Městská hromadná doprava v Kolíně bude od ledna součástí Pražské integrované dopravy (PID). Radnice od toho očekává kvalitnější služby. MHD v Kolíně je bezplatná, půjde tak zejména o informační integraci. Jízdní řády se nově objeví ve vyhledávačích spojení PID a cestující budou moci on-line sledovat aktuální polohu autobusů a případná zpoždění. Přistoupení k PID schválila v pondělí rada města, řekl ČTK kolínský místostarosta Roman Šulc (Změna pro Kolín).
"Od 1. ledna Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) převezme tvorbu jízdních řádů od našeho stávajícího dopravce, čímž bude moci vzniknout optimalizovaný jízdní řád navázaný na ostatní linky PID. V prvním pololetí připravíme řadu změn, například optimalizaci oběhu autobusů a personálu nebo sledování jízd autobusů na www.mapa.pid.cz," popsal hlavní výhody Šulc.
Nově by se podle místostarosty měly výluky zobrazovat v elektronických jízdních řádech, IDSK také bude zajišťovat výlepy změn při výlukách na zastávkách. Změny se začnou projevovat postupně v prvním čtvrtletí příštího roku. "V té době by se také měly začít projevovat změny, které vyplynou z průzkumu MHD, který na objednávku města provedlo na podzim letošního roku ČVUT," dodal Šulc.
Veřejná doprava zůstane podle Šulce dál pod kontrolou města, které bude rozhodovat o trasách linek, zastávkách nebo počtu spojů. "Do budoucna lze spolupráci prohloubit o další funkcionality, jako je vedení některých spojů MHD Kolín regionálními linkami PID, provádění skrytého monitoringu smluvních ujednání přímo ve vozidlech MHD Kolín nebo integrace sdílených kol města do PID lítačky," doplnil Šulc.
Podobně jako v Kolíně jsou ve Středočeském kraji do PID integrovaná i další města s bezplatnou MHD, a to Říčany a Benešov. Klasická i tarifní integrace je ve více než deseti dalších městech. V některých z nich platí souběžně s tarifem PID i tarif místní MHD, někde došlo k úplnému nahrazení vlastního tarifu MHD celokrajským, řekl ČTK Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která PID plánuje.
"Kromě Kolína zbývá zaintegrovat ve Středočeském kraji v podstatě už jen Mladou Boleslav," řekl Drápal. Obecnou výhodou integrace MHD do systému PID je podle něj možnost cestovat na jednu jízdenku všemi autobusovými linkami na území města za jednotný tarif, případně optimalizace jízdních řádů městských a regionálních linek v souběžných úsecích.









