Hlavní strana > Domácí > Krimi
Zvíře patřilo rodině
Rodinná tragédie. Pes zabil malé dítě, matka se zhroutila
14.12.2012 13:14 Aktualizováno 14.12. 13:29
V Praze na Žižkově napadl a pokousal pes malé dítě, které na místě zemřelo. Informoval o tom v pátek server tn.cz. Tragická událost se podle něj odehrála v bytě ve Vlkově ulici a pes prý patřil rodině.
Zpět na článek
Vložte nový příspěvek
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Přihlášení | Registrace
Diskuzní příspěvky
LV 426
15.12.2012 02:20
rkkk2
Toho dítěte je mi líto, ale zavedení nějakého omezení chovu nebezpečných psů přináší několik velkých problémů, které se nedají překonat : Co se psy, jejichž majitelům se nepodaří získat povolení ? Bodou se někde chovat na náklady státu nebo se budou muset utratit ? Tohle je myslím první velký problém. Jak poznat, který pes je nebezpečný ? Rasu lze určit jen podle průkazu původu, který má minimum psů. Většina je buď čistokrevných a papíry nemá nebo jde o různé směsky. Aby se to poznalo, musel by se zkoumat každý pes, někde se evidovat a někdo by to musel platit. To je problém číslo 2. Zákon se většinou snaží dodržet poctivý člověk, který cítí i zodpovědnost za svého psa. Magoři bez zodpovědnosti by se na nějaká omezení stejně vykašlali a pořídili si psa nelegálně nebo by nějakou předepsanou zkoušku uplatili. To je trojka. Co chov jiných nebezpečných zvířat ? Budeme-li takhle omezovat pejskaře, budou v nevýhodě proti chovatelům hadů, krokodýlů a jiných potvor. Člověk chtivý předvádění se a strašení okolí, by si jistě pořídil něco jiného, pokud by mu při koupi psa byly kladeny nějaké překážky. Kdepak, pouze by to nějak omezovalo lidi a tahalo z nich peníze, ať mají jakéhokoliv psa a k napadání by docházelo pořád. A mě tak napadá, že to napadení si třeba i někdo zaslouží a bojový pes zakousnutý v noze nějakého lumpa může být třeba i docela prospěšné zvíře.
1 hlas
Jaroslav Emerych
15.12.2012 01:00
Jaroslav
Jednoznačně vina rodičů.Mám doma čtyřleté vnouče a psa taky.Jelikož mám celoživotní zkušenosti s irsými setry,je to podle máho názoru jedno z mála v tomto směru zcela bezpečných plemen....dětskýma kleštěma tahání za uši,škrábání,lezení do misky se žrádlem,atd.Všechno je vyzkoušené a ten pes si nic nedovolí.To ale neznamená,že pokud něco takového vidím,nechám to v klidu.To rozhodně ne!Ale ruku na srdce,každý,kdo hlídá malé děti ví,že maléry se dějí vždy ve zlomku vteřiny a v podstatě to nejde uhlídat,je to vždy situace,kterou nedokáže nikdo odhadnout.Např.2 min.na záchodě,jít otevřít pošťákovi,zamíchat oběd...jsou to stovky činností,kdy každý tu stoprocentní pozornost ztratí....a irský setr je téměř stoprocentní pojistkou právě na tu občasnou nepozornost,jinými slovy,za krátké selhání vás "nepotrestá",resp.pokud by se ohnal,nebo i kousl,určitě by v ůtoku nepokračoval.To vám potvrdí každý chovatel irských setrů,ale já jsem za celý život o nějakém ůtoku irčana(byť v právu) nikdy neslyšel.
Ovšem tzv.bojový pes vám tuhle nepozornost prostě neodpustí.Chápu,že sem nyní budou psát lidé,kteří tvrdí ,že svému pitbulovi můžou trhat zub a bude držet(obrazně,samozřejmě).....není to a nikdy to nebyla pravda.S takovým psem doma je rodina vždy vystavena zvýšenému riziku vážného poranění a pokud si někdo myslí,že dítě v nestřeženém okamžiku něco na toho psa nezkusí ,tak by se měl honem rychle vzpamatovat.Je to tragedie,vinni jsou rodiče ,ale já bych to teda soudit nechtěl.......pes zřejmě bude utracen = další nesmyslná tragedie.Když se díváte na to,kdo vodí bojová plemena,tak je jasné,že v našich končinách je to jeden kompetentní páníček na sto mindráků se živou zbraní ,v lepším případě na vodítku."Nebojte se ,on vám nic neudělá"to je ta ozdravující větička pro frustrovaného majitele tzv.bojového psa. ,kvůli tomu ho má.
Mezi lidmi panuje nepochopitelné matení pojmů ,pokud jde o domácí chov různých druhů velmi náročných psů.Např.přisuzování lidských vlastností(to platí obecně),nerespektování přirozenosti psů a hlavní je jedna věc.Chodníky a parky jsou pro lidi a pro děti.Děti mohou zvedat ruce,utíkat,křičet,vztahovat ruce k vašemu psu....to všechno mohou,ale omlouvat tímto následný útok psa (na veřejném prostranství) je zrůdnost a omlouvání svého vlastního selhání!Velkého selhání!Z počátku jsem psal o irských setrech,které chovám celý život,resp.vyrůstal jsem s nimi od narození......a protože jsem nimrod a už jsem nějaké ty zkušenosti získal ,nikdy bych ho ven bez vodítka nevzal.Na to mám revír,nebo za barákem velkou louku....Pokud se chce někdo mazlit se psem,je dost plemen,ze kterých si můžeme vybrat.Pokud ale někdo chce mít "kavkazáka" doma mezi panenkama na gauči,tak musí počítat s tím,že po určité době do obýváku vkročí jen když se jde miláček vyvenčit.....Tak to prostě je.Ale jak říkám,rozhodně to nesoudím.Ten trest je příliš velký....jenom nechtějme po politicích,aby určili nějakým zákonem který pes jo a který ne.....z toho by vznikl tak strašný bordel a takové nespravedlivosti,že je lepší s tím nic nedělat a doufat,že takovéto tragedie přimějou k větší odpovědnosti při výběru psů.
2 hlasy
LV 426
15.12.2012 02:26
rkkk2
My měli bobtailici a ta by se o dítě postarala líp než vlastní máma :-)
45 hlasů
XXXL
15.12.2012 00:15
XXXL
To je těma granulema, pes potřebuje maso a když se k němu dostane, tak to holt někteří z nich nevydrží.
14 hlasů
oto lev
14.12.2012 21:32
otolev
Nevěřím,ře ten pes sám od sebe zaútočil,ten klučina mu asi něco udělal,ten pes v té reportáži vypadal velice klidně a odevzdaně.
44 hlasů
jana novakova
14.12.2012 18:54
kokrice
Lidská blbost je nekonečná.Ode mně si jednou koupila mladá maminka staforda k 18ti měsičnímu chlapci.Prý si musí na sebe zvykat a růst spolu.Nedala si nic vymluvit.Přitom u těchto plemen nikdy nevíte,kdy jim tak říkajíc hrkne v bedně.Je to pes na plný uvazek .A nikdy ne do bytu.,kde jsou děti.,potřebuje zahradu a činnost.Věru nevím,co si ti lidé dokazují,
44 hlasů
Marcela Novotná
14.12.2012 22:09
2m7
Vy jste jí ho prodala a teď píšete o její blbosti. A co si mám myslet o vás?
22 hlasů
jana novakova
15.12.2012 11:53
kokrice
Milá Marcelo,ta paní byla svéprávná a každý svého štěstí strůjcem.O vás si mám myslet co-?Že lidská blbost je vskutku nekonečná?
65 hlasů
Olina Nováková
15.12.2012 06:59
Ollina
Koupila by si ho stejně......
48 hlasů
Jana Jindráková
14.12.2012 15:54
janaji74
Pes na obrázku je pouze ilustrační foto. Zatím jsem se nikde nedočetla o jakou rasu šlo.
0 hlasů
Ovocenka
14.12.2012 16:04
Ovocenka
O nějakou s veeeelkejma zubama. Pudl by dítě nezabil.
1 hlas
Jana Jindráková
14.12.2012 16:19
janaji74
Tak v článku jinde jsem našla, že to byl pittbulteriér, takže no comment
1 hlas
frantisek hlavac
14.12.2012 15:51
nykado
žádný rozumný chovatel nenechá nikdy pohromadě maličké dítě a velkého psa, pes není člověk, psi reagují na určité situace jinak než lidé, psi a zvlášť ti starší malé dítě nerespektují, je to pro ně pouhé štěně, které je obtěžuje křikem, pištěním, pláčem nevhodnými doteky a pes reaguje jako šelma, jinak mě upřímně děsí, kolik lidí bez jakých koliv chovtelských zkušeností si pořizuje domů dominantní psy, které neumí vychovat ani vycvičit, natož je pravidelně venčit a vodit je na cvičák, aby si vybili agresivitu, uznávám, že na některé psy by měl být zbrojní pas, aby se nedostali do rukou špatným lidem, protože pes je vždycky takový, jak ho pán vychová
8 hlasů
Jana Jindráková
14.12.2012 15:50
janaji74
Promiňte mi to, ale nikde z článku jsem nevyčetla, o jakou rasu psa jde, takže asi není na místě hlásat, že si pořídili psa, kterého nezvládli apod.... O bojovém plemenu taky nebyla řeč. Ono je vcelku jedno co to bylo za rasu, pokud jde po krku, je to pud zabijáka. Krční tepnu může překousnout i ten jezevčík, byť je to pro něj mnohem těžší. Nicméně zvíře, které útočí na krk, útočí s úmyslem zabít.
1 hlas
frantisek hlavac
14.12.2012 15:55
nykado
každý pes většinou v boji či záchatu agresivity útočí protivníkovi na krk, jsou to šelmy a mají vrozený zabíjecí reflex, akorát že jezevčík tam narozdíl od dogy nedosáhne,pes je šelma a člověk nikdy nebude. nepůjde si stěžovat k právníkovi
1 hlas
Martin Kocias
14.12.2012 14:53
Jarabak
Jinak, majitelé těchto bojových psů (a je zbytečné se dohadovat o tom, že jezevčík může taky kousnout, protože všichni, kromě majitelů bojových plemen víme, že jezevčík dítě tak snadno nezabije, že mu to minimálně bude déle trvat, nehledě na to, že jsem ještě neviděl jezevčíka, který by se vlastním běsněním dál rozběsňoval, jako to dělají tito vražední psi), proč si nepořídíte rovnou třeba tygra, na co pitbul nebo rotvajler? Taková béčka, tygr dokáže vaše děti nebo děti sousedů zabít ještě rychleji, to je super, ne? A hádejte se, že mít tygra je správné, že když někoho zabije, tak za to nemůže.
4 hlasy
Martin Kocias
14.12.2012 14:44
Jarabak
Matka se zhroutila? Tak až se probere, tak zbičovat a zavřít. A nejlépe ještě vykastrovat, aby nemohla utrápit dalí dítžě, když je tak blbá a má doma takovýho čokla, nebo dítě s ním někde nechává.
6 hlasů
Ondřej Dvořák
14.12.2012 13:58
Gee
Tu agresivitu, která se projevila v psovi, ať hledají především sami v sobě. Pes je jako houba na emoce, a agresi obzvlášť.
11 hlasů
ann kominová
14.12.2012 13:48
ann
kdoví,co se v tom bytě dělo...
4 hlasy
Olina Nováková
14.12.2012 13:47
Ollina
Jednoznačná vina rodiny. Pořídili si psa nezodpovědně, bez chovatelských zkušenností a nehlídali dostatečně své dítě v nebezpečné situaci. Měli by být potrestaní, protože svým jednáním zabili dítě.
31 hlasů
Marcela Novotná
14.12.2012 16:29
2m7
Měli by být potrestáni? Jak víc byste je chtěla potrestat?
3 hlasy
Diana Stores
14.12.2012 15:34
Diana
Kravko Nováková,
ty budeš ještě někoho trestat ty ubohá krávo?copak si neuvědomuješ,že potrestáni již jsou?a nebo tady jen debilně žvaníš jako vždy ?a komu tady vlastně píšeš ?
3 hlasy
Olina Nováková
15.12.2012 07:02
Ollina
Jsou za své dítě odpovědní. Nechat takového psa s dítětem, je stejné, jako by ho posatidili doprostřed dálnice.
1 hlas
Jan Nepomucký
14.12.2012 14:05
Matej
Více už potrestaní být nemohou!
9 hlasů
Diana Stores
14.12.2012 15:36
Diana
Souhlas,jen ta kráva Nováková bude ještě trestat !!!
3 hlasy
LV 426
14.12.2012 13:28
rkkk2
"V Praze na Žižkově napadl a pokousal pes malé dítě, které na místě zemřelo. Tragická událost se podle něj odehrála v bytě a pes prý patřil rodině. Informoval o tom dnes server tn.cz."Čili ten pes umí mluvit".
3 hlasy
LV 426
14.12.2012 13:42
rkkk2
No vida, už to opravili.
1 hlas
Josef Lustig
14.12.2012 13:28
Andersen
V civilisovanych zemich musi mit drzitel psa (bojova plemena) zvlastni povoleni a slozit zkousky ze znalosti drzeni techto psu.
10 hlasů
LV 426
14.12.2012 13:51
rkkk2
To by nám tak ještě chybělo - docela si dokážu představit ty zkušební "certifikované" komisaře, jak takový zákon ve svůj prospěch zlobbují a pak bude každý muset platit za nějaké pravidelné zkoušky, které vůbec nepotřebuje. Nevím jak v těch "civilizovaných" zemích vypadá statistika napadení lidí zvířaty, ale mám pochybnosti, že nějaké zkoušky na to mají vliv - vždyť i kříženec psa může být pěkně vzteklá potvora a naopak bojové plemeno může být rodinný mazlíček nebo může být chováno zcela v izolaci, kde nemůže nikomu ublížit. Zodpovědnost majitele za zvíře, které mu patří, úplně stačí. Žádné povinné zkoušky nejsou potřeba. Potřebujeme jen posílit to, co už existuje.
6 hlasů
Ovocenka
14.12.2012 15:32
Ovocenka
Jenže ta zodpovědnost je platná zpětně, bohužel. Zatím se neprokázalo, že by existence zpětné zodpovědnosti odradila různé zamindrákovance od chovu nebezpečných psů. Je to spíš naopak, čím větší lobotom, tím nebezpečnější zvíře si pořídí.
9 hlasů
Petr Hudeček
14.12.2012 13:21
Apache
Pes za nic nemůže, hlavní viníci byli potrestáni víc než dost. K té ilustraci - podle informací Novinek byl útočícím psem pitbull, nikoliv rotvajler.
19 hlasů
Olina Nováková
14.12.2012 13:49
Ollina
Souhlasím, že pes za to nemůže. Vina je matka.
6 hlasů
Pavel Novak
14.12.2012 13:33
ODSCSSD
Jak se to veme... sam mam dva pesany.. ale zautocit jeden z nich na cloveka... ihned jede na veterinu uspat....
16 hlasů
Martin Kocias
14.12.2012 14:47
Jarabak
Asi jsi, jako jeden z mála pejskařů, slušný člověk, který ještě nemá pokřivenou morálku.
7 hlasů
Ovocenka
14.12.2012 15:34
Ovocenka
Ale kdepak, je to cvok a navíc bezcitnej. To jsou mi milejší ti líbači psích čumáků, u nich je aspoň vidět ta láska, co jim zamlžuje rozum.
0 hlasů
Pavel Novak
14.12.2012 17:12
ODSCSSD
Pes proste na cloveka nemuze zautocit.. kdyz to udela jednou... prakticky na sto procent to udela znova.... lidi co utok psa na cloveka haji, jsou presne ti, kterych pes pak nekoho zabije
27 hlasů
oto lev
14.12.2012 21:41
otolev
Pes je šelma,ale co s lidmi tmavé pleti,ti také útočí a to opakovaně,taky preventivně uspat?
1 hlas
oto lev
14.12.2012 21:40
otolev
Pes je šelma,ale co s lidmi tmavé pleti,ti také útočí a to opakovaně,taky preventivně uspat?
0 hlasů
Nahoru
Nejdiskutovanější názory
jana novakova (65 hlasů) 15.12.2012 11:53
Milá Marcelo,ta paní byla svéprávná a každý svého štěstí strůjcem.O...
Olina Nováková (48 hlasů) 15.12.2012 06:59
Koupila by si ho stejně......
LV 426 (45 hlasů) 15.12.2012 02:26
My měli bobtailici a ta by se o dítě postarala líp než vlastní máma...
oto lev (44 hlasů) 14.12.2012 21:32
Nevěřím,ře ten pes sám od sebe zaútočil,ten klučina mu asi něco...
jana novakova (44 hlasů) 14.12.2012 18:54
Lidská blbost je nekonečná.Ode mně si jednou koupila mladá maminka...