Hodinářská značka Baume & Mercier s přesahem do světa umění

Kultura
26. 3. 2025 14:52
Zdroj: Helveti.cz – Jakub Páv
Zdroj: Helveti.cz – Jakub Páv

Baume & Mercier od svého vzniku v roce 1830 podporovalo různé kulturní a umělecké projekty. Nejen v oblasti hodinářství, ale i v širším kontextu kulturního dění. Tato značka je známá tím, že se aktivně angažuje v různých kulturních sférách, a to především v oblasti filmového průmyslu a uměleckých festivalů.

Značka Baume & Mercier byla oficiálním časoměřičem Filmového festivalu v Cannes a spolupracovala na několika významných filmových událostech. To zahrnovalo i sponzoring gala večerů a dalších prestižních akcí spojených s filmovým průmyslem. Spolupráce s festivaly nejenže ukázala hodinky na mezinárodním poli, ale také podtrhla jejich image jako symbolu elegance a prestiže.

Hodinky Baume & Mercier jsou často vybírány jako doplněk pro filmové hvězdy a celebrity, což pomáhá značce posilovat její asociace s vysokým uměním a kulturou. Není výjimkou, že se hodinky objevují také ve filmech. Například ve filmu Veronica Mars herečka Kristen Bell nosí model z kolekce Linea na integrovaném černém koženém řemínku. Ženy nejsou touto značkou opomíjeny ani dnes, což dokazuje aktuální nabídka dámských hodinek Baume & Mercier

Zdroj: Baume & Mercier
Zdroj: Baume & Mercier

Život je hlavně o momentech, a to hodináři moc dobře vědí. Je to i vyznání značky Baume & Mercier, která se snaží, aby její hodinky nezapadly do běžné šedi, ale aby připomínaly důležité milníky v životech lidí. Příkladem může být kampaň, která se zaměřovala na mileniály s myšlenkou, že by si měli důležité momenty ve svém životě připomínat právě hodinkami. Argumentem má být tzv. dostupný luxus v podobě nadstandardně zpracovaných hodinek s bohatou historií a dědictvím, které lze uchovávat po generace. U mnoha modelů nechává značka volný prostor zadních víček, pro možnost individualizace v podobě gravur. 

Baume & Mercier k významným událostem vytváří i speciální edice, které jsou oslavou těchto chvil. Například k 62. ročníku festivalu TaorminaFilmFest, byl představen model Clifton z 18k růžového zlata. Na safírovém dýnku je vyobrazeno logo festivalu a samotný design hodinek má připomínat filmový kotouč. Hodinky byly dostupné pouze po dobu konání festivalu a jejich počet byl omezen 62 kusy. Hodinky Baume et Mercier byly také cenou pro herce za vítězství v jednotlivých kategoriích.

Zdroj: Baume & Mercier
Zdroj: Baume & Mercier

To, že jsou herci hodinkoví nadšenci snad není třeba zdůrazňovat. Ne každého však baví motat se v zaběhlých kruzích a dost často sáhnou po něčem neobvyklém, co budou paparazzi zkoumat jako sudoku. Na jednom z posledních fashion weeků se takto mihnul Chris Pine. Ten měl na ruce vintage kousek Bumper Automatic z 18k růžového zlata, datované zhruba do roku 1956. Hodinky mají nenápadných 33 mm a herec tím podpořil trend menších hodinek, které jsou opět v kurzu. Neobvyklé modely najdeme v kolekci značky i dnes, a to například v podání řady Baume.

Zdroj: Baume & Mercier
Zdroj: Baume & Mercier

Značka pravidelně podporuje umělecké projekty a výstavy, ať už jde o výtvarné umění, fotografie, nebo hudbu. V minulosti se podílela na sponzorství výstav v galeriích, zaměřených zejména na fotografii a umění spojené s časem a jeho vnímáním. Tento přístup posiluje image značky jako kulturní ikony. Spojuje ji však také s kreativním myšlením a inovacemi, což je v souladu s filozofií výroby hodinek, při níž dochází ke spojení tradice a moderních technologií. Nejen o tomto přístupu, ale také o bohaté historii značky se můžete více dočíst v článku Baume & Mercier: skoro 200 let hodinářské historie.

Reklamy Baume & Mercier často využívají storytelling. Hodinky jsou prezentovány nejen jako technické zázraky, ale jako produkty, které se stávají součástí životních příběhů. Takový přístup je podobný tomu, jak se vytváří vztah k umění. Hodinky mají duši, která rezonuje s hodnotami jako je elegance, rodinné tradice a důraz na estetiku. Kulturní hodnoty a umění jsou důležitou součástí filozofie firmy. Značka chce, aby její hodinky nebyly vnímány pouze jako ukazatel času, ale také kousek umělecké tvorby, který má své místo v kulturním dění.

Značce není však cizí ani dobročinná činnost. Příkladem může být charitativní kampaň z roku 2010. Herec Andy Garcia nabídl svou pověst a image, když rok dělal značce ambasadora. Podmínkou bylo, aby veškeré honoráře putovaly organizacím na výzkum rakoviny, výchovy dětí, pomoci znevýhodněným ženám a boje proti chudobě.

Zdroj: Baume & Mercier
Zdroj: Baume & Mercier

Baume & Mercier je rozhodně značka, která si zaslouží pozornost. Může se pochlubit skoro 200 lety kontinuální výroby hodinek. Po celou dobu existence si drží svou pověstnou vysokou kvalitu a je zárukou spolehlivosti a dlouhé životnosti. Váháte a nejste si jisti, zda jsou hodinky věhlasné značky ideální i pro vás? Neváhejte navštívit pražskou prodejnu hodinek Helveti, kde vám rádi představí aktuální kolekci a poodhalí další neméně zajímavé příběhy z historie značky.

Autor: PR ČLÁNEKFoto: ČTK

Další čtení

V Praze dnes začíná třídenní multižánrový festival United Islands of Prague

Kultura
1. 5. 2025

Fušeři, debut ředitele hobbymarketu, vstupují do Divadla na Zábradlí

Kultura
29. 4. 2025
Zlatý svatováclavský dukát

Kolik stojí dukát? Ten svatováclavský se vydražil za skoro osm milionů

Kultura
28. 4. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ