podal současný předseda představenstva a menšinový akcionář nabídku na odkup 60 procent akcií společnosti BigBoard od slovenské firmy JOJ Media House, ovládané Richardem Flimelem. Nabídnutá cena ze strany Fuxy přesahuje miliardu korun.

Richard Fuxa byl jmenován předsedou představenstva společnosti BigBoard Praha v roce 2012, kdy byla trojkou na trhu, s podílem na trhu cca 15 % a obratem 300 milionů korun. Od té doby Fuxa dokázal pro holding BigBoard vytvořit kontinuální růst k dnešnímu obratu přes 2 miliardy korun a podílu na trhu 74 %.

Stalo se tak díky úspěšně zvládnutým akvizicím velkých konkurentů News Outdoor a outdoor akzent, ale i díky tomu, že Richard Fuxa věřil postupnému růstu v segmentu reklamy v transportu a na městském mobiliáři. Právě Fuxova strategie orientace na nové segmenty venkovní reklamy podle světových trendů přinesla BigBoardu dominanci na trhu venkovní reklamy v Česku.

BigBoard nejprve dokoupil majoritní podíl státu ve společnosti Railreklam, aby tak mohl rozvíjet moderní reklamní zařízení evropského standardu na železnicích. Následně pak BigBoard pod vedením Fuxy expandoval do reklamy v pražské hromadné dopravě vítězstvím ve výběrovém řízení na reklamu v metru, na tramvajích a autobusech.

V letošním roce bylo dalším významným posunem pro Fuxu opět vítězné výběrové řízení, tentokrát na městský mobiliář, což byl segment, kterému v Praze dlouhodobě dominovala francouzská společnost JCD.

BigBoard tak díky svému dynamickému růstu francouzskou společnost JCDecaux, leadera světového trhu venkovní reklamy, v podstatě vytlačil z českého trhu. Z původního podílu na trhu ve výši cca 30 % se společnost JCD propadla na pouhých 6 %.

Fuxa věří v budoucnost venkovní reklamy

Richard Fuxa ale nezůstal jen u expanze v oblasti core segmentu, během posledních 3 let rozšířil skupinu BigBoard i do dalších aktivit onlinového a televizního media, které nyní skupinu BigBoard v onlinovém prostoru dostaly na 10. příčku českého trhu a ukotvil tak BigBoard jako významný český mediální dům.

„Věřím v budoucnost venkovní reklamy. Moderní formy digitální reklamy v kombinaci s vlastními online platformami a programatického prodeje reklamy mohou dále posouvat BigBoard do nové dimenze obsahové komunikace a cílit tak na nové zákazníky. Proto jsem se rozhodl podat nabídku na odkup podílu JOJ Media House a věřím, že pro ně právě tato nabídka bude zajímavá. Firmu znám dokonale, takže transakce může proběhnout velmi rychle a bezproblémově,“ prohlásil Fuxa.

Společnost JOJ Media House měla v úmyslu prodat svůj podíl české společnosti BBGlobal a.s., kterou ovládá Dušan Palcr ze skupiny J&T. K této transakci zatím nedošlo mimo jiné i z důvodů pozastavení možnosti vykonávat akcionářská práva ze strany ÚOHS a nesouhlasu Dopravního podniku hl. města Prahy.

Autor: garFoto: Depositphotos

Další čtení

ilustrační foto

Česká armáda nakoupí desítky tanků Leopard. Nahradí vysloužilé sovětské

Ekonomika
24. 6. 2025

Valná hromada ČEZ schválila dividendu 47 Kč za akcii, dozorčí radu opustí Košťál

Ekonomika
23. 6. 2025
Září 2018 - Vladivostok, Přímořský kraj - Projev prezidenta Ruské federace Vladimira Putina na Východoevropském ekonomickém fóru v rámci Východního ekonomického fóra v roce 2018

Putin popřel „zabíjení“ ekonomiky válkou. Rusku se prý daří dobře

Ekonomika
21. 6. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ