V sobotu začnou po pěti měsících opět jezdit vlaky z Tábora do Bechyně po železničním mostě přes Lužnici. Od července byl uzavřený kvůli rekonstrukci a na trati byla výluka. Stavaři mimo jiné vyměnili ocelové nosníky. ČTK o obnově provozu na trati informovala Vanda Rajnochová z Českých drah.
Po více než 100 let starém mostě musely vlaky kvůli jeho špatnému technickému stavu jezdit velmi pomalu, po opravě budou moct jezdit rychlostí až 50 kilometrů za hodinu. Most přes Lužnici je na první elektrifikované trati ve střední Evropě a navrhl ho vynálezce František Křižík. Rekonstrukce mostu stála více než 350 milionů korun.
Od neděle začne v regionální železniční dopravě platit nový jízdní řád. "Rozsah dopravy zajišťované v Jihočeském kraji Českými drahami mírně vzroste. K hlavním novinkám bude zavedení hodinového intervalu u přímých ranních vlaků z Veselí nad Lužnicí, respektive Jindřichova Hradce do Chotovin. Obnovíme také zastavování osobních vlaků z Českých Budějovic do Strakonic ve Zbudově. Také budou jezdit nové spoje mezi Českými Budějovicemi a Borovany," uvedl za České dráhy Filip Medelský.
Dodal, že spoje v době platnosti jízdního řádu pro sezonu 2025/2026 ujedou 5,39 milionu kilometrů. V regionu pojede v pracovní dny 317 vlaků, o víkendech a svátcích pak průměrně 239 regionálních spojů.









