Moderní prodej skokově skočil do digitální éry. Ani v ní, či dokonce právě v ní, se nevyhneme potřebě obalových materiálů. Balení je dnes navíc věda. Musí se umět přizpůsobit požadavkům přepravních společností, ale i ulahodit ekologicky smýšlejícím zákazníkům. A těch je stále více.
Poštovní krabice je dnes královnou mezi obalovými materiály
Zabalí-li prodejce menší zboží do velké krajce, nedej bože jej nevhodně vycpe velkým množstvím plastové výplně, okamžitě je pranýřován v médiích i na sociálních sítích. Takže papírové krabice pro balíkové zásilky se musely přizpůsobit potřebám prodejců a dokázaly skoro nemožné. Téměř univerzální krabice dnes umí podle potřeby rychle změnit svoji velikost. Pro firmy to znamená zjednodušení balicího procesu i snížení investic do obalových materiálů i do skladování. Poštovní krabice se v současnosti honosí přívlastky jako nastavitelná, rychlouzavírací, samouzavírací i samolepicí. To vše dnes dokáže krabice, které život je vlastně velice krátký. Obvykle pouze přepraví zboží od prodejců k nám, k zákazníkům.
Ještě dál však došla poštovní krabice určená pro zpětné zasílání. Evropské i české zákony umožňují zákazníkům vrátit zboží zakoupené mimo provozovnu do 14 dnů bez udání důvodů. A vratky zákazníci ve velkém využívají. Hojně třeba u nákupu oblečení. Hitem, který zjednodušuje práci prodejcům, ale současně je vyjádřením úcty k životnímu prostředí, ale i k samotným zákazníkům, jsou krabice, které jsou přizpůsobeny tomu, že se v nich dá zboží snadno zaslat zpátky. Žádné přelepy lepicí páskou svépomocí, ale velice sofistikované samolepicí řešení i při zpětném zaslání zboží. Poštovní krabice Return® je hrdinkou 21. století.
Obálky nejsou přežitkem
Právě naopak. V době e-shopů se role obálek mění a současně upevňuje. Už si sice téměř neposíláme dopisy, a i faktury jsme se konečně naučili zasílat přes e-mail, nebo jinou digitální formou. Obálky však dokázaly zmutovat do podoby, kdy slouží pro zasílání celé řady zboží. Balíček už nedorazí výhradně v papírové krabici. Řadu menšího zboží, nebo zboží nerozbitné, je efektivnější a levnější zasílat ve vhodné obálce. Možností je mnoho. Ať již se jedná o zboží chránící bublinkové obálky, o kartonové obálky, plastové poštovní obálky, samolepicí fóliové obálky i poštovní plastové tašky. Právě ony jsou ideální nejen na zasílání oblečení, ale taktéž obuvi. Proto nebuďte překvapeni, když vám domů dojdou boty v plastové tašce. Jde dnes o velice využívaný způsob balení zboží. Tato forma balení je velice efektivní. Snižuje náklady na skladování, logistiku a přepravu. A i když jde o obálku z plastu, dokáže v konečném důsledku snižovat uhlíkovou stopu.
Lepicí pásky i pro ekologické balení
Poštovní krabice bez samolepicích vlastností je nutné pořádně zabalit. Provázek již dávno nahradila lepicí páska. Je pevnější, snadněji se aplikuje a umí se chovat dokonce jako reklamní médium a nástroj marketingu. Lze ji totiž potisknout logem společnosti i různými reklamními sděleními.
Jenomže plastová páska na papírové krabici není považována za nic pozitivního, dokonce ani neutrálního, co se týče vlivu na životní prostředí. Řešení je jiné. Balicí lepicí pásky ze syntetických materiálů lze nahradit papírovou lepicí páskou. Hodí se pro lepení až středně těžkých krabic a lze ji recyklovat spolu s krabicí. Obvykle se nabízí ve dvou provedeních: v barvě slonové kosti a v hnědém provedení známém jako Havana. I papírové pásky se snadněji aplikují pomocí speciálních zalepovačů.
Chcete dostat z obyčejného lepení krabic více? Nechte si lepicí pásky potisknout reklamními texty i marketingovými sděleními. Lepicí páska na balících je skvělým komunikačním prostorem. Osloví zákazníka, kterému balík posíláme, ale i jeho okolí, jenž si sdělení na něm bezpochyby všimne.