Vyšetřování
MH17 sestřelila starší raketa Buk, tvrdí ruská zbrojovka

03.06.2015 06:10

Ruský výrobce protiletadlových raket uvedl, že malajsijský boeing, který se loni v létě zřítil na východě Ukrajiny, sestřelila starší verze rakety Buk, které již firma dávno nevyrábí, avšak které se stále nalézají v ukrajinské výzbroji.

Zpět na článek

Nejdiskutovanější názory

  • Věra Havránková (15 hlasů) 03.06.2015 06:39

    Asi se pravdu nikdy nedozvíme . Pro mě je směrodatné to , že USA a EU...

  • Pavel Johanides (15 hlasů) 03.06.2015 07:30

    Bývalý vojenský lékař vrací metály. NATO je zločinecká organizace ...

  • Josef Vrána (12 hlasů) 03.06.2015 08:40

    Rusácká putlerovská propaganda už musí ustupovat z nejpitomějších...

  • Pavel Johanides (12 hlasů) 03.06.2015 08:13

    MH17: katastrofa, která se již nehodí? (čast I.) Měsíc se s...

  • Pavel Pospíšil (11 hlasů) 03.06.2015 07:09

    Jo, soudruzi z Kremlu dodali fotky pořízené měsíc před incidentem, ta...

Vložte nový příspěvek

Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.

Přihlášení | Registrace

Diskuzní příspěvky

Rusové už řekli tolik verzí, že už je nikdo nebere vážně.

1 hlas

Lhat, lhat a lhat.......to rusove a bolsevici umi....

1 hlas

Pilot rakety Buk se priznal , ze uz je starsi rocnik .

0 hlasů

Nikdo nic konkrétního nevíte a hádáte se tady jako psi. Padesátá šestá ruská verze sestřelu toho nešťastného letadla je stejně věrohodná, jako ty předchozí. Podle mne má pravdu Girkin, který se chlubil na sociálních sítích, že sestřelil velikého ptáčka. Pokud chcete vědět čím, tak se musíte zeptat jeho, pokud ještě žije. Určitě to neudělal schválně, myslel, že střílí na vojenského Antonova. Holt mířil na lišku a trefil Maryšku. Takže asi tak. Pokračujte...

5 hlasů

idotům:
To, že vedoucím vyšetřovatelem je Holandsko, vychází z logiky, že let vylétl z Holandska a většina cestujících byli Holanďané, a to sestavilo Společný vyšetřovací tým (JIT). Při jeho vytvoření vypadalo jako jasné, že se do něj zapojí i Malajsie, uvážíme-li, že ta při katastrofě ztratila druhý největší počet občanů a i letoun sám byl v Malajsii registrovaný. Místo toho to skončilo tak, že JIT sestává z Belgie, Ukrajiny a Austrálie s konkrétním vyloučením Malajsie.

Vidíte tam někde Rusko, kokoti?

Ještě toto si přelouskejte, kokoti
http://technet.idnes.cz/boeing-mh17-sestrelen-buk-prorusti-separatiste-ukrajina-putin-p6w-/tec_technika.aspx?c=A140720_152944_tec_technika_sit

1 hlas

Co se tady pořád řeší?
USA řekly, že MH17 sestřelili Rusové, takže to musí být pravda.
Oni by přece nikdy nelhaly...
youtube.com/watch?v=dNQxWHOKB6U

2 hlasy

Máme tu ovšem problém, soudruhu. Rusové řekli že to byli Ukři a Rusové by taky nikdy nelhali. Jak z toho ven?

0 hlasů

Rusoblbové už nám tady dodali tolik zaručeně pravdivých verzí sestřelu, že se v tom lidé trošku ztrácejí. Ale protože víme, že rusácká propaganda ani Lavrov nikdy nelže, musí být pravdivé všechny.
Takže nebohý Boeing pronásledovala fašistická stíhačka větší něž fotbalový stadión, zepředu do něj střílel fašistický Su-25 kulometem, který ve výšce 10 kilometrů udělal ty malé dírky do nosové části trupu a zespodu pálili fašisté raketu Buk-M1. Všechno to řídila CIA a Mossad a viděl to španělský dispečer.
Nežijí si ti rusoblbečci v krásném světě?

3 hlasy

Když jsi tak skálopevně přesvědčen, že toto svinstvo mají na svědomí povstalci s pomoci Ruska, tak mi prosím zodpověz pár otázek na tato fakta:
1) Proč ukrajinská strana několikráte upravovala kurz letu MH17 tak, aby ho dostala nad bojiště.
2) Proč okamžitě po pádu MH17 vtrhla ukrajinská tajná policie do řídící věže, zabavila letové záznamy a mobily dispečerům.
3) Proč ukrajinská strana zabavené letové záznamy z toho dne prohlásila za tajné a dodnes je nedala k dispozici.
4) Proč USA nezveřejní jejich důkazy o kterých hovořil Obama i Kerry ihned po pádu MH17, ale naopak je prohlásili za tajné.
5) Proč nepřijali Ruskem nabízené důkazy, aby se alespoň dozvěděli co Rusové mají.
6) Proč jsou zainteresované strany na vyšetřování pádu MH17 zavázány k mlčenlivosti, pokud s tím nebudou souhlasit všichni.
Já bych ti trochu napověděl: Protože hnUSÁci dobře vědí, kdo toto zvěrstvo spáchal, ale povstalci, ani Rusové to nebudou, protože by důkazy o kterých USA mlží nezůstaly dodnes tajné a nastal by tanec. Věřím Američanům v tom, že důkazy mají, ale ty důkazy zřejmě ukazují na jejich přátele, Ukrajinu. Proto to dlouhotrvající ticho a čekání do vyšumění až se na to zapomene.

1 hlas

Odpověz mi na jedinou otázku, proš Russistán vymýšlí pořád nové a nové historky (jen dneska 2 nové) o sestřelu MH17.

0 hlasů

Ty fantasmagorie máte ze své hlavy nebo vám je někdo našeptává?

1 hlas

Vypadá to, že to má od tebe.

0 hlasů

Pomalu, ale jiste vychazi navevo, ze M17 sundala fasisticka junta v Kyjeve a tak ma mistni ruda luza pohotovost :-))))))))))

5 hlasů

To už vyšlo najevo asi 50x. A kdo je nerozhodný může si vybrat. Ukrajinský BUK, ukrajinská SU25 vyzbrojená rachejtličkou R60 (hehe), ukrajinské SU27, ukrajinský MiG29. Dosvědčit mohou separáti, dezertéři, zajatci, Carlos...

0 hlasů

To už vyšlo najevo asi 50x. A kdo je nerozhodný může si vybrat. Ukrajinský BUK, ukrajinská SU25 vyzbrojená rachejtličkou R60 (hehe), ukrajinské SU27, ukrajinský MiG29. Dosvědčit mohou separáti, dezertéři, zajatci, Carlos...

0 hlasů

Let MH17 sestřelil Vomáčka, letící na svém bojovém krocanovi...

0 hlasů

Lež moskevské junty o sestřelu MH17: 1) setřel MH17 – zmařený atentát na Putlera; 2) letadlo MH17 bylo schválně podstrčeno Západem, na palubě prý byly mrtvoly staré několik dnů; 3) letadlo MH17 bylo sestřeleno SU25 ve výšce 10 tís. Km; 4) letadlo MH17 bylo sestřeleno ukrajinským BUKem. Co dál? Asi Mezinárodní trestní soud v nizozemském Haagu ... a odsouzení Putlera za zločiny...

4 hlasy

Přiznání moskevských fašistů o sestřelu letadla MH17, LifeNews: https://youtu.be/DklE9wr6_xg .
Je to prý další úspěch teroristů-ruských fašistů... Rusko se raduje, ........
Ukrajinci truchli https://youtu.be/H-cgtN1me-Q

1 hlas

Volové, pokud chcete vědět víc, tak tady:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307&t=6201&hil - it=hav%C3%A1rie+mh17
Máte tam volové 153 stran názorů těch, co vědí vocogou, těch, kteří sedávají za kniplem, nebo se věnují protiletadlové obraně, nebo...vědí víc, jako nějaký debilní amatér Pospíšil.

3 hlasy

Když obhajiují sestřel SU 27 tak to jsou jistě odobníci - rusáci. Těm můžeme věřit, že i kozla rozdojili. Hogo Fogo, že jste to rozdojení kozla na vlastní oči viděl, že?

2 hlasy

a kolik z nich dostalu primej zasah ruskym BUKem??

1 hlas

Jen opisuješ, co žvatlají soudruzi financovaní US departmentem.
"experti", hehe
Proč to nepíše oficiální vyšetřovací orgán?
A proč havárii nevyšetřují mezinárodní experti, ale grupa, která podle dohody Holandsko+Malajsie+Ukrajina, nesmí nic uveřejnit bez souhlasu některé z těchto stran?
Myslíš, že se dostane na světlo boží něco, co by dokazovalo vinu ukrajinské junty?

5 hlasů

soucasti vysetrovaciho tymu jsou i rusti experti.
jestli maji nejaky pochybnosti o predbeznych zaverech, proc něco nereknou??

2 hlasy

Ha ha ha...a od kdy velevole?

4 hlasy

od zacatku hlupaku, nedel ze nevis

3 hlasy

To chce klid. Někdo, kdo požaduje mezinárodní experty v týmu složeného lidmy z různých zemí, je vůdči faktům a logice imunní.

0 hlasů

To ty chuji hlásil Hlas Ameriky?? I to memorandum o utajování výsledků vyšetřování podepsaly jen ty tři státy!

1 hlas

tady mas předběžnou zpravu, je tam i slozeni vysetrovaciho tymu
http://data.idnes.cz/soubory/tec_technika/40A140909_PKA_40B3923ACAD0CEPREM-RAP.PDF

0 hlasů

Blbec když neví tak se hloupě směje.

1 hlas

zase ten měsíční cyklus?
To vám některým úplně přeskakuje.

0 hlasů

A já pořád nevěděl, proč se tak blbě tlemíte.

2 hlasy

Bob Kadet 03.06.2015 10:20
Vidlak

Intelegentně - to je to co vám bytostně chybí.

0 hlasů

A jak se pipino projevuješ ty??

1 hlas

Separatisté se od sestřelení boeingu distancovali. "Odpalovací zařízení Buk-M1 a odpovídající rakety jsme v té době vůbec neměli," řekl náměstek ministra obrany doněckých rebelů Eduard Basurin.

Lžou jako všichni Rusáci, ještě pár dnů před sestřelem se chlubili krádeží Buku z ukrajinského skladu. Krom toho se těsně po sestřelu chglubili, že zase sestřelili letadla Ukrajině.

Je vidět, že Rusáci a zdejší komunisté se bez lží vůbec neobejdou. Ubožáci.

4 hlasy

Krafko, samotná raketa je k ničemu. Navíc další ukrajinská letadla(vrtulníky) sestřelili pod výškou 4 000 metrů ručním přenosným zařízením řady Strelka (ala Stinger). Věnuj se raději vaření a neser se do politiky a válčení.

4 hlasy

Pár dní před sundáním MH17 sundali separáti Antonova ve výšce 7,5km.

0 hlasů

Já nevěděla, že jen Vidlák je odborník na všechno, nejvíce však na sprostoty. S takovámi je radno je poslat někam jinam - zpátky na schůzi komunistů tak si na své zbytečné a zpackané životy mohou vynadávat dositosti a obvyňovat z této jejich flustrace koho chtějí. Ubožáku. Už aby jste lidem přestal otreavovat život a vzduch.

2 hlasy

A Vy byste zase mohla jít zpátky do školy, Vy "dositosti".

2 hlasy

Proč stejným způsobem nereagujte na gramatické perly svých soukmenovců. A že jich je...
Docela dobře to vystihl Anton pode mnou, když je něčeho moc, tak je toho příliš...
Já si myslím, že gramatiku si málo kdo za školy pamatuje. Většina z nás ji má odkoukanou z knih, kdo nečte, je namydlenej. A dnes na internetu může odkoukat tak akorát chyby...

0 hlasů

Chybu udělá každej, ale když jich dělá moc, tak je blbec. Např. : obvyňovat, flustrace, ...
Asi proto jste Smutná, nedivím se.

2 hlasy

Blahopřeji za vlastní prozrazení - jen blbec se neplete.

1 hlas

A co USáci, rudá soudružko, a jejich lži o iráckých zbraních hromadného ničení ?! Na to rádi, vy havloidi a modří bolševici, zapomínáte.

3 hlasy

Komundíro, nejsem rudá a ani soudružka. A poukazování na jiného jako jako omluva vlastní lži, je ubohost. Další vlastnost Rusáků a komunistů. Poslední ubohou vlastností je sprostota - ta vám také nechybí.
A psát o modrých bolševicích je naprostá pitomost která jen ukazuje úroveň pisatele.

2 hlasy

Při čtení článku a některých reakcí zde jsem si vybavil pád letu 800 společnosti TWA z roku 1996 u břehů Long Islandu (230 obětí). Přes 200 očitých svědků odpřísáhlo (do protokolů policie a FBI), že vidělo vyletět "něco" z moře a to něco "sundalo" to éro z oblohy (dokonce prý existoval videozáznam z této nehody, který samozřejmě zmuzel). No a oficiální závěr? Jiskra ze senzoru palivoměru. No a ve finále zveřejnila CIA (jak cool, že?) !!!!!! simulované video, jak ke katastrofě došlo. Samozřejmě ve shodě s ofiko závěrem......tož asi tak k "vyšetřování" leteckých havárií a zveřejňování pravdy......:-))

3 hlasy

Pamatujete nehodu v Eschede?
Britský tisk citoval anglického svědka, malíře pokojů Andrewa Davidsona, který pracuje v Německu. Davidson byl svědkem železniční katastrofy. Sdělil zpravodajství televize BBC: "Zastavila nás policie na silnici, že došlo k nehodě, protože z nadjezdu nad železniční tratí prý spadl na trať automobil. Automobil ležel na jedné straně na kolejích a čekali jsme na záchranky. Pak zčistajasna přijel rychlík a všichni zavřeli oči. Vlak naprosto neměl šanci zastavit. Došlo k obrovskému hluku, který, jak se zdálo, trval celou věčnost. Když se usadil prach, scéna byla neuvěřitelná. (http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/106269.stm)

A ve skutečnosti to také bylo jinak.

1 hlas

USákům není možno věřit vůbec, vůbec nic. Nezapomenu, jak celý svět obelhali svými halucinacemi o iráckých zbraních hromadného ničení, z nichž se nakonec nenašla ani plechovka. Cokoli USA prohlásí, je s pravděpodobností hraničící s jistotou lež.

7 hlasů

hnUSAkum nelze verit nic..Pisou CIA a ctou to SIAJEJ..A tak jeto se vsim..

0 hlasů

Našli se biologické a nervové zdraně. To vám jistě nestačí, přitom jsou zakázány?

1 hlas

Slepice se neučí pravopisu? (Našli se... zbraně). Takoví debilové by neměli mít právo se zúčastňovat veřejných diskusí! IQ = tykve!

0 hlasů

Našlo se prdlajs ne chemické zbraně. Byly zničeny již po Pouštní bouři.Ti lháři našli jen rezavé obaly. A zakázané jsou jen pro toho, kdo konvenci o nepoužívání chem. zbraní podepsal.Nebožka Lady Diana se taky angažovala ohledně likvidace a zákazu pěchotních min , a Anglie přitom jejich likvidaci nepodepsala a dál je má ve výzbroji.

5 hlasů

Tak vcelku se nepochybuje, že letoun sestřelili ukrajinští nacisti za logistické podpory USáků.

3 hlasy

..základem všech dohadů je to, že nebyla ještě stále vydána žádná zpráva oficiální vyšetřovací komise...

3 hlasy

ZAkladem je ze valku zacal nacek z Kyjeva.. A kdyz uz zacal, tak mel zajistit aby se nad uzemim kde se valci neletala letadla.. Americani temto obetem rikaji" Colatelarni skody..nebo tak nejak..Zrejme je nutno s tim pocitat..

0 hlasů

zprava bude v rijnu.
ono taky poskládat to z tech zbytku co zbyly, když hlavni dukazy odvezli nebo upravili rusaci a vysetrovatele nemeli na místo havarie bezprostredne pristup, není tak jednoduchy.
kazdopadne - tesne po sestrrelu se separati podporovani ruSSkem sestrelem chlubili, aby to pote, co zjistili ze sundali letadlo plne turistu, popreli

0 hlasů

..zpráva bude v říjnu, ale ty máš jasno od začátku...

2 hlasy

ja vychazim z trvzeni separatistu podporovanych ruskem, kteří se setrelem chlubili

0 hlasů

Rusove jsou machri v pouzivani Photoshopu:-)

4 hlasy

nejspis maj nejakou ukradenou verzi, proto ty výsledky stoji za hov...

5 hlasů

to je naprostý nesmysl...

0 hlasů

Rusácká putlerovská propaganda už musí ustupovat z nejpitomějších lží, čímž hází přes palubu všechny hlasatele báchorek o "špoanělských dispečerech", "ukrajinských Su-25 ve výšce 10 km" a "dírkách od kulometu".
Těm rusoblbečkům pak nezbývá než uchýlit se k obvyklému tvrzení všech lhářů "pravdu se nikdy nedozvíme".
Chudáčci, copak jim asi ještě jejich zbožňovaný ruský nacismus připraví za překvapení,

12 hlasů

Pane Vrantlere, vaše hloupá propaganda avizuje nejnižší stupeň inteligence, stejně tak jako styl vyjadřování a celkově slovní zásoba. Tak už to není ruský komunismus (což není vůbec výmysl Rusů) ale nacismus (což také není výmysl Rusů). Možná byste si měl osvěžit znalosti. Slovo "rusoblbeček" je váš vlastní výtvor? Pokud jsem si já všimla, nikde nic od Rusů nečtu, ve všech českých médiích čtu jen propagandu a báchorky od USA a jejich spojenců.

10 hlasů

JJ... A Stalin nebyl Rus, Chruščov byl Ukrajinec a Beria žid. Lenin byl zase agent zlých kapitalistů. Rusové jsou ve všem ouplně nevinně, oni vlastně nikde nebyli, nic neslyšeli a všichni hráli v Moskvě karty. Dokonce i Kateřina Veliká byla Němka. Tak co chcete, holoubkové...?

0 hlasů

Vy evidentně nemáte žádnou intelegenci a proto nezáviďte, není to hezká vlastnost.

2 hlasy

Nějaký argument k tématu nemáte, madam?

3 hlasy

komunismus sice není vymysl rusu, ale oni byli prvni, kdo se ho snazil v praxi realizovat a byly z toho potoky krve. a komunismus se snazili sirit dal do světa, a kratce po WW1 lenin vytruboval, ze budou muset vyvolat další svetovou valkou, protože jenom tak komunismus rozsiri.
a k te další valce napomohli podporou hitlera a jeho strany (mohli si vybrat mezi NSDAP a sociálními demokraty) a nasledne spojenectvim utvrzene tyden před vypuknutim WW2.
za WW2 to byli (krome fasistu z italie) jenom hitlerovci a komunisti z kremlu, kdy z evropských zemi okupoval cizi staty.

tolik kratka exkurse do historie, která se vam komoušům ale libit urcite nebude

4 hlasy

také toto je nesmysl, problém všech těchto diskuzí je v tom, že se snaží "diskutovat" lidé, kteří nemají základní znalosti a povědomí o historii, a pouze ze sebe vypuzují frustrace a negativní emoce, které jsou médii záměrně v lidech vyvolávány. Lenin nemohl nic vyvolávat, protože v té době nebyly možnosti něco vytrubovat nebyl internet a noviny byly jen v papírové podobě. Vaše znalosti o tom, co Lenin dělal či nedělal tedy jsou nulové. navíc zemřel v roce 1924. Bohužel strašák západních mocností pod podobnými hesly skutečně 2. světovou válku vyvolal. V této válce nás západní přátelé hodili přes palubu ani okem nemrkly. Jinak já nejsem komouš, pouze myslící člověk. A domnívám se, že v dnešní postmoderní době žádní komouši nejsou ani nemohou existovat. To jsou propagandistické bláboly. Zajímalo by mě, co si např. VY pod slovem komunismus a komunista předtsavujete:)

4 hlasy

V komunismu byli první a ve vsem ostatním poslední.

6 hlasů

ne, nebyli v komunismu první...

1 hlas

Vy nevíte, že nejhorší je srážka s volem? A vy jste narazila hned na několik takových volů co mají velké mozky malé a místo malých velká hovna. Prostě oni, kdyby náhodou dostali rozum, tak se samou radostí zblázní a budou mít zase hovno.

0 hlasů

Za zkázu Boeingu může nedbalost Kyjeva, tvrdí v Německu.

Za každou oběť chtějí milión eur.


Pozůstalí po německých obětech zřícení malajsijského letadla nad Ukrajinou letos 17. července se chystají zažalovat zemi a jejího prezidenta u Evropského soudu pro lidská práva. Jejich právní zástupce požaduje za tři ze čtyř německých obětí po miliónu eur (asi 28 miliónů korun).

Podle právního zástupce tří německých rodin Elmara Giemully jsou Ukrajina a její prezident Petro Porošenko vinni zabitím z nedbalosti ve 298 případech, protože tehdy nedošlo k uzavření vzdušného prostoru, i když nebyla zajištěna bezpečnost letu.

„Každý stát je zodpovědný za bezpečnost svého vzdušného prostoru,“ napsal Giemulla v prohlášení agentuře Reuters. „Pokud tak není země schopna činit dočasně, je povinna uzavřít vzdušný prostor úplně. Ukrajina je za tu zkázu zodpovědná,“ uvedl.

Protože Ukrajina vzdušný prostor neuzavřela, souhlasila s tím, že stovky nevinných lidí budou „vymazány ze světa“, citoval Giemullu německý Bild am Sonntag. Deník také uvedl, že Giemulla požaduje třikrát milión eur za tři ze čtyř německých obětí.


Aerolinky zatím nabídly 5000 eur.
Boeing 777 malajsijských aerolinií na letu MH17 se zřítil u ukrajinské vesnice Hrabove. Na palubě zahynulo všech 298 lidí, dvě třetiny z nich byli Nizozemci. Při neštěstí zemřeli také čtyři Němci. Spekuluje se, že letoun byl sestřelen protiletadlovým systémem Buk. Odpovědnost odmítají jak zástupci proruských separatistů, tak ukrajinská vláda.
Malaysia Airlines zatím pozůstalým nabídly po 5000 eur(asi 138 tisíc korun) jako finanční pomoc. Ta by ale neměla být považována za konečné odškodné.

6 hlasů

Jen si počkejte až příbuzní obětí zažalují Rusko jako viníka zločinu sestřelu, to jim Mystrály přijdou pěkně draho.

2 hlasy

Slepice, mně se z těch tvých hrubek už dělá šófr. Vrať se do páté třídy základní školy!

0 hlasů

Právníci zažalují kde co, protože za to dostanou zaplaceno.

1 hlas

Za zkázu Boeingu může především rusácký putlerovský režim, klterý na Ukrajině rozpoutal válku.

5 hlasů

No ona Ukrajina shrábla poplatky za přelet a dozor nad jejich územím

0 hlasů

Zacina vychazet najevo pravda, ze M17 sundaja pok taktovkou CIA fasisticka junta z Kyjeva.
Takze se muzeme tesit na rudy prujem mistni bolsevicke luzy.
Soudruh hemenex a trdlo lustig uz nafasovali extra smeny :-))))

8 hlasů

Vemeno, hezky jste se odhalil jako Rusáček - hnusáček.

2 hlasy

vážený pane diskutující, prosím i vysvětlení pojmů "místní bolševická lůza" dále "sundaja" a "pok", to je ukrajinsky?

0 hlasů

"sundaja pok" ... Pekna rustina Vomacko:-)

2 hlasy

"Sundája pók tákovkój" říkal asi jejich politruk z rusácké ambasády.

2 hlasy

Tak MH17 nesundal pomalý pancéřovaný bitevník - lovec tanků SU25??? Vždyť byla zveřejněna i jména pilotů???

Jsem nadšený, spokojený a šťastný - Moskva opět zvítězila - v "pravdivosti" zpráv nad radiem Jerevan.

5 hlasů

V roce 68 je sem pozvali tvi bolsevicti soukmenovci :-)))

3 hlasy

Z čeho usuzuješ, že bolševici jsou jeho soukmenovci? Zatím to vypadá, že bolševik jsi ty. A jko správný bolševik, musíš protistranu co nejvíce dehonestovat - nejlépe nálepkou bolševika, bolševiku za....j.

3 hlasy

nezapomen si vyzvednou z cistirny milicionarskou uniformu :-)))

0 hlasů

Kup si merkura a nemontuj se do slušnej lidí., dobytku bolševickej. Pokud něco tvrdíš, je slušnost sdělit i to čeho vycházíš. Ale to bolševici neumí.

1 hlas

To ani nemluvím o čerstvém ruském dokumentu, jak nás v roce 1968 "zachránili"...

5 hlasů

USA se do dneska neomluvily za sestreleni iranskeho civilniho letadla v IRANSKEM vzdusnem prostoru.
Vysetrovani prokazalo, ze Pentagon prokazatelne LHAL, kdyz "vysvetlovali" sestrel.
Ze pouzili stejnou prasarnu i na Ukrajine neni jasne snad jenom nistnim rudym vemenum :-)))

8 hlasů

USA prohlásily v roce 1996 sestřelení íránského letadla za omyl, vyjádřily lítost nad zmařenými životy a vyplatily rodinám pasažérů kompenzace.

Nechápu ale souvislost s další verzí sestřelení MH17. Že by argument ve stylu "... vy zase bijete černochy."

3 hlasy

Nejenze ne NIKDY neomluvili, ale Bush starsi (viceprezicent) se doonce omluvit ODMITL.

Ale to se rudejm vemenum jako ty nehodi :-))))

1 hlas

Já netvrdím, že se omluvili, ale aspoň vyjádřili lístost a zaplatili kompenzace.

Líbí se mi, když rudá kráva považuje za největší nadávky "rudé vemeno", nebo "bolševik". To jen fakticky ukazuje, jak má o sobě nízké mínění.

1 hlas

MH17: katastrofa, která se již nehodí? (čast I.)

Měsíc se s měsícem sešel, a zdálo se, že sestřelení malajsijského dopravního boeingu letu MH17 nad Ukrajinou již není na pořadu dne. Dnes však byla zveřejněna předběžná zpráva autorizovaného vyšetřovatele, Nizozemského bezpečnostního úřadu. Byl skutečně nejvyšší čas se k této tragédii vrátit.

Důležité tedy je také to, co zpráva neříká. Nemluví o tom, že by letadlo explodovalo ve vzduchu, což by byl pravděpodobný důsledek zasažení raketou pozemního protiletadlového systému typu BUK, tolik diskutovaného v této souvislosti.
Současně také zpráva ukazuje poškozené části letadla. Jde o jeho přední část. Z toho vyplývá, že letadlo zřejmě opravdu nebylo zasaženo celé, ale pouze v přední části (a to ještě z boku), což následně způsobilo jeho rozlomení působením aerodynamických sil. I to nasvědčuje tomu, že letadlo nebylo sestřeleno systémem BUK, protože ten by zřejmě způsobil poškození mnohem rozsáhlejší.

Lze již nyní říci něco nového?
Ještě před zveřejněním předběžné vyšetřovací zprávy jsme požádali o komentář i tuzemského experta. K dispozici jsme v té době měli poměrně detailní fotografie, v některých případech doprovázené komentáři expertů (například v článku odvolávajícím se na expertízu německého znalce Petera Haisenka). Fotografie obsažené v nizozemské předběžné vyšetřovací zprávě jsou v podstatě totožné.
Oním dotázaným tuzemským expertem je Ladislav Lehký. Do roku 2010 byl ředitelem Výzkumného ústavu průmyslové chemie v pardubické Explosii a dlouhou dobu se zabýval převážně vývojem velkorážové munice. Dlužno dodat, že nejen její konstrukcí, ale i funkcí a důsledky. Můžeme konstatovat, že jeho hodnocení vycházející pouze z publikovaných fotografií je v souladu s nizozemskou předběžnou vyšetřovací zprávou.
Jak by vypadal zásah z „buku“?
Podle vyjádření Ladislava Lehkého by na trupu Boeingu zasaženého raketou z protiletadlového komplexu BUK nebyly otvory v řadách, kulaté a celkem pravidelného průměru.
Hlavice BUKu by však vyvolala daleko větší poškození a střepiny by vytvořily rozšiřující se „obálku“ přibližně válcovitého tvaru. Zasažena by tedy měla být velká plocha letounu.
Pokud jde o velikost otvorů, při použití takové hlavice skutečně vznikají střepiny stejných rozměrů jako u velkorážového střeliva z leteckých zbraní. Plášť hlavice je totiž předtvarován, aby se rozdělil na předformované střepiny. Například ocelové tělo hlavice je upraveno laserovým paprskem tak, že v místě působení dojde ke změně mechanických vlastností a při výbuchu se pak materiál rozdělí v těchto místech. To umožní vytvořit pravidelné obrazce na plášti, a tedy i pravidelné střepiny. Jsou známé i technologie úpravy hlavice způsobem, že střepiny se částečně „zabalí“ do tvaru, který zajistí lepší balistické vlastnosti a nižší ztrátu rychlosti na dráze. U některých hlavic raket se navíc používají materiály o vysoké hustotě (u leteckých raket R-70 ochuzený uran), takže konečný účinek střepin je vysoký.
Hlavice BUKu by však vyvolala daleko větší poškození a střepiny by vytvořily rozšiřující se „obálku“ přibližně válcovitého tvaru. Zasažena by tedy měla být velká plocha letounu. Co je dále podstatné, střepiny by neměly pravidelný kruhový tvar, takže průraz plechu by neměl kruhový průřez, případně průřez tvaru elipsy, jak je tomu na jednom ze snímků. Tam je podle Ladislava Lehkého šikmý vstřel, například průbojné střely.

Takže letecký kanón?
Popis a mechanismus vzniku poškození je v článcích doprovázejících fotografie dost hodnověrný. Poškozená kabina sestřeleného Boeingu byla prostřílena. Podle Ladislava Lehkého to vyplývá z velikosti otvorů a jejich relativně pravidelných rozestupů. To odpovídá krátké dávce s tím, že oba aktéři se pohybují – na jednom snímku je vidět, že se jedná o otvory vzniklé pod určitým úhlem dopadu projektilu.
Tříštivotrhavá munice ráže 30 mm má ale obvykle zapalovač s okamžitou funkcí pří nárazu, takže by střela nepronikla kompletně hluboko do kabiny. Nicméně se mohlo jednat o kanónovou dávku, kdy v pásu nábojů byly použity náboje průbojně zápalné a tříštivotrhavé střídavě, v určitém poměru.

Nebo raketa vystřelená z letadla?
Podle fotografie zasažené části letounu u kabiny posádky lze soudit, že byla-li zasažena raketou, pak šlo o menší ráži
Podle Ladislava Lehkého je možno zvažovat ještě třetí variantu, totiž raketu vystřelenou z vojenského letadla. U některých menších raket typu R-23 jsou před dosažením cíle výbuchem hlavice urychleny ocelové tyče, tvořící obal hlavice, které vytvoří kruh o průměru několika metrů. Explozí jsou urychleny na rychlost vysoko přes 1000 m/s, takže letícímu letounu rozříznou trup a křídla.
U malých hlavic typu rakety S-10 je plášť hlavice při výbuchu tvarován do střepin o průměru několik centimetrů, které jsou sbaleny tak, že nemají ostré hrany a mají balisticky vhodný tvar pro zachování rychlosti letu, a tudíž i účinku.

12 hlasů

Část II.

Podle fotografie zasažené části letounu u kabiny posádky lze soudit, že byla-li zasažena raketou, pak šlo o menší ráži. Například o raketu R-60 zmiňovanou v tisku, nesoucí pouze několikakilogramovou nálož trhaviny (na rozdíl od hlavice BUKu nesoucí 70 kg trhavin). Takové malorážné rakety jsou ale výzbrojí letadel.

Nejspíš jiné letadlo...
Může tedy být spor o to, zda se skutečně jednalo o kanón nebo hlavici rakety vystřelené z vojenského letadla. Z předložených snímků se Ladislav Lehký domnívá, že průstřely pilotní kabiny způsobil zřejmě letecký kanón, pravděpodobně ráže 30 mm, která je standardní u ruských, a tedy i ukrajinských letadel. Signifikantní je podle něj pravidelná vzdálenost průrazů, což by odpovídalo krátké dávce střel z kanónu. Na jedné z fotografií je dobře patrné, že některé střely prošly hladce a některé byly zbrzděny patrně nějakým rámem, který tvoří součást konstrukce.
Tolik slova experta k problému, jak byl Boeing sestřelen. Proč byl sestřelen, kým a v čí „prospěch“, na to si budeme muset počkat. Čekat však budeme bedlivě a nic nikomu nepromineme. Už kvůli těm, co byli na palubě.
Proč byl Boeing sestřelen, kým a v čí „prospěch“, na to si budeme muset počkat. Čekat však budeme bedlivě a nic nikomu nepromineme.
Ale i kvůli nám. Když už pro nic jiného, tak pro poodhrnutí roušky nad propagandistickým modem operandi, nyní namířeným proti Rusku, který však fatálně připomíná onu mediálně propagandistickou blamáž před invazí amerických vojsk do Iráku v roce 2003. Už tehdy množství nájemných prestitutů přičinlivě rozšiřovalo nepodložené proti-irácké informace, či přímo dezinformace.
Něco podobného se začalo odehrávat bezprostředně po zřícení malajsijského letadla MH17. Někteří začali bezprostředně po této tragédii obviňovat Rusy. Toto rychle mediálně navozené zdání pomohlo rychle zostřit nesmyslné protiruské sankce, byť mělo jepičí život.
Další argumenty na potvrzení tohoto protiruského kurzu totiž začaly scházet, ty původní drhnout a naopak se začaly objevovat mnohé věci sporné a ještě spornější. A nyní zveřejněná předběžná zpráva nizozemských vyšetřovatelů, které je velice pečlivě procesně dbalá, ony zásadní pochybnosti nevyvrací.
Z kritického a důsledného sledování dalšího vyšetřování této katastrofy tedy můžeme mít prospěch všichni. Už proto, že těch manipulací s pravdou už bylo opravdu dost.

Jan Schneider
Zdroj:http://ceskapozice.lidovky.cz/co-zpusobilo-k - atastrofu-mh17-d1b-/tema.aspx?c=A140904_122542_poz - ice-tema_lube#utm_source=sph.lidovky&utm_medium=te - xt&utm_campaign=ceska-pozice

10 hlasů

jsem zvedavej, kolik lzi ještě rusaci prinesou, nez přiznají barvu - ze MH17 sestrelili oni.
v pripade masakru v Katyni to trvalo 50 let nez priznali barvu, takze mnozi z nas se toho mozna nedoziji.

8 hlasů

Je s podivem, že se vyšetřovací komise nepokusila po roce šetření něco zjistit u výrobce PL kompletu?
Možný by jim nic neřekli. No tím lépe ne !
Je prostě vidět, že smlouva vyšetřovatelů - "výsledek může zůstat utajen" - nabývá reálné podoby.
Výsledek či zapomění dle potřeby ....

5 hlasů

jak to muzes vedet ty trubko??
navíc - da se rusakum vůbec něco verit??

3 hlasy

podivaj sa ty USA tollodiot, ta zmluva o utajení existuje a je len logické, že najviac o tých strelách vie výrobca, mali tam byť a pytať sa v prvom rade, lenže tu nejde o pravdu, lebo pred medzinárodným súdom za vojnový zločin by musela v tom prípade stanuť nie len neonacisticka chunta z Ukrajiny ale aj ty čo to naplánovali a prikázali vykonať a to je administratíva USA......

5 hlasů

Haf haf...

0 hlasů

Všichni zdejší diskutéři mě už jednou jasně přesvědčili, že to byla ukrajinská stihačka v amerických službách. A teď najednou zase buk. Za co, soudruzi, za co?

8 hlasů

Bývalý vojenský lékař vrací metály.

NATO je zločinecká organizace
29. prosince 2014 13:24

Bývalý vojenský lékař Marek Obrtel, který v sloužil v Afghánistánu, Kosovu či Bosně a Hercegovině, požádal v otevřeném dopise o odejmutí válečných vyznamenání. NATO považuje za „zločineckou organizaci“ se „zrůdnými zájmy“. Medaile však není možné odejmout, vzdát se jich může jen sám vyznamenaný, reaguje ministerstvo.

V otevřeném dopise, zveřejněném původně na serveru Parlamentní listy, podplukovník ve výslužbě Marek Obrtel žádá ministra obrany Martina Stropnického (ANO) o odejmutí válečných vyznamenání.
„Vracím válečná vyznamenání, protože se hluboce stydím za to, že jsem sloužil zločinecké organizaci, jakou je NATO v čele s USA, a jejím zrůdným zájmům po celém světě,“ píše bývalý vojenský lékař v ostře laděném dopise.
„Impulzem pro tento krok byl současný politický vývoj,“ sdělil Obrtel na dotaz iDNES.cz.
Gestem prý chce vyjádřit svůj nesouhlas s politikou USA uplatňovanou vůči Rusku a zemím Evropské unie a s důsledky této politiky. „Chci také demonstrovat nesouhlas s postupem vlády ČR a ostatních kompetentních orgánů v otázkách přístupu k dezinformačním kampaním a záměrnému informačnímu embargu na klíčové události ve vztahu k současné geopolitické a vojenské situaci ve světě, přičemž viním všechny odpovědné subjekty také za naprostou nečinnost v otázkách zabránění vzniku globálního konfliktu mezi USA a Ruskem na území Evropy,“ píše dále Obrtel.
V textu dále vyjadřuje podporu prezidentu Miloši Zemanovi „v jeho úsilí o objektivní pohled na stěžejní otázky vnitro- i mezinárodně-politické a v jeho boji proti všem za zachování suverenity a identity českého národa a jeho globální bezpečnosti.“
Odejmout medaili není možné. Vyznamenaný se jí může vzdát
„Dopis ministrovi obrany jsem odeslal 22. prosince,“ potvrdil Obrtel pro iDNES.cz. Na ministerstvo však prý dosud psaní nedorazilo. „Víme jen to, co je v médiích,“ řekl mluvčí ministerstva Jan Pejšek.
Nicméně ministerstvo podle něho medaile ani odejmout nemůže. „Neexistuje žádný zákon, který by upravoval odejmutí vojenského vyznamenání nebo vojenské medaile. Pokud chce někdo udělat takové gesto, nic mu nebrání, aby medaile vzal a odnesl na krajské vojenské velitelství. Tam je vrátí a oni mu potvrdí, že je převzali,“ vysvětluje Pejšek. Odebrat vyznamenání „shora“ však podle něho možné není.
„Já o vyznamenání po tom všem nestojím. Pokud mi je odebrat nemůžou, tak jim je klidně v krabičce pošlu zpátky, ale prostě je nechci,“ reagoval na to Obrtel. Celkem se vzdává čtyř medailí.
Podplukovník Marek Obrtel, který je jedenáctým rokem ve výslužbě, v minulosti působil mimo jiné jako velitel 11. polní nemocnice v Afghánistánu. Kromě toho sloužil na misích AČR v Kosovu a Bosně a Hercegovině. Jeho jméno se v médiích objevilo již v roce 2002 v souvislosti se zprávou o morálním rozkladu polní nemocnice v Afghánistánu (více čtěte zde). V současnosti Obrtel pracuje pro Zdravotnickou záchrannou službu Olomouckého kraje.


Autor: Zdeňka Trachtová

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/obrtel-se-vzdava-vyzn - amenani-na-protest-proti-nato-fxl-/domaci.aspx?c=A - 141229_122209_domaci_zt

15 hlasů

Je zajímavé, že pan doktor prozřel teprve poté, co si založil soukromou ordinaci, která byla víc zavřena, než otevřena. Samozřejmě zkrachoval. Poté jej zaměstnal jeho kamarád, kterému Obrtel rychle přerostl přes hlavu a chtěl obsadit jeho vedoucí místo. Samozřejmě letěl. Také jako ředitel záchranky v Litomyšli neuspěl, záchranku zcela rozložil. A náhle přišla ta změna, prozření, za všechno může NATO. Doufám, že částka, kterou MUDr. Obrtel za tuto špinavost dostal, stačila na úhradu jeho dluhů...

1 hlas

Nechceš si ten spam strčit do prdele?

4 hlasy

Všichni jsme věděli, kam jedeme, říká ruský tankista raněný u Debalceve

http://zpravy.idnes.cz/dorzi-batomunkujev-novaja-gazeta-rusko-ukrajina-vojak-raneny-u-debalceve-1lh-/zahranicni.aspx?c=A150303_155422_zahranicni_aha

6 hlasů

A co nějaký článeček o tom, že na Ukrajině nebojují žádní ruští vojáci?

5 hlasů

Třeba jim skončila dovolená na zotavenou.

4 hlasy

Zapomněli napsat říjen kterého roku?

5 hlasů

Tak už to nebyl bájný kulomet ze Su-25 ve výšce 10 kilometrů, co udělalo ty proslavené dírky v přední části trupu? A co na to španělský dispečer?

9 hlasů

Španělský dispečer spáchal sebevraždu. Svázal si ruce za zádama, pověsil se, 20x se bodnul do zad a následně se zastřelil dávkou se samopalu. Aspoň tak to vyhodnotil ruský patolog po té, co mu tělo dispečera, nalezené na dně přehrady, dostalo na pitevní stůl.

2 hlasy

Asi se pravdu nikdy nedozvíme . Pro mě je směrodatné to , že USA a EU okamžitě po nehodě začaly vykřikovat , že letadlo sestřelili separatisté a Rusko uvalili nové sankce , že z vyšetřování byla vyloučena Malajsie, které letadlo patří , že neexistují snímky z družic - i když tam prokazatelně byly a že výsledky vyšetřování nemusí být zveřejněny , když si to Ukrajina nebude přát ! Takže i tak je jednoznačný viník Ukrajina , která neměla povolit přelety !

15 hlasů

Okamžitě po nehodě začali vykřikovat separatisté a dokonce se chlubili na facebuku. Tak se nepleťte, milostivá.

8 hlasů

Pravdu všichni vědí od začátku. I kdyby si rusáci vymysleli ještě tisíc pitomých lží o španělských dispečerech a stíhačkách větších než fotbalové hřiště, nic to nezmění.

9 hlasů

Vážený pane diskutére, než začnete diskutovat, měl byste se pokusit zamyslet, a vytvořit si vlastní názor, papouškování mediálních bludů nemá žádný smysl. Faktem však je, že Rusům by sestřelení dopravního letadla nijak nepomohlo, neměli na něm žádný racionální zájem. Není vedena mediální válka proti Ukrajině, ale je vedena proti Rusku. A proč? Na to je snadná odpověď, USA chce mít vliv a vojenské základny kolem Ruska, jako ostatně je má i v pobaltských zemích, Kosovu atd. Naproti tomu Rusko v žádných zemích kolem USA vojenské základny nemá.

5 hlasů

Nikdo netvrdí že civilní letadlo sundali Rusové záměrně. Po sestřelu se separáti chlubili že sundali ukrajinského antonova.

0 hlasů

Jo, soudruzi z Kremlu dodali fotky pořízené měsíc před incidentem, ta mašina má logo aerolinek na opačné straně a detaily mizerně zpracované editorem fotografií.
Stepní mužik umí jen chlastat, lhát a vyhrožovat.

11 hlasů

a co umí ukrajinský mužík? osobně jich několik znám, a žádné hvězdy to nejsou. Ukrajinci byli vždycky v historii využíváni jako žoldáci pro svoji krutost, a jejich fašistická minulost je dost dobře známa....
kde se v lidech bere ta bezdůvodná nenávist k Rusům to opravdju nechápu. Vždyť USA a západní země nám nikdy nic dobrého neudělaly, proč jim musíme lézt do zadku?

4 hlasy

nevim jestli maj ukrajinci fašistickou minulost, so ze tyce krutosti a poctu obeti, tak si fasismus nezada s komunismem, dokonce komunisti tech obeti maj na svém konte dokonce daleko vic.
a nezapominej soudruzko, ze WW2 rozpoutali fasisti s komunisty spolecne

4 hlasy

Blbe, bludům, které vyhovují tvému světonázoru, nedávej přídomek pravda, kterou znají všichni.
Kdyby holandští debilové znali pravdu, tak by ji snad už dávno uveřejnikli.
Ty nejsi vyšetřovatel ale znáš ji, checheche. A říkáš si "všichni".
Je možné, že na cimře v Bohnicích, kde máš asyl, jste skutečně všichni...

11 hlasů

Co má s fakty společného nějaký světonázor? To, že Rusové sestřelili omylem civilní letadlo, to je v rozporu s vaším "světonázorem? To jste ale opravdu chudáček.

6 hlasů

Zcela jistě má.
Co je ruské, může v hlavách idiotů za fffšecko.

To píši já, emigrant z komunistického Husákova Československa, který chtěl po Rusech v 68. střílet, jen (na štěstí) nesehnal flintu.

0 hlasů

Měl jsi to udělat, bratři by měli argument do svých propagandistických filmů a nemuseli by lhát. Dnes bys měl krásný pomníček a byl by od tebe pokoj... :-)))

0 hlasů

Zcela jistě má.
Co je ruské, může v hlavách idiotů za fffšecko.

To píši já, emigrant z komunistického Husákova Československa, který chtěl po Rusech v 68. střílet, jen (na štěstí) nesehnal flintu.

0 hlasů

Jsem si jista, že Rusové nesestřelili omylem civilní letadlo.

1 hlas

Chcete snad říci, že ho sestřelili schválně?
No... Podobný by jim to bylo, to korejské civilní letadlo tenkrát nad Sibiří sestřelili zcela vědomě, teda pardon, "zastavili", abych se přidržel jejich terminologie...

0 hlasů

ono to nebylo omylem.
oni namirili a sestrelili.
a v euforii, ze sundali další ukrajinsky letadlo se tim ještě stihli pochlubit nez zjistili, ze slo o civilni letadlo plny turistu.

5 hlasů

tohle jsme slyseli nejmíň tisickrat v i pripade sestreleni KAL007, nebo havarie reaktoru v cernobylu, aby pak museli pravdu priznat

3 hlasy

A kdy už bude ten zlatej rubl?

11 hlasů

Až bude kráva, se kterou žiješ v chajdě, nést zlatá vejce.

0 hlasů

Od ozbrojeného převratu nacionál-bolševiků-komunistů v roce 1917 rubl u moskevské junty vždy byl jen dřevěný...

0 hlasů




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 08/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov