Bývalý vůdce Ku-klux-klanu Duke opět přijede do Česka

29.12.2009 08:00 Původní zpráva

UVNITŘ ANKETA. Někdejší Velký čaroděj, tedy vůdce rasistické organizace Ku-klux-klan, by do Česka měl dorazit na konci ledna. Jeho návštěvu znovu organizuje Filip Vávra, který bývá spojován se zakázanou organizací Národní odpor.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Abdul (86 hlasů) 29.12.2009 09:04

    ten člověk žádný holokaust nepopírá.Jenom prostě otevřeně...

  • hujer (61 hlasů) 29.12.2009 13:00

    Koukám, že se náckové nemůžou dočkat orgasmu v podobě rasistického...

  • Mejla (60 hlasů) 29.12.2009 10:25

    Kdo nechce žít ve smradu a špíně, kdo pracuje a platí daně, kdo...

  •   (59 hlasů) 29.12.2009 08:45

    Kdo se boji slov, stiha myslenky, ten je na tom hodne spatne.

  • havloidni tupec (54 hlasů) 29.12.2009 12:29

    bolsevici,havlisti a kocabi: My vas naucime multikulture! Naucime...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Hurá třikrát hurá Duke přijede! Doufám že bude moct promluvit veřejně.Z Příbrami ho pojedem vítat.Republikáni MIroslava Sládka.

26 hlasů

Není nic jednoduššího než si jeho knihu koupit a přečíst a pak si teprve udělat názor a nehltat plnou hubou mediální škváry psané na objednávku. Mají ji v každém slušnějším knihkupectví a v mnoha těch internetových Moje probuzení těsně po jejím vydání obsazovalo příčky nejprodávaněiších titulů měsíce.

22 hlasů

Kdyby byl Ku-klux-klan v Americe rasistická organizace, tak by byl jistě dávno zakázán. Takže by jste neměli lhát, protože kdo lže, ten i krade.

25 hlasů

vono je to tak, ze o nejake KKK uz ma zajem jen ta nejhorsi luza. Ergo Termo "food stamps, moonshine" normalni lidi netahne!

28 hlasů

Normální lidi a raptora táhnou Černí panteři, že?

24 hlasů

NORMALNI lidi on nejake blby letajici v nocnich kosilich neprojevujou zajem. Jasny? Ceske SSchweiky je potreba nakopat do prdele a poslat shupem nekam na Sibir.

20 hlasů

děsím se podpory (webové) tohoto úchyla

22 hlasů

Pane Pekárku, policie a politici se spolčili s Davidem Dukem, aby zajistili propagaci jeho knihy "Moje probuzení"! Proto byl zatčen, aby byla zajištěna publicita! Kdyby ho nezatkli, ani by o něm nikdo neslyšel. Byl u nás skoro neznámý. Celé to bylo zinscenované!

16 hlasů

Přijede a zase odjede (možná dřív než stihne vystoupit), to už tu bylo.... ono to trochu extrémismu chce, bude-li to v mezích, nemůže to uškodit.

24 hlasů

Anketa - Vadí vám, že se do Česka znovu chystá David Duke? Má tři možnosti, 2x Ano a 1x ne! Jste v redakci normální?

29 hlasů

Má-li zlo triumfovat, potřebuje jediné - aby slušní lidé nedělali nic.

29 hlasů

http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/on-line-ptejte-se-advokatky-davida-dukea-klary-slamove.html

25 hlasů

David Duke věří, že každý člověk na Zemi má lidská práva, právo na život, svobodu vyznání a podobně. Je však odpůrcem masivní imigrace, kterou považuje za největší riziko pro budoucnost. Proto ho u nás nemají multikulturalisti rádi, protože po vietnamské invazi bude následovat další, muslimská!

39 hlasů

http://www.zvedavec.org/komentare/2009/04/3126-projev-ktery-jste-nemeli-slyset.htm

28 hlasů

http://www.delnickelisty.cz/z-domova/david-duke_-muj-projev-na-karlove-univerzite

23 hlasů

Jak již všichni v České republice ví, bylo mi nakonec znemožněno tuto přednášku uskutečnit, aby bylo učitelům i studentům zabráněno ji vyslechnout. Zde je vlastní text oné plánované přednášky. Můžete posoudit, zda bych býval měl právoplatné oprávnění ji přednést a zda by studenti i učitelé univerzity měli právo ji slyšet. Jsem mimořádně poctěn, že se nacházím zde v České republice na jedné z nejvýznamnějších univerzit na světě, Karlově univerzitě, stojící na odvážném příkladu Jana Husa, jenž se vzdal svobody i života za právo promlouvat podle svého svědomí k českému národu. Děkuji, že jste mi umožnili promluvit k vám podle mého svědomí a sdělit vám své názory. Domnívám se, že brzy zjistíte, že mé skutečné názory nejsou takové, jaké vám byly řečeny. Skutečně můžete být překvapeni zjištěním, že hlavní motivací mého života je ochrana a rozvoj nejzákladnějších lidských práv pro všechny lidi. A ano, nestydím se to říct, také si dovoluji bránit lidská práva českých lidí, evropských a amerických lidí. Věřím, že každý člověk musí mít právo na svobodu svědomí a projevu bez ohledu na to, zda s ním já nebo ostatní souhlasíme či nesouhlasíme. Jakmile je svoboda omezena jedné lidské duši, je zavražděna v srdcích všech. Když bylo oznámeno, že na Karlově univerzitě přednesu tuto přednášku, v tisku se proti mně rozjela jedovatá kampaň nenávisti a lží. Tato lživá kampaň mě měla připravit o právo k vám promluvit a vás o právo mě slyšet. Ke snahám zabránit mému akademickému projevu zde na Karlově univerzitě došlo i přesto, že mám titul PhD. a jsem bývalý člen Sněmovny reprezentantů v Louisianě, a že jsem bez problémů přednášel na více než 300 univerzitách po celé Evropě, Spojených státech a světě. Ironické, že ano, když já a vy čelíme takovým problémům na této starobylé univerzitě, postavené na ideálu svobody myšlení, projevu a bádání. Vím, že mě někteří ve vaší vládě nazývají rasista, nenávistný a popírač holocaustu a budu se těmto problémům hned věnovat, ale nejprve chci, abyste jasně pochopili, proč si myslím, že jakékoliv omezování politického projevu je porušování lidských práv a otevírá dveře porušování lidských práv každého jednotlivce. V právo na svobodu projevu věří skoro všichni. Nicméně, pokud věříte v právo na svobodu projevu jen pro lidi a myšlenky, s nimiž souhlasíte, pak v toto lidské právo ve skutečnosti nevěříte. Svoboda projevu pro populární názory ochranu nikdy nepotřebovala, jen pro ty nepopulární. Pokud tedy požadujete vězení nebo zákaz pro někoho, s nímž nesouhlasíte, jste narušitel lidských práv, který se nijak neliší od tyranů z inkvizice, kteří potlačovali a uvěznili Jana Husa, protože si mysleli, že je nebezpečný a špatný. Zatímco někteří pohlíželi na Jana Husa jako na ztělesnění zla, jiní na něj pohlíželi jako na ztělesnění dobra. Jako americký mladík jsem vyrůstal v úctě k českým lidem, odvážně bojujícím za osvobození z komunistické tyranie. Snad to nejdůležitější právo ze všech, za které český národ v době komunismu bojoval, byla svoboda svědomí a svoboda projevu. Naši zakládající otcové v mé zemi, stejně jako antikomunističtí čeští bojovníci za svobodu, stavěli svobodu projevu a tisku na úplný vrcholek lidských práv. Myslím, že měli pravdu, protože bez svobody projevu není zajištěna ani žádná jiná svoboda. Svoboda před vládou sponzorovaným vězněním, svoboda před státními represemi a mučením nebo svoboda před státem sponzorovaným vražděním může být zajištěna jen se svobodou projevu. Jakékoliv omezení politické nebo náboženské svobody projevu dává státu moc omezit jakýkoliv projev, který se mu zlíbí. Masovému útisku a vraždění se může dařit jedině tam, kde je toto zlo drženo mimo zraky, mysli a srdce lidí. Jakmile vláda označuje nějakou myšlenku za trestuhodnou nebo nepřijatelnou a dostane právo uvěznit člověka, který ji vyslovuje, pak není v bezpečí žádná myšlenka. Jako absolvent historie vám mohu říci, že se všichni akademici učí, že pokud nesouhlasíte s nějakým názorem, pak jste povinni o tomto názoru logicky a rozumně debatovat. Akademik se nemůže vypořádat s protichůdným názorem tak, že mu dá nějakou nálepku, nebo nadává jeho zastánci. Základní princip v akademické debatě je ve skutečnosti ten, že diskutujete o názorech, ne o člověku, který je předkládá. Existuje staré právnické pořekadlo, že když nemůžete vyargumentovat fakta nebo logiku svého protivníka, zaútočte na něj. Žasl jsem, když noviny v titulcích uváděly, že jsem kdysi byl v Ku Klux Klanu. Faktem je, že jsem byl před 30 lety jako mladík v nenásilné skupině Klanu, a já ani nikdo ze členů mé skupiny jsme nikdy nebyli obviněni z žádného násilí vůči komukoliv! Od té doby už uplynula spousta času. Mezitím jsem byl třikrát zvolen do veřejného úřadu, napsal jsem knihy čtené po celém světě a získal vysokoškolský titul. Porovnejte to s vaším novým premiérem, bývalým komunistou, příslušníkem politické ideologie, jež zavraždila víc lidí než jakákoliv jiná ve světové historii, a která tvrdě utlačovala český národ a zavraždila spoustu vašich předků. Když je o něm ve vašich novinách článek, tak v titulcích nestojí „bývalý komunista“. Někdo se opravdu musí bát mých myšlenek, když se snižuje k tak ubohým útokům na mou osobu, jako jsou tyto. V akademickém světě jsme zavázáni poslouchat a číst nonkonformní názory a pak na ně odpovídat s rozumem a argumenty. Bez tohoto postupu zde není žádná skutečná akademičnost, jen dogma. Když byl Jan Hus roku 1415 upálen na hranici, úřady té doby nevyvracely, ani vůbec nediskutovaly o jeho názorech skrze fakta nebo logiku. Prostě ho označily za kacíře, nenávidícího Boha. Přitom nebyl nenávistný ani kacíř. Jan Hus si jednoduše dovolil odhalit zkaženost náboženského establishmentu, jíž morálně oponoval. A měl pravdu, samozřejmě, protože i církevní establishment sám nakonec pochopil, že měl pravdu, jelikož představa bohatých, kupujících si cestu do nebes, musí jít proti celé pravé křesťanské nauce. Ve skutečnosti ti, kdo nazývali Jana Husa kacířem, nenávistným, vzali mu svobodu a nakonec i život, byli skuteční kacíři lidských práv a zločinci proti lidským právům. Vlastně bych šel ještě dál a nazval je skutečnými nepřáteli Boha.

35 hlasů

"(...) jakékoliv omezování politického projevu je porušování lidských práv a otevírá dveře porušování lidských práv každého jednotlivce." Toto tvrzení neplatí v okamžiku, kdy sám politický projev vede či schvaluje porušování lidských práv. Politický projev není pouze názor, ale z logiky významu řeckého slova politikos jde o symbolické vyjádření určité představy uspořádání širšího společenského celku. Stíhání osob veřejně schvalujících či vyzývajících k páchání zločinů na jednotlivcích a skupinách je naprosto zásadní a legitimní. Pod deštník svobody projevu nepatří projevy a symboly jasně odkazující ke schvalování zločinného spolčení či jednání páchaného na člověku nebo skupině.

23 hlasů

Pokud na nej nasi bolsevicti komedianti z STB znovu neposlou po usi ozbrojene komando, aby ho zase zatknuli jeste drive nez pozdravi jako minule, bude to znamenat, ze se posledne tak trochu s tou demonstraci sily sekli.Tak trosku moc sekli a udelali nasi "demokracii" zase ostudu.

29 hlasů

To mám radost že Duke přijede.Když před tím ,naši, politici a policisté udělali takovou ostudu.Jsem rád že si na nás vzpomene nekdo ve světě.Jsem rád že sušní lidi tu stále jsou.Nic než Národ!Příjdu ho přivítat s českou vlajkou pokud to půjde.

45 hlasů

Kdo četl jeho proslov ví, že to žádný rasista není.

33 hlasů

Je mi to jedno. Když přijel posledně, tak se náš systém projevil dost slabošsky a nedemokraticky. Na prvního máje nám nevadí, že se slejzají komunisté s totalitní symbolikou. Nevadí nám ani to, že tu jsou někteří komunisté pořád u moci. Nevadí nám ani to, jak nám ti politici lžou denně do xichtů. Ale za to jsou všichni pobouřeni tím, že přijedou nějaký vůl z KKK. Máme demokracii. Ať si klidně přijede. Já ho poslouchat nebudu.

38 hlasů

* že přijede*

24 hlasů

Patrně jsi byl porozený s bratrem lejnem.Došlo ti ,že třeba Metz patřilo taky Německu.Zvol si jiný nick.

43 hlasů

Co to meleš, debile ?

23 hlasů

češti nackove netuši že nackove němečti chtěli jejich pradědečky vyhubit či vystehovat--tupost techto mladych hovad je vinou jejich ožralych rodiču -kteři na svoje debilni parchanty kašlali --vinikem je prace pedagogu a chovani modreho polofašisty Topolanka

32 hlasů

Ty lulane zajeď si na Hlučínsko ať si v obraze!

27 hlasů

obavam se, ze to tehdy netusili ani nemecti nackove

24 hlasů

si neco konecne precti a prestan tu ze sebe dalat vola, debile

29 hlasů

Web pana Duka (anglicky): http://www.davidduke.com/

31 hlasů

jediny duvod proc k tomuto tematu byla povolena diskuse je ten, ze si policajti posbiraji IP adresy a dali pisatele na seznam ideovych nepratel

29 hlasů

Budou se sledovat nejen IP adresy! Ale budou se vyhodnocovat i cookies ve vašich PC, na který příspěvek jste klikli! Po vyhodnocení budou viníci vaporizováni! :-)))

29 hlasů

V době všeobecné lži je pravdomluvnost revolučním činem!

43 hlasů

Jsi blb a ještě buzík.

27 hlasů

Koukám, že se náckové nemůžou dočkat orgasmu v podobě rasistického zmetka z KKK !

61 hlasů

co to tu meles? Ja mnoho jinych tu nema s nacky nic spolecneho a presto nesouhlasime s nasim tiskem a policii. To ses tak vymatlanej? Rekl bych, ze urcite mas jeste vlhkou obcanku,, ..nezapomen si naklikat, obozaku

39 hlasů

za to podle tveho projevu jsi jiste stary a plny zivotnich mouder. kolik je tobe? pochlub se.

25 hlasů

hujer má dobře propláchnutý mozek multikulturalismem a politickou korektností, ona ho z toho muslimská invaze vyléčí! :-(((

35 hlasů

Kdo se boji slov, stiha myslenky, ten je na tom hodne spatne. Kdo se boji textu pisnickaru je na tom jeste hure.A to jsou nasi momentalni vladni neomarxisticti smejdi!!

38 hlasů

Berte to jako poučení z dějin.

25 hlasů

Myslím, že většina lidí je schopna udělat si úsudek o Dukeovi a jeho "díle" sama bez zakazování jeho přítomnosti od přiblblíků jako jsou Kocáb, Havel a podobně. Srovnávat Dukeovo "probuzení" s Hitlerovým "Bojem" může jen imbecil s jarmulkou na palici. Obě "díla" jsou snůškou hlouposti a nenávisti k jiné národnosti, ale jaký je rozdíl mezi jejich autory a soudobými židy v Israeli, kteří drží palestince v Gaze jako v koncentráku? Žádný.

39 hlasů

Většina lidí si udělá skutečně názor na všechno, což je možná problém vzhledem k nerovné distribuci vědění a vzdělání ve společnosti. Vy sám jste dokonalým příkladem člověka, který disponuje pouze několika obecnými myšlenkovými šablonami či stereotypy, které aplikuje téměř na všechny oblasti vědění od fraktální geometie až po francouzský naturalismus 19. století. Pokud má toto představovat onu schopnost většiny udělat si úsudek, považuji to spíše za neschopnost.

24 hlasů

Pane ,vy jste inteligent a to je vidět ,pomatenec.

20 hlasů

Ano a proto musí přijít vševědoucí a neomylný Jonckhreere-Terpstra, který určí, co se smí říkat, psát a zpívat, jaké názory jsou ještě v pořádku a jaké už ne - a koho za ně pozavírat. Děkuji, nechci :-)

30 hlasů

i kdyz s Vami vzdy nesouhlasim, zde jste zcela vyjadril muj nazor na ploche mysleni p. Cibulky. zkuste se zamyslet nad tim, kolik ma tento pan hlasu. je mi casto s podivem, ze mu nekdo klikne na casto nesmyslne nazory, ktere dokola opakuje za vsech okolnosti. trefuje se do nalady dnesni spolecnosti, resp. zdejsich diskutujicich. co se tyka diference mezi ruznymi socialnimi skupinami v oblasti vzdelanosti, bude se jen prohlubovat. jsem zvedavy na vliv zavedeni skolneho na VS. snad to udelaji rozumne, aby na vzdelani dosahlo co nejvice lidi a ne jako v USA, kde je to spise zalezitost vyvolenych. pekny den

27 hlasů

na počet hlasů nic nedejte, někteří z diskutujících umí dobře zacházet s počítačem a naklikat si několik desítek či stovek hlasů není pro ně problém, tedy to není problém ani pro p. Cibulku

24 hlasů

Když už, tak fraktální geometrie.To zaprvé. Zadruhé. Francouzský naturalismus mne neoslovil , Zola ani Flaubert nejsou " moji" autoři. Takže si ty svoje šablony strč kam je libo a na mne nereaguj, pokud nejsi schopen pozitivní diskuse místo podobného blábolení.

21 hlasů

Toto trestní stíhání bylo zastaveno jeste drive nez zacalo, jeste drive nez byl zatcen. Byla to jenom demonstrace sily..V prekladu odstuda. Soudny clovek z demokratickeho zapadu to spise pochopil tak, ze TADY VLADNOU KOMUNISTI a nacky tu nesneseme..Bez ohledu na to, ze nacek neni, ale to uz tak levicaci delaji, ze je pro nekazdy, kdo ma jiny nazor nacek a ultrapravicak.

29 hlasů

bolsevici,havlisti a kocabi: My vas naucime multikulture! Naucime vas spravne mluvit i psat! Naucime vas dokonce i spravne myslet! A kdo to nechape, lehce si ho najdem! CEST PRACI a ALLÁHU AKBAR!

54 hlasů

Ne ne, to Vás nácky naučíme slušnému chování !

24 hlasů

Ve státě, kde se tvrdí, že je demokracie by mělo být možno mluvit o všem, bez jakéhokoliv zákazu. Pokud tomu tak zde není, tak zde není demokracie. Proč se někteří bojí možnosti mluvit o všem pravdivě? Že by nám něco skrývali a lhali?

48 hlasů

Ano je to tak. Lžou nám, že nacismus je špatný.... ;-) LOL

19 hlasů

Hujere vy jste ale ..... Nevypisuji, příspěvek by byl smazán!

17 hlasů

To je jednoduché. Hrozí, že by si lidé mohli udělat vlastní názor a to je nepřípustné.

31 hlasů

PhD. David E. Duke (*1.6.1950) je americký publicista, spisovatel, bývalý člen Louisianské sněmovny reprezentantů a bývalý šéf jedné z nenásilných organizací Ku-klux-klanu. Vystudoval v roce 1974 Louisiana State University. V roce 2005 obdržel titul kandidát věd v oboru politologie na soukromé ukrajinské Mezioblastní akademii personálního managementu, největší soukromé vysoké škole na Ukrajině, která je židovskou organizací ADL považována za hlavní zdroj antisemitské agitace a propagandy na Ukrajině. Pracoval pro Air America v Laosu. Když Klan opustil a založil National Association for the Advancement of White People. Za Republikány byl v letech 1989 až 1992 poslancem Luisianské sněmovny reprezentantů. Největší pozornost upoutaly jeho kandidatury na guvernéra Louisiany a do amerického Senátu. Ve volbách do amerického senátu obdržel v roce 1990 43% hlasů, v guvernérských volbách v prvním kole 32% a v druhém 39%. V obou případech dostal většinu bělošských hlasů a měl daleko skromnější kampaň než jeho protikandidát. U nás vydalo jeho knihu „Moje probuzení“ nakladatelství Kontingent Press. Po příjezdu do ČR kde měl přednášet na Karlově universitě byl zatčen a vyhoštěn. Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 1 ho začalo trestně stíhat. Byl obviněn z podpory a propagace hnutí směřujících k potlačení lidských práv a svobod. Toto trestní stíhání bylo zastaveno.

29 hlasů

Levicaci a multikulturni smejdi ovladajici sdelovaci prostredky, uzivaji k manipulaci lidi vyrazy fasista, nacista, ultrapravicak, extremista, xenofob.. tak casto, ze uz ztratily puvodni vyznam a dnes uz znamenaji spise oznaceni pro slusne, pracovite a statecne lidi, kteri se neboji upozornit na zvracenou politiku vlady, ktera pracuje proti svemu narodu.

39 hlasů

Jinak - správně multikulturně se neříká fašista, nacista, ale FAŠOUN, NÁCEK... mají to ty hoši multikulti Antifa vymakaný, zní to takhle odpudivěji

8 hlasů

Také jsem si toho všiml - fasista, nacista, ultrapravicak, extremista, xenofob jsou NYNÍ neomarxistická označení pro staré české slovo VLASTENEC - bez vlastenců riskujících svoji svobodu a život by Česká republika nikdy neexistovala (národní obrození, Masaryk a Štefánik, Legie, část naší armády v 1938, naši letci v Anglii a vojáci v Rusku, atentát na Heydricha atd.). A bez vlastenců náš stát ani v budoucnu existovat nebude.

16 hlasů

Od kdy je Kocáb levičák??????

19 hlasů

odjakživa, stejně jako Havel a celá ta banda.

28 hlasů

Tak, tak..pravice nerozdava nic zadara, pravice nema rada nefachcenka. A Kocab?To je klasicke bolsevicke prase!

28 hlasů

Když už tedy chcete být důslední, tak laskavě titulujte našeho premiéra "někdejší kariérní komunista".

30 hlasů

Kdo nechce žít ve smradu a špíně, kdo pracuje a platí daně, kdo vychovává svoje děti, kdo není ožralý od rána do večera, kdo se nechce nechat terorizovat, to je prostě PRAVICOVÝ ULTRANACIONALISTA A EXTREMISTA.

60 hlasů

On byl Duke někdy vůdcem KKK ? To je opravdu novinka. A co vůdci KSČ, jimiž jsou obsazené takřka všechny státní funkce, ti novinářům nevadí ?

30 hlasů

tak uz vime presne, co je u nas ultrapravice a xtremni pravice... A kde je potom pravice?

16 hlasů

Kde je zrovna teď nevím, ale již delší dobu je díky svým počinům na cestě do pr.ele.

22 hlasů

trueproblem s fasisty je u nas takmoc velky, jak moc nam vladnou levicaci s komunisty

15 hlasů

Ale, diskuze je povolena? Redaktoři Týdne, to jste zapoměli zablokovat, nebo stojíte frontu na večky?

27 hlasů

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Duke http://cs.wikipedia.org/wiki/David_Duke každej si udělá názor sám :)

23 hlasů

Ani to nečtu. Wiki je dobrá tak na chemii nebo přírodní vědy. jinak je ideologicky cinknutá. Dokonce i historie se tam přepisuje tak od 15.stol.

27 hlasů

jenom vul si dela celkovy nazor podle wiki...Hlavne v dnesni dobe, kdy jsou temer veskera media ve svete ovladana neomarxisty a multikulturnimi magory

28 hlasů

ten člověk žádný holokaust nepopírá.Jenom prostě otevřeně pou- kazuje na problémy ,které všechny opravdu trápí.Přesně to se děje i u nás.Lidi,kteří se otevřeně nebojí říci svůj názor,režim uvrh-ne do kriminálu.A všichni potom dostanou od na příkaz režimu nálepku neonacistů.Je to hanba.

86 hlasů

Hloupost. 1) Duke popírá holocaust. 2) I vyřčená věta může být zločin. Některé "názory", pokud jsou prohlášeny veřejně mohou naplňovat skutkovou podstatu trestného činu. 3) V žádné společnosti neplatí absolutní svoboda slova. Slovem lze ubližovat stejně jako zbraní. Slovo je zbraň.

25 hlasů

David Duke, žádný holokoust nepopírá, to by u nás nebylo trestní stíhání proti němu zastaveno. Nepište nesmysly.

28 hlasů

Soudce JUDr. Vojtěch Cepl: "Vyslovuji názor, který jsem hlásal odjakživa; jsem úplně proti kriminalizaci verbálních (a podobných) trestných činů. § 260 bych zrušil. Pokud někdo něco nebezpečného říká, uráží, hlásá a tak podobně, má to být postihováno jemnějšími právními nástroji - například soukromými žalobami. Trest je na to jednak moc těžký kalibr, jednak má strašné obtíže při aplikaci." Václav Žák: "V roce 1927 se Nejvyšší soud USA zabýval žalobou na jakousi americkou komunistku, která hlásala třídní boj. Ona se samozřejmě dovolávala svobody projevu. Tehdy soudce Brandeis, jeden z nejlepších soudců USA všech dob, vypracoval rozlišení, kdy jsou verbální činy trestné. Prohlásil, že jsou trestné pouze tehdy, vedou-li BEZPROSTŘEDNĚ k násilí. Pokud tedy prokážete, že na základě prohlášení pana Peciny (nebo nešťastníka Kopala) někdo vzal baseballovou pálku a jal se poškozovat majetek USA či mydlit Američana, kterého měl po ruce, budu s Vámi souhlasit, že pan Pecina spáchal trestný čin a měl by být přisně potrestán, úměrně tomu, který tu baseballovou pálku zvedl. Pokud to ovšem tak není, a v obou případech jde čistě o výrok, pak by se skutečně kriminalizovat neměli. Lidé, kteří chtějí trestat verbální trestné činy, podle mých zkušeností příliš v demokracii nevěří a myslí si, že JINÍ (všimněte si: nikdy ne oni) jsou tak hloupí, že je každá pitomost, kterou někdo řekne, svede od cesty pravé. Je v tom notná dávka paternalismu. Ale demokracie není paternalistická."

35 hlasů

Očividně nedohlížíte všechny aspekty vztahu mezi myšlenkou (označovaným), symbolem (označujícím), médiem jehož prostřednictvím se symboly šíří s určitým dopadem na publikum. Váš názor považuji za rétoricky naivní. Stojím si za tím, že sdělení může působit jako nástroj, jehož prostřednictvím lze páchat násilí na jednotlivcích i skupinách obyvatel. Skutečnost, že stát zajišťuje elementární lidská práva nepovažuji za paternalismus. A už vůbec ji nepovažuji za neslučitelnou s demokratickou distribucí moci ve společnosti.

17 hlasů

V žádné společnosti v historii neexistovala svoboda v používání symbolických systémů. I ty nejprimitivnější společnosti mají svá pravidla, tabu a omezení. Hovořit o svobodě slova je skutečně naivní. "Svoboda slova" má ještě jeden závažný problém. Lze ji garantovat jen tam, kde existuje svoboda myšlení. O čem nelze myslet, o tom nelze hovořit. Názory lidí, kteří prezentují totalitní ideologie nepovažuji za doklad svobodného myšlení, protože skutečnou svobodu lze garantovat pouze tam, kde jednotlivec skutečně rozhoduje a volí. Lidé, kteří propagují nesvobodu nemohou argumentovat svobodou.

17 hlasů

V instrumentální rovině může jakýkoliv symbolický systém pracovat jako jednoduchý prostředek k šíření ideologie. V souladu s McLuhanem ho lze v širší rovině považovat za neutrální, nicméně v konkrétním řečovém aktu je extenzivní a může mít reálný dopad na posluchače. Střežit myšlenky přirozeně nelze, nicméně střežit šíření těch o kterých je prokázáno, že jsou zhoubné a zneužitelné je samozřejmé a legitimní. Vaše argumenty jsou účinné jen proto, protože jsou vedeny v abstraktní rovině. Jazyk působí situačně a má vždy konkrétní dopady. S jazykem je to totiž stejné jako se samopalem. Samopal ležící na ulici není nebezpečný. Stává se nebezpečným v konkrétních rukou v konkrétní situaci.

19 hlasů

Opravdu? A jak přesně tento nástroj funguje?

18 hlasů

Kdo se boji slov, stiha myslenky, ten je na tom hodne spatne.

59 hlasů

A kdo se bojí podepsat je taky ///

25 hlasů

Všichni ti věříme, že Olda Král je tvoje pravé jméno, hrdino :-)))

20 hlasů

Ať si klidně přijede, ale popře někde veřejně holocaust, tak by ho páni policisté měli naložit do antonu, v tom mu trošku napráskat a odvést ho do Osvětimi k pecím - ať se na vlastní oči podívá na to co popírá, magor jeden.

33 hlasů

Zjisti si něco, než budeš odsuzovat. NAše media jsou v tomhle případě hodně neobjektivní.

49 hlasů

OMG... Kde myslíš že jsem to slyšel. Napiš si do Googlu "David Duke holocaust" a vyjede ti několik desítek rozhovorů s ním, kde ho veřejně popírá. Viz hned první od Fox News - "KKK's David Duke Tells Iran Holocaust Conference That Gas Chambers Not Used to Kill Jews..." Stíne, ty se vzpamatuj!!!!

30 hlasů

Odlišný názor na některé dílčí části historických událostí neznamená jejich naprosté popření. Aby bylo možné Davida Dukea nazývat popíračem holokaustu, musel by veřejně prohlašovat, že Židé nebyli za druhé světové války nijak pronásledováni nebo zabíjeni, což by byla naprostá pitomost. To on taky nedělá - pouze poukazuje na existenci určitých dílčích nesrovnalostí (počtu obětí, způsobu poprav apod.) v oficiálním výkladu průběhu pronásledování Židů nacisty a vybízí k jejich podrobnému prozkoumání. Naráží však přitom na exkluzivní postavení holokaustu mezi stovkami jiných genocid, jež se v dějinách lidstva odehrály. Holokaust jako jediná historická událost svého druhu v dějinách se stal v našem civilizačním okruhu v podstatě jakýmsi moderním náboženstvím - je dáno jediné navěky neměnné dogma o jeho průběhu, jež si musíme na rozdíl od jiných genocid neustále dokola připomínat. Nikdo se nesmí odvážit údaje o holokaustu korigovat mírnějším směrem, jinak je démonizován, ostrakizován, pronásledován a jeho myšlenky potírány se stejnou neúprosností jako u někdejších odpadlíků od učení církve svaté. Na otázku, jak takový přístup (za "popírání" hrozí vysoké nepodmíněné tresty) zapadá do moderní demokratické společnosti 21. století honosící se údajnou svobodou slova a vědeckého bádání, ať si každý odpoví sám.

37 hlasů

Mate pravdu. Slova Holocaust, terorismus, komunismus apod. nabrala za poslednich par desitek let az "duchovni" rozmer... Strach a dezinformovanost je silnou zbrani k ovladnuti mas.

21 hlasů

http://tracker.cztorrent.net/torrent/chemicka-analyza-plynovych-komor-v-osvetimi-rudolfova-zprava/38209

25 hlasů

-))))))Kde jsi todle slyšela, že by byl popírač?To oni páni policajti ho odvezou i tak, aby se některé minority nepotento.Demokracie v ČR neexistuje, a kdo tvrdí že jo, tak je opravdu jen nuzné pako..... P.S. zajímavé, jaké diskuze se pouští a jaké se blokují....

29 hlasů

Právě proto, že demokracie v česku funguje, nevzdělaní exoti jako jste Vy a Vám podobní, jejichž názory jsou neslučitelné s tradicí a základními hodnotami našeho státu, jednoduše musí být postihováni v tom okamžiku, kdy překračují mantinely nastavené většinovou společností. Zřejmě jste nepochopil, že česká populace se neskládá ze stejně ražených existencí, jako jste Vy a společníci z Vašeho blízkého okolí. Lidé Vašeho smýšlení představují menšinu, navíc nebezpečnou menšinu, se kterou bude v nejbližší budoucnosti nakládáno jako s extrémistickou a společensky nebezpečnou.

23 hlasů

Umlčování skupin lidí s odlišnými názory je jedním z nejmarkantnějších příznaků nefunkčnosti demokracie. Svobodu slova je přípustné omezit nanejvýš na relativně krátkou dobu například po dobu války nebo při jiných obdobně mimořádných událostech. Věznění lidí za názor v dobách naprostého klidu a míru není bojem za demokracii, ale jasnou ukázkou ubohosti režimu, který není schopen vlastním občanům nabídnout lepší alternativu řešení různých problémů než opozice. Pouze nevzdělaný exot, jenž nedovede správně napsat ani název vlastní země, nedovede pochopit, že neřešením problémů a násilným umlčováním lidí, jež na ně upozorňují, se tyto problémy nevyřeší. Vašim "názorům" se opravdu nedá upřít jejich částečný soulad s tradicí našeho státu - za čtyřicet let komunistického Československa jsme si podobných neschopných mamlasů, kteří dovedli jenom kádrovat a pronásledovat odlišné názory užili až až. Kdo chce navazovat na toto temné období našich dějin, ať podporuje podobné fanatické osly, jako jste Vy.

26 hlasů

Včera jsem četl zajímavej názor - dřív se blbové poznali že neuměli psát, dnes se rozdíly stírají :D ty acabe

24 hlasů

Ano, od inteligentního člověka už nejsi rozeznatelný na první pohled:-)

21 hlasů

Pravda pravda strýčku Pagáču...

17 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov