Tragédie v Brodě
Odborníci: Policisté měli střílet, chybí jim ale výcvik

27.02.2015 08:00

Dvoučlenná hlídka policistů, která byla jako první v kontaktu se střelcem při úterní tragédii v Uherském Brodu, se měla pustit do aktivního zásahu, shodli se odborníci. Policistům ale podle nich chybí patřičný výcvik a nemají vytrénovaný například boj na krátkou vzdálenost v uzavřeném a členitém prostoru. Třiašedesátiletý pachatel v restauraci zastřelil osm lidí a pak sám sebe.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Marie Metelková (5 hlasů) 27.02.2015 10:16

    Stalo se co se stalo a jednoznačný závěr občana platícího si policii...

  • Jiří Susa (5 hlasů) 27.02.2015 09:11

    Praktický výcvik policistů: "Je lepší být živá krysa než mrtvý...

  • Pavel Pospíšil (4 hlasy) 27.02.2015 08:48

    Nijek se nechci těch moravských četníků zastávat, ale pro jejich...

  • Jiří Susa (4 hlasy) 27.02.2015 09:06

    Pronásledování podezřelých aut až do jejich zničení a smrti řidičů...

  • Jan Dýmal (4 hlasy) 27.02.2015 13:54

    Ale vy přece u policie nejste, nebo jo? A že jste neschopné netáhlo,...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

.......tomu postkomunismu se pri vychove hrdinu moc nedari, vetsinou jsou z toho poseroutkove a nebo bolsevicti tlachalove, uz ani pomocna straz VB neni co bejvavala !.

0 hlasů

Kdyby se ten blazen sam nezastrelil, tak ceska policie jeste ted slidi kolem baraku. V neschopnem narode se ti nejneschopnejsi sejdou u policie.

1 hlas

Škoda žes tam nebyl.

1 hlas

Ale vy přece u policie nejste, nebo jo? A že jste neschopné netáhlo, které v prdel odtáhlo se o vás ví.

4 hlasy

Cesi umeli strilet jen po uprchlicich, nejradeji ze zadu do zad.

1 hlas

Když někdo utíká, tak není k pronásledovateli čelem ne? Ty máš nějakou divnou logiku.

0 hlasů

Ale pane Lustigu,že do takové tragické události motáte toto je nevkusné!

2 hlasy

Zastrelit cloveka na hranicich, ktery touzil po svobode, to bylo tragicke malo ?

0 hlasů

Nebylo,ale vydržte,určitě o hranicích "za totáče" bude článek zase co nevidět.

1 hlas

Těžko soudit,ale jako argument uvést " nedostatek výcviku"? To je jako hasič,který by uvedl takový důvod a nechal vyhořet dům,lékař,který by neošetřil zraněného při dopravní nehodě s tím,že je zubař...

2 hlasy

Místo několika vycvičených policistů tam přiletěl vrtulníkem pan ministr Chovanec. Ten se v tom vyzná, doufám že má vystudována práva nebo policejní akademii.

0 hlasů

nj policiste nejsou na ochranu obyvatel, ale na jejich buzeraci ...

3 hlasy

A k tomu jim výcvik nechybí.

3 hlasy

Těžko posuzovat situaci když tam nikdo z nás nebyl. Otazníkem zůstává jestli první přivolaná hlídka neměla ihned zasáhnout když už padlo asi 25 výstřelů. Také jestli, že uteklo několik hostů zadním vchodem, otázkou je proč se nepokusili policisté také vniknout zadním vchodem. Čekat hodinu a půl na komando, je dost smutné.

3 hlasy

Navrhuji zrušit linku 112 aby volání na ní nezdržovalo lidí od umírání a policisty od práce.

3 hlasy

Je fascinující, jak se na jakýkoliv problém hned vyrojí spousta kritiků a jak každý rozumí všemu a mluví do všeho. Podle dosavadních zpráv první dvoučlenná hlídka místního oddělení policie přijela na místo činu, pachatel ukrytý za barem na ní střílel, nevěděla kolik lidí je uvnitř a nakolik jsou ohroženi a tak naši komentátoři mají po vzoru Stalloneho a jiných hrdinů amerických akčních filmů za to, že hlídka mohla pachatele rozstřílet. Kromě takových Stallonů ale i v těch amerických filmech přivolávají posily a takto rozumně jednala i ta hlídka. Ty nesmyslné diskuse o podružných aspektech tohoto případu by měly skončit, podstata věci je mnohem závažnější.

1 hlas

Těžko na dálku soudit, ale nijak extra se těm prvním policajtům nedivím, dnes na ně novinářské hnidy štěkají že nestříleli, ale kdyby stříleli a zasáhli někoho nevinného, ty stejné novinářské onuce by ječeli že měli počkat. Takže já se ve státě kde se řeší, jestli byla oprávněnou sebeobranou střelba na dva útočící cigoše, když střelec (důchodce) už ležel na zemi, policajtům ani moc nedivím.

1 hlas

Pane Musile naprosto s vámi souhlasím,ale většinou v jakékoliv vypjaté situaci si téměř každý říká,neohrozím sebe,nezachovám se tak,aby se to nakonec neobrátilo proti mě? Každopádně jsou informace zatím poněkud "zmatečné" a protichůdné.

1 hlas

Prohnilý systém musí být odstraněn, jinak podobný
tragický případ nebude poslední.

Systém založený na podvodech, korupci, pohrdání nad životy obyčejných slušných občanů, zkorumpované policii, justiční mafii potvrzené i soudně musí zákonitě generovat podobné případy, kdy člověk zahnán ,,do kouta,, , nemá z jeho pohledu jiné východisko.

Bohužel tyto případy i dle názoru odborníků budou přibývat.

2 hlasy

...jak jsem mohl sledovat vybavenost francouzské policie, která zasahovala proti teroristům v Charlie Hebdo, tak ti byli vybavení štíty s okénky na kolečkách. za které se mohli účínně krýt...2 policisté bez vybavení si celkem rozumně rozmysleli se vystavovat střelám šílence..navíc by situaci značně zjednodušilo použití výbušek...

1 hlas

Nevím co jste sledoval, ale v CH přifrčel první francouzský polda sám, na bicyklu a teroristi ho složili jak srnčí. To že když je už nějakou dobu obléhali kdesi v řiti francie se na to nachystali je věc už zcela jiná. Ale zásah srovnatelný s tím v UB skončil hůř a byl amatérštější. U nás přijeli alespoň dva a byli ozbrojeni. Proč zbraň nepoužili je věc kterou nezúčastněný těžko posoudí na základě blábolu nějakého pisálka.

0 hlasů

Inu co dodat? Zase "český hurvínkov"! Kdyby tam kluci vrhli a stříleli křížem - krážem s úmyslem zlikvidovat magora se zbraní, tak je to naše české stádo rozcupuje na drobky, protože bez speciálního výcviku tam neměli co dělat! No a protože tam nešli a dle mého názoru rozumně vyhodnotili danou situaci a následně přivolali komando k tomu určené a PLACENÉ, tak je pro změnu zase cupují, že nejsou hrdinové.... no, to se to kecá a kritizuje z teplíčka domova či kaclu v Praze! Tak, tak....zase a opět český národ nezklamal a zodpovědně se drží našeho milovaného hesla: "Po boji v Česku, každý odborník a generál! :-)

1 hlas

Stalo se co se stalo a jednoznačný závěr občana platícího si policii je, že selhala na celé čáře a vrchol nehorázné trapnosti byla vystoupení ministra Chovance a jeho podřízených papalášů. Jejich opakem a vzorem je mladík, který situaci vyhodnotil zdravým rozumem a neuvěřitelně statečně zasáhl. Zachránil život sobě i jiným.

5 hlasů

Útoky na Chovance jsou asi motivovány něčím jiným. Bylo nezbytné, aby s policejním prezidentem ihned přijeli na místo činu takové katastrofy, ministr nechal policii jednat, na veřejnost vystupoval uvážlivě a poskytoval informace které v dané chvíli poskytnuty být mohly. Starosta naopak mluvil zmateně, v policejní akci takového rozsahu neměl žádná oprávnění, byl by se tam jen pletl, možná že se snaží zastřít, jak postupuje jeho úřad při vydávání zbrojních průkazů.

0 hlasů

Souhlas, ale.... Městské úřady vydávají zbrojní průkazy?

1 hlas

A pokud by ten debil držel rukojmí, kteří by díky střebě policistů nepřežili, tak by zase ti samí odborníci tvrdili, že policité neměli střílet a že jim chybí výcvik.

1 hlas

Občané, počkejte až se probudí Lustig, Henex, np np a Šimurda. Ti vám to vysvětlí přesně, protože ti rozumí úplně všemu.

2 hlasy

Podle našich zvyklostí,statečný občan,který napadl střelce židlí,může očekávat,že bude popotahován.

0 hlasů

To, ze na sebe prozradil, ze se sam branil a napadl masoveho vraha zidli bude stacit minimalne na to, ze ho budou otravovat dopisy k ruzmym vyslechum a dalsi buzerace. Kdyby odmitl spolupraci, tak ho zavrou.

0 hlasů

Podle našich zvyklostí,statečný občan,který napadl střelce židlí,může očekávat,že bude popotahován.

0 hlasů

Na to nemusíte ptát nejakých šándorů a pod. "odborniku" To napadne kazde male dite. Jenze se proste báli. Meli strach o zivot. Jenze prisahali, ze budou "pomahat a chranit" i s nasazenim zivota. Porusili tim prisahu. A ministr se jich jeste zastava. Nakonec s nim vrahem bojoval v hospode druzba civilista, na okamzik o paralizoval zidli a to zachranilo zivot mnoha lidem kteri utekli. Ale hrdinove jsou policajti. To zijem v hroznym state.
Navic kdyby neproveravali jeho zbrojni prukaz na zaklade nejakych reci, tak mozna ani nestrilel. To sikanovani o kterem mluvil bylo prave to ze strany policie, ktera chtela novy lekarsky posudek o jeho zdeavi. Jsou to sice jenom spekulace, ale muze to byt pravda.

1 hlas

Takže to, že po něm chtěli posudek, je důvod vystřílet hospodu, jo? :-))) Za to, že šel postřílet lidi, může jedině on sám, nikdo jiný. A ti policajti - možná se báli o život, možná se ale báli taky následků - kdyby se třeba ukázalo, že jeho prapraprapradědeček byl cikán, tak už je to rasistický útok, za což by dostali "po právu" 20 let vězení. nebo kdyby náhodou byl homosexuál, tak je to xenofobní útok. Nebo kdyby byl muslim, je to urážka islámu. nebo kdyby byl ateista a policajt křes´tan, tak je to důkaz zvrhlosti křes´tanství a důvod opět znárodnit veškerý majetek veškerých křes´tanů. A kdyby to nebylo nic z výše uvedeného, tak je to prost nepřiměřený zásah a ůpo právu" by byli odsouzeni do vězení. Samozřejmě, přeháním, ale ono to daleko od reality není. Záleží, jak idiotský soudce to bude posuzovat a jak se zrovna vyspí. Když bude mít zrovna náladu strašně moc řešit, zda snad nebyla nějak dotčena práva toho, kdo se zbraní v ruce ohrožoval lidi, tak by policajti měli problém. Čili nedostatečný výcvik určitě, strach o život možná taky, jsou to jenom lidi, i když se chovanec a spol snaží dělat, že ne, že jsou něco víc no a strach ze systému, který by j mohl ve spravedlivé vášni semlít, je taky dost oprávněný. To je třeba důvod, který by v jakékoliv akci brzdil mě. Možná bych něco udělal, ale určitě s obavou, jak mě za to potrestají.

1 hlas

Praktický výcvik policistů: "Je lepší být živá krysa než mrtvý hrdina". Pomož si sám, chraň se sám, přidej nám"

5 hlasů

Jenze kdyz budu chtit dnes zbojni pas, abych se mohl sám branit protoze policie neumi strilet, tak ti ho nedaji. Bude to prisne a kazdy je podezrelý..dnes.

2 hlasy

Tak podle toho co píšeš by Ti ho nedali, protože to máš v hlavě pomotané, jak ten idiot.

0 hlasů

Pronásledování podezřelých aut až do jejich zničení a smrti řidičů dělají policajti také bez výcviku? A co měření rychlosti na krajích obcí? Jsou na to cvičeni?

4 hlasy

ješte jsi zapomel na zneuzivani soukromych aut na dalnici k zasaveni ujizdejicího mladika, ktery pritom zemre.

2 hlasy

když vám policisté kontrolují řidičák chovají se jako by byli 10 let v bojích v Afganistanu , ale jak k něčemu dojde chovají se jak ochranka ze supermarketu

1 hlas

Jednou jsem jel v obci Rybniště, uz je to nekolik let a za mnou jelo z ničeho nic policxejní auto z majáky, tak jsem se jim uhýbal. Oni mne předjeli jedze proti sluniku jsem nevidel rozvicenou stopku. Jel jsem pomalu dál a oni na mne málel zacali strilet, tukali si na celo apod. Pak mi rekli ze jsem klickoval a oni usoudili, že jsem ozralý. Pritom jsem se jim uhybal, aby mohli jet k nejakemu pripadu, treba kde se stríli. Coz oni snad umi vyresit.

0 hlasů

K řidičáku taky potřebuješ zdravotní posudek doktora, takže by se měl ten doktor zodpovídat, že ho vystavil blbovi.

0 hlasů

Co je to za nesmysl, radovej policajt ma maximalne zajistit oblast a pockat na zasahovku, zvlast kdyz utocnik je zapikolikovanej v baraku a ma potencialne rukojmi. Tohle je prace zasahove jednotky, ktere ma vicvik, vyzbroj a vyraznou pocetni prevahu.

0 hlasů

Nejste vy poručík Mazurek?

0 hlasů

Dalsi hrdina co videl taktiku CQB na Fandovi a ted rozdava moudra?

0 hlasů

V čem je odborník nějaký boreček, co sloužil v cizinecké legii? Legionářům jsou úplně jedno civilní životy, jsou to anonymní osoby, které se stáhnou a nikdo o nich neví. Nejsou hnáni k odpovědnosti, když zemře někdo jiný, než jejich cíl. Policajti teda měli střílet na pachatele, který byl schovaný za barem, aniž by věděli, že tam můžou být další osoby? Co by se stalo, kdyby pak expertíza prokázala, že tyto osoby zemřeli po zákroku zbraněmi policajtů? Byli pranýřováni společností a podobnými novináři, jako jsou v tomto plátku. Takových "odborníků" vám do hodiny vyseru kýbl.

0 hlasů

Nijek se nechci těch moravských četníků zastávat, ale pro jejich rodiny je určitě lepší mít doma živého zbabělce, nežli na hřbitově mrtvého hrdinu a v šuplíku metál od Chovance.
A na straně druhé jsou tu blízcí těch postřílených, kterým mohl včasný zásah možná zachránit životy.
No, vyberte si.

4 hlasy

Souhlasím. Navíc by je čekaly v případě střelby popotahovačky a kdo ví, jak by to dopadlo. V Čechistánu si člověk nemůže být jistý ničím.

0 hlasů

Věřím, že k připravenosti našich policejních složek by se měli vyjadřovat odborníci, aktivně sloužících v nich, případně v armádě. Nikoli jednotlivci, kteří sloužili v ozbrojených složkách armády cizího státu, což je v rozporu se zákony ČR.

0 hlasů

Sleduji že je dnes "bezpečnostním expertem" každý vyučený motostřelec Ándór Šandór, nebo bývalí přísl. cizinecké legie kterým dal Havel milost za trest.čin služby v cizím vojsku. Jen ti odborníci vynechávají, že se na rozdíl od policie oni bojovali pod jednotným velením. A v tomto případě by policajtům kvalitní přehoz přes levé rameno byl k ničemu. Za Íčka se nástupní škola policejních adeptů (nevojáků !!!), tak zkrátila že jsou možná schopni naučit se nazpaměť použití zbraně a zborku rozborku. O dalších předmětech jako trest.zákon, trest řád.,cvičné střelby,základy vojenské kázně v bez.sboru a pod. raději nehovořit.

0 hlasů

Naše země je jeden velký chaos. Nic nefunguje. Tedy kromě okrádání chudých bohatými. Kdyby se cokoliv stalo, tak chlupatý budou na to zírat s otevřenými hubami a Chovanec bude tvrdit, že tak je to správné a že policie nepochybila.

1 hlas

Bože, to jsou zase kecy všemožných "odborníků". Po každém průseru se tito po bitvě generálové rojí ve velkých phoufech a média s nadšením šíří všechny pitomosti, které kdo plácne. Nevzpomínám si, že by někde v Evropě zasahovali v případech různých masakrů a únosů policisté, kteří jsou jako první na místě. Vždy se čeká na speciální zásahové týmy, vyjednává se atd.

2 hlasy




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov