Hlavní strana > Byznys > Česko
Dilema za pultem
Nový zákon: změní se otevírací doba supermarketů?
04.01.2015 06:30 Původní zpráva
Zatímco ve většině evropských států panuje v neděli a o svátcích klid, u nás vesele cinkají kasy v obchodech. Nový zákon to možná brzy změní.
Zpět na článek
Vložte nový příspěvek
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Přihlášení | Registrace
Diskuzní příspěvky
Alois Ratzinger
05.01.2015 08:31
Ratzinger
Pro všechny ty zastánce otevřených marketů navrhuji, ať se zajedou podívat do Německa, Rakouska nebo Švýcarska. Opravdu nechápu, proč se musí někdo brouzdat po krámu na Vánoce? Jestli si někteří prostodušší jedinci nejsou schopni nakoupit na dva či tři dny dopředu, je to jejich problém. Komické jsou také kecy představitelů těchto nákupních center, že jim klesnou tržby. To jako když budou krámy zavřeny, tak lidé budou méně jíst?
0 hlasů
David Lejdar
05.01.2015 03:50
DaLe
"...údajné snahy nastavit v převážně ateistickém Česku pravidla podle liturgického kalendáře."
Takze skoly budou normalne i o sobotach a nedelich atd.? Vanocni svatky asi take moc liturgicko-kalendarni, ne?
0 hlasů
David Lejdar
05.01.2015 04:35
DaLe
Vsak stranou jizlivych poznamek ci podobne, ono ta nedele pro mnohe jisteze ma v prvni rade jako nabozensky charakter, ale pro mnohe je na prvnim miste opravdu ta cast ohledne rodiny (i komunity). Jakoze i kdo deti nema, tak obvykle nejake pratele ma. A kdyz vsichni pracujou o ruznych dnech, tak se parta malokdy pokud vubec sejde. No, a v tom celem, kdyz je nedele jako napul zvlastni, tak osobne se mi opravdu nezda v poradku nejake: "Kdyz jste velkej manazer tak o vikendu i svou rodinu uvidite, a pokud ne tak casto smula." Jakoze napriklad ohledne uradu. Pokud je samozrejme, ze mnoha sluzba je skoro 24/7, tak proc ne urad prosim? Dyt nejake "otevreno 10-14 hodin ve dvou dnech v tydnu" a podobne prece neni v zajmu mnohe osoby. Atd. a podobne. Jinymi slovy, pokud se nekteri maji v umyslu schovat za nedeli volna ale zaroven to nijak nedoprejou vetsine ostatnim, tak to my zni jako docela arogantni.
0 hlasů
Jan Skalský
04.01.2015 14:58
janskalsky
Diskuse o ptákovině...O svátcích vymetá krámy jen magor....
A navíc - má to snad znamenat, že pokud danou věc nedostanu koupit ve svátek, vůbec si ji nekoupím??? Že ten nový mobil koupený ve všední den už nepotřebuji?
Tržby neklesnou ani o korunu, jen se posunou - trochu - do těch malých krámů. Nic špatného na tom nevidím.
0 hlasů
David Lejdar
05.01.2015 03:52
DaLe
Njn, ale vetsina svatku se bohuzel asi stejne zrusi, protoze asi moc liturgicko-kalendarni. A u toho asi i rovnou zruseni gregorianskeho kalendare jako takoveho.
0 hlasů
Anička Nová
04.01.2015 14:50
vevera
Rozhodně bych takovýmhle způsobem neomezovala zaměstnanost, spíš bych uzákonila, že ve svátek může pracovat jen dobrovolník. Vzhledem k tomu, že existuje celá řada agentur pronajímajících zaměstnance, určitě by nebyl problém na svátek získat zaměstnance z řad lidí, kteří se příležitostnou prací živí. Chápu, že pan poslanec si se svým platem a v podstatě žádnou kontrolou docházky do práce, nedovede práci o svátcích představit.
0 hlasů
Jan Skalský
04.01.2015 14:59
janskalsky
Dobrovolník?
Spadla jste z jahody naznak...
0 hlasů
vera pragacova
04.01.2015 13:45
verapragacova
...pánové Novák,Kocias,Lustig, Dýmal, Lejdar, LV426 a jemu podobní si mohou - stoupnout za půlt a obsluhovat zákazníky 24 hodin denně - pokud jim to jejich manželky, milenky, družky budou tolerovat...je rozdíl obsluhovat ve - vlastním podniku s vlastní rodinou - pracovat pro někoho za mzdu neodpovídající odpracované době a podanému výkonu...
2 hlasy
David Lejdar
05.01.2015 03:47
DaLe
Uplne jsem nepochopil jak jste to myslela. Jako nekdo kdo pracoval a pracuje prevazne v gastronomii a v hotelnictvi, a to v kazdem zamestnani beze centu navic za praci o nedeli, pro me nevyplyva z klidnejsich nedeli cokoliv (stranou zrejme mene spoju na dopravu do a z prace). Ale urcite si myslim, ze by nedele zvlastni postaveni mela mit.
Navic soucasne pracuji nocni, takze manzelka, milenka, druzka je pro me jako neco z rise fantazie, zvlaste kdyz pry kazdy rok mnohe mlade slecny emigrujou.
0 hlasů
Martin Kocias
04.01.2015 12:48
Jarabak
Obchody, udělejte si nějak tajně průzkum mezi svými zaměstnanci, kdo je komouš a nechce prodávat o svátcích a až vám rusokomouš bublan a spol. nařídí o svátcích zavřít, tak vyházejte jako nepotřebné přednostně tyto lidi. Můžou pak jít za rusobolševikem bublanem a pěkně poděkovat, jak hájí jejich zájmy :-)
2 hlasy
Henex
04.01.2015 13:37
Henex
Správně...! O svátcích a nedělích nahnat prodávat do obchodů komunisty. Oni také žádné svátky neuznávali a nutili lidi pracovat...
2 hlasy
Josef Lustig
04.01.2015 12:47
Andersen
To je znamy problem Ceska. Vsechno se zene do extremu !!!
0 hlasů
Alois Ratzinger
05.01.2015 08:27
Ratzinger
Kuš, žide! Kdo se tě na něco ptal?
0 hlasů
Jan Skalský
04.01.2015 15:01
janskalsky
????
u vás je přece o svátcích zavřeno..
http://www.drazdany.info/oteviraci-doby
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 22:45
DaLe
Nemyslel to jako, ze extrem je aby bylo skoro vsechno skoro 24/7 otevrene?
0 hlasů
Josef Lustig
04.01.2015 15:18
Andersen
Den "Zwinger" haben sie dort für dich offen.
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 11:29
DaLe
Při běžném "Po-Pá 9-17" pracovním rytmu, zřejmě mnozí využívají soboty k práci na dvoře či podobně, a neděli (mj.) k nákupům, což možná poněkud zažito z do Rakousko-Uherska. Osobně bych při takovém rytmu dělal (jako někdy) jako větší než obvyklý nákup v pátek večer, po práci, ale to myšleno hlavně co se týče potravin a drogerie. Tedy, využíval bych takové možnosti. Sobota se zřejmě mnohým tak či tak hodí, že se dá jít po krámech ve svůj den volna, ale osobně mi neva pokud v týdnu možnost si zajít po práci, byť časově ke koupení něčeho specifického a ne rozhlížení se. Co se týče nákupů na Vánoce, to bych si zřejmě naplánoval den dovolené v prosinci ne-li rovnou podnikově/zaměstnavatelsko-smluvně takový daný. Nakupování po krámech na adventní neděli by pro mě bylo docela nepředstavitelné.
Shrnuto, co se týče mě, tak já žádnou potřebu o nedělích nakupovat nemám, byť je jistěže hezké když je otevřená trafika, imbiss, a podobně, zvláště když se sám též o té neděli pracuje. A ani nemám potřebu nakupovat o sobotách. Jakože dejte mi například ve středu otevírací čas zvláště obchodního domu do 10 večer, a v pondělí pro mě nemusíte otevírat (a ani v sobotu a ani v neděli). A to myšleno jako ohledně toho tady alespoň tradičně běžného pracovního rytmu. Současně jak pracuji noční mi spíše vadí, že po práci v 7 ráno většina krámů zavřených, ale ne že zas takový problém jít o několik hodin později nebo spíše v běžný pracovní den v jednom z vícero naprosto volných dnů za měsíc. Ale abych nekomplikoval, pokud jde například o nákup koberce, tak já opravdu nevidím důvod proč by to jako muselo být skoro 24/7 možné. Jistěže v rámci, že se sobotního dopoledne využívá jakoby k procházce městem je skvělé, že se může podívat, ale zvláště v rámci podnikatelsko-manažerském se to obvykle o víkendu nedělá že by se zabývalo nákupem koberců do kanclu. A například pro mě je koberec, nápodobně jak například televize a další věci, něco co se koupí jednou za několik let, nebo v rámci vybavení když se koupí víceméně najednou. A k tomu se jistěže hodí dlouhý večer byť obvykle ne něco na co bych si nebral den dovolené, například v rámci několika dnů dovolených při větším nastěhování se. Ale určitě ne, že bych se v zimě za tmy někde tahal s nějakým nábytkem o adventní neděli.
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 11:40
DaLe
*z dob Rakousko-Uherska
jakože tam co vím byl zákaz činnosti mnohé živnosti o nedělích, a z toho zvyklý nedělní klid.
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 12:56
DaLe
Co se týče zpravodajství, tak tam v první řadě jde o tištěná média na pondělí, jakože docela mnoho pracovních míst s tím spjatých, když se to porovná například s radiovou stanici kde jednou za hodinu nahrávka titulů tak asi 3 zpráv a podobně. Ale stranou mé naprosté neznalosti jak to chodí u tisku, jestli to je moderně jako jeden z těch strojů který se hodí aby běžel 24/7 či podobně, nezdá se mi, že by musel být standart pro všechny noviny vycházet v pondělí ráno. Jakože obvykle co vím, tak mnozí si spíše cení novin o neděli ráno, kdy si to v klidu můzou číst. Byť pochopitelně, že například finanční část novin, nebo finanční noviny, o pondělích ráno je pro mnohé docela podstatná.
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 13:46
DaLe
A vůbec, co se tak mohlo stát přes víkend když měli všichni volno a zadržené za ten víkend se ještě ani neobjevili před soudem?
"Haló haló národe, přes víkend byl víkend. Konec hlášení breaking news."
Že sportovní výsledky? Tak fandové obvykle ví i bez novin a v docela krátkém čase po. Ale i s vydáním sportovní přílohy anebo novin v pondělí ráno, co dalšího máme? Kulturní akce? Které se dějí v pondělí se mohlo oznámit i v předšlém čísle. Jinak mě opravdu nenapadá co jako se přes ten víkend mohlo pravidelně stát, že všechny redakce s plným nasazením, nebo jak to chodí.
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 14:22
DaLe
Nebo jinak řečeno, Jewish Financial Sports News vycházející v pondělí ráno, a za to jako balík zpráv ve víkendovém nebo dokonce nedělním vydání novin. Zní dobře? Což ne, že v to pondělí ráno by nemohlo být i širší vydání, ale takové by se zřejmě preferovalo ve čtvrtek nebo pátek, jakože na víkend. Ale nevím jak to vlastně pracovně je současně například v Izraeli. Nebo dokonce na tom Středním východu. Tam je jako všude víkend v pátek a v sobotu?
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 14:38
DaLe
Stranou nějakých možná obecních dohod, opravdu nevidím důvod proč by všechny redakce musely být obsazeny na neděli. Koneckonců, pokud jde o telefonát na úřad nebo do firmy nebo do univerzity nebo ... tak v nědeli tam obvykle stejně nikdo. Tedy alespoň v rámci místních. V Praze zřejmě pochopitelně, že zahraniční redakce atd., ale například při menších novinách, jako například regionálních nevidím osobně vyloženě důvod muset tlačit pondělní vydání nedělní prací, pokud se to děje což zřejmě ano když vlastní každý deník má pondělní vydání, co jsem si všiml.
0 hlasů
Karel Vachut
04.01.2015 09:51
KarelV
Typické - článek o žalobě na společnost Facebook nám nabídnou bez možnosti diskuze!!! - To aby si na něj náhodou někdo nepostěžoval... ;o( ... to je ta "pravá" svoboda!
2 hlasy
David Lejdar
04.01.2015 13:00
DaLe
Ono jde o bezplatnou službu. Tedy tady v tomto případu jak komentujeme tady. Nevím o co jde ohledně zmíněné žalobě.
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 22:44
DaLe
A kouka. Stbacky smirujou a pry ze prece bezna obchodni praktika ci co, a Fox s nimi zrejme souhlasi. Pro me osobne docela nehorazne i kdyby neslo o nejake, ze i bez toho maji miliard ci kolik.
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 23:05
DaLe
*koukam
Obzvlaste absurdni, ze Facebook za uzivatelsky ucet neco klika a dela, ale nejak zahadne se ceka zvlaste trestni odpovednost te osoby za ten ucet.
0 hlasů
pn pn
04.01.2015 09:13
pn23pn23
Tohle soudruhy v CCCP nepotesi:
http://echo24.cz/a/i6tzu/levna-ropa-podlomila-sovety-slozi-ted-sejkove-putina
0 hlasů
rené pawlitte
04.01.2015 10:32
messi
Prosím tě ta paní co to psala paní Lenka Zlámalová zajdi za ní o věnuj jí šampón na vlasy.Díky.
1 hlas
Martin Macháček
04.01.2015 08:50
MauMau
Intelektuální prasata se činí seč mohou. Ale proč. Ať si každý prodává kdy chce!
6 hlasů
Honza Hloupý
04.01.2015 19:34
wenkovan
Ne moc často se s Vámi shodnu, kolego Macháčku, ale "ať si každý prodává kdy chce" Vám podepisuji všema deseti.
2 hlasy
Karel Vachut
04.01.2015 09:42
KarelV
Správně - ať si to prodává majitel a jeho rodina (kdy chtějí).
2 hlasy
Jan Novák
04.01.2015 08:02
yaroukh
Bublane, ty prase... Tlačít další omezení na lidi a tvrdit u toho, že to děláš pro lidi, to chce fakt mesiášskej komplex.
Kdyby byla na prvním místě ekonomika, ty smraďochu prolhanej jeden, zmizí veškeré omezování toho, co nikomu neškodí.
_Čím svobodněji lidé žijí, tím více prosperují._
Na prvním místě jsou ovšem zájmy politiků, ať už to je znovuzvolení nebo nějaký ty drobný od lobbistů.
7 hlasů
Jan Dýmal
04.01.2015 12:35
JohnDee
A co od černoprdelníka čekáte? Nejdřív farář, potom fízl, prostě líná svině, která se chce udržet u koryta, takže ač černoprdelník, je u koryta za socany.
1 hlas
LV 426
04.01.2015 07:44
rkkk2
Ve většině evropských států panuje v neděli a o svátcích klid. Jenže většina evropských států také hospodářsky stagnuje. Pokud chceme žít lépe, měli bychom spíš koukat, jak to dělají v zemích, kde dosahují hospodářského zlepšení oproti minulosti a kde nemají žádné dluhy. Tam nejen, že nemají takto hloupé a nespravedlivé zákony, ale dokonce tam mnohdy nemají ani ty dny pracovního klidu. Ten pracovní klid si tam každý může udělat kdy chce, až když má vyděláno.
3 hlasy
David Lejdar
04.01.2015 12:02
DaLe
V roce 2014 myslím nějakých něco kolem 400 miliárd Eur obratu v německém Einzelhandelu (započítávaje i nákupy přes počítač, nebo-li poněkud zjednodušená a zrychlená objednávka z katalogu obvykle).
V ČR jste měli kolem 50 miliárd Eur obratu v českém německy nazvaném Einzelhandelu?
0 hlasů
David Lejdar
04.01.2015 12:23
DaLe
E-shopy 67+ miliárd Kč prý.
http://www.financninoviny.cz/zpravy/sef-heureka-cz-obrat-ceskych-e-shopu-letos-prekroci-67-miliard-kc/1132825
Ale nenacházím údaj o "nominálním" obratu (celého) maloobchodu.
0 hlasů
Nahoru
Nejdiskutovanější názory
Jan Novák (7 hlasů) 04.01.2015 08:02
Bublane, ty prase... Tlačít další omezení na lidi a tvrdit u toho, že...
Martin Macháček (6 hlasů) 04.01.2015 08:50
Intelektuální prasata se činí seč mohou. Ale proč. Ať si každý...
LV 426 (3 hlasy) 04.01.2015 07:44
Ve většině evropských států panuje v neděli a o svátcích klid. Jenže...
Karel Vachut (2 hlasy) 04.01.2015 09:42
Správně - ať si to prodává majitel a jeho rodina (kdy chtějí).
Henex (2 hlasy) 04.01.2015 13:37
Správně...! O svátcích a nedělích nahnat prodávat do obchodů...