Reakce
"Zemanův" novičok? Experti: Tajné informace by neměly jít ven

04.05.2018 14:56

Prezident nemá zveřejňovat utajované informace, míní experti. Prezident Miloš Zeman se ve čtvrtečním pořadu TV Barrandov odkazoval na vojenské i civilní zpravodajství, když hovořil o testování jedu novičok na území ČR.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Zdeněk Šmerda (8 hlasů) 04.05.2018 15:24

    To jsou věci. Tady běží blamáž mezinárodní úrovně a dopadů, co začala...

  • Karel Musil (7 hlasů) 04.05.2018 15:35

    Rusko řeklo, že ten novičok mohl být vyroben i jinde, třeba ve...

  • Jan Gavroch (6 hlasů) 04.05.2018 15:28

    "Politolog Josef Mlejnek dodal, že prezident má výroky, které...

  • Karel Kostrč (6 hlasů) 04.05.2018 15:30

    Pravda na indexu. Pravda se neříká, pravda bolí. Musíme se...

  • karel ledvinka (4 hlasy) 04.05.2018 16:01

    nikdo nemluvil o množství,ajnštajn.Rusové mluvili o SCHOPNOSTI zemí...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Mimo jiné se vyjádřila Eugenie Nepovimová z katedry chemie Univerzity Hradec Králové. „V první řadě bych ráda reagovala na slova Britů, protože dávka 100 gramů se mi zdá enormně velká, protože k usmrcení člověka přes kůži postačí pouze 5 miligramů. Co se týče látky A230, 232 a 234, patří do rodiny novičoků. Tyto látky se mezi sebou liší především fyzikálními vlastnostmi, ale jejich účinek je shodný, jde o nervově paralytické látky,“ sdělila Nepovimová.
Zdroj:ČRo

1 hlas

Bylo by zajímavé vyjádření o tom, zda typ novičoku, který byl použit se u nás testuje nebo ne. Tak daleko se ovšem Zeman vůbec nedostal a publikoval ze správy pouze to, co se hodilo Kremlu. Škoda, že za jeho služby je odměněn pouze on. Konec konců byl to také Zeman, kdo odpustil Rusku miliardy dluhu. Co je to za křiváka, to bylo jasné už tenkrát.

0 hlasů

Než se zavzdušníš přemýšlej:
Mimo jiné se vyjádřila Eugenie Nepovimová z katedry chemie Univerzity Hradec Králové. „V první řadě bych ráda reagovala na slova Britů, protože dávka 100 gramů se mi zdá enormně velká, protože k usmrcení člověka přes kůži postačí pouze 5 miligramů. Co se týče látky A230, 232 a 234, patří do rodiny novičoků. Tyto látky se mezi sebou liší především fyzikálními vlastnostmi, ale jejich účinek je shodný, jde o nervově paralytické látky,“ sdělila Nepovimová.
Zdroj:ČRo

0 hlasů

Bylo by zajímavé vyjádření o tom, zda typ novičoku, který byl použit se u nás testuje nebo ne. Tak daleko se ovšem Zeman vůbec nedostal a publikoval ze správy pouze to, co se hodilo Kremlu. Škoda, že za jeho služby je odměněn pouze on. Konec konců byl to také Zeman, kdo odpustil Rusku miliardy dluhu. Co je to za křiváka, to bylo jasné už tenkrát.

0 hlasů

řeč je o novičok.nemlžte.nejde o to o jaký typ šlo u nás.o co KRÁČÍ je to,že máme demonstrativní SCHOPNOST novičok VYROBIT.a to je to,o čem mluvili Rusové,naši bratři,hned po oznámení britů o otravě.

0 hlasů

pokud chcete remcat o dluhu,bylo to rozhodnutí poslanců národního shromáždění v době,kdy se myslelo,že Rusko ten dluh nesplatí nikdy.g.w.bush se podíval panu presidentovi V.Putinovi do očí a odpustil Rusku celý dluh až i z lend-lease ze druhé světové.my to prodali firmě na procenta.křiváku.

0 hlasů

Bylo to strašně tajné, dementní politici, když to zveřejnili Lidovky a Vojenský výzkumný ústav v Brně. Co je dneska v politice ta retardy, to tady před pušem Venci Flašky nebylo.
Jedovatá toxická látka Novičok se podle některých českých vědců historicky na našem území vyráběla v přísně utajovaném režimu. Dnes mají povolení jen specializované instituce, ale pouze k obranným účelům.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/vyvoj-jedu-prisne-utajen-0xy-/zpravy-domov.aspx?c=A180323_102515_ln_domov_ele................

Podle ředitele Vojenského výzkumného ústavu v Brně Bohuslava Šafáře se tyto látky u nás dosud vyrábějí ovšem"výhradně pro laboratorní účely". Podle ČTK a deníku Právo, Šafář tuto informaci potvrdil. Malé množství jich vyrábí i Vojenský výzkumný ústav v Brně.Mají k tomu souhlas Organizace pro zákaz chemických zbraní.Řádově jde o gramy,takže vlastně nejde o výrobu.Spíše o laboratorní přípravu„malého množství“kvůli testování jejich vlastností
Neviděli jsme právě jeden z těch"testů"náhodou v Británii?
Možná ano,možná ne. Viz též např. : Chem. Listy 105, 323?333 (2011) Referát POTENCIÁLNÍ BOJOVÉ CHEMICKÉ LÁTKY ............ 13. Sloučeniny projektu FOLIANT/NOVIČOK......V důsledku dlouhodobé orientace na výzkum biochemické cholinesterasové reakce má ČR dostatek prostředků chemického průzkumu a kontroly založených na této reakci24 stejně jako toxikologických poznatků potřebných pro účinnou profylaxi25. Odborná literatura s vazbou na americké armádní zdroje19, uvádí sloučeniny typu fosforylovaných oximů vznikající kondenzací na základě Allenovy reakce20 jako novičoky, včetně některých analogů21 látek A 230, 232 a 234 (Schéma 8). ......a tak dále ...

https://www.lidovky.cz/vyvoj-jedu-prisne-utajen-0xy-/zpravy-domov.aspx?c=A180323_102515_ln_domov_ele................ Podle ředitele Vojenského výzkumného ústavu v Brně Bohuslava Šafáře se tyto látky u nás dosud vyrábějí ovšem"výhradně pro laboratorní účely". Podle ČTK a deníku Právo, Šafář tuto informaci potvrdil. Malé množství jich vyrábí i Vojenský výzkumný ústav v Brně.Mají k tomu souhlas Organizace pro zákaz chemických zbraní.

1 hlas

Kde je chyba? Jestli ono by to nechtělo trochu se zklidnit, nelhát tak často a tak blbě. Potom by ten Britský Boris byl jen střapatým ministrem a ne usvědčeným lhářem. Potom by ani naše (j)elita nemusela lhát jako uličníci školou povinní. Holt, n e l ž e t e !

4 hlasy

Putler je nejen největší archeolog a lovec tygrů na světě, ale i největší světový mág: dokáže z kdejakého českého retarda vykouzlit odborníka, a to na všechno. Dnes je retard odborníkem na fosforylované oximy (mohl to použít kdokoliv kromě rusáků), včera byl odborníkem na doping (dopují všichni kromě rusáků), předtím na sestřelování letadel (sestřelit to letadlo mohl kdokoliv kromě rusáků), předtím na historii (Krym patřil už od pravěku rusákům) atd., atd, atd. Spektrum je nekonečné.

1 hlas

Nejdřív se dovzdělej pohrobku Venci Flašky a pak můžeš mlít ty tvoje bláboly.

1 hlas

Topless pedofuhrer Putler chcipne - a odskace to zas jeho volic-"narod" ..
pak budou zase zebrat o chleba ..
Potraviny - za ropu..)
Ledvinka bude knucet: musime pomoct kremelskym "slovanum", to je nase povinnost ..)

0 hlasů

Robote, jak to vyjádřit tak nějak pregnantně? Robote, ty seš ´vůl.

2 hlasy

Přímo korunovanej, jak císař pán.

1 hlas

CO nám asi leze z vysokých škol za blbce když tam učí Mlejnek Putna lži a kolaboraci s vrahy z USA

2 hlasy

Rusové jsou naši Slovanští bratři.

4 hlasy

Obyvateli RF - Slovane...?
Co vrazdi Slovany na Ukrajine..?
Invaze "slovanu" v roce 1968 je pro mesuge ledvinku svatek..) ...
geny sikmookeho rudoarmejce ledvinka nezapira ..)
Pry byl obohacen..)

1 hlas

na kyjevské Rusi v donbasu vraždí semita žid-názi pedro.proč tam neudělá svobodné volby jako ve skotsku?sebeurčení národů je dobré pro skoty a katalánce,ale ne pro donbasáky?todle podporuje EU?hnus.tam aspoň mají odvahu bojovat se zbraní v ruce a nechtějí se nechat VYKOŘISŤOVAT zlodějskými a zkoruptovanými semity židi v kyjevě.strejda pedro má krev ukrajinců obou stran na svých špinavých prackách.

0 hlasů

Ty asijské vrody (geny) zabezpečují, že jsou Rusky tak krásné, ne jak v Západní Evropě, kde staletá křížení mezi svými vyrobilo zdegenerované hranaté tlusté ženy, které jsou na první pohled k nerozeznání od mužů. Proto se na Západě tak úporně snaží o sňatky stejného pohlaví a podobně. :-P

1 hlas

Slovany na Ukrajině vraždí kyjevská vláda a její fašističtí spojenci, kteří odmítali jednat s obyvateli, kteří se proti nim vzbouřili z důvodu, že uchopili moc na Ukrajině násilím a protiprávně.
To vše ve jménu západních hodnot a za miliardy €€ z EU.
Pravidelné o tom svědčí i zprávy vydávané pozorovateli z OBSE.

2 hlasy

DÍKY ZA 21.SRPEN 1968.
O 21 let se oddálilo rozdělení, rozkradení, vytunelování a rozprodání Československé republiky, kterou vytvořili Masaryk a Štefánik, kterých mají bývalí bolševici a estébáci, dneska demokraté a demagogové plné huby. Už nám nic nepatří: Němci, Britové a ostatní, zde mají solární elektrárny, banky a supermarkety, Holanďané a Dánové, koupili si tady pozemky, Francouzi a Korejci - mají u nás montovny automobilů, Američané a Indové - vlastní naše železárny a ocelárny, Rusové – mají u nás Karlovy Vary, Rakušané, zřídili si na našem území levné smetiště, černí a Arabi, Rumuni a Ukrajinci...k nám posílají do emigrace své občany, Vietnamci - jsou u nás už majiteli obchodů a tržišť, Číňané - v nás mají svoje nejlepší zákazníky. Ani ta voda už nepatří nám, ale Francouzům.

2 hlasy

Novicok je uskladnen v kancelari Nejedleho
(poradce-agent ma diplomaticky pas ... a nema bezpecnostni proverku),
... hned vedle kancelari staricka Zemana...
To neni zadna novinka pro rezidenta ... a jeho kremelskeho pana.. )

0 hlasů

Kolik jsi měl už dneska lajn a jointů, vymytý mozku?

1 hlas

Je to blázen. Nenávidí Semity a miluje Slovany. Co k tomu dodat?

0 hlasů

Podle toho že Skripal i jeho dcera žijí, to ani žádný Novicok nebyl. Ti stejní experti, kteří řekli, že jde o Novicok, přece řekli i to, že nemají šanci přežít. Tak buď o tom něco vím, nebo nevím nic a nedělám ze sebe experta. Britové mění verze každý týden.

2 hlasy

Pasytrotl si bezpečně pamatuje, že to četl vlevo dole. Má totiž fotografickou paměť. A buď to bylo ve zprávě, nebo na rusácké ambasádě.

1 hlas

Je všeobecně známo, že ve vojenských laboratořích ( co jich po světě je) se testuje novičok- "nevědí" to jenom v Londýně ( co jim to ten dvojtý agent jenom podával za zprávy, že tam vědí houby?) a samozřejmně v Praze- zde se nic nevidí, neslyší,nemluví. A když jim to Zeman řekne, tak jsou z toho v šoku, protože jim nedal nikdo befel z Londýna, že!

3 hlasy

Novicok a anabolika jsou v Rusku bezne potravinove doplnky .

1 hlas

Novicok, botox, meldonium, bojarysnik .. )

0 hlasů

Asi jsi se vrátil z testů......,to by odpovídalo

1 hlas

Hele, marcelik-troll se vratil z RuSSka -
po "uspesnem" testovani ... )
Jen ma sr.ac.ku - to se hned zde projevi ... )

0 hlasů

tajné info na úniku?

0 hlasů

Tento příspěvek byl v rozporu s pravidly diskuze a byl administrátorem odstraněn.

Rusko řeklo, že ten novičok mohl být vyroben i jinde, třeba ve Švédsku a v ČR. Švédsko se nevyjádřilo, ale je dobře, že se to objasnilo v ČR. To neznamená, že český novičok byl použit v Anglii, jen že vzhledem k vyspělému českému chemickému průmyslu, výzkumu a slavné protichemické jednotce tady ta pravděpodobnost byla. Ostatně jsou pochybnosti, zda Skřipalovi byli vůbec otráveni a když ano tak čím, novičok to být nemohl, to by byli ve chvíli mrtví a v regionální nemocnici by je neoživili. Z té monstrózní akce, včetně vypovídání 150 diplomatů, s naší horlivou účastí, se někde musela stát chyba..

7 hlasů

Rusko reklo ...
Dal uz je zbytecne cist ...

0 hlasů

Zkuste se trochu o vývoji a výzkumu paralytických látek dovzdělat a neplácejte. Ale to bych chtěl moc že? :-/

1 hlas

No schválně, zkus tedy místo svého ničím nepodloženého osočování poukázat na to, kde plácá, ty „chrliči (generátore) náhodných vět“!
Ale to bych asi chtěl moc, že? :-P

0 hlasů

Česká republika je zavalená odborníky na nervově paralytické látky. Shodou okolností jsou to samí ruští prichvostíci.

1 hlas

iluminujte.

0 hlasů

co soudruhovi mlejnkovi uniká je to,že nejvyšší instance v republice je prezident.ten může utajit a odtajnit co se mu RÁČÍ.

3 hlasy

Dle ústavy nesmí, ale protože mu nehnrozí žádný trest, tak může. Je jen škoda, že jak je jeho zvykem, zveřejnil pouze nepatrnou část, která se mu hodí k dalšímu rozeštvávání obyvatel ČR.

0 hlasů

Může a musí...

Když Babišova vláda udělala ostudu vlastní zemi, poškodila česko-ruské vztahy na základě ničím nepodložených britských obvinění a následné na nich bez jakýchkoliv důkazů postavila své obviňování Ruska ze lží, i když zjevné o celé věci neměla ani nejmenší ponětí, tak někdo rozhodně měl přijít a uvést věci na pravou míru, tedy že lže Česko, nikoliv Rusko, protože novičok umí vyrobit i v dalších asi 20 zemích, což Britové považovali prý za „nemožné“.

1 hlas

tak zveřejněte vy tu patrnou část a zase obyvatele ČR stmelte v jednotu.no tak.

1 hlas

Vážím si snad každého politika s výjimkou Kalouska, který sdělí veřejnosti vše, co je přípustné z hlediska ochrany údajů patřících do režimu skutečností utajovaných. O tom, že celá "akce novičok" je blamáž, snad už nikdo nepochybuje. Naši potomci se za padesát let dozví pravdu, až budou přísluné materiály odtajněny.

4 hlasy

Souhlas, nikdo nepochybuje, že celá zapírací akce Putina a zemana je pouze trapná blamáž !!

0 hlasů

To bude dřív. Hned jak v rusku napíchnou Putlera na kůl.

1 hlas

to půjde těžko.málo semitů židů a oblíbenost má kolem 82% i podle semitských židofských médií.spíš tak napíchnout toho rasistického zloděje semitu žida soros.a strejdu pedra,když už jste f tom.

2 hlasy

Pravda na indexu. Pravda se neříká, pravda bolí. Musíme se "solidárně" zařadit do stáda lhářů a ´blbců. Nevěřte pravdě, vaší povinností je věřit lžím.

6 hlasů

kdyby u nás fungovala slušná vláda a ne "vláda" blbců,byli by se ,po prostudování tajné thematiky novičok,museli zdržeti odvolávání diplomatů,kromě ofšem kozy klausové ze slovenska.věděli by,nebo by měli vědět,že Rusové mají PRAVDU,daleko před odvoláváním.věděli by,že jsme schopni novičok vyrobit.mamlasové nejhoršího řádu a nebo vědomě lhali,pakáž.ODVOLAT!

1 hlas

"Politolog Josef Mlejnek dodal, že prezident má výroky, které dopadají na zahraniční politiku, konzultovat s vládou."
-.-Tady to vidíte. Kdejaký nímand a drzý šmejd poroučí ZVOLENÉMU prezidentu ČR co smí a co nesmí říkat.
Na čem je založeno oprávnění poroučet něco prezidentu ČR?
-.-Před r.1989 se prý nesmělo nic říkat, kdo cekl, byl potrestán
Dnes je to horší. Nesmí mluvit ani ZVOLENÝ prezident
Ten mlenek je LHÁŘ.Zprávy o výobě a testování plynů v ČR nejsou tajné
-.-
Lucka Sklenářová, Pardubice
Ne, 1. dubna 2018, 16:17:36 +38 / -9
Tak to je vrchol.
Tak na to se podívejte ..To opravdu stojí za to.
Že by premiér i ministr obrany lhali celému národu i světu ??
Že by se česká vláda opravdu chovala jak pohůnek amerického pána velkomožného,jak říkají někteřípolitici?.
Prý Česká republika s plynem NOVIČOK nic společného nemá a nikdy tu nebyl.
A ejhle!
Stačí otevřít chemické listy – z roku 2011 (105, str. 323-333) – týkající se chemických bojových látek a „neznámý“ novičok je náhle na světě, a ještě navíc v Česku, s potřebnými chemickými vzorci.
To je opravdu děsivé ! !
http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/1136/1136

6 hlasů

Není problém mít "recept" je problém ho vyrobit v potřebném množství. Množství pro výzkum a vývoj je v mikrogramech nebo se pro výzkum nepoužívá "ostrá" verze. Z tohoto hlediska ano výzkum může probíhat aniž by se vyrábělo nějakým způsobem rizikové množství. Zeman akorát víří vody. Hle spoustu lidí mu na to skáče. Jeho zájmy nejsou už dávno národní ale Ruské.

0 hlasů

nikdo nemluvil o množství,ajnštajn.Rusové mluvili o SCHOPNOSTI zemí to VYROBIT,a tu JASNĚ máme.tak jako ostatní.nevoblbujte mešuge.

4 hlasy

Tohle je nad chápající schopnosti hňupa co si říká Axman

1 hlas

To jsou věci. Tady běží blamáž mezinárodní úrovně a dopadů, co začala britská premiérka ... zneužili politici... v ČR zákeřná pravicová opozice ... a občané se nemají dozvědět objektivní informace ... . Dobře tedy, že aspoň v Čechách mají presidenta co není korektně loajálně neužitečně zbabělý a věci svým občanům vysvětlí. Potichu jej obdivují i mnozí politici ve světě, že není jako mnozí z nich.

8 hlasů

Aneb jak tvrdí marketingoví stratégové. Nemusí to být nezbytně nutně pravda, hlavně když tomu lidi věří... :D

2 hlasy




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov