Hlavní strana > Domácí
Kongres ODS
Politolog o Fialovi: Na papíře to vypadá jinak než v čele strany
19.01.2014 06:27 Rozhovor
Teoreticky je nový předseda ODS Petr Fiala jako politolog skvěle připraven. V praxi to bude jiné. Těmito slovy hodnotí změnu v čele občanských demokratů docent politologie z Univerzity Palackého v Olomouci Pavel Šaradín.
Zpět na článek
Vložte nový příspěvek
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Přihlášení | Registrace
Diskuzní příspěvky
Karel Vlk
20.01.2014 05:46
JUDrKarelVlk
Já věřím, že pan Fiala ODS reformuje, musí tady být někdo, kdo se postaví levici, populistickým stranám a komunistům.TOP 09 na to sama nestačí.I když sama za dnešní stav nese částečně vinu.V koalici s ODS viděla nepřítele spíše na pravici než na levici
0 hlasů
Josef Lustig
19.01.2014 22:33
Andersen
Uz to vedi pomalu i cesti hokejisti, ze s hlouhymi vlasy vypadaji jako postkomunisticke vopice, ale soudruh Keller to jeste nevi :)))) Keller je casova momentka bolsevickeho vzdelani. Jednou se to naucil a ted to neustale reprodukuje. Je velice legracni. Do Bruselu prinese trochu prazskeho buranismu.
0 hlasů
Tom Kut
19.01.2014 22:49
Tosa
Ty si opravdu rudoočko, za vším vidíš komunisty. Jsi Don Quichotem studené války. Sám si nahnědlá opice. A o naše hokejisty se neopírej. Vaši na OH ani nejedou, protože rupli i s Rakušáky. Ale určitě v tom budou mít prsty komunisti.... chudáčku
5 hlasů
sandokan Stalone
19.01.2014 17:43
Sandokan
Další pedagog,který přišel zbohatrnout do politiky.Má tři děti a tak se musí snažit.
Ideály ,jako svoboda,mravnost,moudrost,inteligence,pravda a čest.Těchle keců mají Češi plné zuby.Chtějí prachy a to hned!To všqak umí splnit jenom levice.Vezme si další dluhy a schopným zvedne daně.Fiala je Mimoň.Prachy lidem vydělat nebo rozdat neumí,sám má kulový a tak jen další ideealista,který bude sám pít víno a druhým budeš kecat o SVOBODĚ.
Tralala!
¨Měl založit novou Fialovou stranu,pak by se možná našlo pár bláznů.
ODS je strana Mimoňů a končí!!!!!
It is as it is.
Tralala.
1 hlas
daniel Pink
19.01.2014 15:02
dorianek
vzdy si vzpomen na krivacke schvalovani CIRKEVNICH RESTITUCI a z ODSTOP se zakonite poblejes
10 hlasů
Václav Horák
19.01.2014 16:01
pozorovatel
9 z 10 českých dívek bleje už jen při pohledu na zakrsklého tlouštíka Deniskahlavu alias Pinka.
5 hlasů
Václav Horák
19.01.2014 16:01
pozorovatel
9 z 10 českých dívek bleje už jen při pohledu na zakrsklého tlouštíka Deniskahlavu alias Pinka.
0 hlasů
Pavel Šmatlák
19.01.2014 10:35
Pavel10
Fiala vystudoval politologii.To je něco jako vuml za komančů.A to ještě dostávají za tak nesmyslné studium tituly a pod.Oni většinou ty humanitní studia jako je ta politologie,sociologie a pod je trochu přeceňované studium.Zkrátka když nejsi nějak chytrý,,šikovný nebo zručný a nechce se ti makat tak vystuduj něco humanitního směru a je vy malováno a ještě budeš guru.Myslím si,že žvanilů je tady už dos a pan Fiala je jeden z nich.Být profesorem žvanilologie to se dneska nosí žre?
13 hlasů
Henex
19.01.2014 14:51
Henex
Vy máte také "vy malováno"...
Ale jinak máte pravdu, když člověk poslouchá to vašeho guru Kellera, tak je to opravdu hrůza...
5 hlasů
Přemysl Kadlec
19.01.2014 15:00
Kadlec
Prof. PhDr. Jan Keller, CSc. je moravský sociolog, filozof, publicista, environmentalista.
8 hlasů
Henex
19.01.2014 16:26
Henex
A proč mi to sdělujete? To já přece vím, jinak bych o něm nepsal.
Ten člověk budí dojem, že byl přenesen v čase z dob reálného socialismu. Vzhled zastydlého venkovského elegána s účesem alá pudl, chybí mu jen rádiovka. Myšlenky také skvělé, mohl by z fleku přednášet na VÚMLu. V Bruselu si s těma "barrosama" bude rozumět, určitě se z jeho pera dočkáme nějakého skvělého celoevropského nařízení...
5 hlasů
Přemysl Kadlec
19.01.2014 17:28
Kadlec
Ale já to nesděluji jenom pro vás. Podobně píše Pavel, na kterého reagujete vy, i Václav, na něhož jsem reagoval zase já. V článku se přece píše o politologovi Fialovi a ne o Kellerovi. Proto jsem jenom naznačil,že Keller s Fialou nejsou kolegové. Je - li vám známo nebo úplně fuk, že politologie a sociologie není úplně totéž, tak pardon a nevztahujte mé krátké sdělení k sobě. Politologie se zabývá sociálními fenomény, které chápe jako výsledek politické činnosti politických institucí, v sociologii se zdůrazňuje vztah mezi sociální strukturou a politickými institucemi.
4 hlasy
Přemysl Kadlec
19.01.2014 21:08
Kadlec
Henex 19.01.2014 19:24
To "spojili" a zrušili komunisti v letech 1948 - 1950.Výuka sociologie na vysokých školách byla zastavena a označena za buržoazní pavědu.Její představitelé mizeli z veřejného života, mnozí odešli do exilu. Výuka politologie fakticky ani nezačala. Místo toho se pak zavedl "marxák".
3 hlasy
Henex
19.01.2014 19:24
Henex
Aha... Takže politolog je vlastně sociolog naruby a obráceně. Obojí je pro společnost jistě přínosné a nezbytné. V rámci úspor bych navrhoval obě profese spojit a následně zrušit... :-)))
2 hlasy
Václav Horák
19.01.2014 15:52
pozorovatel
FM je plný filozofů,filozof s.Keller,filozofové tlustá Prcina a tlustý Less...
4 hlasy
Václav Horák
19.01.2014 15:52
pozorovatel
FM je plný filozofů,filozof s.Keller,filozofové tlustá Prcina a tlustý Less...
0 hlasů
Václav Horák
19.01.2014 14:04
pozorovatel
Králem těchto žvanilů je soudruh Keller,královnou soudružka Dvořáková a korunním princem přítel Jelínek.
4 hlasy
Přemysl Kadlec
19.01.2014 14:53
Kadlec
Václave, Keller není politolog. Pokud jde o teoreticky nejzdatnější politology - tak prvním profesorským králem v oboru politologie v kategorii mužů byl u nás právě Fiala a v kategorii žen je profesorskou královnou politologie Dvořaková. Politolog Fiala se však nyní stal pravicovým politickým profesionálem. Uvidíme, jak obstojí teoretik v praxi. Dvořáková však stále zůstává jenom levicivě orientovanou politoložkou z povolání. Ostatní politologové jsou oproti těmto dvěma jmenovaným v oboru politologie spíše amatéři nebo samouci, ať už jsou zprava nebo zleva.
9 hlasů
Vlad Naiva
19.01.2014 16:45
Vlad_Naiva
Keller je vzdělaný chlap a chová se tak: protože se snaží svůj sociologický pohled nepolitizovat (ve smyslu orientace). Je 'nálepkován' jako 'levicový'. Pokud se kdokoli snaží dívat na věci a jevy nikoli levopravým pohledem, pak se v té přesile mudrlantů pseudopravicových (spíše ale politruků současného režimu) může jevit 'levicově'.
Dvořáková je žvanilka (politolog nesmí být levicový-pravicový stejně jako sociolog), mluvčí gaunerského establishmentu. Pročpak myslíte, že na rozdíl od Kellera je neustále zvána do ČT. O Jelínkovi nemá smysl ani psát, to je obyčejný lhář, 'sponzorovaný' podržtaška. Proto je na ČT 24 nejčastěji, politruk jako řemen.
6 hlasů
Václav Horák
19.01.2014 14:04
pozorovatel
Králem těchto žvanilů je soudruh Keller,královnou soudružka Dvořáková a korunním princem přítel Jelínek.
1 hlas
Vlastislav Potter
19.01.2014 12:17
nedytcek
Pane Šmatláku,dávám Vám plně za pravdu.Politolog říká v podstatě to co ví každý "běžný" občan zajímající se o politiku,jen tomu dá "vědeckou" formu.
3 hlasy
Vlad Naiva
19.01.2014 12:59
Vlad_Naiva
Politologie je podobor, který je dnes v ČR vskutku zneužíván ideologicky, srovnání s VUMLem sice kulhá, ale vzdáleně a trochu přehnaně to lze tak chápat. Přesně pak sedí příměr "žvanilologie", to se mně líbí :o)
Sociologie ale je obor velmi rozsáhlý a komplexní, to tedy Pavel Šmatlák pravdu nemá, pouze je někde zneužíván opět ideologicky, záleží totiž na personálu a jak známo, vládne všude klientelismus, takže i na VŠ učí kamarádíčci a ti s 'pravým' přesvědčením...
12 hlasů
Přemysl Kadlec
19.01.2014 15:41
Kadlec
Předmětem politologie byla, je a bude obecně řečeno politika. A ta se bez ideologie neobejde. Máte pravdu, že srovnání studia politologie s VUML sice hodně kulhá, hlavně v tom smyslu,že tu mohli studovat pouze komunisti a nomenklaturní nestraníci bez rozdílu v úrovni vzdělání. Jak asi oba víme, tak politologie jako politická věda za minulého režimu vůbec neexistovala. Svým způsob se však dostávala do služeb kateder marxismu - leninismu, později ústavů nebo kabinetů ML vysokých škol.
4 hlasy
Vlad Naiva
19.01.2014 17:03
Vlad_Naiva
Jj. Politologické disciplíny i za bolševika byly součástí VŠ studia, třeba zkoušku z politické ekonomie jsem musel dělat i na technice a předcházelo něco jako (ideologicky vhodně modifikovaná) politologie - dějiny MDH, to byl skutečný ideologický nářez, hnus. Stejně jako VUML. Politologie je zneužívána obdobně... ostatně ekonomie je dnes ideologicky deformována také, třeba I.Švihlíková musela opustit VŠE (a tu vámi oslavovanou V.Dvořákovou) z ideologických důvodů (nadprůměrná studentka, červený diplom, ale z VŠE ji vyštvali).
Co se týče oboru politologie, je oproti sociologii opravdu méně rozkročen. Sociolog např. potřebuje znalosti i z matematické analýzy a lineární algebry, na to může politolog 'dlabat'. Vystudovat politologii je tudíž nesrovnatelně snazší než sociologii a tím pádem je možno hromady absolventů používat jako fanatické politruky - jinak než 'sponzorstvím' za své manipulativní plky by se neuživili.
Atd., atp., to je na dlouhou debatu, sice zajímavou, ale tak spíše na pokec u sklenky vína :o)
6 hlasů
Henex
19.01.2014 14:52
Henex
Tak vidíš Naivo, máš další slovo do svého bakaloslovníčku...
6 hlasů
Vlastislav Potter
19.01.2014 14:30
nedytcek
Domnívám se,že pan Šmatlák ( a dal jsem mu za pravdu) psal přesně o politických komentářích .To další ( rozsáhlost a komplexnost) už zajímá méně lidí.
1 hlas
Karel Musil
19.01.2014 09:59
KarelMusil
ODS byla pro sponzory zajímavá, dokud měla moc. Teď se 16 poslanci je nezajímavá. Každodenní práci by měl odvádět Zahradil, ale ten dává přednost nenáviděnému Bruselu a když tam bude zvolen, tak to tady zase bude jen kibicovat. Anebo si nechá obě funkce a pak nebude dělat pořádně žádnou, jako hejtmani-poslanci.
3 hlasy
deda
19.01.2014 09:55
deda333
Primitivní nálepkování zástupce pravicově smýšlejících občanů, co by mafiánů, zlodějů atd. jsou k ničemu. Jde prostě o stranu, která po většinu byla ve vládnoucích orgánech, takže se na ní nabalovali různí chytrácí, ale to je búděl každé vládní strany. Když 8 let byla špici ˇCSSD bylo to stejné, ba v horším, kdy politiku ovlivňovali Mrázek, Krejčíř, Pitro, Koláček, eťa z Budišova, Doležal z 5 na stole v českých, Vybíral, Lhotský atd. Ti příživníci, ať je nazýváme šibaly, kmotry, mafiány jsou přítomni stále a pochopitelně se nenabalují na strany s preferencemi pod 10 % nebo na kopmunisty, ktečří, doufám, nebudou již vládnout nikdy. Ty politické popravy a žalářování již stačilo.
5 hlasů
Přemysl Kadlec
19.01.2014 11:13
Kadlec
Dědo, je pravdou, že na vlivné a vládní strany se vždy nabalují "různí chytráci". Jen pro upřesnění, i někteří z těch, které ve svém výčtu jmenujete v souvislosti s ČSSD byli nejdříve napojeni na ODS. U ODS to začalo. Vždyť na jejím ustavujícím kongresu v roce 1991 si delegáti zvolili vedle Klause za své místopředsedy Čermáka a Macka.
12 hlasů
Karel Loskot
19.01.2014 09:35
lrklo
Fiala bude mluvit jak kniha, ale ideologie této mafiánské strany zůstane stejná !
6 hlasů
genius apa
19.01.2014 09:35
geniusapa
O "kvalitách" Fialy svědčí jeho angažmá ve zlodějském gangu ODS, ale co píše Šaradín, svědčí o tom, že základní kvalifikací "politologa" je ignorování skutečností. Skoro bych řekl, že někdo posbíral literaturu z Vokovické Sorbonny, otočil znaménka a stal se českým politologem...
12 hlasů
Jiří Dostálek
19.01.2014 09:07
Reptal
V pozadí stojí a s přehledem vše řídí lyšák Blažek, zbytek jsou poskoci.
9 hlasů
LV 426
19.01.2014 07:55
rkkk2
Pokud tato strana bude hlásat to, co hlásají Svobodní, pak bude zbytečná. Pokud tato strana bude hlásat něco jiného, pak bude škodlivá. V obou případech by měla být rozpuštěna.
6 hlasů
Petr Dvořák
19.01.2014 10:16
gogan
Mám obavu, že ten největší odpad se už ke Svobodným tlačí. V ODS zůstali jen ti nejvíc profláklí, ti co možná reformu myslí vážně a ti hodně pomalí.
Pokud by se jim restart podařil jako středopravá strana by místo měli, ale nevěřím tomu.
2 hlasy
Jednu věc na celé záležitostí nechápu. Jak může rektor univerzity, vysoce vzdělaný člověk, vlézt mezi takovou špínu jako je ODS a ještě se nechat navolit do jejího čela.
14 hlasů
Jiří Novák
19.01.2014 06:41
JGLN
Proč furt oprašujete mrtvolu zvanou ODS??????
Nebo se vám, páni redaktoři, zlodějiny této strany páčí??????
17 hlasů
Holly
19.01.2014 12:58
dancer
protože socky nekradou že? .. Gross, Shlouf, Zeman, Rath... a to je jenom špička ledovce
4 hlasy
Petr Dvořák
19.01.2014 06:50
gogan
To máte těžký ... komunisti těch zlodějin mají za sebou daleko víc a taky tvrdí, že jsou někdo jinej.
10 hlasů
Karel Loskot
19.01.2014 09:39
lrklo
A co teprve katolíci !! A přitom Duka to je dobrák od pohledu, ale má k noze katolického heydricha Holuba, který se nedávno předvedl v ČT 1 !
12 hlasů
Daša Fuksova
19.01.2014 08:50
Honzik
Máte to opravdu těžký ... favorit ve zlodějnách se potápí. Bude třeba ho podporovat v diskuzi za každou cenu. Děláte to dobře:
NAKRADLI CO MOHLI - je to třeba pro restart přiznat. Ale u těch komunistů je to trošku blbý příměr. Co takhle zlodějny církve?
P.S. ...těch ZLODĚJIN se píše ZLODĚJEN...
já myslela, že pravičáci jsou více vzdělaní než ta levice ...ale jak vidím, vyjímka potvrzuje pravidlo.
TAK PO MODRÉ A DOPRAVA !
16 hlasů
Viktor Racek
19.01.2014 11:38
xviktor
Vy s tím pravopisem bojujete, dámo, dlouhodobě, dnes nejmíň tři hrubky. Nikoho na to neupozorňuji, ale když tady někdo poučuje jiné - jak to děláte vy - tak by si snad měl nejdřív zamést před vlastním prahem. Nebo jste tím chtěla říct, že u levičáka (tedy u vás) se ani vzdělání neočekává??
4 hlasy
Ono je jedno, co se stane s ODS. Protipól potřebuje každá demokracie - jinak bychom měli opět vládu jedné strany, jedné ideologie. Nutno říci, že ODS v tomto ohledu svoji funkci plnila spíše mizerně a pakliže zanikne, vyplní její místo strana s jiným názvem a možná se své úlohy zhostí lépe. Není tedy, nad čím jásat.
5 hlasů
Petr Dvořák
19.01.2014 10:00
gogan
Honzíku rudej, analogie s komáry je naprosto přesná i když z toho máte osypky. Místo napadání hovorovýho tvaru (dnes běžně použvaného) máte nějaký argument proti, nebo jen z nouze kydáte?
P.S. máte ve svým konstruktu logický chyby, církev není politická strana, nejsem podporovatel ODS a případná chyba není mírou vzdělání eliminována.
7 hlasů
Josef Procházka
19.01.2014 09:51
Keton
Doporučuji nahlédnout do Pravidel ČJ. Např. slovo vyjímka je správně výjimka apod.... A což teprve slovo zlodějina.... Zkuste se napřed poučit. Jinak máte pravdu, po modré vede cesta pouze ke zkáze.
7 hlasů
Pavel Šmatlák
19.01.2014 10:47
Pavel10
Ano pane učiteli.Ale tady se diskutuje a neznámkuje se český jazyk.To se děje ve škole a je to i když se to učí hrůza,takže pane! až to bude o pravopise tak tam je to v pořádku.
9 hlasů
Henex
19.01.2014 14:48
Henex
Ve vašem případě je to opravdu hrůza...
3 hlasy
Viktor Racek
19.01.2014 11:41
xviktor
Šmatláku, ale Procházka jen odpovídá té dámě, která nesprávně poučovala o pravopise jako první... Sakra lidi, když chcete na něco reagovat, aspoň se obtěžujte přečíst si příspěvky v jednom vlákně.
3 hlasy
Nahoru
Nejdiskutovanější názory
Jiří Novák (17 hlasů) 19.01.2014 06:41
Proč furt oprašujete mrtvolu zvanou ODS?????? Nebo se vám, páni...
Daša Fuksova (16 hlasů) 19.01.2014 08:50
Máte to opravdu těžký ... favorit ve zlodějnách se potápí. Bude třeba...
V L (14 hlasů) 19.01.2014 07:10
Jednu věc na celé záležitostí nechápu. Jak může rektor univerzity,...
Pavel Šmatlák (13 hlasů) 19.01.2014 10:35
Fiala vystudoval politologii.To je něco jako vuml za komančů.A to...
genius apa (12 hlasů) 19.01.2014 09:35
O "kvalitách" Fialy svědčí jeho angažmá ve zlodějském gangu ODS, ale...