Předvolební kampaň
Merkelová: EU je překrásný projekt, největší mírotvorce světa

12.08.2017 16:39

Německá Křesťanskodemokratická unie nikdy nezpochybní "překrásný projekt" Evropské unie, který je největším mírovým projektem světa. Při zahájení kampaně k zářijovým parlamentním volbám to v sobotu na shromáždění v Dortmundu prohlásila spolková kancléřka Angela Merkelová.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Jaroslava Kanioková (6 hlasů) 12.08.2017 17:50

    Bože, bože, fanatička.. EU = RVHP II. a stejně blbě dopadne... ! ...

  • František Martínek (5 hlasů) 12.08.2017 18:45

    Pro Němce je to dobrý projekt, každého obrali a diktují jako za...

  • Stanislav Soukup (5 hlasů) 12.08.2017 20:04

    Z Evropské unie se stalo bolševické monstrum, úplný žalář národů. A...

  • Karol Hallik (3 hlasy) 12.08.2017 18:05

    Chudák ženská,asi se zbláznila

  • Aleš Přibyl (2 hlasy) 12.08.2017 20:13

    Adolfa je nejlepší vůdce Německa, podařilo se jí bez války ovládnout...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Tuhle krá....vu snad už nikdo nemůže brát vážně. Měli by ji posadit do člunu k těm muslimským svi....ním a poslat do Lybie. Tam může EU chválit, aby sem přilákala další sratisíce teroristů a ekonomických muslimských vyžírek!

0 hlasů

Ta bába má nějaké nižší vzdělání, zapomněla, že Evropa končí u Uralu a máme tady díky německým nenažraným bankéřům a Nato válku na Ukrajině a ta je přece v Evropě.

0 hlasů

"Vyslovila se proti nacionalismu a pro posílení evropské jednoty."

Je se ve Frankfurtu v polovině 19. století v rozpravě než došlo k této scéně:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/FrWIV-Karikatur-1849-Farbe.jpg
?

Ta scéna byla v návaznosti na
https://de.wikipedia.org/wiki/Paulskirchenverfassung
s kterou Frankfurtský sněm chtěl udělat Velkoněmecko v návaznosti na revoluční dny 1848/49.

To se nelíbilo mj. Prusku. Jakože jednak se stále pamatovalo na zkušenosti s nacionalismem typu Napoléon Bonaparte a i na Hep-hep nepokoje (Hep-Hep-Unruhen) roku 1819 v kterých se konalo pogromy ze strany vícero "Němců" mající problém s emancipací Židů. Tzv. březnové vlády navíc zrušily Karlovarská usnesení které se zavedlo v době konání těch Hephep nepokojů (a během měsíce bylo po těch nepokojích) - usnesení vyšla z dohody mezi Rakouskem a Pruskem (které se dohodlo v Teplicích). Dále, Pruský sněm (v Berlínu, mezitím co v té době Německý sněm byl ve Frankfurtu) se roku 1848 vyjádřil ve smyslu, že se má za Prusy a ne za Němce. A král Pruska tu jako císařskou korunu nakonec odmítl prý s výrokem ve smyslu, že tu korunu (s tou Paulskirchen-ústavou o ústavní monarchií) vidí jako by se jednalo o obojek na psa.

V návaznosti na tyto věci a argumentativně ještě posílené za doby Bismarcka u mnohých Němců zřejmě byl dojem, že Prusko je jako anti-Němectví, a ten dojem argumentativně přetrval do 30. let 20. století kdy nacisté s konzervativci sebrali Prusku suverenitu jíž roku 1932 (a Prusko od konce 1. světové války jíž nemělo vlastní vojsko kterým se bránilo, a potom ani politickou reprezentaci která by cokoliv mohla říct když Hitler roku 1934 rozhodnul o zrušení mj. Pruského občanství).

Od toho ten dotaz jestli se je v 19. století ohledně toho, že pí. Merkel trochu zní jako by se snažila o nacházení kompromisu v kontextu těch věcí tenkrát.

A ne, že bych nechápal, že pojmem "nacionalismus" mnozí moderně rozumí ten jako nacio-šovinismus (v kterém se nacio-šovinista má za něco lepšího atd. pouze na základě nějakého, že je členem nějaké té jako skupiny). Ale to osobně mám za poněkud zavádějící. Jakože například takové národní obrození Čechů v 19. století, to osobně rozumím jako nacionalismus ve smyslu osamostatnění se směrem se k vlastnímu národnímu občanství (s kterým je pojem nacionalismus potom poněkud irelevantní jak je nahrazené pojmem občanství). A dělat jako by nacionalismus sám o sobě byl zlo když by si někdo z členů EU dovolil snažit se organizovat například v situaci po té co se tomu členu sebralo suvernitu v rozhodnutí EU sněmu o tom z koho si udělat své otroky, to osobně mám za docela nesmysl.

Což celé pro mnohé v detailech možná nezajímavé, ale akorát míním poukázat na to, že kdyby to poněkud panevropské pojetí bylo spojené se zrušením Spolku, nebo kdyby ten Spolek neměl tak dominantní postavení (například jak vrácením Pruska Němci přijdou o nějaký počet), tak nemám za to, že by například paní Merkel za Němce jentak mluvila co zní jako, že se jasně rádi vzdají veškeré své suverenity v prospěch EU-občanstva.

***

Na druhou stranu ale rád čtu, že považuje ochranu lidské důstojnosti za důležité, ať jíž tím míní mj. důstojnost Prusů a věci typu:
https://eines-preussen-kommentare.blogspot.com/2017/07/vormundschaft-und-nationalisierung-in-Deutschland.html
či nikoliv.

***

Ohledně té zaměstnanosti, i Obama se tím vychvaloval, ale v obou případech to je co vím (mj.) demograficky dané kde více osob odchází do důchodu než se dostává do produktivního věku. Jakože počet pracovních míst by bylo poněkud jasnější indikátor. Ale i u toho to celé vlastně není tak jasné - jakože když vláda SRN nadržuje domácím podnikům stylem, že jím z veřejných prostředků platí elektřinu mezitím co konkurence těch podniků například v ČR žádné takové nemá, tak ty podniky v Německu mají argumentativně docela neférovou výhodu na tom jednotném EU trhu který se tváří jako by ta soutěž měla být férová (ale právěže úplně není). Když to nadržování navíc na dluh, tak ani Němci z toho nutně nakonec výhodu nemají byť nějaké ty podniky možná udělali o několik pracovních míst navíc (pokud ten větší zisk akorát neulili). Natož když některý podnik má obrat z prodeje zbraní skoro kdekomu ale že se potom z veřejných prostředků platí více na pomoc než ten podnik vůbec měl obrat - viz například velký prodej zbraní Saudské Arábii která blokuje přístavy, že ani potraviny se do Jemenu nedostanou a najednou miliony osob vystavené hladomoru (a v EU se mezitím nejeden politik ohání jako by to byla malá cena za to, že nějaký zbrojařský podnik něco vydělal na nějakém prodeji). A i bez nadržování to zvětšování EU trhu argumentativně mělo docela vliv bez nějakého, že vláda něco specificky dělala.

0 hlasů

eu BYL prekrasny projekt,ktery on zavorala.a s hospodarstvim nema nic spolecneho.to se rozjelo diky levne rope a energiim.s tim NEMELA nic spolecneho,koza.ale drze si to prisvoji,skoro jak semitka.otisky jejich pracek jsou na imigraci,kterou vysoce pokakala.

0 hlasů

CDU slibuje větší podporu rodinám a bezpečnostním složkám.
Super, šťastné děti hrající si na pískovišti v jehož každém rohu stojí ozbrojenec se samopalem. Tady to zavání svěrací kazajkou pro pomatenou analfabetku...

1 hlas

"Merkelová: EU je překrásný projekt, největší mírotvorce světa"

Akorát že jinde na světě tu EU vnímají skoro jako mor, který dělá lidi bezbranné proti zlu. EU se ohání lidskými právy a snaží své pojetí této věci všem vnucovat a toho nejlépe dovedou využívat ti pošahanci, kteří ta lidská práva ostatních nejhůř porušují.

1 hlas

Adolfa je nejlepší vůdce Německa, podařilo se jí bez války ovládnout Evropu a založit tak NU alias 4.říši.

2 hlasy

Z Evropské unie se stalo bolševické monstrum, úplný žalář národů. A poté, co sem k nám začala cpát muslimy a vyhrožuje tresty, pokud je nepřijmeme, je EU jasný nepřítel.

5 hlasů

Vprojevu té psychopatky mi chybí už jen boilery soudruhu Jakeši omlouvám se tahl nána vás překonala Jak ten rychlík všichni zvrací a nikdo nemůže vystouúit

0 hlasů

Pro Němce je to dobrý projekt, každého obrali a diktují jako za Německé říše, jinak se zbláznili, co si to tam berou za pakáž a opět nebezpečí půjde z Německa pro Evropu a budou zase umírat milióny Evropanů.

5 hlasů

Chudák ženská,asi se zbláznila

3 hlasy

Merkelová: EU je překrásný projekt, největší mírotvorce světa...........Může být, jen by ho nesměly vést největší trubky světa!

1 hlas

Bože, bože, fanatička..

EU = RVHP II. a stejně blbě dopadne... !
Eurodiktatura !

6 hlasů

Já s ní souhlasím. A nad lidskou rasou musí být dohled a regulace, to už věděl Karel IV., otec vlasti. Kdo šel do lesa na klestí a předem nezaplatil, dal mu useknout ruku. A dnes na něj pějeme samou chválu. Proti němu je život v EU pohoda-džez. Merkelová je dobrá. Ale pokud chce někdo válčit, chápu, že jí nesnáší.

0 hlasů

nezavadejte!to si pujcujete od mongola?ale v regulaci veril uz josua,kdyz vyvrazdil 30 000 lidi v jerichu a potom dodelal celej kanaan ve meste ayi a ve meste kanaan.nebo I ester,kdyz rezala hlavy uz tenkrat,daleko pred Salome.

0 hlasů

Mas pravdu Angelo ale jestli chces aby Unie zustala na dlouhe veky tak okamzite z Unie vyhod vyderace a stvace Polsko a Litvu. Nezapomen, ze Brexit byl jen a jen kvuli polskym vyderacum a stvacum. A zadne debaty s banderovskou Ukrajinou. Uspech Unie bude garantovany.

0 hlasů

Ještě jste zapomněl na jeden hnisající vřed, který je potřeba z EU vyříznout - Česko. Pak bude klid. :)

0 hlasů

Nemá pravdu !

0 hlasů

Samozrejme, ze lze jako vsichni. Ja jen napovidam jak udrzet Unii na dlouhe veky.

0 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 06/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov