Čechům při zavádění technologických inovací nejvíc vadí nepodstatná komerční sdělení nebo zbytečně požadované návštěvy poboček. Negativní důsledky inovací vadí 89 procentům zákazníků.
Vyplývá to z průzkumu, který na reprezentativním vzorku 1050 respondentů udělala technologická společnost Enehano. "V poslední době se s technologickými inovacemi doslova roztrhl pytel a nové přicházejí rychleji, než firmy mnohdy stačí implementovat ty předchozí. Setkáváme se s tím, že se tak dostávají do určité paralýzy – chtěly by dělat všechno, ale vlastně nedělají nic. Nebo se snaží s něčím přijít za každou cenu, navzdory nedostatkům a chybám," uvedl obchodní ředitel Enehana Michal Mravinač.
Nejčastějším trnem v oku jsou pro Čechy spamové e-maily, které lidem nabízejí pro ně nepodstatné věci nebo služby. Tyto praktiky vadí 56 procentům zákazníků. Ve sledované skupině od 18 do 65 let platí, že čím vyšší věk, tím více lidí považuje spamové e-maily za problém.
Otravné reklamy na sociálních sítích
Otravná a nesouvisející reklama na sociálních sítích vadí 48 procentům českých zákazníků. V kategorii okolo 60 let vadí 57 procentům uživatelů, mezi Čechy od 18 do 26 let je to třetina.
"Často se setkáváme s tím, že firmy připraví špičkovou kampaň se skvělým nápadem, poutavou grafikou i jasným sdělením, ale místo úspěchu je čeká zklamání. Důvodem není obsah ani kanál, ale právě segmentace. Zprávu zkrátka posílají špatným lidem, což je jednoduše slepá ulička," uvedl obchodní ředitel Enehana Michal Mravinač.
Nechodit na pobočky a zbytečné pochůzky. Raději AI
Další skupina prohřešků souvisí především s nastavením digitalizace služeb. Téměř 40 procentům zákazníků vadí nezbytná návštěva firmy či pobočky kvůli maličkostem nebo formalitám, respektive nemožnost vyřídit požadavky nebo reklamace on-line. Tyto nedostatky nejvíc vadí lidem ve věku okolo 30 let a o něco více ženám než mužům.
"Přitom právě vyřizování formalit a maličkostí dnes již krom jiného hravě zvládnou AI agenti, které mohou zákazníci využívat 24 hodin denně i o víkendu. Studie společnosti Salesforce mezi 200 personálními řediteli ukazuje, že v příštích dvou letech vzroste využívání těchto AI agentů o 327 procent. Automatizovaná práce s AI tak rychle přechází z pilotních testů do každodenního provozu," podotkl Mravinač.
AI agenti umí pomoci i s dalšími vadami, které obtěžují české zákazníky. Například to platí o nemožnosti zjistit stav svého požadavku či objednávky on-line, což podle průzkumu vadí 30 procentům lidí. Podobně obtěžující je podle něj pro zákazníky i opětovné zadávání informací nebo nepropojení různých komunikačních kanálů napříč firmou.









