Průzkum
Romské děti by měly chodit do běžných škol, míní většina Čechů

24.11.2014 17:06

Romské děti by se podle většiny Čechů měly vzdělávat v běžných třídách základních škol. V zářijovém průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění se tak vyjádřilo 59 procent respondentů, naopak zhruba třetina vyjádřila nesouhlas.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Jiří Prokeš (22 hlasů) 24.11.2014 17:34

    Běžte s těmi manipulativními výzkumy někam. Většina Čechů si myslí,...

  • rené pawlitte (11 hlasů) 24.11.2014 17:41

    nelze nevzpomenout dávného moudra, že: existuje 5 druhů lži: lež...

  • Karel Wagner (9 hlasů) 24.11.2014 17:44

    Plně s tím souhlasím, ale moje dítě by v takové třídě nebylo.

  • Martin Kocias (9 hlasů) 24.11.2014 18:38

    Romské děti chodí do normálních škol. tedy za předpokladu, že umí...

  • Animal Farm (8 hlasů) 24.11.2014 18:09

    "míní většina Čechů" Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha! To...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Nevím, kdo, kde a jak prováděl průzkum, ale.... pár postřehů z praxe... Jsem učitelka na "běžné" základní škole. Běžné v uvozovkách proto, jelikož 90 % našich žáků jsou Romové (škola má téměř 500 žáků). Jsou mezi nimi velmi šikovné děti, průměrné i velmi slabé. Pokud je někdo posílán do speciální školy, má to svůj důvod! A tím důvodem není to, že je ROM!!! Navíc... pokud je dítě navrženo do speciální školy, není to jen o tom, že ho tam učitel pošle a hotovo. Musí být speciálně vyšetřeno a hlavně... MUSÍ S TÍM SOUHLASIT RODIČE!!! Takže rozhodně mají Romové možnost se vzdělávat v běžné ZŠ. U nás ve škole jsou zřízeny přípravné třídy pro předškolní děti. Většina z nich tam dochází 2 roky, jelikož mají odklad. A přesto se najdou jedinci, kteří bohužel nezvládají učivo běžné ZŠ, i přesto, že se jim učitelé maximálně věnují. Když pak slyším v médiích z úst vrchnosti, jak jsou chudáci Romové diskriminováni, je mi z toho zle! Kdy už konečně přestanou kdákat blbosti a přijdou se podívat do škol a oblastí, kterých se to týká, kde jsou Romové ve většině. Učitelům, kterých se to týká především, pak přidají s velkým humbukem 3,5 % k už tak ubohému platu a hlavám pomazaným není trapné si zvýšit platy až o 25%??? Kam naše republika spěje??? Ne k diskriminaci Romů, ale k diskriminaci poctivých a slušných lidí v tomhle Kocourkově!!!

0 hlasů

Učitel. Inkluze v našem pojetí je konec základního státního školství. Zřejmě je to úmysl, aby byl podpořen vznik soukromých škol. Jenže málokdo na to bude mít, takže opět asi úmysl - děti bohatých budou mít výhodu už od základní školy. Vždyť to vidíme na všech frontách, že se všechno dělá pro bohaté. Dokonce i do zákonů trestních se dostává "bude odsouzen na xx let NEBO POKUTÉ xx Kč". Je otázkou času, kdy si tito lidé vytvoří beztrestné prostředí. Občan s průměrným příjmem už dnes raději sklapne než by platil výdaje na advokáty.

0 hlasů

Evropa nám nemá co radit. Ve Francii jsou takoví negramotní. Tak propracovaný a finančně podporovaný systém jako máme my má málokterá země EU. Bohužel většina těchto peněz profičí bez efektu, nebo dokonce podpoří zneužívání.

0 hlasů

Po 10ti letech jako učitel zvláštní školy: romské děti z 90% nemají sebemenší zájem o vzdělání a ve třídě ruší. Jejich docházka je motivovaná jedině z důvodu dávek. Je nesmyslné dávat podmínku dávek docházkou dětí do školy, aniž by k tomu přibyla povinnost alespoň slušného chování (lze hodnotit jednoduše známkou z chování, která ale nesmí být odvozována také z neomluvených hodin ale skutečně jen z chování). Po svých zkušenostech i s neromskými dětmi pocházejícími z nepodnětného prostředí bych zrušil povinnou školní docházku - snaha o vzdělání totiž lze nazvat "hora porodila myš". Asistenti pedagoga nic neřeší. Pokud se věnují tyto promrhané peníze raději na podporu nadaných dětí (bez ohledu na etnikum - vyjímky existují), bude pro pro společnost 1000x výhodnější.

0 hlasů

Nadpis článku je naprosto lživý a nikdo mu nemůže věřit. Každý snad má nějakou osobní zkušenost s cikánským etnikem a bohužel je to tragédie. Také jsem chodila do základní školy snad jeden rok s cikány ale pro naprostou nevědomost a katastrofické chování museli školu opustit. Ve druhé třídě se mnou chodili do třídy dva cikánští hoši kterým bylo už asi 11 roků. ni druhou třídu nedochodili neboť při vyučování hrubě oslovovali třídní učitelku a sundavali si před ní kalhoty aby se podívala jak je mají už velký. Jestli jste viděli film Bastardi, tak to bylo něco podobného. Když zde čtu, že většina českých lidí si přeje aby jejich děti chodili do školy s takovými bastardy tak takovému průzkumu si dovoluji nevěřit.

2 hlasy

Možná, že dost lidí nemá vůbec žádnou představu jak jedno nebo dvě nepřizpůsobivé děti zcela rozvrátí celou třídu. Vyučování je potom v naprostém rozkladu neboť například pošklebování se učitelce, pokřikování na ni sprostými slovy nebo jiné neustálé provokace zcela rozvrátí vyučovací hodinu. Nevím, jestli by jste si přáli aby vaše děti navštěvovali takovou školu.

2 hlasy

Naprosto souhlasím. Jsem učitel mj. i těchto dětí a mám stejné zkušenosti. Bohužel lidem z praxe nikdo z kompetentních nenaslouchá. A kompetentní neznají realitu a ani ji vědět nechtějí.

0 hlasů

Myslím, že ty děti trpí tím, že se jim doma nikdo nevěnuje, rodiče jim nečtou, nepovídají si s nimi, nehrají, nemalují... A ty děti zhusta nechodí ani do školky. Pak nejsou na nástup do normální školy vůbec připravené, nemají základy, neumějí vzít do ruky pastelku, neznají dny v týdnu, neumějí se chovat ke spolužákům ani k učiteli, ba neumějí ani pořádně mluvit ... A takové dítě, byť by bylo přirozeně inteligentní, má prostě proti ostatním těžký handicap. Aspoň poslední rok MŠ kdyby byl povinný. Já prostě souhlasím s tím, aby cikánské děti byly vzdělávány úplně stejně jako naše děti (byť je to těžké, když se do toho nezapojí rodiče), protože jinak než VZDĚLÁNÍM se "romská otázka" patrně nedá řešit. Nebudou-li dostatečně vzdělaní, nikdy nebudou rovnými členy společnosti, vždycky budou na okraji. A nebudou s námi chtít nic mít.

0 hlasů

Souhlasím, ale při opakovaném problémovém chování nebo nezájmu o vzdělání bez ohledu na etnikum (u romů velmi časté - mám jich ve třídě dost abych to posoudil), musí následovat separace aby ostatní netrpěli nevzdělaností.

0 hlasů

Jediný existující český výzkum zabývající se vztahy mezi inteligencí dětí a jejich školním výkonem, který zahrnoval i reprezentativní výběrový soubor 89 romských dětí, probíhal v roce 2002 na Masarykově univerzitě v Brně a jedním z jeho výsledků byl závěr, že romské děti dosahují statisticky významně nižších výkonů ve všech skórech IQ, a to jak ve verbální škále, kde získaly romské děti v průměru 81,87 bodů, tak i v performační či celkové škále, kde jejich výsledky dosahovaly v průměru 80,06 bodů a 79,58 bodů.
Hodnota IQ 71-80 - lehké mentální postižení. Tyto osoby často nezvládají základní školu a je nutné je umístit do školy zvláštní. Mohou získat dobré pracovní umístění, nevyžadující přílišnou odbornost. Zastupují jen necelých 6% populace.

2 hlasy

Pokud se budou učit a chovat stejně jako ostatní, mohou chodit kam se jim zachce. A to už hodně dlouho i za socíku.Neříkám, že takoví neexistují, ale asi jich je hodně málo. Problém je jenom v nich a jejich rodinách.

1 hlas

To je stejný průzkum, jako popularita prezidenta. Jděte s tím už konečně do řiti. Osobně neznám nikoho, kdo by chtěl, aby jeho dítě chodilo do školy s morgoši.

2 hlasy

Tak to bude lež jako věž. Většina si myslí pravý opak. A já bych svoje děti raději přehlásil jinam, než aby zažívaly takovéto kulturní obohacení. Stačí sledovat silně přikrášlený cyklus ČT - Třída 8.A.

1 hlas

Souhlasím a to i stím, že seriál 8.A je silně přikřášlený - byl tam jediný kratičký záběr o chování dětí skrytou kamerou.

0 hlasů

Cikáni půjdou do školy poněvač dostanou obědy zdarma! Já nejsem většina Čechů! Znám jednoho cikána,kterej chodil do práce ale asi půl roku než zaměstnavatel přišel na to,že si každej den odnáší něco sebou domů!

1 hlas

Tahle otřepaná báchorka o cikánovi koluje internetem už pěkně dlouho...

0 hlasů

Cikáni půjdou do školy poněvač dostanou obědy zdarma! Já nejsem většina Čechů! Znám jednoho cikána,kterej chodil do práce ale asi půl roku než zaměstnavatel přišel na to,že si každej den odnáší něco sebou domů!

0 hlasů

Cikáni půjdou do školy poněvač dostanou obědy zdarma! Já nejsem většina Čechů! Znám jednoho cikána,kterej chodil do práce ale asi půl roku než zaměstnavatel přišel na to,že si každej den odnáší něco sebou domů!

0 hlasů

Nádherný hattrick ...

0 hlasů

Určitě zmanipulovaný průzkum. Že 80% tázaných raději neodpovědělo, to už se ze statistiky nedozvíme. Ani to, jestli byl průzkum anonymní, nálepka rasisty není nic příjemného.

0 hlasů

Při průzkumu se přece nikdy nezaznamenává jméno a podobné údaje, vždycky jen statistika - věk, vzdělání, velikost bydliště apod.

0 hlasů

Osobní dotazování je založeno na rozhovoru tazatele s respondentem, respondent si nikdy nemůže být jistý, že jej tazatel nezná. U telefonického nebo on-line dotazování nemůže být o anonymitě ani řeči.

1 hlas

To bych rád věděl, kdo a kde ten průzkum dělal. Děti mají chodit do škol na základě svých mentálních předpokladů a ne dle rasy.

0 hlasů

Češi jsou přece stejná rasa (europoidní) jako Cikáni. Jiné rasy jsou v našich školách vietnamské nebo černošské děti...

0 hlasů

Heleďte, vy obhájkyně multikulti, doufám, že je vám méně let, a proto budete dlouho ještě platit daně. Tak koukejte hodně vydělávat, ať to vaše obhajované etnikum nechcípne hlady.

0 hlasů

Ja a dalsich 99 procent cechu si to nemysli pisalkove, takze za me nemluvte

1 hlas

Ja a dalsich 99 procent cechu si to nemysli pisalkove, takze za me nemluvte

0 hlasů

Pokud zvládnou látku, tak není o čem se bavit. Jenže prostě většina na to nemá...

3 hlasy

Nejraději měli Rómy komunisti...ti jim dávali dokonce ve výkazech ministerstva práce a sociálních věcí extra značku...R...

0 hlasů

Ano i já s tím souhlasím.Ale... Naprosto stejné podmínky jako děti necikánského původu a ukaž chlapče(děvče) co v tobě hřímá - budoucí inženýr,doktor a podobně.Nepůjde ti to?No tak si ročník zopakuješ,to se nedá svítit.

2 hlasy

Říká se "co v tobě dřímá." Výraz hřímat má poněkud jiný smysl.

0 hlasů

Chybu přiznávám.

1 hlas

Lhát se nemá, pissálci.

4 hlasy

NEJLEPŠÍ VYSOKÁ ŠKOLA JE ASI PRO ZIGEUNER "GUMÁRNA PUCHOV" !!!

1 hlas

...1017 dotazovaných starších 15-ti let ...- a kde ? - po celé ČR , v Praze - Litvínově - Ostravě ...mne se nikdo na nic neptal..

2 hlasy

..my Češi máme Rómy rádi...píše se to ve všech politických prohlášeních všech vlád..tak nechápu, proč o tom někdo pořád pochybuje...

1 hlas

..já jsem například nikdy o žádném prohlášení vlády nepochyboval...

0 hlasů

Hlavně soudruhu Šimurdo nepochybovat o pravdě boží. Bůh je jen jeden, v podání katolíků bůh otec, bůh syn a duch svatý. Takže jsou vlastně tři. Amen soudruhu.

0 hlasů

Ale vždyť ti malí cigošci do školy v dost hojných případech chodit nechtějí. Když jsem byl v 5-té třídě ZDŠ, je to už bohužel dost dlouhá doba, tak s námi chodil do třídy nějaký cikán, který v té páté třídě končil povinnou školní docházku, byl o 4 roky starší než všichni ostatní. A ten měl behem školního roku řádově 300 zameškaných hodin (přesně už si to nepamatuji), z toho cca 100 omluvených a 200 neomluvených. Nesčetněkrát ho ve škole hledali policajti...

3 hlasy

Ale to bylo tak před třiceti, čtyřiceti lety, že?

0 hlasů

Rozhodně jsem proti rozdělování dětí - problémové posílat do zvláštní školy a ty chytré někam na gymnázium a podobně. Děti by měly zůstat pohromadě, aby se naučily, že mezi lidmi je spousta chytřejších i hloupějších a že komu jde hůř učení, může být zase dobrý v tělocviku nebo v kreslení. Prostě musí se naučit dobře chovat k ostatním. To je mnohem důležitější i pro ty chytré. Když je vybereme a dáme do matematické třídy, tak budou umět spočítat složitější rovnice, ale pak budou v šoku, až se v praktickém životě setkají s někým, kdo není jako oni. Nadruhou stranu samozřejmě není možné strpět extrémní případy, které nepřiměřeně zatíží učitele a on pak nebude mít čas na všechny žáky. Čili jde o vhodný kompromis, případně doplnění učitele pomocnými výchovnými pracovníky. Každopádně na základě rasy bych to nikdy neposuzoval, jen na základě skutečných shopností. A to s přihlédnutím k zázemí - je třeba rozlišit, že některé romské děti mají problém s češtinou, když jejich rodiče doma mluví jen romsky a také nemají patřičné návyky díky výchově, ale není to z důvodu nízké inteligence. Obzvlášť takové děti by neměly být posílané do zvláštních škol, ale mělo by se zapracovat na tom, aby se vše doučily.

1 hlas

LV 426 Ty si protiřečíš a ty kecy,že by měli naše děti poznávat a tolerovat gaunery a pologramoty to jsi ulít pořádně.Také by se dle tebe měli děti asi posílat do kriminálu aby věděli co je to kriminílník a jim podobní že.Cikáni jejikož jsou zdegenerovaní incestem nikdy nebudou až na výjimky stejní jako ostatní a věř mi,protože j mezi tou pakáží bydlím takže je většinu znám a vím o nich dost.

1 hlas

Tahle diskuse je důkazem, že mám pravdu a náš výchovný systém cosi zanedbal, když je mezi lidmi tolik rasistů.

1 hlas

Zásadní je mít v jedné třídě maximálně jednoho cikána. Víc se nedá uhlídat.

1 hlas

Právě k doučování cigánských blbů slouží zvláštní školy. Nemusí svou tupostí a nezvladatelností zatěžovat učitele a brzdit ostatní žáky. Protože jednou i vícekrát opakují jeden ročník, jsou fyzicky vyspělejší a silnější, než mladší spolužáci, které ta cigánská pakáž šikanuje a terorizuje. Cigáni se sami sgregují svým parazitováním na společnosti, tak třeba taky segregovat. Hlavně se k nim chovat, jako ke každému občanovi a odebrat jim neoprávněné dávky na cokoli, co si my, kreří je živíme musíme hradit sami. Zabránit jim, aby se výroba cigáňat stala hlavním způsobem obživy.

4 hlasy

Jsem z matematické třídy a v šoku z "obyčejných lidí" jsem nikdy nebyl :-)
Naopak jsem si užíval výuku zajímavější než průměr a ohromně mi to pomohlo na střední škole. Pokud budete mít možnost dejte dítě do výběrové třídy, po letech vám bude vděčné....

2 hlasy

Mýlíte se. Patrně jste měl v životě zatím štěstí nebo patříte mezi těch málo jedinců, kterým se dostalo zkušeností odjinud. Já znám řadu lidí, mnoho z nich vysokoškolsky vzdělaných a vysoce inteligentních, kterým to dělá problémy - od každého podvědomě očekávají, že bude mít způsoby a inteligenci jako oni. Kladou pak na své okolí přehnané nároky a sklízejí neustále hořké ovoce. Příčinu to má v jejich izolaci od ostatních skupin obyvatel během školních let.

0 hlasů

Jen tam cigoše zařaďte, hned vám ti debilové dokáží, že patří pouze do zvláštních škol, krást, být sprostí, rvát se a řvát je naučí doma.

2 hlasy

Myslím že ten "průzkum" měl jednu chybu, chyběla mu "zpětná vazba", tedy otázka pro ty nadšené integrací cikánů. Otázka by byla "výborně, prošel jste, vaše dítě od příštího měsíce přechází do integrační třídy, kde bude spolu s cikány, poměr bude 1:1 s "bílými" dětmi" a pouze ten kdo by se v té chvíli nepodělal"radostí" by měl ten souhlas započítán.

3 hlasy

K této otázce by se měli vyjádřit ti, kteří se zapojením romským dětí do školního vyučování mají dostatečné zkušenosti. Chodil jsem do 1.třídy na osmiletce v Nových Vysočanech. Měli jsme ve třídě mezi 40-ti žáky 8 rómských dětí. Z toho 2 dokázali projít do druhé třídy a zbytek skončil ve zvláštní škole. Z těch dvou dokončila devátou třídu jedna dívka. Takže přirozený výběr bez zvláštních nařízení.

3 hlasy

Jenže dnes se učitel bojí dát speciálně cikánovi pětku, aby nebyl nařčen z diskriminace nejen od rodičů, ale i od systému.

0 hlasů

Přesně, ještě dodám, že by se k tomu neměli vyjadřovat všichni češi, ale rodiče dětí základních škol a pedagogové, ostatní vědí houno, jaké jsou problémy s romskými dětmi ve třídě... my to zažili, na rovinu, nic na čorky nepomáhá,..

2 hlasy

Ja s cikany problem nemam, ja je od Cechu nerozeznam.

0 hlasů

Soudruhu Lustighu, my zase nerozeznáme emigranta od kreténa.

1 hlas

Ty zase nejsi k rozeznání od Afričana.

5 hlasů

ty jsi multikulti z Dojč

2 hlasy

Prozradil někdo autoru ČTK,že dnes je 24.listopadu a néé 1.dubna????

1 hlas

Vím 100%, že je ten výzkum blbost. Nikdo normální nechce mít se svými dětmi nebo vnuky ve třídě 3-4 cikány. To je potom panečku výuka. A učitel může být třeba i zlatej Ámos.

4 hlasy

Romské děti chodí do normálních škol. tedy za předpokladu, že umí sedět na židli, poslouchá výklad a projevuje nějaký pokrok. Pokud opakovaně propadá a není schopné žádného pokorku, nebo neustále vyrušuje, je drzé apod., tak nemá v normální škole co dělat. To platí obecně - všechny nepřizpusobivé parchanty bych ze škol vyhazoval. Ať si rodiče lámou hlavu, co s nimi.

9 hlasů

Rodiče si s tím vůbec hlavu nelámou. Z děcek nic nebude, jenom zloději.

1 hlas

A kdy nám přímá volba zvolí ci+ánskou hlavu s+tátu?? První příspěvek bez + mi "něco" smazalo!!

0 hlasů

Kdo dělal průzkum? Kocáb ? Ha ha

4 hlasy

To nejde, co by ty všechny spolky, které se živí na multikulti "školácích", dělaly ?

0 hlasů

Souhlasím ! Jedině tato společnost odstraní tozdíly mezi občany. Všichni budeme žít jako romové.

4 hlasy

Příliš optimistické. Já si myslím, že Češi vůbec nebudou. V české kotlině se budou mlátit cikáni s muslimama. A čeští politici dělají všechno proto, aby to tak doopravdy bylo.

1 hlas

Realita v ČR ...
Byl jednou jeden sedmiletý chlapec, který začal chodit do školy,protože rodiče i on chtěli, aby z něho něco vyrostlo. Tak se usilovně učil a dostával jedničky. Viděl vzor ve svých rodičích. Úspěšně vystudoval základní, střední i vysokou školu. Po studiu se oženil se svojí kamarádkou z vysoké školy a měli spolu dvě děti, o které se vzorně starali a starají. Vzali si půjčku na byt, kterou budou nejbližších 30 roků splácet. když oba vystudovali vysoké školy s červeným diplomem, dlouho nemohli najít zaměstnání. Protože bylo nutné splácet hypotéku, zaměstnali se ve společnostech s průměrným platem. Dohromady vydělají 32 000 Kč, z toho musí platit hypotéku a jiné poplatky, jako je plyn, elektřina, voda, odvoz smetí a ovšem také daně. Takže jim zůstane asi 5 000 Kč na celý měsíc, z nichž se snaží vyžít z měsíce na měsíc. A tak si skromně žijí a budou žít až do smrti. Byl jednou jeden sedmiletý chlapec, který začal chodit do školy, protože ho tam jeho matka se strýcem a otcem v jedné osobě vyhnali, aby mohli od státu dostávat dětský příspěvek za to, že chodí do školy a také příspěvek na teplou stravu pro dítě. Tak tam každý den ignoruje povinný počet hodin - celých deset roků na základní škole ! Když měl 18 roků, byl již počtvrté otcem, a úspěšně se stal invalidním důchodcem ! Pobíral invalidní důchod a všechny možné příspěvky na děti. Jednou je přestěhovali z rodné chatrče do nově postavených, zařízených bytovek a jeho rodnou, nelegálně postavenou chatrč na cizím pozemku, zbourali. Jako odškodné za to dostal od státu 18 000 Kč. Se svojí manželkou, též invalidní důchodkyní, dostávají nyní od státu každý měsíc 38 000 Kč, ale nemusejí platit hypotéku ani jiné poplatky (plyn, elektřina, voda, odvoz smetí a ani daně) ! Takže můžou za čistých 38 000 Kč vstávat s pocitem že mají vyděláno. A tak si to užívají a budou užívat až do smrti.

7 hlasů

A proč by mělo někoho zajímat, že máš červený diplom?

0 hlasů

Všeho dočasu, lidi už mají vychcaných, parazitujících moráků i parazitujících organizací na zajišťování jejich blaha po krk. I tolerantní Němci jsou víc a víc nasraní na cigány, než na musulmany.

1 hlas

"míní většina Čechů"

Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha Hahaha! To je dnes nejlepší vtip, který jsem slyšel. Není to tak dávno (±60 dní), co byla zpráva v novinách o přesném opaku. Obsah příspěvků do její diskuze to úplně potvrzoval.

8 hlasů

Asi se ptali jen cikánů. To jsou přece statisticky taky češi.

1 hlas

Romské děti by měly chodit do běžných škol, míní většina Čechů-to asi v čechách ale u nás na Moravě máme jiné mínění

3 hlasy

Nejen u vás na Moravě.

1 hlas

To ano, ale denně, jak je běžné. :-)

4 hlasy

To ano, ale denně, jak je běžné. :-)

4 hlasy

Plně s tím souhlasím, ale moje dítě by v takové třídě nebylo.

9 hlasů

Opravím tě:
Plně s tím souhlasím, ABY moje dítě by v takové třídě nebylo.

3 hlasy

nelze nevzpomenout dávného moudra, že: existuje 5 druhů lži: lež prostá, statistika, předpověď počasí, diplomatická nóta a oficiální dementi.

11 hlasů

no to je blbost.

3 hlasy

Běžte s těmi manipulativními výzkumy někam. Většina Čechů si myslí, že by v běžných třídách neměli být cikáni, protože ti brzdí vývoj ostatních.

22 hlasů

No, já teda nevím, ale mým dětem vadilo, že cikáni dělali z okolí školy "válečnou zónu" a tak bylo pro mnohé děti každodenní vojenskou missí (nebezpečným dobrodružstvím) už dostat se zdraví a celí do školy a pak zase ze školy domů... ;o((( ... No, ale zase jsou tak aspoň připraveni pro život v EU.

2 hlasy




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 06/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov