Druhá vlna EET startuje už za dva dny. Z celkového počtu 250 tisíc podnikatelů ale více než polovina není na zavedení evidence elektronických tržeb stále připravena. Finanční správa přitom hrozí, že tentokrát benevolentní nebude. Co s tím?
Podnikáte-li v segmentu maloobchodu či velkoobchodu, čekají od 1. března 2017 nové povinnosti i vás. Přesto není třeba házet flintu do žita a zavírat krám.
Před započetím první fáze EET začátkem prosince 2016 mnozí restauratéři žehrali, že nová nařízení a povinnosti jsou jen dalším administrativním klackem vrženým pod nohy drobným podnikatelům a živnostníkům. Stěží hledali odvahu pokračovat ve své činnosti. Současně se ale také objevili inovátoři, kteří postupně přicházejí s řešeními, jež vaši peněženku příliš nezatíží, přesto zcela splňují legislativní požadavky.
K těmto inovátorům se řadí i tým stojící za produktem s názvem helloCash. "Náš systém žádné velké přípravy nevyžaduje a užívat jej může začít okamžitě každý, kdo má jakékoli připojení k internetu. Stačí si tedy vyzvednout potřebné materiály od správce daně a zaregistrovat se na našich stránkách. Se zprovozněním samozřejmě každému rádi pomůžeme," říká Anna Zálešáková, zakladatelka společnosti helloCash. Základní verze systému helloCash je zdarma a součástí nabídky pro české zákazníky je i bezplatná telefonní podpora v prvních měsících.
Systém lze provozovat přes internet nebo jako aplikaci na jakémkoli zařízení - PC, chytrém telefonu nebo tabletu - s libovolným operačním systémem. Představuje tak nejsnáze dostupnou a nejlevnější variantu registrační pokladny, kterou využívá již přes 20 000 zákazníků v České republice, Rakousku, Německu a Švýcarsku.