Vzkaz prezidentovi
Kalousek: Církevní restituce hranici února 1948 neprolomí

31.08.2012 12:30 Rozhovor

Snaha vyřešit problém církevních restitucí trvá dvacet let a nikdy nebylo dosaženo širšího konsenzu než nyní. "Tady je důležité zdůraznit, že se nejedná o konsenzus jenom mezi politickými stranami. Tohle je především konsenzus mezi státem a církvemi," řekl on-line deníku TÝDEN.CZ ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09). Ubezpečil přitom, že restituce neprolomí hranici 25. února 1948. 

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Jarda Horník (129 hlasů) 31.08.2012 12:37

    ... a jestli prolomí, tak to už stejně bude lidem hovno platný. My už...

  • rab z rabstejna (125 hlasů) 31.08.2012 12:42

    Lež gaunera v přímém přenosu.

  • Jaroslav Šlepr (120 hlasů) 31.08.2012 13:22

    Samozřejmě,že prolomí.Kníže bude moci žádat o majetek zkonfiskovaný...

  • Petr Bezděk (111 hlasů) 31.08.2012 12:45

    A jéje! Pravicový bolševik Kalousek už zase mystifikuje! Jak...

  • Petr Bezděk (93 hlasů) 31.08.2012 13:46

    Já vám něco poradím, vy tapetáři. Místo tohoto neustálého...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Kalousek aspoň od jiných není populista. Věřím jemu.

3 hlasy

klaus by mel vysvetlit narodu,proc uz nejsou benesovy dekrety prolomene od roku 2003,kdy uz restituce dostala nabozenska opec zidofska ceska a prazska.to by me opravdu,ale OPRAVDU zajimalo.precedent je precedent.cha,cha,cha,cha!shalom.meshugeni.

5 hlasů

Holoto,vy nevíte,že je Kalousek genius i v právech? Za co si myslíte, že dostal od američanů cenu ministra World když ne za svoji geniálnost tak podobnou těm kteří mu ji udělili?

5 hlasů

Měli-li bych být jediný, kdo by svou krví mohl někomu ze současné vlády zachránit jejich život, pak s čistým svědomím odmítnu. Cíleně likvidují stát, obyvatelstvo rozdělují na celebrity a platiče daní. Nevěřím jim.

20 hlasů

Kalousek neni jenom nejlepší ministr financi, ale také vědma a víte proč? Protože sežral Šalamounovo lejno , které si vyrobil při svých chemických pokusech.

12 hlasů

kdo krad před 1948 může být v klidu, rep. potomstvo kandidovat na prezidenta, protože jiný ty miliony nemá...když to lid chce...když si to zvolí? a´t si to zaplatí a na to DOPLATÍ.

6 hlasů

Pitomče Kraďousku, neslyšel, že se tě nikdo neptá?

39 hlasů

Proč mají občané ze svého rozpočtu platit církvím tak nehorázné částky, vždyť celou dobu platí společnost jejich duchovní. Když restituce, tak nemovitý majetek, ale všem a to jmenovitě na základě konkrétních údajů, aby bylo zřejmé, že tento majetek byl zabrán. To by mohli žádat restituce odsunutí Němci, příslušníci Rakousko-Uherské šlechty, šlechta, které byl zabrán majetek po Bílé hoře, atd. Vždyť současní občané, ani potomci nemohou za historické události. Tato restituce je absurdní hovadina. Mohli bychom např. žádat, aby nám Švédové navrátili umělecké poklady, které u nás zabrali jako válečnou kořist, atd.

29 hlasů

OBČANÉ NA TOM CÍRKEVNÍM MAJETKU VYDĚLÁVAJÍ 5 NÁSOBEK, POKUD NĚCO ZAPLATÍ, TAK JEN PĚTINU TOHO SVÉHO ZISKU...Bílá Hora proběhla podle zákona, ne tak církevní, které odebráno ůodkoupeno" ale o náhradě s tím spojené dosud nerozhodnuto...jinak v zahraničí zabaví nejen české obrazy a ambasády, ale budou chytat i čechy samotné, zejména hlupáky co jezdí na jednosměrné letenky do egypta a stejně nemají jak se dostat domů

5 hlasů

Tento chemik by už neměl dělat žádná prohlášení. Nikdo mu nevěří. Že jde o tunel je jasné i batoleti. Proto se taky jedná o náhrady a né o restituce v pravém slova smyslu. A pak se točte na slovíčkách u případného soudu. Takže Kalousek může klidně říkat, že restice nic neprolomí, ale o náhradách se zkrátka mlčí,

47 hlasů

Musím si povzdechnout,k tématu,že Kalousek lže,kdyby takhle i tiskl,rázem to bude deník s největším nákladem,že by Týden a spol.,né,že zbledl,ale vypařil se,ostatně jako mnoho movitého,zde v této zemi,co se přetransformovalo a změnilo vlastníka :-)

16 hlasů

No vida!

Chahablb mešuge už je tady a jako obvykle se chystá zasvinit tuto diskusi nepřetržitou řadou blábolů.

Teď ještě schází, aby začal aportovat Baryk Baryk a bude to komplet.

Tak to já si teď přece jen raději dám tu pravidelnou odpolední kávu. To proto, abych ty jejich kecy lépe zažil.

Mezitím tady můžete, kucí moji zlatí, soutěžit o cenu pro největšího obveselovače v těchto diskusích.
Tak se snažte, ať mne nezklamete!

49 hlasů

Petr Bezděk "Tak to já si teď přece jen raději dám tu pravidelnou odpolední kávu. To proto, abych ty jejich kecy lépe zažil. " Máš pravdu, toto je jeden z tvých nejkvalitnějších příspěveků k otázce restitucí. Díky tobě soudruhu stojí ty diskuze za h......
Tady chybí už jen oznámení tvé pravidelné stolice.

11 hlasů

KALOUSEK JIŽ PÁR FACEK DOSTAL A NYNÍ
PAN MINISTR SNAD POTŘEBUJE I NAKLEPAT ZADNICI.

44 hlasů

benesovy dekrety jsou NEPROLOMITELNE.to je nadzakon,schvaleny po valce viteznymi mocnostmi,zastupci csr a nacku.de-facto i osn a evropou v lisabone.hezky den.

9 hlasů

V tom je Sváťo, jádro, pudla.Celý Luxův,nemravně vyděračký ,blokační paragraf,není o ničem jiném,než o prolomení Benešových dekretů.Protože,před 20ti lety,bylo jejich prolomení nemožné,tak přišli zloději se strategii,že 20 let budou dryáčnicky masírovat a vydírat občany a jako beranidlo využijí Církev.Pouze proto byl prosazen Blokační paragraf.

47 hlasů

tak to podle vas uz dekrety prolomene JSOU,diky restituci kterou dostala v roce 2003 opec nabozenska zidofska?tak ve fsem litaj zidi,jako vzdycky.HRUZA.ti cechy nikdy radi nemely,uz za RU volili se sudetakama a nackama proti starochechum i mladocechum,svoloc.cha,cha,cha!shalom.

7 hlasů

bensš měl nejspíše handicap, nesestoupilo mu jednoi varle a tak si to kompenzoval jako jiní soc dem své osobní neštěstí

9 hlasů

To je hruza, kdyz nekdo onemocni nihilismem a atheismem soucasne :)) Prida se k tomu komunisticky dejepis a z cloveka je mzrak !

13 hlasů

Tý jo!

Tak ten matroš, který jste před napsáním tohoto blábolu požil, musel být opravdu kvalitní.

Dovolíte mi indiskrétní otázku?

V čem jedete? Tohle na obyčejnou marjánku nevypadá ani náhodou.

54 hlasů

Prolomí!

32 hlasů

Když Kalousek řekne NE, potom skutečnost bude ANO. Jemu jeho odhady nikdy nevyšly, ale vždy měl jednoduché vysvětlení pro ty jednocuché PROČ tomu tak bylo.

47 hlasů

Nevěřím ti ani slovo, padákový smrtihlave. Vy, tedy zkorumpovaná a loupežná pravice, jste stejné bezectné a zlé svině jako katolický pedofil. Nás občany považujete za nepřátele a doufám, že vám co nevidět oplatíme stejnou mincí.

60 hlasů

Ale i naše vláda jsou občané !!!! to je ten problém - a jejich upřímnosti o nápravě křivd nevěřím (chtějí patrně církev okrást) --- ač si přeji silnou katolickou církev - která ochrání, spolu s lehitimní vládou, své poddané. (Slovo občan je nadávka, dle mne - občane Marate a spol).
A tohle rozviřování ( ?) církevních majetků -- jen zbytečně poštvává lidi proti sobě.

7 hlasů

??? a jakému výrazu namísto nadávky "občan" dáváte vlastně přednost? Lůza?

32 hlasů

Oslovím -li někoho slovem "občan" - mám na mysli, že je charakterová spodina - pro mne není pejorativnější termín. A nemá toto nic společného s penězi, jak mne asi podezíráte, za občany považuji špičky dnešních velkých politických stran, exekutory, ty co těží z neznalosti ostatních, ti, co kradou na hřbitovech etc. Oproti tomu za šlechtu považuji šlechetné jedince - a nemusí mít ani mohutné konto, ani VŠ vzdělání.
A proč je občan nadávkou - já prostě ctím osobu krále (či císaře) - že může jít o idealizaci --- na to mám snad právo ? ! věřit na rytíře i po přechodu z dětství do dospělosti.

6 hlasů

Jsem přesvědčený, že Kalouskovy padáky jsou mezi Kalouskovými gauneřinami poměrně v pořádku. Koupili jsme letadla Casa, která téměř nelétají. Koupili jsme předražené Pandury, které měly plavat, ale neplavou. Do nich jsme koupily předražené vysílačky, které nevysílaly. Padáky však, zcela beze sporu, padaly!

35 hlasů

ale máme krabice pro ratha, bazen v bytě pro grosse, vilky pro paroubka a Diesntbierovi i teplopu vodu pro ktriminálniky, aby tam měl hlasy....

7 hlasů

S těma padákama to myslel "dobře". On chtěl snižovat stavy u armády a kdosi z měkosrdcatých důstojníků padáky vyřadil.

23 hlasů

nic nez zloba.jestli vas nekdy znasilnil nejaky pedofil,tak nemohl byt krestan.to je spis sluha DABLA,ne?ktery se prevlekl za krestana.mozna i prevleceny komous!nebo i nejaky semitsky zid,co chodi v trenchkotu po petrine a strasi starsi damy,kdyz ho otevre a ukaze maleho/obrezaneho/ pindika.uklidnete se,prdnete si a prestante dstit tu zlobu,meshuge.takhle jste se nerozcilil ani kdyz nacapali toho zlodejskeho zida rath,co tak BECEL o boji s korupci.no tak,ajnstajn.shalom.meshugene.

4 hlasy

Tak tu mame celou radu jmen, ktere obhajuji jasne kradeze a nechteji vyrovnani . Clovek se ani nedivi, jedna se o verne syny a dcery komunistickeho hnuti :))

4 hlasy

Nejpilnější a nejhloupější mezi těmi,kteří obhajují jasnou krádež je Josef Lustig.

74 hlasů

Osobně znám z komunální úrovně nejeden případ, kdy současné bezpráví vyloženě ohrožuje rozvoj obcí, čerpání evropských fondů apod. Když to vezmu jenom mé rodné město, které má řadu parcel dotčených církevními restitucemi, máme tam některá sportovní zařízení, která se nemohou modernizovat a rozvíjet. Třeba teď, když máme žádost o novou kanalizaci,některé pozemky musíme obcházet přes půl města, protože nejsou průchozí, nedostaneme stavební povolení. Kdesi jsem slyšel přirovnání situace desítek českých a moravských obcí, jimž se v prvních letech existence zablokoval majetek, k dítěti, které byste v jednom ve dvou letech zavřeli do plechové krabice a řekli: vesele se rozvíjej. Některé obce, opravdu jsou jich desítky, jsou ve stavu klinické smrti, a pokud se jim rychle nepomůže, tak umřou. Bude to pomírání dlouhé, bolestné a navíc naprosto zbytečné.

10 hlasů

Proto je nezbytné naplnit usnesení ÚS naplnit zákonem,který řekne 2 věci.
1)Církevní restituce byly v ČR provedeny před 20ti lety.
2)Luxův nemravně vyděračský,blokační paragraf se s okamžitou platností ruší.

33 hlasů

Tohle je ryze morální otázka a podle mě je na ní jen jedna správná odpověď, pokud chce člověk zůstat slušný. Je nejvyšší čas uzavřít otázku vyrovnání, populistické levici navzdory.

16 hlasů

Souhlasím! Uzavřeme otázku vyrovnání! Levice ale nic jiného nechce, tak proč "navzdory"?

47 hlasů

Tak a je po demokratické výměně názorů, začíná pracovat administrátor.

28 hlasů

Promiňte, že se ptám.

Vy se této manipulaci s hlasy (kupodivu výhradně ve prospěch toho správného a pravého pravicového "diskusního" příspěvku) ještě divíte?

Tady mi to zas až tolik nevadí. Horší to bylo v případě, kdy takto manipulovala s hlasy naše drahá Veřejnoprávní ČT, konkrétně při vysílání přímého přenosu pořadu s názvem HydePark.
V jednom pořadu to ale ten manipulátor zkrátka přehnal. Zřejmě kvůli nedostatečné koordinaci se střihačem mohli diváci takřka v přímém přenosu na vlastní oči sledovat, jak v záběru na lištu s hlasy v jediné vteřině naskočily dvě stovky hlasů, kupodivu v neprospěch hosta pořadu.
Od té doby se tenhle lapsus na ČT 24 naštěstí už neopakoval.

Tady tuhle primitivní manipulaci s hlasy beru už jen jako nutné zlo. Hlavně to ale svědčí o tom, že lži, podvody a podrazy nejsou té naší "pravici" vůbec, ale vůbec cizí.

72 hlasů

telvize je lejno, to i když si jalovice uleví, v lejně se nehrabe a jde dál...kdo potřebuje televizní kanál to má už asi sečtený

6 hlasů

Děkuji Vám za vysvětlení i za příspěvky.

38 hlasů

Jestli hranice neprolomí, tak ať se pochlapí a svoje slovo ručí třeba SVÝM majetkem. Ale on lže jak za starých časů Rudé Právo

30 hlasů

Kalousek ale žádný svůj majetek nemá, má jenom ten nakradený náš. Zase ale prosazuje heslo "Co bylo ukradeno, má být vráceno", tak já nevím. Věřit se mu určitě nedá vůbec nic!

36 hlasů

Prolomí!

78 hlasů

OCENĚNÍ PŮVODNÍHO CÍRKEVNÍHO MAJETKU

Ocenění původního církevního majetku bylo provedeno v roce 2007 na základě tehdejších podkladů, které vycházejí z tržní hodnoty.

Podklady pro ocenění byly v roce 2007 zpracovány Církevní komisí. Postup při ocenění byl ověřen Ministerstvem kultury a nezávislou poradenskou firmou Ernst & Young, která zvolený postup shledala racionálním.

Při ocenění se vycházelo z ceny majetku, která se blíží jeho skutečné hodnotě v daném místě a čase a má představovat současnou hodnotu majetku, který byl církvím v minulosti protiprávně odebrán a se kterým v důsledku toho nemohly nakládat a mít z něj užitky. Fakticky se jedná o finančně vyjádřený dluh státu vůči církvím, který bude základním východiskem pro další jednání o majetkovém narovnání mezi těmito dvěma subjekty.

Výpočet cen pozemků byl porovnán se studií zpracovanou Výzkumným ústavem zemědělské ekonomiky. Tržní ceny zemědělské půdy se podle prováděného monitoringu pohybují ve velice širokém rozmezí od 5 Kč do 500 Kč na 1 m2 v závislosti na výměře pozemku, jeho předpokládaném budoucím využití a lokalizaci. Podstatně nižší cena je vysledována u pozemku nad 10 ha mimo zástavbu a její okolí, ve venkovských oblastech. Nejvyšší tržní ceny dosahují pozemky v okolí Prahy, o výměře do 0,10 ha. Vysoká tržní hodnota byla zjištěna rovněž na Brněnsku. Průměrná tržní hodnota zemědělské půdy pro celou ČR se v letech 1993 až 2000 pohybovala v rozmezí od 14 Kč do 44 Kč na 1 m2.

K ocenění majetku původně vlastněného církvemi a náboženskými společnostmi nelze přistupovat stejně jako v případě ocenění podle zákona o půdě. Pokud by finanční náhrada historického církevní majetku byla určena podle cen roku 1991 (tedy podle zákona o půdě) mohla by být napadena u Ústavního soudu. Taková kompenzace by zjevně nesplňovala kritérium přiměřenosti a byla by výsledkem libovůle zákonodárce (stejně jako stanovení cenové hladiny k jakémukoliv jinému datu v historii). Bylo by možno hovořit o nové křivdě na straně církví a náboženských společností ve smyslu judikatury Ústavního soudu.

11 hlasů

Tak pravil Witold Venusberg, člen řádu německých rytířů.

35 hlasů

ROZSAH PŮVODNÍHO CÍRKEVNÍHO MAJETKU

Církevní majetek se vytvářel po staletí. V době Karla IV. dosahoval církevní majetek asi 1/3 veškeré půdy v českých zemích. V husitské době byla řada církevního majetku zničena (kláštery, kostely) a pozemky zabrány hlavně šlechtou. V pohusitské době už tyto majetky církvi vráceny nebyly.

Po Bílé hoře požádala katolická církev panovníka o vydání veškerého nemovitého majetku, ztraceného v období husitských válek. Císař Ferdinand II. její požadavek odmítl, následně se stát zavázal odvádět církvi část daně ze soli (15 krejcarů z každé bečky soli z dovozu do země). Z těchto finančních zdrojů a darů církev pořizovala další majetky.

Za Josefa II. byla zrušena asi 1/3 klášterů. Majetek zrušených klášterů byl soustředěn do tzv. náboženských fondů, později sloučených do Náboženské matice. Jejich výnosy byly určeny pro potřeby katolické církve, zejména na zřizování nových farností a od 19. století také na dorovnání platů duchovních v chudých farnostech.

Dalším zásahem do církevního majetku byly až pozemkové reformy, a to v období 1. republiky a poté v letech 1947–1949.

1. pozemková reforma (1919–1938)

Byla upravena 3 základními zákony:

záborový zákon (č. 215/1919 Sb.)

přídělový zákon (č. 81/1920 Sb.)

náhradový zákon (č. 329/1920 Sb.)
Cílem první pozemkové reformy bylo rozdělení velkých soukromých pozemků a přidělení půdy drobným zemědělcům.
Majetek státu, zemí, okresů a obcí pozemkové reformě nepodléhal. Naopak samo podrobení církevních nemovitostí pozemkové reformě tedy znamená, že na ně bylo nahlíženo jako na vlastnictví církve.
Reforma se vztahovala na pozemky buď nad 150 ha zemědělské půdy, nebo nad 250 ha celkové půdy. V praxi se pozemková reforma týkala především velkostatků.
Tyto pozemky podléhaly záboru, kdy sice došlo k omezení dispozičních práv vlastníka, ale vlastnictví zůstalo zachováno. Ke změně vlastnictví docházelo až převzetím majetku státem (viz rozhodnutí Nejvyššího správního soudu 3438/35 – příloha č. 1).
Část zabraných pozemků byla přidělena bezzemkům a drobným zemědělcům, část byla vlastníkovi ponechána, a to :
např. pivovary, pily, školy apod., tedy objekty právně i hospodářsky samostatné, jež neslouží hospodaření na zabraných nemovitostech ze záboru (§ 3 záborového zákona)
pozemky až do výměry 500 ha (§ 11 záborového zákona)
pozemky, jejichž výnosy sloužily k opravám historických památek nebo pozemky, které tvořily významné krajinné prvky (§ 20 přídělového zákona)
Nejintenzivněji reforma probíhala v letech 1923–1926 a do roku 193 prošlo touto reformou cca 4 mil. ha půdy.
Celkem podléhalo první pozemkové reformě 232 tis. ha církevních pozemků. Pozemkové reformě nepodléhaly statky s výměrou méně než 150 ha zemědělské půdy nebo 250 ha veškeré půdy. První pozemková reforma tak nedopadala na řadu menších statků řádů a kongregací a netýkala se rovněž majetku farností a nekatolických církví a náboženských společností.
Revize první pozemkové reformy 1947–1948
Zákon č. 142/1947 Sb., o revisi první pozemkové reformy byl sice schválen 11. 7. 1947, k vyvlastňování však docházelo až po 25. 2. 1948.
Revizi první pozemkové reformy podléhaly statky nad 50 ha. Zbývající půda velkostatků měla být rozdělena drobným a středním rolníkům. Vlastníkům bylo ponecháno pouze 50 ha.
Majetek státu, zemí, okresů a obcí revizi pozemkové reformě nepodléhal.
Změna vlastnictví nastávala až dnem faktického převzetí státem či jinou osobou (takto je to výslovně upraveno i v zákoně o půdě – viz § 32 odst. 2 – příloha č. 2)

Nová pozemková reforma 1948

Ihned po únoru 1948 byla provedena nová radikální pozemková reforma, a to zákonem 
č. 46/1948 Sb., o nové pozemkové reformě, který byl přijat 21. 3. 1948. Touto reformou byla vyvlastněna takřka veškerá lesní a zemědělská půda, vlastníkům bylo ponecháno pouze 1 ha.

Tento zákon se nevztahoval na půdu patřící státu, státním podnikům a fondů či územním samosprávám.

Oba zákony o pozemkové reformě, a to jak zákon o revizi první pozemkové reformy, tak zákon o nové pozemkové reformě, ustanovovaly finanční náhradu za vyvlastněné pozemky, církve však tyto náhrady nikdy nedostaly. Protože církve byly úplně zbaveny své ekonomické základny a byly odkázány na státní pomoc, byl přijat zákon č. 218/1949 Sb., o hospodářském zabezpečení církví a náboženských společností státem.

62 hlasů

Já vám něco poradím, vy tapetáři.

Místo tohoto neustálého opakování polopravd a vyložených lží si raději otevřete těch pár odkazů, které najdete v mém příspěvku přímo v této diskusi, jen o něco níže.

To, o co jde v této kauze především, je právě to prolomení těch takzvaných Benešových dekretů. Pokud se to těm vlastizrádcům v čele s Kalouskem a jeho poskokem Nečasem nakonec přece jen podaří, zbude nám tady to, čemu se v letech 1939 - 1945 říkalo Protektorat Böhmen und Mähren.
A není vůbec vyloučené, že nakonec spadne do chřtánu různých Řádů a neřádů i ten zbytek.

Jinak ale agitujete dobře, to zase musím uznat.
Skoro takk dobře, jako ten tragéd Nečas s další tragédkou Němcovou před chvílí na té jejich tiskovce.

93 hlasů

Já Vám poradím taky, jestli Vám to bude něco platné. Zkuste se na svět podívat jinak, než bolševickým způsobem. Pokud se Vám to podaří, budete se za současné příspěvky zde stydět. Znám hodně vzdělaných i nevzdělaných lidí, kteří se sami řadí k spravedlivým, jen pokud se to jich nedotkne. Řvou, když jim někdo něco ukradne, ale řvou i tehdy, když okradeným chce rozumná část parlamentu vrátit majetek.Bohužel, Vaše polopravdy mají velkou korelaci s rétorikou BOLŠÁNA. Ten taky tvrdil, že hermeticky uzavřené hranice jsou k našemu dobru a utíkající raději zastřelil, než by je nechal za hranicemi trpět u ttěch zlých kapitalistů. Takže přestaňte lhát a manipulovat lidmi jako Johanides, Kraďousek, Wiecenová apod.

3 hlasy

Tak od vás si teda opravdu poradit nenechám. Vy experte na polopravdy a lži, kterými se snažíte zastřít pravdu a tuto pak samu za polopravdy a lži vydáváte. Ještě si za to necháte zaplatit, prostitute.

18 hlasů

ten protektorat uz ale rozkradla opec a zlodejsky zidi jako rath,klause,grosse&spol.to vas ale ani moc nerozciluje,meshuge.proc?cha,cha,cha!a ze opec sve uz dostala v 2003 vubec nekomentujete,proc?cha,cha,cha!shalom.

6 hlasů

Přečtěte si expertní zprávu z UK a rozhodnutí ÚS, kde ÚS jen mluvil o narovnání s církví, ale to může být i formou zákona, kde nedostane vůbec nic, a nebo jen zlomek toho, co žádají, jako dar.
A nelžete lidem.

41 hlasů

Samozřejmě,že prolomí.Kníže bude moci žádat o majetek zkonfiskovaný Benešovými dekrety a Kalousek a další představitelé TOPSTAR budou mít provize.

120 hlasů

ČT 24, tisková konference ODS k církevním restitucím.

Doporučuju!

53 hlasů

Zloději se bez okázalých lží obejít nemohou.Proto tady máme novou Nečasovu nákupní síťovku.

34 hlasů

Tak ať ten prolhaný kriminálník položkově doloží,z jakého majetku a jak vypočítal desítky miliard Kč finančních náhrad.Ten alibistický žvást paní Karolínky,(za který se Kalousek pravděpodobně schovává),že církvi bude majetek vydáván po etapách,po následné kontrole oprávněnosti nároku,nedokazuje nic jiného,než že zloději se zarputile snaží nechat si dnes požehnat aspoň desítky miliard Kč a o naturální vrácení se budou pokoušet znovu v budoucnu tak,aby nikdy nikdo nemohl dát dohromady to, co bylo církvi skutečně vráceno a co a za jakou cenu zaplaceno.

39 hlasů

Mi se na téhle kauze ze všeho nejvíc líbí právě to, že Církev svatá katolická z důvodu nedostatku relevantních argumentů musí používat lež.

Jinak mne docela zaráží zejména to, jak se k této kauze staví naše drahá Veřejnoprávní ČT.
V každém šotu, který doprovází komentář k církevním restitucím, tam ukazují ruiny kostelů a klášterů. A právě v tomhle já vidím to největší svinstvo.
On totiž málokdo ví, že ty kostely a kláštery byly Církvi svaté katolické vráceny už v roce 1992 s tím, že se o ně bude spolu s Církví svatou katolickou i nadále starat stát.
Soud o Katedrálu Svatého Víta zmiňuju jen okrajově. A to proto, že právě zde se nejlépe projevily skutečné úmysly a záměry církevní "věrchušky." To zpoplatnění vstupu do Katedrály Sv. Víta ve výši sto korun českých hned poté, co soud nepravomocně! rozhodl o navrácení této národní kulturní památky Církvi, otevřelo oči mnohým.

Dnes jde tedy už výhradně jen a pouze o majetek ve formě polností a hlavně lesů. Tedy o to, co se dá zpeněžit téměř okamžitě a bez rizika. Navíc je zde klauzule, podle které jsou první dva převody církevního majetku na další subjekt osvobozeny od daně.

Jak už jsem psal v jiné diskusi: Nejvíc řvou ti, kteří mají o tento majetek eminentní zájem. A hned po nich pak řvou ti, kteří nemají o historii této země ani ponětí.
Názorně je to vidět i v těchto diskusích.

Ale řvou pěkně nahlas, to musím uznat.

63 hlasů

právě ,majetek pasivní, vyžadující náklafdy na správu a investice, kostely, památky...potřebují také aktivní zdroje, tak to předkové sestavili, tak to fungovalo a proto tu ty památky jsou, jinak v jugošce, kde si to rozebrali na štěrk...když církev bez peněz, potom i zákona na zboření památek, tedy kdo nemá v mozku jen vydlabanou ...

7 hlasů

"osobní politickou odpovědnost nese každý úplně stejně, kdo pro to hlasoval." Už se začíná vyvlíkat z vlastní zodpovědnosti za tuto zlodějnu.

35 hlasů

Nu, pokud ji opravdu neprolomí, je to škoda. Ale aspoň něco.

6 hlasů

Už se tu slézají sudeťáci.

41 hlasů


I kdyby - tzv. sudetští němci jsou obyvatelé Zemí koruny české - jejíž lid je prostě lid podunajské monarchie.

A navíc, kdyby bylo to "slavné" národní jazykové sebeurčení bráno spravedlivě - tzv. Sudety nemohly být součástí onoho Masarykovského pastátu.

7 hlasů

pražský Hrad je konfiskát, až jem vrátíme legitimním dědicům legitimního vlastníka, bude směr k nápravě lepší, ale i mlaý krok církev je k dobrému cíli...netřeba nikomu škodit nikoho šidit, jen utnout rathum paroubkum grosum diestnbierum tipec, a bude i na oprávněné lidské potřeby nejen v lidovém domě a kolem něj...to si soc dem neuvědomují, že živíé socky flákače povaleče co uklízejí jen když před domem televize..až jim svitne, sami si oddechnou, jinak politika ť so volí, ale ne abychom jim ty eskapády platili!!

8 hlasů

Kalousku, jako člen strany a člen vlády neneseš odpovědnost vůbec za nic. Pokud bys někdy nějakou nesl, byl bys už nejmíň 10 let kriminále. Přestaň si léčit své černoprdelnické mindráky minulosti na současných voličích. Církevní restitucí se ze svých lumpáren nevykoupíš, ikdybys do své smrti v té poslanecké lavici místo sezení klečel.

59 hlasů

Nečasův ,, zrádce,,: Vyrovnání s církvemi bude největší podvod na voliče.
Tak by mohl znít i jiný článek.

Ušetřeme státnímu rozpočtu desítky miliard. Kč.

Donuťme náboženské funkcionáře opravdu pracovat a svoji službu bohu výkonávat ve svém volnu, tak jak se musí svým koníčkům věnovat i většina národa.
Církevní pámatky stejně bude muset i po jejich odcizení lidu této země financovat stát z našich daní.

Církve totiž nikdy nic nevlastnily (i podle expertů z UK) a ÚS jen mluvil o narovnání s církví, ale to může být i formou zákona, kde nedostane vůbec nic, a nebo jen zlomek toho, co žádají, jako dar.

62 hlasů

do círevní služby je člověk jmenová, tedy pracuje podobně jako ministr a jiný jmenovaný, na co má síly...sám obvykle potíž nemá, obvykle nekrade a má vejšku, to není špatné východisko, řada jich službu i mění nebo opouští a potom ny jejich výdělcích je vidět jejich výkona přínos...problém je správa památek a vůbec služební povinnosti, protože v česku spíše systém tradiční, kdy člověk je zabezpečen, než aby si jusel všechno nakupovat, konečně vcězni v kriminále ani nakupovat nemohou, kdo má sám kriminálncivkou rodinu mívá na kriminálníky vztekj a třeba by je věšel, jinak v civilizaci nepošikozených lidí i kriminálník dlchodce ...má servis

5 hlasů

Kdo chce si platit náboženské funkcionáře, ať si je platí. Kdo ošetřuje staré, nemocné (apod.) ať je placen z našich daní. To je můj názor.

40 hlasů

Kalousek: Církevní restituce hranici února 1948 neprolomí

...a na to můžete vzít jed jako na správnost všech mých dosavadních odhadů vývoje HDP

Váš Kalousek

77 hlasů

Kalousek, tebe ty jeden zlodějský holomku stejně spravedlivý lidový soud nemine !!!

53 hlasů

A když prolomí, tak dá Kalousek hlavu na špalek?

36 hlasů

To víte, že ne. Vždyť mu prošlo všechno, A CASA mu také projde, pan Červíček už přísahal i gauneru panu Kalouskovi i doma své paní čúze..

40 hlasů

To bude muset dát v každém případe. Nikdo se ho ptát nebude.

17 hlasů

sportovní­ sázení, velmi kvalitní­ informace­ info zde: www.nete.b­loger.cz

5 hlasů

Kocourkov. Klaus se ptal knizete, Pig a Necase, odpovida neosloveny Kalousek. Proc media nehovori v tomto pripade o "faktickem sefovi strany TOPKDU", jak mivaji ve zvyku?

35 hlasů

A jéje! Pravicový bolševik Kalousek už zase mystifikuje!

Jak Klause nemusím, tak tady se mu povedl opravdový majstrštyk. On totiž tenhle prezidentista donutil Kalouska k tomu, aby konečně odkryl karty.

Pár odkazů:

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/poslanecka-snemovna/Cirkevni-restituce-provazi-miliardove-uplatky-O-tom-mluvi-politici-243471

http://www.osacr.cz/tag/cirkevni-tunel/

http://www.cirkevusti.cz/blog/koho-chleba-jis-toho-pisen-zpivej

Návrh zákona k církevním restitucím:

http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=6&CT=580&CT1=0

http://www.mkcr.cz/assets/cirkve-a-nabozenske-spolecnosti/majetkove-narovnani/dotaz---financni-nahrada-pro-cirkve--ktere-pred-rokem-1989-neexistovaly.doc

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/tlusty-cirkevni-restituce-jsou-nebezpecne-majetek-pak-bude-chtit-vratit-kazdy_243534.html

Proč mám obavu, že o "svůj" majetek se přihlásí také sudeťáci? Vždyť Benda jasně řekl v pořadu Máte slovo 7. 6. 2012 po 10. minutě
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/212563230800022/video/

http://www.politicke-listy.cz/?clanek=122663-zemedelci-se-zlobi-na-cirkve.-my-zadnou-nahradu-nedostali--rikaji.html

Ministr Kuba proto už vyzval nejvyššího státního zástupce, aby jeho úřad prověřil, zda se předkladatelé vládního návrhu zákona nedopustili zločinu podle platného trestního zákona.

http://abbartos.wordpress.com/2012/08/28/pravnik-hradu-restituce-nebezpecne-jak-lisabon/

Zarážející je především rozdílný postoj premiéra Petra Nečase právě k restitucím jako takovým.
Žádost oprávněných restituentů převážně zemědělského majetku o kompenzaci totiž vloni na podzim premiér dopisem odmítl.

"Zajisté uznáte, že nyní, kdy vláda a parlament přijímají vesměs nepopulární úsporná opatření, nelze zatížit státní rozpočet dalšími výdaji v řádu několika miliard," napsal tehdy Petr Nečas perzekvovaným lidem.

Inu, ony ty bolševické geny se zkrátka jen tak zapřít nedají.

111 hlasů

máte bolševických genů skutečně hojne, podobně komerční media rajcují publikum zbytečnými články jež uvíádíte, kdo nekrade, nemá tolik ačsu je sbírat a vyvracet

6 hlasů

Lež gaunera v přímém přenosu.

125 hlasů

Konsenzus mezi Kraďouskem a židy. Většina národa se od něj distancuje.

50 hlasů

... a jestli prolomí, tak to už stejně bude lidem hovno platný. My už budeme mít napakováno :o)

129 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov