Násilí v rodinách
Smutné osudy seniorů: nadávky, násilí, osamělost

08.11.2012 06:20 Původní zpráva

Soužití pětasedmdesátileté paní Marie s jejím synem, který se k ní po rozvodu nastěhoval, je velmi konfliktní. Syn přišel o zaměstnání, několik let nepracuje a je dlouhodobě závislý na alkoholu. Ačkoli paní Marie hradí nájem za byt a ještě synovi přispívá na jídlo a oblečení, slýchá od něho jen nadávky. Dokonce jí vyhrožuje násilím a v minulosti ji také uhodil.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Pavel Pospíšil (22 hlasů) 08.11.2012 07:53

    Aby ty prachy prochlastal a progambloval nějaký povedený synáček, jak...

  • Pavel Pospíšil (21 hlasů) 08.11.2012 07:55

    Souhlas, problém je v lidech a jejich vztazích (řekl bych, že i ve...

  • Petr Hudeček (21 hlasů) 08.11.2012 06:57

    Já myslím, že to je dobrá příležitost pro církve. V rámci charity...

  • Pavel Pospíšil (20 hlasů) 08.11.2012 08:55

    Jste to vůbec vy? Nebo se tu někdo cizí přihlašuje pod vaším jménem?...

  • frantisek hlavac (19 hlasů) 08.11.2012 11:23

    Ve společnosti, která vsadila na kult věčného mládí, síly, moci,...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Ve společnosti, která vsadila na kult věčného mládí, síly, moci, majetku a agresivity se nedá čekat nic dobrého, staří, slabí, nemocní jsou terčem pohrdání a mohou za to i politici, Kalous, bezčas a jim podobní, kteří neustále melou, že je potřeba zdražit, zdražit, zdražit a zdražit i vzduch aby bylo na důchody, místo aby přiznali, že všechno rozkradli, čímž staví staré a bezmocné lidi do pozice zbytečných požíračů peněz, kvůli který se v čechistánu hroutí peněžní systém a to vyvolává mezi ostatními obyvateli uměle nenávist ke starým lidem, kteří celý život přitom poctivě pracovali a nasypali do daňového systému miliony, CHOVEJME SE PROTO SLUŠNĚ KE STÁŘÍ NEBOŤ TO JE NAŠE BUDOPUCNOST, tak jak se chováme ke strým lidem my dnes, budou se naši potomci chovat k nám

19 hlasů

no ono je i možné, že se jejich divně vychované děti k nim chovají podobně jako se kdysi oni chovali ke svým rodičům. Nejlepší výchovou bývá příklad v rodině.

12 hlasů

"Penzisté jsou také často odevzdávat svým dětem nebo dalším osobám odevzdávat důchod.! a ta věta pod touhle je taky perla. to jsou media...

7 hlasů

Opraveno, omlouváme se

8 hlasů

Dobrý den, koukal jsem že jste někdo z redakce Týdnu, poproste tam někoho ať se koukne sem
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/domacnosti-si-kvuli-vyssi-dph-pohorsi-o-nekolik-set-mesicne_251554_diskuze.html#discussion-list

a zkuste konečně něco udělat s tím naklikáváním hlasů. Díky.

7 hlasů

Zločinecký režim klerofašistické junty podněcuje nemorální občany k ještě větší agresivitě a lidi,s ne příliš silnými moralními zásadami,učí nemorálnosti.

14 hlasů

Já myslím, že to je dobrá příležitost pro církve. V rámci charity rozdat potřebným právě nabytý majetek.

21 hlasů

Když blejskne zlato i svatej sejde s cesty.

1 hlas

Jako ironie,dobré

12 hlasů

Aby ty prachy prochlastal a progambloval nějaký povedený synáček, jak se píše v článku?
Církev (asi jen katolická) u nás provozuje hospice (byť se potýkají s nezájmem politiků a tedy i nedostatkem peněz). Ona totiž paliativní péče není tak atrkativní, jako jiné, pro život nepotřbné kraviny.
Takže, pokud se výnos z nabytého majetku bude používat pro blaho nemocných a chudých, je vše v pořádku. Aneb, jak pravil katolík Karel Schwarzenberg - Co bylo šlohnuto, má se vrátit (o výši uplatňovaných nároků se dá diskutovat, o legalizaci komunistické zlodějny nikoliv).
Jo, katolík nejsem, jen normální protestant, a z těch restitucí budu mít osobně prd.

22 hlasů

Jo, a kté "krádeži": Žádná krádež se Dukovi ani ostatním členům církve nestala, protože poklud se Duka stal členem církve v roce 1970, tak již akceptoval nějakou situaci, které v té církvi byla a zestátnění majetku církve proběhlo cca 20 let předtím, z toho lze logicky dovodit, že Dukovi ani jakémukoli jinému církevnímu hodnostáři nikdo nic neukradl a tak nechápu, proč by mu měl někdo ze současných občanů českého státu něco vracet jen na základě toho, že se hlásí k nějakému způsobu života. Jeho otec církevním hodnostářem nebyl nebo jo??? Jedině, jak by šlo dovodit, že Dukovi někdo něco ukradl by bylo, kdyby měl na ukradené věci dědičné právo, na církevní majetek existující v době před Dukovým vysvěcením Duka ani další církevní činovníci žádné majetky neměli. Čili bych viděl jako gesto dobré vůle vrátit jim majetky, které potřebují ke své činnosti, ale prachy z kapes daňových poplatníků v žádném případě.
A charitativní práce církve? A co je mi po ní? Když to církev nechce dělat, ať své hospice zruší, mně je to koneckonců ganz egál. Já jsem si u nich tuhle práci neobjednal a nevím, proč bych ji měl platit - notabene restituce nejsou odměnou za tuto práci.

13 hlasů

Jste to vůbec vy? Nebo se tu někdo cizí přihlašuje pod vaším jménem? Vůbec vás nepoznávám.
Dominik Jaroslav kardinál Duka se narodil v r. 1943, takže se stal katolíkem pět let před komunistickým pučem a následném rozkradení majetku církví. Zcela určitě nevstupoval do jimi vyvolaného stavu.
Ale ten váš argument je skutečně pitomý (nezlobte se za ten výraz). Podle něj by se tedy neměl ČSSD vrátit Lidový dům a mělo v tom baráku zůstat Muzeum V. I. Lenina? On totiž Zeman, Gross, Paroubek a ostatní také vlezli do ČSSD až dávno po komunistické krádeži. A vlastně všichni potomci komunisty okradených lidí (tedy restituenti) vstupovali do života s tím, že rodinný majetek patří straně a vládě, že?
O výši náhrad církvím lze určitě diskutovat (až to tu opětovně vezmou do svých pracek gauneři z KSČ, tak stejně nic nedostanou), ale o podstatě zločinu provedeného KSČ nikoliv.
P. S. - Hospice církev určitě neprovozuje kvůli nějakým blbým restitucím, nýbrž z povahy svého poslání. Jejich rušení je vám, jak uvádíte, ukradené. No, zkuste tam někdy dojít a třeba zjistíte, že smrt je součástí našeho života a odchod z něj může mít různou formu. Tak se mějte!

20 hlasů

Chtěl jsem touhlke provokací upozornit na to, že dispoziční práva k církevním účtům nemá Duch svatý, ale jednotlivci. Církev není a.s. Cíl, není to žádná obchodní společnost. Kdo má právo přikázat, kam budou z těchto účtů odesílány prostředky? Pochopitelně, že jednotlivci, kardinál Duka například a další vysocí církevní hodnostáři. A kdo má dispoziční práva k účtům, má moc nad penězi - jistě má církev jako organizace své vlastní regule, jak s těmito penězi může někdo nakládat, ale vzhledem k poměrům, které v církvi panovaly a panují, tak bych dost věřil tomu, že moc vysokých církevních hodnostářů bude dost velká, téměř neomezená, co se týká nakládání s penězi.
Ten argument, který vypadá jako pitomý, ve skutečnosti tak pitomý není.
Ale ono to je vlastně už jedno.
Jo, co se týče hospiců a péče o nemocné - to by měla být automatická povinnost sociálního státu, ten by se téhle odpovědnosti zbavovat neměl. I když věřím, že teď to s chutí udělá.
Mějte se též.

10 hlasů

KiP 08.11.2012 12:35
Církve jsou právnické osoby, ale majetkový přesun se uskuteční z kapes daňových poplatníků do kapes některých církevních hodnostářů, především vrcholným představitelům církve, kteří budou mít reálnou moc nad těmito penězi. Řadový člen církve nemá žádné právo žádat zprávu o hospodaření s penězi, nemůže žádat žádný audit ani účelné nakládání s financemi, může akorát tak VĚŘIT.
Takže já nevidím jediný důvod, proč vrcholným hodnostářům církve dávat peníze z kapes lidí, kteří hodnotí církve jako pro sebe nepřínosnou, a to je většina obyvatel ČR. Proč zákon neumožní plně odpočitatelné daňové akvizice? Pokud někdo hodnotí církve jako pro sebe přínosné, nechť peníze, které by jinak zaplatil na daních alokoval jim. Ovšem zcela dobrovolně.

5 hlasů

Církve jsou právnické osoby, které mají způsobilost k právům a povinnostem ... takže nemusí být akciovky, s.r.o. a pod. pouze kvůli tomu, aby mohly vlastnit majetky ...

6 hlasů

Jo, gambling je svinstvo. Onehdá jeden katolický farář, gambler, zpronevěřil peníze farníků určených na opravu kostela, část peněz prohrál na automatech a za část si pořídil luxusní spotřební zboží k osobní spotřebě. Je také velmi poučné vědět, že zatímco obyčejný smrtelník by si za podobný delikt šel sednout do kriminálu, církev svého pátera jen "odvolala" a vsadila kamsi do fešáckého kláštera, kde zpytoval své hříchy.

17 hlasů

O tom opravdu nic nevím, ale pokud se dotyčný dopustil tr. činu při správě cizího majetku, platí v jeho případě právo světské (tedy trestní) a nikoliv nějaké církevní, stejně jako pro všechny ostatní.
Takže jako u Ratha - spolustraníci ho sice exkomunikovali ze svých řad ale na trestní řízení to má pramalý vliv. Tak semějte!

10 hlasů

Důchodcům jde především o podporu psychickou a o urovnání vztahů v rodině, ten majetek je podružná záležitost.

18 hlasů

Souhlas, problém je v lidech a jejich vztazích (řekl bych, že i ve výchově, ale asi v každé slušné rodině se nějaká ta černá ovce najde).

21 hlasů

To je fakt, ale měl jsem potřebu rýpnout si do církví.

15 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov