Fendrychu,už jsi slyšel slovo invastigativní?Pokud ne,ani se nesnaž znát jeho význam Ty to nejsi v žádném případě.Jsi obyčejný sluha pravice.Nic víc.
10 hlasů
TV BARRANDOV | SEDMIČKA | VIP SVĚT | ŽENY DÍVKY | INTERVIEW | SVĚT APLIKACÍ | PŘEDPLATNÉ
Čtvrtek 25. 4. 2024, svátek má Marek
Hlavní strana > Domácí > Názory
25.05.2010 12:05
V době, kdy davy na Staroměstském náměstí na uvítání českých hokejistů skandovaly podivné heslo KDO NESKÁČE, NENÍ ČECH, podepsal prezident Václav Klaus s arcibiskupem Dominikem Dukou dohodu o společném užívání katedrály svatého Víta. Stvrdili smír. Kdo vyhrál?
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Jezabel
29.05.2010 15:15
neregistrovaný
Fendrychu,už jsi slyšel slovo invastigativní?Pokud ne,ani se nesnaž znát jeho význam Ty to nejsi v žádném případě.Jsi obyčejný sluha pravice.Nic víc.
10 hlasů
wendell
28.05.2010 20:54
neregistrovaný
je vidět že trefil do černého, když čtu ty nenávistné komentáře tak už vím jak dopadnou volby
13 hlasů
Michal
27.05.2010 18:52
neregistrovaný
SPOLEČNÉ VLASTNIUCTVÍ, RESPEKTIVE KLANOVÉ, ČILI waqf je už specialita šaríje, katolická církev je založena na bvvlastnictví konkrétně zodpovědném, tedy osobním či definovaným, ..brzy bude věž katedrály minaretem a snad loď ekumenicky rozdělena pro husity, katolíky, muslimy,
8 hlasů
ateista
26.05.2010 15:40
neregistrovaný
pane Fendrychu, vůbec nic jste nepochopil, ve své nabubřelé víře jste vygumoval desetitisíce spoluobčanů, jejichž předci, víra nevíra přispívali na vybudování chrámu. Byli to to totiž občané státu. Katolická víra není jediná v tomto státě a lidé jiné víry i lidé nevěřící (vaši spolubratři islámisti by řekli něvěřící psi) považují katedrálu sv. Víta za symbol české státnosti. Je naprosto neuvěřitelné , jak se shodujete s komunisty, i když s opačným znaménkem. Chamtivost vás spojuje. Rozum , tolerance , smíření, to je vám patrně jako bytostnému katolíkovi naprosto cizí. Domunik Duka učinil vstřícný krok a vy ho viníte z defétismu. a uvažujete o tom ,kdo zvítězil. Jak typické.Církev bojující, to už tady kdysi bylo, toho jsme si jako národ užili dost. Možná , že by bylo načase přestat uvažovat o nekatolících jako o lidech druhé kategorie. Možná , že není vítěze, zvítězil pouze konsesus na obou stranách.
13 hlasů
vuk
26.05.2010 09:26
neregistrovaný
Budu i nadále muset - když se budu chtít jít na posvátná místa pomodlit a oddat se rozjímání - zaplatit po šejdířském a orientálsky lichvářském způsobu vstupné?!? Ježíš by měl opět jednou vyhnat "směnárníky" z chrámů!!!
12 hlasů
simson
26.05.2010 08:37
neregistrovaný
Tak tohle je jeden ze slabších článků pana Fendrycha, právně byla záležitost uzavřena Nejvyšším soudem již před několika měsíci.... Katedrála nikdy nebyla vlastnictvím katolické církve!
14 hlasů
Lotras
26.05.2010 01:40
neregistrovaný
Fendrzchu ty jsi ale nájemný blbec a gauner.
14 hlasů
Me2d
26.05.2010 00:16
neregistrovaný
dělá se z toho jako kdyby si to katolíci chtěli naložit na trakař a odvézt do Vatikánu. Stejně na to musí dát peníze stát, protože církev by na údržbu a opravy po dvaciáši vleznýho, případně "pámbů Vám to zaplať", vybírala pár světelných let. Podle mě teď katolíci chytře couvli a přitlačí až půjde o pozemky ;-) jestli jsou tak "nezjištní" jako místní Cyril tak potěš koště
14 hlasů
vuk
26.05.2010 00:14
neregistrovaný
Fähnrich - zas jeden z těch pravdoláskařů, neolevičáků a eurobolševiků, co furt spojují Klause s komunistama - havloidi, jste už trapní!!!!!
22 hlasů
Mickey Mouse
25.05.2010 20:46
neregistrovaný
Pokud je mi známo, tak dokument z roku 1955 opravdu nepřevádí vlastvnictví, ale vlastně pouze správu a užívání na stát. Takže nejde o to, že by se stvrdily nějaké komunistické pořádky - komunisté totiž vlastnictví nikdy nepřevedli. Tento akt církev nezpochybňovala. Pouze tvrdila, že na jeho základě nepřešlo vlastvnictví. Stát byl jiného názoru. Takže bývalé komunistické vlády se to vlastně nijak netýká - spor nebyl o to, jestli jejich opatření platí, ale o to, jak si ho vykládat.
20 hlasů
sosa stokurev
25.05.2010 20:24
neregistrovaný
Co je to za úvahu, že "jednoznačně vyhrál hrad (stát) " ? Stát vyhrál již před více než půl rokem, když Nejvyšší soud rozhodl, že katedrála je ve vlastnictví státu ! Jeho rozhodnutí je pravomocné, poněvadž ústavní stížnost je mimořádný opravný prostředek, který nemá na právní moc vliv. To, že katolická církev se zavázala, že vezme ústavní stížnost zpět, jednak nemá právní význam (nikdo se platně nemůže vzdát budoucích práv), jednak si spočítala, že jí ÚS nevyhoví. My, český národ, jsme nevyhráli nic. Naopak, Klaus poskytl církvi dva další paláce a zpoplatnil nám návštěvu katedrály. Tohle je tedy vítězství ?
28 hlasů
Rintintin
25.05.2010 19:47
neregistrovaný
Pan Duka je prostě slušnější a rozumější než ten hokynář co tam byl před ním.Jde mu také o nutně pošramocenou pověst katolické církve ,všichni víme jak se bezohledně drala o majetek.Jistě ,že církev musí z něčeho žít ,ale oni chtěli být bohatí ,aby mohli ovlivnovat politické dění podobně jako to dělá katolická církev v Polsku.Prostě upnuli se jen na získání mejetku ,ale poslání církve je jiné .Zušlechtovat společnost ve smyslu křestanství a desatera.
21 hlasů
prokouk diviš
25.05.2010 19:41
neregistrovaný
otazka zni kolik kaček z dani občanu nacpal stat do chřtanu katolikum a za co černořitnaci připominaji jedno etnikum ktere nepracuje ale furt tzn pořad chce zaplati za nic nedělani a ještě řvat že je to malo a ti komunisti ktery tak faraře dusili jim čtyřicet let platili apanaže bez mrknuti voka to jenom pro pořadek pro ty ktery to zaměrně zamlčujou
19 hlasů
Pavel
27.05.2010 17:54
neregistrovaný
Proč se bojíš nazvat to etnikum konkrétně? Že by ti rozbili hubu, nebo hnali před soud? Ty jsi tedy hrdina,- a takových je u nás bohužel mnoho!
14 hlasů
Propagandista
25.05.2010 23:39
neregistrovaný
Soudruhu, přijď k nám někdy na schůzi, nebyl tys církevní tajemník?
16 hlasů
tiktak
25.05.2010 19:14
neregistrovaný
Nejen bolševici, ale vše co bylo ukradeno, má být vráceno. To platí i v dnešním právu. Tak hrrr. Ať kníže vráti vše co jeho rod ukradl po Bílé Hoře.
25 hlasů
David
25.05.2010 18:39
neregistrovaný
Dobrák Duka podepsal smlouvu s Klausem ? Pak nelze, než věřit obsahu článku.
14 hlasů
!
25.05.2010 18:07
neregistrovaný
Cirkev po staleti stale krade, vrazdi, vymyva mozky ovcim a pestuje si sve pedofilni poskoky
25 hlasů
ŽIVNOSTNÍK
25.05.2010 17:48
neregistrovaný
Obržel jsem domů direct marketingový dopis ODS. Vyřiďte prosím předsedovi ODS, který nechodí do práce, patrně pobírá sociální dávky nebo se hodil tzv. marod, že vrahy a zloděje nevolím. Před rokem 1989 by takový nepracující člověk byl obviněn z příživy, trestného činu příživnictví.
19 hlasů
Alan Kieslinger
26.05.2010 09:29
neregistrovaný
Vážený imbecile opojený lihem z jistého domu, pokud nemáte co říci, neobtěžujte slabomyslnými poznámkami pana Dimuna ve všech diskusích.
10 hlasů
ll
25.05.2010 15:33
neregistrovaný
Fendrych - i takového jsme měli 1. náměstka MV. Za Rumla.
42 hlasů
co
25.05.2010 20:41
neregistrovaný
Myslíš toho Rumla, co taky vystudoval v Plzni? Odborník....
21 hlasů
jan
25.05.2010 15:07
neregistrovaný
Fendrychu proč přeháníš anebo kdo a kde Tě vychovával k v nenávisti vůči věřícím lidem? já se s tím nikdy nikde nesetkal v nábožensky založené rodině samozřejmě, že ne, ale ani na žádném stupni škol (a a bsolvoval jsem je od národky až po VŠ . a to v letech 1959 - 1977) dokonce ani ne při ročním absolvování vojenské služby. A k nenávisti nelze vychovávat, ta je jedinci vlastní anebo ji může získat díky hrůzným prožitkům. No a co je nejsmutnějš, že po nástupu demokracie již není v kostelích co ukrást, jsou vypleněny, komošovský útlak přitom přežily.
33 hlasů
bi
25.05.2010 14:36
neregistrovaný
Je dobře,že katedrála je všech. Alespoň s ní nebude nikdo kšeftovat.
29 hlasů
jan
25.05.2010 15:08
neregistrovaný
rovněž tě vychovávli k nenávisti k věřícím lidem?
23 hlasů
Troška
25.05.2010 14:35
neregistrovaný
Ač nerad (kvůli p. Fendrychovi) musím s jeho článkem (p. Fendrycha) resp. s jeho obsahem, bezvýhradně souhlasit.
23 hlasů
jan
25.05.2010 15:08
neregistrovaný
rovněž tě vychovávli k nenávisti k věřícím lidem?
27 hlasů
jenik
25.05.2010 13:12
neregistrovaný
vsechno, co bolsevici ukradli by melo byt vraceno, ze tomu tak neni, jen dokazuje, ze bolsevici porad vladnou - v parlamentu, na uradech, na soudech - vsude obhajuji zlodeje - komance (stat)
26 hlasů
Pavel
31.05.2010 22:04
neregistrovaný
Ano- PRAVDA !!! A potlesk autorovi. Kněží a biskupové nikdy neřekli, že jsou Bohem. Zatímco komunisté a bolševici jím být chtěli,jako bohové už málem jednali a snaží se jednat dále, proto církev pronásledovali a pronásledují- svatá pravda!!! Český člověče vzpamatuj se!!!
6 hlasů
ll
25.05.2010 15:37
neregistrovaný
Co to je "bolševici nakradli". To snad byli marťani? Kdo může říct, co by se stalo s majetkem během cca 40 let? Restituce - jeden z nejhorších přehmatů po Listopadu. Co se stalo nejde odestát. Ačkoli teď je v módě se omlouvat.
27 hlasů
zane
25.05.2010 17:43
neregistrovaný
Kdyby ti ukradli peněženku, tak kdoví co by s ní bylo, kdyby se to nestalo. Třeba bys ji ztratil. Co se stalo nejde odestát. Pokud chytí zloděje s tvými panězi, tak ti je přece nebudou vracet.
13 hlasů
jan
25.05.2010 15:11
neregistrovaný
jenže Katedrála nikdy církvi nepatřila
56 hlasů
jams
26.05.2010 02:29
neregistrovaný
To záleží na tom, co míníte slovem "církev". Římskokatolickou církev totiž tvoří množství právnických osob. Každá diecéze (oblast spravovaná biskupem), každé opatství, každá farnost jsou právnickými osobami, které mají nějaký majetek, nějaké zaměstance. Pražskou katedrálu vlastnila právnická osoba Kostel sv. Víta (přesný název byl trochu jiný a delší, ale nechci to hledat), kterou ovládala římskokatolická církev, tj. jmenovala členy správní rady, konkrétně svatovítská kapitula (sbor kněží u katedrály) a pražský arcibiskup. Tato právnická osoba přežila komunismus, neboť šlo o osobu zřízenou církví (arcibiskupem), takže zrušit by ji mohla zase jen církev, a tato právnická osoba, fyzicky představovaná nebo zastupovaná arcibiskupem Vlkem, žalovala o přiznání svého vlastnictví. Po několika letech byla sloučena s jinou církevní právnickou osobou, se svatovístkou kapitulou, která pokračovala v soudních žalobách své právní předchůdkyně.
10 hlasů
Pini
25.05.2010 14:11
neregistrovaný
Z opatrnosti jste zapomněl - na hradě.
15 hlasů
Tomas Hudecek
25.05.2010 12:17
neregistrovaný
Z pohledu historickych souvislosti se mi spor o majetek cirkvi vs. stat jevi pouze jako fakt, ze se dva zlodeji prou o tom, komu patri to, co nakradli. Z pohledu pragmatickeho j jedno, kdo bude platit provoz cehokoliv z tohoto sporu, protoze ve vysledku to opet pujde z dani :-(.
21 hlasů
roman.jih
25.05.2010 12:47
neregistrovaný
souhlasim ,ale také souhlasím s tím že velká část ,,lidu,,si myslí že to stát,,bolševici,,nakradli je jeho............schit
17 hlasů
21.02.2024 10:00
Automobilový trh prošel za poslední čtyři roky významnou proměnnou. Mění se zákaznické potřeby, kolísá nabídka a rostou ceny aut. Prodejci ojetých automobilů museli značně změnit... více
© 2006 EMPRESA MEDIA, a.s. Publikování či další šíření obsahu těchto webových stránek bez písemného souhlasu vedení internetové redakce časopisu Týden je zakázáno. Kompletní pravidla využívání obsahu najdete ZDE. Tento server využívá agenturní zpravodajství České tiskové kanceláře (ČTK). Publikování či další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je zakázáno bez písemného souhlasu ze strany ČTK.
Zásady ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů
Tento portál mediálně zastupuje ARBOmedia s.r.o. Zásady používání Cookies v reklamním systému. Nastavení soukromí
Redakci můžete kontaktovat na emailové adrese internet@tyden.cz. V případě technických problémů pište na adresu webmaster@tyden.cz. Server hosting zajišťuje VSHosting s.r.o.
2006-2024 © Created by Sabre s.r.o.
Nejdiskutovanější názory
jan (56 hlasů) 25.05.2010 15:11
jenže Katedrála nikdy církvi nepatřila
ll (42 hlasů) 25.05.2010 15:33
Fendrych - i takového jsme měli 1. náměstka MV. Za Rumla.
jan (33 hlasů) 25.05.2010 15:07
Fendrychu proč přeháníš anebo kdo a kde Tě vychovával k v nenávisti...
bi (29 hlasů) 25.05.2010 14:36
Je dobře,že katedrála je všech. Alespoň s ní nebude nikdo kšeftovat.
sosa stokurev (28 hlasů) 25.05.2010 20:24
Co je to za úvahu, že "jednoznačně vyhrál hrad (stát) " ? Stát...