Modrobílá ikona Nivea slaví 100 let

Relax
19. 11. 2025 08:30

V roce 1925 dala společnost Beiersdorf svému ikonickému krému NIVEA nový vzhled: tmavě modrou kovovou dózu s bílými nápisy. Dnes tento design slaví 100. výročí a zůstává jedním z nejrozpoznatelnějších symbolů důvěry, kvality a péče v péči o pleť. Odvážná změna designu ze žluté na modrou a bílou v roce 1925 znamenala milník v identitě značky a spojení se spotřebiteli.

Proměnu v roce 1925 vedl Juan Gregorio Clausen, tehdejší šéf reklamy společnosti Beiersdorf. Zdobenou žlutou secesní plechovku nahradil čistým designem inspirovaným modrou barvou moře a oblohy. Tehdejší oznámení znělo: "Obsah zůstává stejný, protože jej nelze vylepšit."

Změna byla tedy čistě vizuální - a přesto revoluční. Modrá a bílá barva, která reprezentuje jednoduchost a spolehlivost, položily základ identity značky, který přetrval po spoustu dalších generací. V psychologii barev je modrá nejčastěji spojována s pocitem bezpečí, klidu, stability a harmonie.

Fotografie

Grita Loebsacková, prezidentka společnosti NIVEA a členka představenstva společnosti Beiersdorf, k tomu říká: "Když vidím modrou dózu NIVEA krému, vidím podstatu toho, co NIVEA představuje: stálou kvalitu, emocionální spojení a každodenní péči. Je to design, který spojuje generace a obstál ve zkoušce času. Oslava tohoto výročí není jen uctěním odvážného rozhodnutí učiněného před sto lety, ale také uznáním věrnosti našich spotřebitelů po celém světě. Modrá dóza není jen součástí naší historie - je součástí každodenního života milionů lidí."

To, co bylo kdysi malým luxusem, se stalo důvěryhodnou každodenní nezbytností:
V roce 1925 stála 150ml dóza krému NIVEA přibližně 1,20 říšské marky - téměř dvě procenta průměrného měsíčního příjmu. Po úpravě kupní síly by to dnes bylo přibližně 75 až 80 EUR. Modrobílý NIVEA krém je však dnes dostupnou součástí každodenního života milionů lidí na celém světě.

Dnes prodává společnost Beiersdorf každou sekundu více než čtyři NIVEA krémy po celém světě. Modrobílé hliníkové dózy se stále vyrábí v Hamburku, kolébce značky NIVEA. Odtud jsou obaly odesílány na trhy po celém světě a na místě plněny krémem NIVEA – tento proces spojuje dědictví s globálním přesahem. "Globální obliba modrobílého krému podtrhuje význam značky NIVEA jako světové jedničky v péči o pleť," dodává Grita Loebsack. "Ve více než 170 zemích je krém NIVEA součástí každodenní pečující rutiny. Cenově dostupná ikona, která kombinuje důvěryhodné odborné znalosti v oblasti péče o pleť s vynikajícím poměrem ceny a kvality. Stručně řečeno: NIVEA je pro pleť."

Do čtvrtka 27. listopadu 2025 soutěžíme o 3x Nivea Creme 400 ml.

Souhlas s úplnými pravidly soutěže.*
Veškeré osobní údaje Vámi uvedené v registračním formuláři budou zpracovány plně v souladu s pravidly stanovenými v příslušných právních předpisech o zpracování osobních údajů, v souladu s výše uvedenými pravidly soutěže, a podpůrně také obecnými Zásadami o ochraně osobních údajů dostupnými ZDE.
Autor: Redakcearchiv Beiersdorf
TÉMA: Soutěže

Další čtení

Nové vydání magazínu INTERVIEW č. 12/2025: Sto stran rozhovorů pro lidi, kteří nezapomněli číst

Relax
19. 11. 2025

Výběr Svatomartinských vín podle sommelierky Denisy Kolaříkové

Relax
11. 11. 2025

Jak vybrat venkovní dlažbu, která vydrží roky a dodá prostoru styl

Relax
3. 11. 2025

Naše nejnovější vydání

TÝDENInstinktSedmičkaINTERVIEWTV BARRANDOVPŘEDPLATNÉ