Drábkův plán: minimální mzda vzroste o čtyři sta korun

Domácí
16. 8. 2011 13:17
Ministr práce a sociálních věcí chce svůj návrh předložit vládě.
Ministr práce a sociálních věcí chce svůj návrh předložit vládě.

Minimální mzda by se měla od ledna zvýšit ze současných osmi tisíc korun na 8400 až 8500 korun. Oznámil to ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek. Tento návrh prý předloží vládě. Tripartita se přitom v úterý na konkrétní výši nedohodla.

Českomoravská konfederace odborových svazů na jednání přicházela s představou, že by se minimální mzda měla zvýšit o 15 procent, tedy na 9200 korun. O tolik podle nich vzrostla od posledního zvýšení v roce 2007 inflace.

Naopak zaměstnavatelé trvali spíše na nižší částce. Podle pondělního vyjádření prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jaroslava Hanáka si představovali nárůst o 300 nebo 400 korun.

Tripartita kromě minimální mzdy měla na programu také otázku takzvaných předdůchodů, tedy předčasných důchodů pro lidi s namáhavou nebo nebezpečnou profesí, a daňovou reformu.

Autor: ČTK Foto: Robert Sedmík

Další čtení

ilustrační obrázek

Spor o asistenty pedagoga. SPD a Motoristé chtějí větší změny v inkluzi

Domácí
5. 10. 2026
ilustrační obrázek

Čtyři dny před volbami radní Prostějova schválili tendr na bazén za 750 milionů

Domácí
5. 10. 2026
 Kvůli nízkému stavu vody vystupují z Vranovské přehrady zdi, základy domů a sklepení starého Bítova, původní obce, která byla zbořena a zatopena v roce 1933 v souvislosti s výstavbou Vranovské přehrady

Z Vranovské přehrady se vynořil starý Bítov. Hladina je mimořádně nízko

Domácí
5. 10. 2026

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ