velmi zajímavé zápasy na dnes
http://cospe.bloger.cz/
14 hlasů
TV BARRANDOV | SEDMIČKA | VIP SVĚT | ŽENY DÍVKY | INTERVIEW | SVĚT APLIKACÍ | PŘEDPLATNÉ
Pátek 26. 4. 2024, svátek má Oto
03.05.2012 14:30 Glosa
Karel Schwarzenberg nedávno vyjádřil nelibost, že se v Česku pořád diskutuje o tom, proč nějaký ukradený - třeba církevní - majetek nevydat. Z jeho řeči vyplynulo, že v normální zemi má jít přece o to, jak majetek vydat. A potom se radovati, že všechno je, jak má být.
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
nnb mklo
04.05.2012 12:42
centee
velmi zajímavé zápasy na dnes
http://cospe.bloger.cz/
14 hlasů
Aton Zahradník
04.05.2012 13:37
Aton
Neotravuj zápasníku!
8 hlasů
Pedro
04.05.2012 09:57
Pedro
Vrátit církvi všechen nemovitý majetek není problém,je dobře evidovaný.Na spoustu majetku již církev podepsala smlouvy o smlouvách budoucích kupních,tudíž jakmile dostane majetek přiklepnutý,tak jej prodá.Ať se s majetkem vypořádá stejně jako restituenti v zemědělství,co chce prodat ,ať prodá a co chce provozovat, ať provozuje.Peníze bych v současné době žádné nevyplácel.Až se vydá nemovitý majetek a zaregistruje na církve na katastru,pak všechno znovu přepočítat a určit novou částku peněz a ty vyplácet formou splátek na přesně určené období bez úroků a inflace až na to budeme mít.Když církev přežila komunisty,tak tuhle podnikatelsko-politickou selánku přežije také.Bůh se na nikoho,kdo to myslí poctivě určitě zlobit nebude ,že?
7 hlasů
Karla Psík
03.05.2012 22:30
psice
"Kdo nekrade s námi, krade proti nám". Váš milý Kraďousek.
16 hlasů
Pavel Michal
03.05.2012 22:15
Michall
socialista komunista v ´89, že církev zázračně bezchybně svatě dokonale česko vylepší...předtím nalítli hitlerovi, před tím masarykovi...ale naděje umírá poslední..podobně dnes padající kusy kamene z fasád na lidi kolem památek bez zdrojů k provozu a údržbě se vyřeší jedním prdem nějakého papaláše...nikoliv...je to jen další těžká etapa, konec patronátního práva majetek svlíkl donaha, v legitimní zemi by jej mohla převzít právní kancelář, asi jako když nezlůetilému dědici škodovky zemřou všichni příbuzní...stát určí poručníka a škodovka jede dál..legitimní nejsme už od masaryka, mrtví Židé, které země nemohla chránit, by potvrdili...podobně obyvatelé Lidic, na které beneš poštval vrahy také jen oklikou, a myslel to upřímně...podobně strany v pasti organizovaného zločinu...naštěstí tisíciletí církve už se něco naučily, vlastní konkrétní subjekty, v sudetech vydrancují jako trmice, upřímně, myslí to dobře...třeba se aspoň udělá nějaká střecha, třeba ale i víc..jinde, kde i dnes jsou v černých číslech, ještzě zpevní a možná i do sudet dobrovolníka vyšlou, zločinecká strana co přebírá vesnice ba kraj asi se šprajcne, diestbier a jeho rodová hesla z chalupy v kozlech ...jako fresky po zdech ... nemůže jinak, ale církev měla lidi i v koncentrákách, má know how, ne na zázraky, ne coslislismus a výkrm paroubků s jejich vilkama od kalifornie přes prahu do řecka...jinak
12 hlasů
Vladimir Mraz
03.05.2012 21:12
miravrasna
Gratuluji, dost dobrý článek .. a držím palce, bude těžké vydržet v kurzu .. :))
27 hlasů
eM Felix
03.05.2012 18:15
Ja
Opět volám BRAVO pane Hekrdla. Ale opět tvrdím, že se v Týdnu dlouho neohřejete.
31 hlasů
marie terezie
03.05.2012 20:45
marieterezie
zatim nepodava vyvazene vykony.uplne vedle s hodnocenim ekonomiky / neschopnost si precist zakladni statistiky,ale presto dava rozumy,nezakladajici se na FAKTECH / a ted,kdyz by mel zacit hodnotit restituce cirkvim od ZACATKU,skace do toho uz v behu.nemel by nejdriv,jako presny a PRAVDIVY reporter a zurnalista,svedomite zhodnotit uz priznane restituce a granty cirkvim dane uz drive?samozrejme ze by mel.ale to vasnosta nedela.takze ma mezeru ve vzdelani spis on,a ne pan necas,jak se snazi dat najevo svym clankem.skoda.zas zbytecna propaganda a VEDLE,jako jedle.meli jsme takoveho politruka u utvaru,vzdy o krok a hodinu pozadu.cha,cha,cha!shalom.
11 hlasů
Sajrajt .
04.05.2012 09:58
Sajrajt.
Hele Řího vystupující tady pod x nicky, kritika od blba tvého formátu je stejná, jako by žák základní školy kritizoval vysokoškolského profesora. Ve tvém případě se hodí na závěr komentáře napsat "cha cha cha, blbštajn!"
15 hlasů
marie terezie
04.05.2012 16:12
marieterezie
to je vas nazor?prosim.ted mi tedy vysvetlete PROC si to myslite,meshuge.konkretne.o vy veliky mysliteli.nadavat umi kazdy potrhly zid se vsema tema ashkenazi,mizrahi a i sefardickejma vrozenejma chorobama.i zaci pomocne skolky.cha,cha,cha!shalom.meshuge-ajnstajn.
8 hlasů
Jaroslav Švorc
03.05.2012 21:03
Jarda2
Ještě,že vás Hekrdla neposlouchá a dělá to dobře.Kdyby dnes začal lidi rozptylovat již přiznanými restitucemi a granty,tak by usnadnil pobožným zlodějům uskutečnit další giganticky tunel.Dnes je prioritním úkolem zabránit zlodějině,které se ještě zabránit dá.Na ty,již realizované zlodějiny také dojde,ale bohužel až po návratu vlády práva do Čech.
27 hlasů
marie terezie
03.05.2012 22:11
marieterezie
zkuste myslet trochu vic logicky.stare ceske prislovi,o kterem jste asi nikdy neslysel,rika-chybami se clovek uci.velmi logicke.je velmi poucne zjistit,co se stalo s uz vyplacenymi restitucemi a granty,a poucit se.to by mel uznat kazdy bojovnik se zlodejnou a poboznymi zlodeji,zvlast s temi,kteri uz sve DOSTALI,ajnstajn.v tomhle byste se mnou mel souhlasit bez debaty.ne?
15 hlasů
Jaroslav Švorc
04.05.2012 05:53
Jarda2
Sváťo,nauč se myslet aspoň trochu.
10 hlasů
marie terezie
04.05.2012 16:14
marieterezie
cha,cha,cha!vy dva meshugeni VUBEC nemate narok,bridilove.cha,cha,cha!shalom.ajnstajni.
6 hlasů
Sajrajt .
04.05.2012 09:59
Sajrajt.
....když on nemá čím....
18 hlasů
marie terezie
04.05.2012 06:15
marieterezie
neco k veci,meshuge.jak je videt,vidite,ze uz na me nemate,tak se poukousite byt drzy.tak brzy!ale ani to vam moc nejde,meshuge.cha,cha,cha!shalom.ajnstajn.
5 hlasů
Jaroslav Švorc
03.05.2012 21:06
Jarda2
Promiň Sváťo,že jsem na tebe již zapomněl a začal ti vykat.
18 hlasů
marie terezie
03.05.2012 22:13
marieterezie
dobre vychovany clovek jako ja vyka i vam a prdicovi s felixem.hezky den.cha,cha,cha!shalom.meshugeni ajnstajnsky.
19 hlasů
marie terezie
04.05.2012 06:18
marieterezie
jak je videt,nemate sajnu o slusnem chovani,tykani a ani o logice.ajnstajn se obraci v pekle,musi primo rotovat.delate mu vostudu i tam,meshuge.cha,cha,cha!shalom.ajnstajn.
10 hlasů
Jaroslav Švorc
04.05.2012 06:00
Jarda2
Předpubertálním pošukům a bláznům,kteří si nepamatují ani svoje jméno, slušně vychovaný člověk tyká.(neplést si s tykáním kamarádům)
20 hlasů
marie terezie
03.05.2012 22:51
marieterezie
ani prvni,ani posledni.na to jsme my BUDITELE zvykli,meshuge.problem je v tom,ze vy zidi na me nemate.ani LHANIM nebo podsouvanim.proto se snazite PRAVDU zakazat.ale jak vite,PRAVDA ZVITEZI.cha,cha,cha!shalom.ajnstajn.
17 hlasů
eM Felix
03.05.2012 22:27
Ja
Nějak ti po tom banu brzo otrnulo "ajnštajne".
27 hlasů
Alice Černá
03.05.2012 19:55
Aba
Zdravím Felixi. Vám asi uniklo, že od ledna (myslím) změnil Týden majitele. Tak se přestaňte divit a nepředpovídejte katastrofy :-) Hezký večer.
25 hlasů
Alice Černá
03.05.2012 20:04
Aba
Upřesňuji - od 1.10.2011
20 hlasů
eM Felix
03.05.2012 22:16
Ja
To mi skutečně ušlo. A proto byl ve své poslední úvaze i pan Nachtigall tak odvážně protivládně zaměřený Díky za upozornění . Ještě by měli udělat pořádek na diskusích. Také přeji hezký večer.
23 hlasů
Witold Venusberg
03.05.2012 18:59
Pyrhocoris
To doufám, sám budu intervenovat.
16 hlasů
eM Felix
03.05.2012 22:22
Ja
To si Hekrdlu asi vyděsil. ten z toho bude mít chudák bezesnou noc. Apropó u koho bude vaše urozenost intervenovat? Znám jednoho lampáře. Pokud máš zájem, mohu zaslat odkaz.
19 hlasů
eM Felix
03.05.2012 18:12
Ja
Nějak si nepamatuji, že jsme s Vatikánem v posledních stoletích prohráli nějakou válku, abychom jim museli vyplácet reparace.
35 hlasů
rab z rabstejna
03.05.2012 19:02
rabzrabstejna
Chacha, skvělý zásah ! :-)))))
27 hlasů
eM Felix
03.05.2012 22:17
Ja
Díky a zdravím
13 hlasů
Witold Venusberg
03.05.2012 17:52
Pyrhocoris
Pravdu má, samozřejmě, Jeho Jasnost Karel kníže ze Schwarzenbergu, ktarý to má v hlavě správně srovnané, narozdíl od pomateného Hekrdly. Ten se jen dokáže vyhýbat slovům UKRADENO a VRÁCENÍ, i opisuje je a zaklíná slovy jako MAJETKOVÁ REORGANIZACE či OBROVSKÝ TRANSFER BOHATSTVÍ a v krajním případě VYDÁNÍ. A jako typickému českému bolševíčkovi mu vůbec nedochází, že OBROVSKÉ BOHATSTVÍ se díky takovým osobám jako je on znehodnotilo. 20 let blokování nárokovaného majetku se podepsalo na jeho zbytečném chátrání. Téměř denně vidím příklad - před dvaceti lety použitelný statek s historickou hodnotou + krásná správní budova. Dnes zchátralý nepoužitelný statek bez půlky střechy a zdevastovaná správní budova. Když to církvi vrátí musí to ona opravit nebo strhnout a postavit něco jiného. Nebo samozřejmě prodat, protože i tak bude mít hodně let co opravovat. To ale asi Hekrdlu nenapadne - jeho naopak zaskočí, že ve správní radě firem, které by měly ev. vrácený majetek spravovat, sedí ekonom pražské diecéze. To je tedy opravdu šok! Chápu, že pro Hekrdlu by bylo logičtější, kdyby tam seděl komunista.
FIAT IUSTITIA, PEREAT MUNDUS!!!
Přičemž mne ještě napadá, že slovo hekrdla zvukově asi přesně vystihuje chod mozku pana Hekrdly. hekrdla...hekrdla...hekrdla... Nu NOMEN OMEN.
80 hlasů
Jan Červenka
19.11.2012 00:32
Honza73
Neexistuje žádný morální, právní, ani věcný důvod, proč dávat (nikoli vracet) jakýkoli majetek. Církev tu žádný majetek skutečně nevlastnila, vždy jí byl pouze propůjčen ze strany panovníka. Za starého Rakouska byl církevní majetek vždy pod více či méně striktním dohledem státu a jeho užívání bylo ze zákona účelově vázané na duchovní, vzdělávací a charitativní účely. Nebyl to prostě soukromý majetek, a to ani v době, kdy (velmi krátce) platil tzv. konkordát, který Rakousko podepsalo s Vatikánem v roce 1855 a který vypovědělo poté, co papež Pius IX. vyhlásil dogma o papežské neomylnosti v roce 1870. Proč ten majetek teď privatizovat do rukou kléru a ještě navíc vypláznout desítky miliard finančních "náhrad" (za nic)? A odkdy se konfiskace nazývají krádeží? Většina majetku Schwarzenbergů pochází z hluboko pod cenou (a asi za pořádně tučnou provizi pro císařské úředníky) odkoupených pobělohorských konfiskátů. Neměl by knížepán jít příkladem a nakradený majetek vrátit?
1 hlas
Jaroslav Švorc
03.05.2012 18:17
Jarda2
Tak poraď pobožným zlodějům,ať udělají soupis toho,který polorozpadlý statek jsou ochotni převzít do své správy a na své náklady opravit.Ti gansteři si napsali zákon tak,aby mohli převzít jen ty nejlukrativnější nemovitosti a ty polorozpadlé,které nikdo nechce, si nechali,za nemravně přemrštěné ceny,proplatit a nechali je na krku státu a obcím.Nejtragičtější na té církevní zlodějině je to.že se mezi lidmi najdou idioti,kteří se nestydí kolem dokola vykřikovat,jak se církev bude,obětavě a na své náklady,starat o nemovitosti,které převzít nechce.
89 hlasů
David L
04.05.2012 00:38
DaLe
V situaci že si půjčíte něco hmotného, a daný předmět vrátíte ve znatelně horším stavu - např. ve stavu že by oprava stála skoro tolik jako to samé nové, bylo by špatné požadovat aby jste tu částku uhradil nebo nahradil ten předmět (pokud by jste to rovnou sám nenavrhoval) ?
Když je ten předmět vrácen, tak je pochopitelné že vlastník se bude o vrácený předmět starat.
Seznam zřejmě je, však bych si tipnul, že se jedná o soupis katastrálních údajů, tj. asi čísla a písmena. Však z tohoto
"Církve ... přišly asi o 2 500 budov, 175 tisíc hektarů lesa a 25 tisíc hektarů orné půdy."
http://cs.wikipedia.org/wiki/C%C3%ADrkevn%C3%AD_restituce_v_%C4%8Cesku
se dá spočítat, že
S částkou 59 miliárd Kč jako hrubá polovina stanovené hodnoty všech pozemků, mi vyjde započtěno 200 tisíc hektarů, bez budov, že jeden hektar těch 200 tisíc hektarů je počítán za zhruba 590 tisíc Kč. Počítaje co budovu za hektar, tak je to zhruba 43 tisíc Kč za hektar, což i to je pododhad (88%), takže s takto počítanými hektary to vyjde na zhruba 50 tisíc Kč za hektar, byť finanční hodnoty budov a hektarů zřejmě budou odlišné, což by se však dalo vypočítat znalostí průměrné finanční hodnoty alespoň jedné s ních a pomocí rovnice.
51 hlasů
Jaroslav Švorc
04.05.2012 06:13
Jarda2
Není nic jednoduššího,než ten seznam předložit k veřejné kontrole.To by se však,zloději nesměli bát,že se lidi dozvědí,jak obludná lež je celý zákon o církevní zlodějině.To by se lidé dozvěděli,že to co komunisté znárodnili,už má církev dávno zpátky a teď jde zlodějům o to,aby jim to stát znovu proplatil a navíc přidal i to,co vyřešily Benošovy dekrety,kdy Beneš nahradil jednu formu státní podpory církvím,jinou formou státní podpory církvím.Teď se jedná o to,že chamtivý nájemník,za podpory kolaborujících představitelů státu,se pokouší okrást vlastníka.
11 hlasů
Tomáš Fuk
04.05.2012 09:29
231
To myslíte tohle?
http://www.mkcr.cz/cz/cirkve-a-nabozenske-spolecnosti/majetkove-narovnani/rozsah-puvodniho-cirkevniho-majetku-123124/
http://www.mkcr.cz/cz/cirkve-a-nabozenske-spolecnosti/majetkove-narovnani/oceneni-puvodniho-cirkevniho-majetku-123121/
17 hlasů
David L
04.05.2012 01:03
DaLe
tedy, počítal jsem jednu budovu co tisíc hektarů, a tedy 43 tisíc Kč za hektar, a 43 miliónů Kč za budovu (pododhadem, průměrem).
12 hlasů
David L
04.05.2012 00:40
DaLe
*všech pozemků a budov
16 hlasů
Witold Venusberg
03.05.2012 19:01
Pyrhocoris
Kdyby jim to komunisti nevzali, tak by to neschátralo!
14 hlasů
Jaroslav Švorc
03.05.2012 19:46
Jarda2
1)Co pobožným zlodějům brání,aby místo pokryteckých žvástů, předložili seznam toho,co jim komunisté ukradli,k veřejné kontrole?Ať si lidi udělají sami názor,kdo jim lže a kdo je zloděj.
2)Kdyby "Had na 3" Lux neprosadil blokační zákon,a kdyby mu zkorumpovaná polovina sněmovny necouvla,tak by dnes všechny blokované nemovitosti měly svého majitele.Už tenkrát bylo jasné,že jde o prolomení Benešových dekretů,ale křiváci v politice už 20 let nemravně lžou,že Benešovy dekrety jsou nedotknutelné,že nikdy nedovolí jejich prolomení a každý,kdo jim nevěří,je zlý komunista.
20 hlasů
Zdenka Zwiebel
03.05.2012 18:15
cibule
A kde k těm majetkům ta chudá církev Kristova vlastně přišla? Úpornou prací metrákových biskupů anebo díky pobělohorské rekatolizaci, krádežím majetku emigrující šlechty, z desátků placených poddanými a díky dalším krádežím? Na čí učení se tito bařtipáni odkazují? Na Ježíše Krista? Kdy i jemu bude vrácen jeho "majetek"? Tesařské náčiní? Církev asi ve svých počátcích dokázala získávat lidi slovem, ale to už je až na čestné výjimky dávno pryč. Taky se považuji za věřící, ale současnou církev už k tomu nepotřebuji. I když obdivuji krásy barokních kostelů a jejich (doposud nerozkradenou) výzdobu, přece si myslím, že to se skutečným Bohem nemá nic společného.
31 hlasů
marie terezie
03.05.2012 21:03
marieterezie
mate neco proti gotickym kostelum?rokokovym?modernim?ty jsou velice pohodlne.slovo bozi muzete slyset i kdyz jste na velke.FAKTEM ale zustava,ze jste na neco kapla.a to je to,ze kostely, klastery a jine budovy, ktere ty ruzne cirkve postavily,jsou velmi pekne stavby,ktere jsou zevnitr a z venku obdivovane ruznymi turisty a je to dobry byznys.diky cirkvim, na tom vydelavaji vsichni od taxikaru az po papeze.a diky cirkvim se to postavilo.cast by mely cirkve vlastnit.zvlast tu cast,kterou jim komousi ukradli.a vlada muze na vydelky narazit dane.kdyz na to prijde.
16 hlasů
Zdenka Zwiebel
03.05.2012 21:14
cibule
Sváťo, mluvím-li o rekatolizaci v českých zemích, je zmínka o románských, gotických, renesančních a postmoderních církevních stavbách jaksi irelevantní, kapišto?
27 hlasů
marie terezie
03.05.2012 22:17
marieterezie
tezko rict,kdyz do toho motate i jezise s nastrojema.to uz potom mluvime i o byzantskych kostelech.a pravoslavnych.nejak se ale nevyjadrujete k tomu byznys konci diskuze.co bol to?
19 hlasů
Jaroslav Švorc
03.05.2012 17:34
Jarda2
Na zpracování soupisu toho,co církev vlastnila,jí stačilo v roce 1948,bez počítačů a internetu,pouhého půl roku.Originál tohoto soupisu,pokud ho pobožní zloději dosud neukradli,musí být v archivu ministerstva kultury a kopii má jistě dobře uloženou sama církev.Svatouškové však nemravně lidem lžou,když si vymýšlejí blbé a ještě blbější důvody,že to zpracovat nelze.To všechno jenom proto,aby nemuseli přiznat,že, ti pobožní zloději neodečetli od toho,co církev užívala v roce 1946 neodečetli ani Benešovy dekrety a ani to,co už jí bylo,po roce 1990 restituováno.Těžko by se potom nejvyšším politikům státu vyvracelo,že nemravně lidem lhali,když tvrdili,že výjimka z přístupové smlouvy je zbytečná,protože Benešovy dekrety jsou nedotknutelné.
36 hlasů
Zdenka Zwiebel
03.05.2012 17:01
cibule
Huž haby sa hukázalo, pane Hekrdlo - a to "architektům" chystaného gigatunelu - rovnou cestu do kriminálu!
40 hlasů
E P
03.05.2012 15:57
ep2012
Naopak, církvi jedině přidávat na rekonstrukce památkových objektů a zrušit výplaty kněžím, ať si je platí jejich přitroublé ovečky v rámci příspěvků!!! A za využívání kostelů ještě napařit nájem, já bych jim dal!!!
24 hlasů
Marseille
03.05.2012 15:13
Marseille
Tleskám článku.... Konečně někdo rozumný na týdnu.cz!!
123 hlasů
Josef Lounský
03.05.2012 15:07
Gogo444
Hekrdla je starý bolševik z Rudého práva, třídní zášť a rudý teror čiší z každého jeho textu. Angažováním tohoto dinosaura a agenta Pchjongangu si to tedy dříve relativně slušný a pravicový Týden opravdu vyzdobil!!!
26 hlasů
Muha Ha
04.05.2012 09:22
nezijuvbublineActimelu
Nelži bolševická odesácká svině.
Kromě krátkodobých zaměstnání pracoval v podniku zahraničního obchodu Merkuria jako referent (1979 – 1982) a v pražské Národní knihovně jako pomocný dělník, referent autodopravy i vedoucí oddělení odbytu.
16 hlasů
Přemysl Kadlec
03.05.2012 22:16
Kadlec
Plácáte blbosti.Přečtěte si základní poznatky o jeho vzdělání a profesní dráze dráze novináře.Aspoň ty v rubrice redakce tady na Týdnu.
18 hlasů
Jan Maxa
03.05.2012 15:51
maxa
Josef Lounský je starý fašista třídní zášť a modrý teror čiší z každého jeho slova..Jděte se vyzpovídat
pokud to pomůže. Lidi nemaj co žrát, důchodcům se
snižuje valorizace, ale černoprdelníkům se bude vyrovnávat inflace. FUUUUJ
90 hlasů
rab z rabstejna
03.05.2012 15:16
rabzrabstejna
Mýlíte se, pan Hekrdla má pravdu, ještě zbytečně málo dal akcent na fakt, že církev měla majetek pouze svěřený, užívala pro sebe výnosů z něj, ale patřil státu - čili majetek nemohla prodat ani dávati v zástavu.
A váš nenávistný tón a urážky svědčí pouze o tom, že jste nevzdělaný pitomec.
120 hlasů
Hospodský Palivec
03.05.2012 16:26
Garf
To s tím "svěřeným majetkem" je stokrát vyvrácená účelová lež, nechápu, proč jak to pořád někdo může opakovat.
15 hlasů
Jan Červenka
19.11.2012 00:39
Honza73
Žádná "vyvrácená lež", ale systematickým lhaním usilovně pohřbívaný historický fakt.
1 hlas
Zdenka Zwiebel
03.05.2012 17:59
cibule
Pane Palivče, s jehož názory poměrně často souhlasím, buďte prosím tak laskav a uveďte zde pro nás méně informované to, čím byla tato "účelová lež" vyvrácena. Zatím to nesvedlo ani Ministerstvo kultury ČR.
22 hlasů
Hospodský Palivec
04.05.2012 08:06
Garf
Já vím, že se v mnohém shodneme :-) A to je dobře! V tomto případě se bavíme pouze o majetku římskokatolické církve, ačkoliv restituce se týkají všech historických církví u nás (a už to, že se v postoji k restitucím shodly, je významná skutečnost).
Císař Josef II. skutečně omezil vlastnická práva církve, Ale její majetek obecně nezestátnil. Pouze stanovil, že církev nesmí majetek užívat k jiným než "církevním" účelům. Dneska bychom asi řekli, že církev nesměla užívat majetku čistě komerčně.
V roce 1855, za vlády Františka Josefa I., byl uzavřen konkordát, tj. dohoda státu a církve o jejím právním postavení. Majetková práva církve byla tehdy v plné míře obnovena.
Definitivním potvrzením toho, že církev je pánem na svých pozemcích, byla pozemková reforma v roce 1919. Mladý československý stát sice velkou část církevního majetku znárodnil, zároveň ale jasně uznal, že církev svůj majetek plně ovládá, nikoliv jen spravuje. Takto je uznání státu o vlastnictví církve součástí československého, nyní českého právního řádu. Prostě v roce 1919 stát neřekl, že si bere to, co církev jenom spravuje, ale jasně stanovil, že si bere část toho, co církvi patří.
To jsou historická fakta.
Dokážu pochopit, že je dneska někdo proti církevním restitucím. Samotnému by se mi nejvíc líbilo, kdyby se církev nějkým velkomyslným gestem nároku na majetek vzdala. Ale je zbytečně používat v diskusi nepravdivé argumenty.
13 hlasů
David L
03.05.2012 21:17
DaLe
Zdroj? Co jsem zadal "cirkevní restituce" do vyhledávače, tak na prvním místě:
http://cs.wikipedia.org/wiki/C%C3%ADrkevn%C3%AD_restituce_v_%C4%8Cesku
A tam to je uvedené, ale též tam není uveden zdroj. Respektive, zdroj není ani tak třeba pokud jste sami schopni vysvětlit co myslíte. Tedy alespoň já jsem nepochopil ani které časové období myslíte.
Ohledně hrazení "provozu církví a platů, sociálního zabezpečení a penze kněží ze státního rozpočtu" by se jistě dalo zeptat zda to je započítané, tj. odčítané.
12 hlasů
Hospodský Palivec
05.05.2012 07:29
Garf
(oprava, šlo o zákon 50/1874 - a to heslo na wiki teď už skutečně vypadá jinak .-)
11 hlasů
Hospodský Palivec
04.05.2012 08:33
Garf
To je bohužel problém Wikipedie - záznamy upravují sami uživatelé a někdy se jim do skutečnosti vloudí ideologický postoj. To heslo může zítra vypadat úplně jinak, když ho dneska nějaký wikipedista přepíše.
V tom konkrétním hesle se píše, že církev majetek nevlastnila na základě § 38 a § 51 zákona 50/1784.
Přičemž § 38 zní: "Co se týče hospodaření s jměním církevním, jest pravidlem, že jmění církevní požívá té ochrany státní, kteréž požívají nadání obecně užitečná. Státní správa záležitostí duchovních má zvláště právo, přihlížeti k tomu, aby se základní jmění kostelů a ústavů církevních zachovalo, zjednati si jistotu, zda-li toto jmění tu jest, a shledá-li by se, že něco schází, učiniti, čeho potřebí, aby se to nahradilo."
A § 51: "Co ustanoveno v nařízeních ministeriálních, vydaných dne 20. června 1860 (č. 162 ř.z.), a dne 13. července 1860 (č. 175 ř.z.) o prodeji a zavování jmění katolických kostelů, prebend a duchovních ústavů, má i příště platnost, až na to, že k takovému prodeji neb zavazení jest potřebí schválení kurie papežské."
Čili je to heslo na wiki zcela účelově upraveno nějakým odpůrcem restitucí.
13 hlasů
Vladimir Mraz
03.05.2012 21:06
miravrasna
naprosto přesná otázka, dovoluji se připojit ..
19 hlasů
Bandiera Rossa
03.05.2012 15:15
Avanti
Tak to si celkem vedle:
Martin Hekrdla
* 1956 v Praze
Žurnalista a publicista
Vystudoval obor teorie kultury na Filozofické fakultě UK (1992). Publikoval v týdenících Tvorba a Reportér, v dvouměsíčníku Listy a v deníku ZN Noviny. Od roku 1993 pracuje jako politický komentátor deníku Právo.
Tedy v Právu pracuje až od roku 1993. Rudé právo skončilo někdy v roce 1990.
Jinak proč by Týden nezaměstnal levičáka? Když mu to přinese peníze, tak udělá to, co každý správný kapitalista.
42 hlasů
marie terezie
03.05.2012 22:46
marieterezie
kdyz ucili jak cist statistiky,tak byl martin za skolou,anebo to uz neucili?
15 hlasů
Josef Lounský
03.05.2012 17:01
Gogo444
Tak to se pleteš, soudruhu, Ruďas, Prolhaná bába či držitel řádů Klementa Gottwalda a Vítězného února, byl soudruhem Porybným přejmenován na Právo až 18. září 1995!!!!!
23 hlasů
Muha Ha
04.05.2012 09:21
nezijuvbublineActimelu
Už zase lžeš ty bolševická svině?
15 hlasů
eM Felix
03.05.2012 18:44
Ja
Ještě, že máme tu Wikipedii viď modrosoudruhu?
33 hlasů
Marseille
03.05.2012 15:12
Marseille
Co to plácáte za hovadiny? Jste normální, nebo nemáte občanku? Vzpamatujte se člověče s takovejma kydama by jste se lehce mohl dostat v normální zemi do ústavu!!! P. Hekrdla má pravdu.
52 hlasů
Petr Novák
03.05.2012 14:50
Vedma
Nasírat národ Husitů je jako dráždit hada bosou nohou.
102 hlasů
Josef Valach
03.05.2012 15:22
Valach
Národ HUSITŮ?
Žit dnes Jan Hus, tak mu na tomto diskusním fóru vynadáte do černoprdelníků a pravdoláskařů...
82 hlasů
Marseille
03.05.2012 15:14
Marseille
Možná by to bylo riziko tak do 19. století. Teď by nám jen vozové hradby a sudlice nepomohly.
26 hlasů
Zdenka Zwiebel
03.05.2012 17:06
cibule
Ale kdyby dostal Kalousek a jeho banda řemdichem přes hlavu, věřte tomu, že by to i teď mělo stejný efekt jako v patnáctém století:-)))) Jen ta odhodlanost se bohužel rozplynula kamsi do poníženého plazení...
41 hlasů
Vladimir Mraz
03.05.2012 21:19
miravrasna
ještě pořád věřím, že Češi vydrží hodně, ale ne všechno .. ostatně mám pocit, že tahle vláda začíná tu hranici testovat ..
19 hlasů
Zdenka Zwiebel
03.05.2012 23:03
cibule
Věřme tomu, že bude výsledek testování pro tuto rádobyvládu neúspěšný:-))))
25 hlasů
21.02.2024 10:00
Automobilový trh prošel za poslední čtyři roky významnou proměnnou. Mění se zákaznické potřeby, kolísá nabídka a rostou ceny aut. Prodejci ojetých automobilů museli značně změnit... více
© 2006 EMPRESA MEDIA, a.s. Publikování či další šíření obsahu těchto webových stránek bez písemného souhlasu vedení internetové redakce časopisu Týden je zakázáno. Kompletní pravidla využívání obsahu najdete ZDE. Tento server využívá agenturní zpravodajství České tiskové kanceláře (ČTK). Publikování či další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je zakázáno bez písemného souhlasu ze strany ČTK.
Zásady ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů
Tento portál mediálně zastupuje ARBOmedia s.r.o. Zásady používání Cookies v reklamním systému. Nastavení soukromí
Redakci můžete kontaktovat na emailové adrese internet@tyden.cz. V případě technických problémů pište na adresu webmaster@tyden.cz. Server hosting zajišťuje VSHosting s.r.o.
2006-2024 © Created by Sabre s.r.o.
Nejdiskutovanější názory
Marseille (123 hlasů) 03.05.2012 15:13
Tleskám článku.... Konečně někdo rozumný na týdnu.cz!!
rab z rabstejna (120 hlasů) 03.05.2012 15:16
Mýlíte se, pan Hekrdla má pravdu, ještě zbytečně málo dal akcent na...
Petr Novák (102 hlasů) 03.05.2012 14:50
Nasírat národ Husitů je jako dráždit hada bosou nohou.
Jan Maxa (90 hlasů) 03.05.2012 15:51
Josef Lounský je starý fašista třídní zášť a modrý teror čiší z...
Jaroslav Švorc (89 hlasů) 03.05.2012 18:17
Tak poraď pobožným zlodějům,ať udělají soupis toho,který polorozpadlý...