Faktor Soukup - informovaný, chytrý, odvážný

Hlouběji do kapes
ČNB provětrala peněženky Čechů. Přijde další zdražení

23.08.2014 06:00 Původní zpráva

Od loňského zásahu České národní banky dramaticky zdražila řada základních potravin, alkohol i cigarety. Stále více Čechů má hlouběji do kapsy. A není ani trochu jisté, že přebytky zboží související s ruskými odvetnými sankcemi situaci změní k lepšímu.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Martin Macháček (18 hlasů) 23.08.2014 08:24

    Potvrzuje se, že kapitalismus je nejzločinnější systém, jaký...

  • Pavel Kolář (14 hlasů) 23.08.2014 07:55

    Proč píšete, že ČND "provětrala" peněženky ČechŮm!!! Jde přece o...

  • Nataša Hájková (12 hlasů) 23.08.2014 08:10

    ČNB je partička, co se bojí, že přijde o koryta. Málo kdy se Zemanem...

  • Alois Ratzinger (12 hlasů) 23.08.2014 09:02

    Ale žid Singer veřejně prohlásil, že devalvace se občanů vůbec...

  • Ríša Lev (9 hlasů) 23.08.2014 10:08

    Na Singera je podáno trestní oznámení - těžce poškodil již dost...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

vzpomenme aroganci minule vlady krys ala Drabek Kalousek Necas Bartak Hanykova--vzpomenme na schvalovani cirkrvnich restitucu v rezii modre kravy Nemcove--toto je jen slaby odvar

1 hlas

kdybychom měli EURo tak muze CNB vetrat jak chce

0 hlasů

Asi to předám právníkovi, nechce se mi věřit že je tohle před zákonem obhajitelné. ČNB mi svým konáním způsobila finanční ztrátu několik set tisíc korun.

0 hlasů

ČNB se musí řídit nějakými regulemi. Zajímalo by mě, jestli je definováno komu má být ke prospěchu počínání ČNB. Mám za to, že občané to nejsou.

1 hlas

Politikou ČNB bylo vždy poškozovat střadatele a zvýhodňovat dlužníky. Nevím, proč inflace musí být 2% při nulových úrokových sazbách a tedy za 10 let znehodnocení úspor o pětinu.

1 hlas

"Protože to přece ekonomika potřebuje, nééé?" :P

0 hlasů

Politikou ČNB bylo vždy poškozovat střadatele a zvýhodňovat dlužníky. Nevím, proč inflace musí být 2% při nulových úrokových sazbách a tedy za 10 let znehodnocení úspor o pětinu.

0 hlasů

Pokud bude vládnout židácká verbež,dobře nebude.

0 hlasů

Macháčku, načrtni nám svou představu o tom, jak by měla fungovat ekonomika, když ti nevoní oboustranně dobrovolná interakce mezi svobodnými subjekty.

0 hlasů

Novak, ty buržuj? Nemůžeš nebo nechceš chápat? Zkus se Nováku zamyslet nad tou pitominou co jsi napsal "svobodný subjekt". Kdyš chceš aby tvoje zboží bylo v marketu v regálech, tak musíš někomu něco podstrčit. Tomu říkáš dobrovolná a svobodná interakce? Holt nevíš, co je to diktatura velkokapitálu. Nebo patříš mezi ty vykořisťovatelský gaunery?

0 hlasů

Popiš, co je na tebou popsané situaci nedobrovolné.

To svoje "když chceš" tam nepřidávej. To můžu pak napsat "když chci tvoje prachy, nemám jinou možnost, než tě v průjezdu zmydlit a sebrat ti peněženku".

Tvoje chtění je jenom tvůj problém. Ne problém toho, kdo postavil obchoďák.

0 hlasů

Nikdo tě nenutí cpát se do regálu v Tescu.
Ty se tváříš, jakobys měl na to místo nějaký nárok, jakoby ti bylo činěno příkoří, když za něj po tobě někdo chce peníze. Postav si svůj obchoďák.

A konečně nám napiš svou představu fungování ekonomických vazeb.

0 hlasů

Neexistuje evropský národ, který by si nechal dělat od vlastního státu takové prasečiny, jako my Češi. Kromě nesystémového ožebračování od ČNB jsme si nechali celkem bez odporu líbit i zavedení Drábkova nevolnictví, megatunely české státní správy ve fotovoltaice a jinde vesměs svádíme na EU a dál milujeme svou mizernou českou korunu a svůj mizerný český stát. A čekáme spasitele od bývalého agenta STB. Přesně jako Rusové od agenta KGB.
Taky svůj stát milují nade vše, ať s nimi zachází jakkoli, třeba jako s dobytkem.

4 hlasy

Došlo tedy ke skutečnému zdražení?

0 hlasů

Respektive ke zdražení výrobku v "hodnotě" jiné měny?

0 hlasů

A nezapomeňte, že nám taky skrytě a přes různé obezličky zvýší daně. Aby se mohla dotovat a sponzorovat nacistická vláda na Ukrajině, která sice umí efektivně vraždit vlastní spoluobčany, ale vyjma loupeží ruského plynu určeného nám se na nic ekonomického nezmůže.

5 hlasů

Z důvodu projevování otevřené podpory naší politické reprezentace představitelům fašistické Ukrajiny,jsou prezident Zeman v dalším období a ČSSD v podzimních volbách NEVOLITELNÍ!!!
Bez dalšího komentáře, nechám na každém jak si to přebere.

http://www.nekorektni-tv.cz/?p=14837
http://www.nekorektni-tv.cz/?p=14858
http://www.nekorektni-tv.cz/?p=14923
https://www.youtube.com/watch?v=p7HrJbqYFVQ

0 hlasů

Na Singera je podáno trestní oznámení - těžce poškodil již dost zdevastovaný náš stát

9 hlasů

Banky jsou velké zlo, bankéři vládnou světu, vezměte si své peníze z bank a vezmete jim moc, máte-li peníze v bance, nejste to vy, kdo má nad nimi moc. Přečtěte si svoji smlouvu o vedení účtu, píše se tam, kdo může nakládat s penězi na vašem účtu, dali jste bance plnou moc k tomu, aby vaše peníze jakkoli používala ke svému obchodování? A používá je? Lehce pochopitelná funkce bank http://www.youtube.com/watch?v=P2xG2HkvzRI

7 hlasů

Nesmysl. Problémem je tvůj pán, tedy stát. Dokud budeš držet jeho měnu, můžeš mít peníze třeba ve spíži, a když si stát usmyslí, vydělí ti je dvěma. Banka nebanka.

0 hlasů

To jistě, nicméně i v tomto případě hraje právě banka velkou roli, ale jestli si myslíte, že si to usmyslí stát sám o sobě, tedy bez bankovního vlivu, tak se mýlíte.

0 hlasů

Samozřejmě, že stát reaguje na nějakou situaci. Nefunguje ve vzduchoprázdnu.
Ale teď mi prosím popiš, jak se z vlivu (státních) manipulací s měnou vymaníš tím, že vybereš peníze z banky. Díky. :)

0 hlasů

Ale žid Singer veřejně prohlásil, že devalvace se občanů vůbec nedotkne, ale znáte to. Věřte židovi.

12 hlasů

Tak tak. Žid je největší nepřítel lidstva!!!

2 hlasy

Posuzuje podle sebe, jeho se nedotkla

2 hlasy

Už je třeba ponatírat kandelábry.

3 hlasy

a udělat si zásoby provazů.

2 hlasy

To za chvíli bude jak za mlada, poukázky a podobně, co? Osobně sice neznám výši každého důchodu, a ani nevím jestli to tam z důchodu nejde na mladší, ale co zní jako docela hrozná situace by se asi dalo řešit různak, od cesty na sociální úřad po domluvu státu s řetězci, že by byl jasný počet stravenek na peněžní hodnotu na nákup v potravinářském maloobchodu, které by byly proplacené za velkotržní ceny toho co tím bylo nakoupené. Co docela nesložité pokud pokladní systémy jsou všechny schopné tisknout nebo dokonce exportovat artikly nakoupené na stravenku. Jakože rozvážka teplého jídla by byla docela nákladnější. A oběd v kantýně by předpokládal, že se tam každý/á dostaví, a výběr by nebyl takový, což zřejmě docela problém při zřejmě docela různých doporučených jidelníčků anebo diet.

0 hlasů

Potvrzuje se, že kapitalismus je nejzločinnější systém, jaký existuje. Nemůže existovat bez okrádání jedněch druhými, bez vykořisťování, korupce a válek. Za 25 let svobody a demokracie se nenašel politik který by něco udělal pro lidi, vždy jenom pro sebe. Jednou to musí rupnout a potom se gauneři těšte.

18 hlasů

To e sice pravda, Martine, ale za ten systém jste přece "mrzli na náměstích", "zvolili" si do čela státu největšího, prolidového demokrata, vyprášili jste z vlády ty nenažrané, proradné komunisty, podpořili vstup země do EÚ a NATO, podpořili jste tržní kapitalismus a "schopné podnikatele" .. Mám pokračovat?

0 hlasů

"okrádání jedněch druhými, vykořisťování, korupce a války"

Co z toho jako má být specificky kapitalistická věc?

1 hlas

Všude funguje lépe než socialismus či komunismus. A ve Skandinávii funguje skvěle. Ovšem bohužel, asi nejsme Švédi.

2 hlasy

Doufám že se to v tomto státě posere co nejdřív, a za vše mužem poděkovat tomu zrzavému lháři a zloději. A tenhle lid je tak hloupí že ani nezabránil v pojmenování letiště po tomto lháři, jak zaslechnu jméno toho lháře tak je mě na zvracení!!!

2 hlasy

Doufám že se to v tomto státě posere co nejdřív, a za vše mužem poděkovat tomu zrzavému lháři a zloději. A tenhle lid je tak hloupí že ani nezabránil v pojmenování letiště po tomto lháři, jak zaslechnu jméno toho lháře tak je mě na zvracení!!!

0 hlasů

Jak dlouho jim to budeme trpět?

5 hlasů

Dokud si to necháme líbit.

3 hlasy

Potvrzuje se, že romský aktivista Macháček nechápe význam slov, která používá.
Kapitalismus znamená svobodný a tedy oboustranně dobrovolný obchod a respektování soukromého vlastnictví.
Státní zásahy ani manipulace měnou nejsou kapitalismus.

Macháček je debil, a omlouvá ho snad jen to, že ho rodiče vychovali k životu financovanému z práce druhých, takže o fungování světa nemůže mít sebemenší potuchy.

3 hlasy

Souhlasím, systém ve kterém jsme už dávno není kapitalismem.

1 hlas

ČNB je partička, co se bojí, že přijde o koryta. Málo kdy se Zemanem souhlasím, ale v tomto má naprostou pravdu. A myslí si ta i vzdělaní ekonomové z praxe, né ti různí analytici.....

12 hlasů

A o to také jde, ne prosperita vlastní země, ale vlastní konto je důležité. A přijetím Eura se naše peněženky provětrají daleko více, takže se Zemanem absolutně nesouhlasím.

3 hlasy

Absolutně s Vámi nesouhlasím.
Slováci mají jednoznačně pozitivní zkušenost s Eurem, nikdo tam nechce návrat koruny.

2 hlasy

Proč píšete, že ČND "provětrala" peněženky ČechŮm!!! Jde přece o brutální, sprosté okrádání občanů státem. A vy novináři Jste sráči, když to nedokážete napsat. Je zvláštní, že kolem dění na Ukrajině už se odvážíte napsat, jak to skutečně je, ale před ČNB jste podělaní. Prostě OVČANÉ.

14 hlasů

Já jsem ze článků na tyden.cz na toto téma vyčetl, že se jedná o jakoby umělou inflaci. Něco o tom, že k tomu přistoupili místo aby nechali deflaci (pokračovat). V tak či tak delším časovém horizontu si osobně myslím, že nejideálnější aby to při fungující ekonomice atd. bylo srovnatelné v různých rovinách, jako například zvláště mzdy. Což nejen jako nějaká ideologická vyvozenina o rovnosti, ale i docela praktické záležitosti, jakože pokud lékař z Čech pracuje v Německu, tak to osobně neberu jako hrozné samo o sobě, ale co by mi připadalo hrozné, nebo asi spíše poněkud škoda, pokud v tom Německu je jen a jen kvůli penězům (a to ani ne tak aby případně zaplatil vlastní ordinaci v ČR, či podobně). Níceméně, nejsem odborník, ani znalec (nejen) českého hospodářství, že bych uměl zacházet a vyznat se v detailech. To, že ta inflace způsobila zdražení všeho kde cena značně souvisí, není-li úplně závislá, s cenou na světovém trhu, to se vědělo, takže kdo opravdu pracuje s docela břitkou marží tak zřejmě propočítal i věci jako, že plastový obal je nýni v ČR o něco dražší, byť možná jen o několik haléřu na obal na tyčinku, ale ono se to docela rychle načte. Což jsou věci které souvisí s tím jaký je kurz měny místní k měnám v kterých se obchoduje na tom mezinárodním nebo světovém trhu, zjednodušeně řečeno. Což sice všechno poněkud pěkné, ale pochopitelně to nutně neřeší, že zřejmé navýšení o inflaci je pod navýšením cen (spotřebního košíku), zvláště pokud to je tak nějak, že se zvýšil export (mj.) potravin, jako například mléko, a to při poněkud nepokrytí domácí poptávky.

0 hlasů

...stranou toho, že to před tím prý také nebylo pro každou osobu více než ekonomické živoření.
U toho mléka tak či tak kromě zřejmě zdražení obalu došlo i ke zdražení nákladů, tj. při krmivu ze zahraničí.

0 hlasů

"zdražení", tady myšleno v nominální hodnotě Kč.

0 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov